Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Διακηρύξεις... και μεταβλητές

 

Ολες οι διακηρύξεις για το κλίμα, εδώ και 25 χρόνια, έχουν αναφορά στην Κίνα, που χαρακτηρίζεται «πρωταθλήτρια» στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η ίδια η στρατηγική της «πράσινης μετάβασης», πέρα από το να αποτελέσει «όχημα» για την καταστροφή κεφαλαίου και την επένδυση άλλων που λιμνάζουν, είχε επίσης σκοπό να αυξήσει την πίεση στη «ρυπογόνα» κινεζική οικονομία, με «πράσινες» προδιαγραφές και φόρους στην παραγωγή και διακίνηση εμπορευμάτων, ώστε να περιοριστεί το κενό της ανταγωνιστικότητας με την αμερικανική και την ευρωπαϊκή. Πάνω εκεί στηρίχτηκε και η «κλιματική κρίση», που δεν είναι βέβαια θεωρία συνωμοσίας, αλλά έχει ισχυρό υπόβαθρο στη λειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας και στους ανταγωνισμούς.

Οπως προκύπτει, όμως, τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμεναν οι εμπνευστές της «πράσινης μετάβασης». Πέρα από το γεγονός ότι η κινεζική καπιταλιστική οικονομία αποδείχτηκε πιο «ώριμη» να ενσωματώσει «πράσινες» προδιαγραφές και να διατηρήσει τις επιδόσεις της (π.χ. η κυριαρχία της στην ηλεκτροκίνηση οδηγεί σε κλυδωνισμούς μεγαθήρια όπως η «Volkswagen»), οι «πράσινες» επενδύσεις σε ΗΠΑ και ΕΕ - για πολλούς και διάφορους λόγους - δεν «περπάτησαν» σύμφωνα με το σχέδιο και δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, με τρανότερη απόδειξη την ύφεση που απειλεί όλο και περισσότερο την ευρωπαϊκή οικονομία. Πού βρισκόμαστε λοιπόν σήμερα; Οι μεγαλύτερες ευρωατλαντικές οικονομίες αναθεωρούν προς τα κάτω τους στόχους της «πράσινης μετάβασης», η πολεμική οικονομία γίνεται το νέο Ελντοράντο για συσσωρευμένα κεφάλαια, ενώ οι ανταγωνισμοί για την πρωτοκαθεδρία στο παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα κλιμακώνονται και περνούν σε νέα φάση. Σε αυτήν την επικίνδυνη για τους λαούς μεταβλητή, η μόνη σταθερά είναι το κέρδος: Το μεδούλι του καπιταλισμού που σάπισε και «παράγει» μόνο φτώχεια, ένταση της εκμετάλλευσης και πόλεμο.

Δικτατορία του κεφαλαίου

 

 

Από χτες ένα πλάνο γυρνάει σε όλο τον κόσμο. Ο ναζιστικός χαιρετισμός του Μασκ στην τελετή ορκωμοσίας του νέου Αμερικάνου Προέδρου Ντ. Τραμπ. Ο ίδιος ο Μασκ επέλεξε να λογοκρίνει τον εαυτό του και στο βίντεο που δημοσίευσε από την ομιλία του έσβησε την επίμαχη σκηνή. Δικαιολογημένα προκαλεί οργή και ανατριχίλα σε μεγάλα τμήματα του λαού στην Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι πριν λίγες ημέρες στην πολυδιαφημισμένη συνομιλία του Μασκ με την επικεφαλής του ακροδεξιού γερμανικού AfD συμφωνούσανε ότι «ο Χίτλερ ήταν κομμουνιστής και σοσιαλιστής». Πρόκειται δηλαδή για τις ίδιες παπάτζες που αναπαράγουν τα αστικά ΜΜΕ, που δίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την εξίσωση όσων ξέσκισαν το ναζιστικό τέρας με τους καταχραστές του ανθρώπινου εγκεφάλου φασίστες; Άπαντες, «προοδευτικοί» και «συντηρητικοί», δεν προωθούν δηλαδή την επικίνδυνη θεωρία των δύο άκρων μιλώντας για «κομμουνιστικά» και «ναζιστικά εγκλήματα»; Αυτοί οι άθλιοι δεν ταυτίζουν τον Χίτλερ με τον άνθρωπο που έδωσε τη διαταγή «πίσω από τον Βόλγα δεν υπάρχει γη» σημαίνοντας τις αμέτρητες θυσίες του Σοβιετικού λαού για το θάψιμο των ναζιστικών ορδών; Ορισμένες ακόμα επισημάνσεις για τους ερμηνευτές και τους... ευαίσθητους:

Ευρω-συγκάλυψη

 

Πηγή: Associated Press

 

Η απαράδεκτη απάντηση του επίτροπου Μεταφορών της ΕΕ, Απ. Τζιτζικώστα, στην Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, συνεχίζει και κλιμακώνει την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών για το έγκλημα στα Τέμπη, όπου πρωταγωνιστούν κυβέρνηση και ΕΕ, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων.

Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από την επομένη κιόλας του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όταν η Κομισιόν ενεργοποίησε τη λεγόμενη «διαδικασία επί παραβάσει» σε βάρος της Ελλάδας. Γρήγορα αποδείχθηκε ότι δεν έχει καμία σχέση με ζητήματα ασφάλειας, παρά την προσπάθεια ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και άλλων να την παρουσιάσουν ως τέτοια και να βγάλουν την ΕΕ από το «κάδρο» των εγκληματικών ευθυνών.

Τελικά, αυτό για το οποίο κόπτονταν στην Κομισιόν - και ενώ ακόμα δεν είχε στεγνώσει το αίμα των 57 νεκρών - ήταν να «τρέξει» η Οδηγία 34 του 2012 για τη συγκρότηση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Σιδηροδρόμων και την υπογραφή των συμβάσεων, ώστε να εμφανίζεται και επισήμως ο ΟΣΕ ως διαχειριστής των σιδηροδρομικών υποδομών.