Πηγή φωτο: https://otavoice.gr |
«Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία στις 21 Οκτωβρίου του 2024 που λειτουργούσαν τα τεχνολογικά συστήματα έγινε σύγκρουση. Θέλω να πω, υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας». Αυτά έλεγε χτες σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλάζοντας ελαφρώς το τροπάρι για το έγκλημα στα Τέμπη, διατηρώντας όμως τον ανθρώπινο παράγοντα - άρα και την ατομική ευθύνη - ως τον νούμερο 1 κίνδυνο για την ασφάλεια στα τρένα. Το θέμα όμως είναι το εξής: Εφόσον σήμερα υπάρχουν τα τεχνολογικά μέσα, για να μειώνεται στο ελάχιστο η συμμετοχή του ανθρώπινου λάθους σε ένα ατύχημα, γιατί συνεχίζουν να συμβαίνουν τραγικά εγκλήματα, όπως αυτό στα Τέμπη;
Στο παράδειγμα που δίνει ο πονηρούλης υπουργός, μπερδεύει σκόπιμα τα πράγματα. Γιατί το ατύχημα στην Ουαλία δεν ήταν καθόλου από ανθρώπινο λάθος, ούτε λειτουργούσε κάποιο εξελιγμένο τεχνολογικό σύστημα στη γραμμή. Μια ματιά στα βρετανικά ΜΜΕ, αποδεικνύει πως οι γραμμές δεν είχαν καθαριστεί από τα φύλλα του φθινοπώρου που μειώνουν την πρόσφυση, ενώ δεν δούλεψαν και τα εφεδρικά, για τέτοιες περιπτώσεις, συστήματα πέδησης που διαθέτει το τρένο. Ετσι, παρά το γεγονός ότι η αλλαγή της μονής γραμμής στο δίκτυο έγινε κανονικά από τον σιδηροδρομικό υπάλληλο και παρά το ότι ο μηχανοδηγός της μιας αμαξοστοιχίας φρέναρε στην ώρα του, το τρένο γλίστρησε πάνω στις γραμμές και συγκρούστηκε με αυτό που κινούνταν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αποτέλεσμα, ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες.
«Ενα αυτοματοποιημένο σύστημα που βοηθά τους τροχούς του τρένου να φρενάρουν πάνω στις γραμμές απέτυχε σε ένα από τα τρένα που συνετρίβη μετωπικά στις 21 Οκτωβρίου, αποκάλυψαν οι ερευνητές», σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC που εξηγεί: