Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

«Αχρείαστος»...και «τραυματικός»

 

Στους 73.000 Παλαιστίνιους που έχασαν τη ζωή τους από τα ισραηλινά πυρά στη Γάζα προστίθενται άλλοι 7.300 Ιρανοί και Λιβανέζοι που σκοτώθηκαν σε αμερικανοϊσραηλινές επιδρομές από την έναρξη του πολέμου τον περασμένο Φλεβάρη. Μέχρι τα μέσα Απρίλη τουλάχιστον 3.468 Ιρανοί - ανάμεσά τους 499 γυναίκες - είχαν σκοτωθεί από πυραυλικές επιθέσεις. Αλλοι 3.912 σκοτώθηκαν στον Λίβανο, όπου συνεχίζονται οι θηριωδίες του ισραηλινού στρατού, ανάμεσά τους 366 γυναίκες και 247 παιδιά. Τα στοιχεία αυτά είναι πολύ πίσω από την πραγματικότητα, αποτυπώνουν όμως τη φρίκη που σπέρνουν Αμερικανοί και Ισραηλινοί σε όλη τη Μέση Ανατολή. Τα δυτικά ΜΜΕ δεν δίνουν δεκάρα για τους νεκρούς του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Αντίθετα, τον χαρακτηρίζουν «ανόητο» και «αχρείαστο» επειδή οι ΗΠΑ δεν πέτυχαν τους στρατιωτικούς τους στόχους! Αν είχαν καταφέρει να ισοπεδώσουν το Ιράν και να εξανδραποδίσουν τον λαό του, θα αποθεώνονταν από τους απολογητές του αμερικανικού ιμπεριαλισμού και του «δικαιώματος του Ισραήλ στην αυτοάμυνα».

Κοινή είναι πάντως η διαπίστωση ότι υπάρχει μετατόπιση του συσχετισμού σε βάρος των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στη Μέση Ανατολή, με παγκόσμια μάλιστα εμβέλεια. Ακόμα και στον ελληνικό (ευρωατλαντικό) Τύπο γράφονται απόψεις όπως η παρακάτω («Τα Νέα»): «Ο πιο αχρείαστος πόλεμος έχει προκαλέσει τραυματικές γεωπολιτικές συνέπειες, τόσο στους άμεσα εμπλεκόμενους (ΗΠΑ, Ισραήλ, Ιράν) όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου / Μέσης Ανατολής, στην Ευρώπη και το παγκόσμιο γεωπολιτικό σύστημα (...) Η συμφωνία Ιράν - ΗΠΑ ουσιαστικά βγάζει ασθενέστερες ΗΠΑ και Ισραήλ, δύο δηλαδή κύριους συμμάχους της Ελλάδας. Οι δύο χώρες απέτυχαν στην επίτευξη όλων των στόχων που είχαν θέσει όταν ξεκινούσαν τον πόλεμο (...) Οι χώρες του Κόλπου (ΗΑΕ, Σ. Αραβία, Κατάρ κ.ά.) βρίσκονται σε μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά το καθεστώς ασφάλειας της περιοχής, καθώς ο έσχατος εγγυητής, οι ΗΠΑ, έχει χάσει σε αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα. Ο παραδοσιακός αντίπαλος (...) το Ιράν, βγαίνει κερδισμένο από τον πόλεμο και πολιτικά ενισχυμένο (...) Η Τουρκία βγαίνει γενικώς πιο ενισχυμένη, αν και η αντιπαλότητά της με το Ισραήλ βρίσκεται σε νέο επίπεδο οξύτητας». Ολα αυτά καταλήγουν σε ερωτήματα για τη θέση της Ελλάδας στη νέα φάση της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης, χωρίς να κρύβουν την ανησυχία τους για το πού σπρώχνουν τα πράγματα οι ανταγωνισμοί που οξύνονται και η μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας στους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς.

Δημοτική Αρχή Πάτρας: Η ευθύνη για το «Καραμανδάνειο» ανήκει στην κυβέρνηση, ας κόψει κανέναν «Patriot» για να προσλάβει προσωπικό

 


«Τα παιδιά της Δυτικής Ελλάδας έχουν ανάγκη ένα πλήρως στελεχωμένο, σύγχρονο Παιδιατρικό Δημόσιο και Δωρεάν Νοσοκομείο, με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό να μπορεί να ζει και να εργάζεται με αξιοπρέπεια. Και όχι ''έρευνες αγοράς'' για γιατρούς με μπλοκάκι και υποβαθμισμένες παροχές Υγείας», σχολιάζει, μεταξύ άλλων η Δημοτική Αρχή Πάτρας, απαντώντας σε δηλώσεις του υπουργού Υγείας οι οποίες αναπαράγονται τοπικά, με τις οποίες καλεί τον δήμο να δώσει κίνητρα για τη στελέχωση με προσωπικό του Καραμανδάνειου Παιδιατρικού Νοσοκομείου, με αφορμή και την πρόσφατη παύση λειτουργίας του Ακτινολογικού Τμήματός του, λόγω έλλειψης του αναγκαίου ιατρικού προσωπικού!

«Η κυβέρνηση κατά την προσφιλή τακτική της, για μια ακόμη φορά απεμπολεί την ευθύνη και τον ρόλο της, στοχεύει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος Υγείας, φορτώνοντας παράλληλα νέες αρμοδιότητες στους δήμους και τον λογαριασμό στον λαό!», σημειώνει η Δημοτική Αρχή και επισημαίνει:

Με το «καλημέρα»



Με το «καλημέρα» της αντιπυρικής περιόδου, και πριν ακόμα βγει ο Ιούνης, οι πυρκαγιές που ξέσπασαν χτες και τις προηγούμενες μέρες δείχνουν για άλλη μια φορά τα «δόντια» του αντιλαϊκού κράτους και της εγκληματικής πολιτικής που αφήνει τα δάση, τον λαό και την περιουσία του απροστάτευτα από την καταστροφική μανία της φωτιάς.

Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται τι θα γίνει τους επόμενους μήνες, που είναι ακόμα πιο επικίνδυνοι. Το έργο επαναλαμβάνεται και είναι θρίλερ για τον λαό και το περιβάλλον...

Το 2025 κάηκαν πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους και το 2024 έγιναν στάχτη πάνω από 450.000. Δασικές πυρκαγιές έχουν «γλείψει» τα προάστια της Αθήνας. Οι καταστροφές κάθε χρόνο είναι τεράστιες σε σπίτια, αυτοκίνητα, μαγαζιά, καλλιέργειες και υποδομές.

Τώρα που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι περιγραφές, οι διαπιστώσεις και τα ευχολόγια είναι μόνο παρηγοριά στον άρρωστο. Αυτό που επείγει είναι να αποκαλυφθούν πλατιά στον λαό και να μπουν στο στόχαστρο οι πραγματικές αιτίες που καίγεται κάθε χρόνο. Να δυναμώσει το ρεύμα που συγκρούεται με την πολιτική του κέρδους, τον μεγάλο ένοχο για τις καταστροφικές πυρκαγιές, διεκδικώντας μέτρα ουσιαστικής πρόληψης, ενίσχυση της δασοπροστασίας και πυρόσβεσης.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Η εικόνα της ανατίναξης εκσκαφέων αποτυπώνει τις συνέπειες της απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία

 


Μια εικόνα που συμπυκνώνει τις συνέπειες της στρατηγικής της απολιγνιτοποίησης, την οποία υπηρέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, εκτυλίχθηκε στις 18 Ιούνη στο ορυχείο της Μαυροπηγής, στον νομό Κοζάνης. Συγκεκριμένα, η ΔΕΗ ΑΕ προχώρησε στην ελεγχόμενη ανατίναξη τριών καδοφόρων εκσκαφέων, με την ενέργεια να παρουσιάζεται ως μέρος της διαδικασίας απόσυρσης παλιού εξοπλισμού, ενώ είναι προαπαιτούμενο για το νέο επενδυτικό πλάνο της ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή.

Οι συγκεκριμένοι εκσκαφείς, μήκους περίπου 100 μέτρων, ύψους 50 μέτρων και βάρους άνω των 150 τόνων το καθένα, που χρυσοπλήρωσε ο ελληνικός λαός, βρέθηκαν για δεκαετίες στην «καρδιά» της εξορυκτικής δραστηριότητας της περιοχής, συμβάλλοντας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και συνδέοντας τη λειτουργία τους με τη ζωή και την εργασία χιλιάδων εργαζομένων στα ορυχεία και τους ενεργειακούς σταθμούς της Δυτικής Μακεδονίας.

Η κατεδάφισή τους έρχεται ως συνέχεια του κλεισίματος λιγνιτικών μονάδων και ορυχείων, της απαξίωσης παραγωγικών υποδομών σε μια περιοχή που για δεκαετίες αποτέλεσε το ενεργειακό κέντρο της χώρας.

«Η ζωή μας δεν είναι excel!» - Ο Δ. Κουτσούμπας απαντάει σε νέους και νέες για τα «κοστολογημένα προγράμματα» των άλλων κομμάτων (VIDEO)

 

 

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, βρέθηκε το Σάββατο 20/6 στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας, στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με νέους ανθρώπους για ό,τι τους απασχολεί.

Δίνουμε στη δημοσιότητα απόσπασμα από ένα μικρό «πηγαδάκι» που στήθηκε με αφορμή τις δήθεν «κοστολογημένες» προτάσεις των άλλων κομμάτων για τη νεολαία.

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Να δυναμώσουν η αποκάλυψη και η δράση

 

Καθώς εντείνεται η πολεμική προετοιμασία και οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί πυροδοτούν νέους τοπικούς και περιφερειακούς πολέμους, η πληροφορία και η είδηση μετατρέπονται ολοένα και περισσότερο σε όπλα. Οι εργαζόμενοι, οι νέοι, συνολικά ο λαός βομβαρδίζονται με αφηγήματα που υπηρετούν τα συμφέροντα και τα σχέδια των ιμπεριαλιστών.

Παράλληλα, δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι στον Τύπο πιέζονται να λογοκριθούν και να αυτολογοκριθούν, να μεταδώσουν κατασκευασμένες ειδήσεις ή να κάνουν ανταποκρίσεις ως ενσωματωμένοι σε ξένες υπηρεσίες και στρατούς. Πολλά τέτοια φαινόμενα είδαμε και στη διάρκεια του πολέμου στη Γάζα. Εκεί ξεχώρισε η προσωπική στάση καθενός, σε σύγκρουση και με την εργοδοσία, ως κρίσιμο στοιχείο για να ακυρώνεται στην πράξη η προσπάθεια παραπληροφόρησης και χειραγώγησης της λεγόμενης κοινής γνώμης στα προτάγματα των ιμπεριαλιστών.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη να πάρουν απάντηση οι μηχανισμοί προπαγάνδας. Πρωτοβουλίες δημοσιογράφων και άλλων εργαζόμενων στα ΜΜΕ, με κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις και άλλες πολύμορφες δράσεις, όπως αυτές που οργάνωσε η «Δημοσιογραφική Συνεργασία» απέναντι στην προπαγάνδα του πολέμου και τα fake news, δείχνουν τον δρόμο.

Με το ίδιο στυλό

 

Πέρα από τα μπρος - πίσω των Αμερικανών στην υπογραφή της εύθραυστης συμφωνίας με το Ιράν, υπάρχουν πολλά ακόμα στοιχεία που δείχνουν ότι η κατάσταση δεν είναι πλέον ίδια στη Μέση Ανατολή - και ευρύτερα - μετά την αποτυχία των ΗΠΑ - Ισραήλ να υλοποιήσουν τους στρατιωτικούς στόχους τους σε βάρος του Ιράν. Μια από τις βασικότερες εξελίξεις αυτού του πολέμου είναι η επιβεβαίωση ότι το Ιράν μπορεί να κάνει πραγματικότητα τις απειλές του για κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ. Κι αφού το έκανε μια φορά, είναι βέβαιο ότι θα το ξανακάνει, αφού οι ανταγωνισμοί οξύνονται και δεν εκτονώνονται, προετοιμάζοντας τον επόμενο γύρο της σύγκρουσης στην περιοχή. Το δείχνουν άλλωστε και τα δισεκατομμύρια που σκοπεύουν να δαπανήσουν τα άλλα κράτη του Κόλπου, προκειμένου να διασφαλίσουν εναλλακτικές για τις εξαγωγές Ενέργειας και να μην παγώνει η οικονομία τους σε μελλοντικές συγκρούσεις, που θεωρούν βέβαιο ότι θα έρθουν. Τεράστια ποσά θα επενδύσουν τα πετρελαιοβασίλεια και στην πολεμική θωράκιση των ενεργειακών υποδομών τους, με αντι-drone συστήματα, ακόμα και συρμάτινα δίκτυα πάνω από δεξαμενές και διυλιστήρια, για να αποτρέπουν μελλοντικές επιθέσεις. Με άλλα λόγια, ο πόλεμος έχει αλλάξει ήδη τον χάρτη στη Μέση Ανατολή. Κι αυτό αποτυπώνεται τόσο στη μετατόπιση του συσχετισμού, που φέρνει τις ΗΠΑ σε χειρότερη θέση απέναντι στους ανταγωνιστές τους, όσο και στην προετοιμασία όλων για τα επόμενα επεισόδια της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης, που γράφονται ήδη με το ίδιο στυλό που υπογράφεται η εύθραυστη συμφωνία.

Το ΚΚΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων: «Σε αυτή τη μηχανή, του κόσμου οι λαοί αντί για λάδι καίνε ανθρώπου αίμα»

 

Πηγή: Eurokinissi

Σε ανακοίνωση του για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει:

«Σε αυτή τη μηχανή, του κόσμου οι λαοί

αντί για λάδι καίνε ανθρώπου αίμα

Αυτό ακριβώς είναι το νέο Σύμφωνο της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, η έναρξη του οποίου σημαδεύει την φετινή Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων. Μια τεράστια περιστρεφόμενη πόρτα που ταΐζει αυτή τη μηχανή.

Από τη μια μεριά δουλεμπόριο και συμφωνίες με εταιρείες “διαμεσολάβησης” για “εισαγωγή” φθηνών εργατικών χεριών ορισμένου χρόνου, τόσο όσο χρειάζεται το κεφάλαιο για να κάνουν τις δουλειές. Από την άλλη μεριά βίαιη “εξαγωγή” ανθρώπων με επαναπροωθήσεις και απελάσεις προς τα μέρη του κόσμου που οι καπιταλιστές έχουν ισοπεδώσει, ληστέψει και ερημοποιήσει.

Αυτό το βάρβαρο Σύμφωνο είναι αναπόσπαστο συστατικό της Ε.Ε. και της πολεμικής προετοιμασίας, με τις ιμπεριαλιστικές συγκρούσεις να κλιμακώνονται απ’ άκρη σ’ άκρη στον πλανήτη για το μοίρασμα του κόσμου και την πρωτοκαθεδρία στο παγκόσμιο σύστημα.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ Εργοστάσια παραγωγής «ειδήσεων» με ... αρχισυντάκτη το αμερικανικό Πεντάγωνο

 

Η σχέση των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ήταν πάντα ιδιαίτερη, αλλά πλέον έχει εισέλθει σε νέα φάση. Τα επιτελεία των ιμπεριαλιστών δεν αρκούνται στην κλασική προπαγάνδα, ούτε στην προσεκτικά σχεδιασμένη διαχείριση των ειδήσεων. Εχουν προχωρήσει στη «βιομηχανική» παραγωγή ψευδούς ενημέρωσης, αξιοποιώντας νέα εργαλεία όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και δημιουργώντας ολόκληρα δίκτυα πλαστών ειδησεογραφικών ιστοσελίδων που ελέγχονται απευθείας από τον αμερικανικό στρατό.
Η «ειδησεογραφική» ιστοσελίδα του Πενταγώνου στη Λατινική Αμερική

Πρόσφατες αποκαλύψεις («The Intercept») αποτυπώνουν τη νέα αυτή πραγματικότητα με τον πιο γλαφυρό τρόπο. Το «La Tilde», για παράδειγμα, παρουσιάζεται ως ένα σύγχρονο, ανεξάρτητο μέσο ενημέρωσης για το λατινοαμερικάνικο κοινό, που άρχισε να αναπτύσσεται στις αρχές του 2025. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα προπαγανδιστικό εργαλείο της Νότιας Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ (SOCSOUTH).

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αποτελεί έναν συνδυασμό, με εμφανή τα στοιχεία μαζικής παραγωγής υλικού από εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, άρθρα με συμβουλές οικονομικής διαχείρισης (με τίτλους όπως «Ψηφιακές πληρωμές: Η μηχανή της περιφερειακής ανάπτυξης στη Λατινική Αμερική») και κείμενα που εξυμνούν τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στη Λατινική Αμερική.

Χαρακτηριστικοί είναι τίτλοι όπως «Σπάνια ευτυχία, αλλά αληθινή: Βενεζουελάνοι μιλούν για την ελπίδα που αναδύεται μετά τη σύλληψη του Νικολάς Μαδούρο», «Επιχείρηση "Absolute Resolve": Η αποστολή που συνέλαβε τον Νικολάς Μαδούρο και θέσπισε νέο πρότυπο ακρίβειας και συντονισμού» και άλλοι που αφορούν χώρες της περιοχής (π.χ. ένα άρθρο παρουσιάζει τις κοινές ασκήσεις ανταρτοπολέμου ΗΠΑ - Παναμά ως «ανάχωμα στις επιθετικές πρακτικές της Κίνας»).

Κανένα άρθρο δεν φέρει υπογραφή, όλα χρησιμοποιούν εικόνες φτιαγμένες με εργαλεία ΑΙ. Ψάχνοντας κανείς να βρει πληροφορίες σχετικά με την ιστοσελίδα, διαβάζει: «Το "La Tilde" είναι προϊόν ενός διεθνούς οργανισμού μέσων ενημέρωσης που χρηματοδοτείται δημόσια από τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Το "La Tilde" αποτελείται από μια ομάδα με έδρα τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, η οποία έχει πρόσβαση σε δεκάδες ανεξάρτητους ρεπόρτερ και δημιουργούς περιεχομένου (...) Η αποστολή του "La Tilde" είναι να ερευνά και να αναδεικνύει ιστορίες με λατινοαμερικάνικη προοπτική για παγκόσμιες, περιφερειακές και τοπικές πρωτοβουλίες και ζητήματα».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ Για τον επικίνδυνο Κανονισμό σχετικά με τις Νέες Γονιδιωματικές Τεχνικές

 


Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταγγέλλει την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου να εγκρίνει τον Κανονισμό για τις Νέες Γονιδιωματικές Τεχνικές (ΝΓΤ - τεχνικές γενετικής τροποποίησης χωρίς εισαγωγή ξένου DNA).

Με τις ψήφους του Λαϊκού Κόμματος και της ΝΔ, τμήματος των Σοσιαλδημοκρατών, των Φιλελεύθερων, της ακροδεξιάς και της Λατινοπούλου, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την ανεξέλεγκτη εξάπλωση των μεταλλαγμένων τροφίμων. Αλλά ακόμα κι όσοι καταψήφισαν πλην του ΚΚΕ, δηλαδή οι «Πράσινοι» και η λεγόμενη «Αριστερά», κρατούν μια στάση υποκριτική, καθώς την ίδια στιγμή στηρίζουν την ΕΕ και την ΚΑΠ, που γεννούν αυτά τα αδιέξοδα, δεν αγγίζουν τη ρίζα του κακού - τα μονοπώλια και το κέρδος - και εγκλωβίζουν τον λαό σε αυταπάτες περί δήθεν «διορθώσεων».

Η ΕΕ πλέον βαφτίζει αυθαίρετα τα φυτά ΝΓΤ ως «ισοδύναμα με τα συμβατικά», για να τα απαλλάξει από ελέγχους και σήμανση. Ομως η επιστημονική κοινότητα εγείρει ερωτήματα και επιφυλάξεις για τις μακροχρόνιες άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις τους - ενώ μάλιστα διανύουμε περίοδο πολεμικής προετοιμασίας - για την ασφάλεια των τροφίμων (εμφάνιση αλλεργιών), αλλά και για το περιβάλλον - οικοσύστημα (εκτόπιση παραδοσιακών ποικιλιών, μείωση βιοποικιλότητας κ.λπ.), καθώς αυτές δεν έχουν μελετηθεί διεξοδικά.

«Κοστολόγηση» σε ποια βάση;

 


Τις τελευταίες μέρες στήνεται μια αντιπαράθεση γύρω από τις «εξαγγελίες» του ΠΑΣΟΚ και του κόμματος Τσίπρα, αλλά και γύρω από τα «μέτρα για την ακρίβεια» που λαμβάνει η κυβέρνηση της ΝΔ. Τόσο στα μέτρα της κυβέρνησης όσο και σε όσα δηλώνουν ως προθέσεις τα κόμματα της βολικής αντιπολίτευσης, πριν απ' όλα ξεκαθαρίζεται ότι «τα μέτρα είναι κοστολογημένα». Εφόσον είναι κοστολογημένα, αυτό έχει γίνει με ορισμένα κριτήρια, ορισμένους «διαθέσιμους» πόρους και (προφανώς) ορισμένους «μη διαθέσιμους» πόρους.

* * *

Ας το δώσουμε με ορισμένα παραδείγματα:

- Τόσο η κυβέρνηση όσο και το ΠΑΣΟΚ και ο Τσίπρας «κοστολογούν» τις προτάσεις με δεδομένο ότι φέτος η Ελλάδα θα δώσει 600 εκατ. ευρώ στρατιωτική βοήθεια στο καθεστώς Ζελένσκι, για τη συνέχιση του ρωσοΝΑΤΟικού πολέμου στην Ουκρανία. Αλλωστε, υπάρχει κάτι παραπάνω από ομοφωνία στην εμπλοκή της χώρας με πολλούς τρόπους στον πόλεμο στην Ουκρανία...

- Τόσο η κυβέρνηση όσο και το ΠΑΣΟΚ και ο Τσίπρας «κοστολογούν» τις προτάσεις με δεδομένο ότι θα εκτινάσσονται οι ΝΑΤΟικές πολεμικές δαπάνες, που για το 2025 έφτασαν τα 7 δισ. ευρώ! Αλλωστε, τις έχουν ψηφίσει αυτές τις δαπάνες τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Βελόπουλος κ.λπ.

- Τόσο η κυβέρνηση όσο και το ΠΑΣΟΚ και ο Τσίπρας «κοστολογούν» τις προτάσεις με δεδομένο ότι πρέπει να τηρείται η δημοσιονομική ισορροπία της ΕΕ, δηλαδή ο στενός κορσές για ό,τι αφορά τις λαϊκές ανάγκες. Θεωρούν δεδομένο ότι ο λαός θα χρυσοπληρώνει την Υγεία, τη μόρφωση, την Πρόνοια, τις Μεταφορές κ.λπ.

- Τόσο η κυβέρνηση όσο και το ΠΑΣΟΚ και ο Τσίπρας «κοστολογούν» τις προτάσεις με δεδομένο επίσης ότι δεν πρόκειται να φορολογηθούν οι συνταγματικά προστατευμένοι από τους φόρους εφοπλιστές. «Κοστολογούν» τις προτάσεις με δεδομένες τη μηδενική φορολογία των τραπεζών και την αστεία φορολογία στα μερίσματα των μετόχων, και χωρίς καν να υπολογίζουμε την πολύμορφη κρατική χρηματοδοτική στήριξη σε «επενδύσεις» και ομίλους.

Και σαν να μην έφταναν αυτά, έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ με πρότασή της στη συνταγματική αναθεώρηση να κατοχυρώσει συνταγματικά τη φορολογική ασυλία και για τους λεγόμενους «στρατηγικούς επενδυτές», ζήτημα στο οποίο έχει τοποθετηθεί αρνητικά και το έχει αναδείξει στη Βουλή μόνο το ΚΚΕ.

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 20 - 21 Ιούνη

 


Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 20 - 21 Ιούνη:

Αγωνιστικές διεργασίες σε μία σειρά κλάδους: Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία και Παιδεία - Καμία θυσία για τον πόλεμο και τα κέρδη τους. Απεργία στις 24 Ιούνη σε Κατασκευές, Γάλα - Τρόφιμα - Ποτά, Επισιτισμό - Τουρισμό, κόντρα στα παραγγέλματα κυβέρνησης - εργοδοσίας «τα κεφάλια μέσα». 48ωρη απεργία στο έργο του Ελληνικού, απεργία και στις Περιφέρειες, στάση εργασίας στο Εμπόριο την ίδια μέρα. Συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα | Εντείνεται η πολύμορφη δράση από Σωματεία, Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα για το πανελλαδικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο στις 5 Σεπτέμβρη στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη ΔΕΘ.

Μεγάλο αφιέρωμα του «Ριζοσπάστη» - Πίσω από τη βιτρίνα του τουριστικού «θαύματος». Ο κόσμος των κερδών συγκρούεται με τον κόσμο των λαϊκών αναγκών. Αποστολές σε Κρήτη και Κέρκυρα | Αποκαλυπτικά στοιχεία: Κέρδη των ομίλων vs άθλιες εργασιακές σχέσεις | Αρθρογραφία για τον «υπερτουρισμό», τη δράση των συνδικάτων και την οργάνωση της απεργίας στις 24 Ιούνη | Απιαστο όνειρο οι διακοπές για τη λαϊκή οικογένεια, στα ύψη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Υπερόπλα και στον τομέα της πολεμικής προπαγάνδας

Πηγή φωτο: https://smallwarsjournal.com
 

Με κόστος μόλις 252 ευρώ (!) το ΝΑΤΟ αγόρασε υπηρεσίες μαζικής χειραγώγησης σε επτά πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προωθώντας προπαγανδιστικά μηνύματα, σε ένα «πείραμα» που ονομάζει «δοκιμή ανθεκτικότητας» απέναντι στην προπαγανδιστική δραστηριότητα αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Γενάρη, το Κέντρο Αριστείας Στρατηγικών Επικοινωνιών του ΝΑΤΟ (NATO StratCom COE) δημοσίευσε μία έκθεση για την «αγορά χειραγώγησης στα social media» (Social Media Manipulation for Sale - 2025 Experiment on Platform Capabilities to Detect and Counter Inauthentic Social Media Engagement). Η έκθεση αφορά μία ετήσια άσκηση προπαγανδιστικής δραστηριότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που το 2025 πραγματοποιήθηκε για 6η συνεχόμενη χρονιά.

Οι «ερευνητές» του ΝΑΤΟ αγόρασαν από παρόχους έτοιμες υπηρεσίες μαζικής παραπλάνησης από Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Κίνα. Πλήρωσαν μόλις 252 ευρώ για να δημιουργηθούν πάνω από 30.000 ψεύτικοι λογαριασμοί, οι οποίοι παρήγαγαν 100.000 αλληλεπιδράσεις (likes, σχόλια, shares, προβολές) σε Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok, VKontakte και Bluesky.

* * *

Τα στελέχη του ιμπεριαλιστικού οργανισμού δημιούργησαν ένα σύστημα αυτοματοποιημένης παραγωγής ψεύτικου, προπαγανδιστικού υλικού, όπου το ChatGPT παρήγαγε κείμενα, το Freepik δημιουργούσε εικόνες και βίντεο και ένα άλλο σύστημα αναρτούσε το περιεχόμενο σε όλες τις πλατφόρμες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η δοκιμή επεκτάθηκε και στις πληρωμένες διαφημίσεις: Με μόλις 130 ευρώ, οι «ερευνητές» εξασφάλισαν 206.000 προβολές από αγορασμένους διαφημιστικούς λογαριασμούς. Στο Instagram μάλιστα, οι ψεύτικες αλληλεπιδράσεις ξεπέρασαν κατά 340% την ποσότητα που είχε παραγγελθεί.

Ο μόνος δρόμος

 

Πηγή: Eurokinissi/Motionteam

Και ξαφνικά, άνοιξαν οι ουρανοί! Τα αστικά κόμματα ανταγωνίζονται στην κοροϊδία ότι κάτι μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο στη ζωή του λαού μπροστά στις εκλογές, είτε από τα κοστολογημένα μέτρα - πυροτεχνήματα που ανακοινώνουν ΠΑΣΟΚ και κόμμα Τσίπρα, είτε από τον «δημοσιονομικό χώρο» που υπόσχεται να αξιοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ από Σεπτέμβρη.

Προσπαθούν να ξεγελάσουν τον λαό και τη νεολαία, την ώρα που ορκίζονται αιώνια πίστη στη «δημοσιονομική πειθαρχία» και στην ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου. Σ' αυτά δηλαδή που διαμορφώνουν τους βασικούς όρους που ζουν και δουλεύουν τα λαϊκά στρώματα, επιδρώντας καθοριστικά σε κάθε πτυχή της λεγόμενης «καθημερινότητας».

Ακόμα και τα ψίχουλα που υπόσχονται συνοδεύονται από πολλά «αν» και «εφόσον», ανάλογα με τις εξελίξεις στην οικονομία - που στην Ευρώπη αγκομαχάει μέσα στο «χειρότερο σενάριο» του στασιμοπληθωρισμού - και στα μέτωπα του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Αυτά τα «μεγάλα» είναι που θέτουν τα όρια και καθορίζουν την πολιτική τους.

Η ...μετρολογία του «ρεαλισμού» και του «τζάμπα» απευθύνεται στους πιο φτωχούς, στα μεγαλύτερα θύματα της αντιλαϊκής πολιτικής, που οι ζωές τους κατρακυλάνε διαρκώς στην αστάθεια, λόγω της σταθερότητας των κερδών και της πολεμικής εμπλοκής, που εγγυώνται όλα τα αστικά κόμματα.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

Με ισχνή πλειοψηφία εγκρίθηκε το κατάπτυστο ψήφισμα του ευρωκοινοβουλίου σε βάρος του Κουβανικού λαού Συνάντηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ με τον Πρέσβη της Κούβας στην ΕΕ

 


Σε θερμό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση στα γραφεία της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ στο Στρασβούργο των ευρωβουλευτών του Κόμματος, Κώστα Παπαδάκη και Λευτέρη Νικολάου - Αλαβάνου με τον πρέσβη της Κούβας στην ΕΕ, Juan Antonio Fernández Palacios.

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ εξέφρασαν στον Πρέσβη της Κούβας, Juan Antonio Fernández Palacios, την διαχρονική αλληλεγγύη του Κόμματος και του ελληνικού λαού στον λαό της Κούβας, και ανέδειξαν τις πολυάριθμες πρωτοβουλίες του ΚΚΕ στην Ελλάδα με μαζική λαϊκή συμμετοχή και την ανάπτυξη πλατιάς καταδίκης των εγκληματικών ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών σε βάρος του Κουβανικού λαού, όπως κι αυτές στην ελληνική βουλή και στο ευρωκοινοβούλιο, ώστε να στηριχθεί η Κούβα.

Ο πρέσβης της Κούβας ευχαρίστησε για την σταθερή κι αποφασιστική αλληλεγγύη και στήριξη του ΚΚΕ, ενώ ενημέρωσε για τις ανυπολόγιστες συνέπειες που αντιμετωπίζει καθημερινά ο κουβανικός λαός από το απάνθρωπο εμπάργκο των ΗΠΑ.