Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Το δίλημμα

 


Τα στοιχεία για τα πρωτογενή πλεονάσματα της περιόδου Γενάρης - Μάης 2026 επιβεβαιώνουν ότι η φοροληστεία του λαού είναι συστατικό στοιχείο της αντιλαϊκής πολιτικής, σε ανάπτυξη και κρίση, με ή χωρίς μνημόνια και «επιτηρήσεις».

Ο δημοσιονομικός χώρος που επικαλείται η κυβέρνηση για να διαφημίζει τα ψίχουλα που σκορπάει στους πιο διαλυμένους από την πολιτική της έχει πληρωθεί δυο και τρεις φορές από τον λαό και τη νεολαία, με τους ληστρικούς άμεσους και έμμεσους φόρους, για να απολαμβάνει το κεφάλαιο φοροασυλία, απαλλαγές και προνόμια.

Τα νούμερα ζαλίζουν τη μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία, που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τους μισθούς των «τρεις κι εξήντα». Το πρωτογενές πλεόνασμα στο πεντάμηνο διαμορφώθηκε στα 3,650 δισ. ευρώ, αντί για 1,243 δισ. ευρώ που ήταν ο στόχος.

Τα καθαρά έσοδα του προϋπολογισμού ήταν 30,216 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,528 δισ. ευρώ έναντι του στόχου. Για άλλη μια φορά ξεχωρίζουν οι εισπράξεις από το χαράτσι του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων, που απογειώνουν τα κρατικά έξοδα σε συνθήκες μεγάλης ακρίβειας.

«Τα χρήματα δεν υπάρχουν, τα χρήματα γεννώνται, η ανάπτυξη γεννιέται μέσα από σωστές στρατηγικές» έλεγε τις προάλλες ο Πιερρακάκης, επιβεβαιώνοντας ότι οι δημοσιονομικές επιδόσεις της κυβέρνησης δεν έπεσαν από τον ουρανό.

Ευκαιρία έψαχναν...

 

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΒΡΗΚΑΝ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ, διάφορα παπαγαλάκια του συστήματος. Ενας απ' αυτούς, γνωστός και μη εξαιρετέος, σχολίαζε τις προηγούμενες ημέρες από την εφημερίδα «Τα Νέα» που φιλοξενεί την καθημερινή του στήλη, ειρωνευόμενος τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης στον κουβανικό λαό (συγκεκριμένα του ΚΚΕ και της ΚΝΕ) και ευχόμενος τα εξής:

«...ακόμη και αν συμβεί το απευκταίο και πάψει να υπάρχει ο φάρος του σοσιαλισμού στην Καραϊβική, οι δικοί μας εδώ θα συγκαλέσουν μια Κεντρική Επιτροπή, θα αποφασίσουν ότι η σοσιαλιστική Κούβα εξακολουθεί να υπάρχει και η ζωή θα συνεχιστεί με όλους ικανοποιημένους (...) Η Κούβα τους δεν πρόκειται να πάθει τίποτα, θα συνεχίσει να υπάρχει μέσα στο κεφάλι τους, ενώ η αληθινή Κούβα θα προοδεύει απαλλαγμένη από βλακώδη ιδεολογικά δεσμά. Ποιος ξέρει τι μπορεί να της επιφυλάσσει το μέλλον; Μια μέρα μπορεί να τη δούμε να γίνεται η 51η Πολιτεία...».

* * *

Ο «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» ΣΕ ΠΡΟΧΤΕΣΙΝΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ - ΡΕΠΟΡΤΑΖ, σχολιάζοντας τα νέα μέτρα που προωθούνται και εκφράζοντας ανησυχία για τους κινδύνους που ενισχύονται, σημείωνε τα εξής: «...η περαιτέρω ενίσχυση των εμπορευματικών σχέσεων και της αγοράς, η υποβάθμιση της κοινωνικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής, του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού και του εργατικού ελέγχου, που είναι βασικές νομοτέλειες της σοσιαλιστικής κοινωνίας, όπως έχει αποδείξει με τραγικό τρόπο η ιστορική εμπειρία της ανατροπής του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ και τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες, οι εξελίξεις της κυριαρχίας των καπιταλιστικών σχέσεων στην Κίνα, έχουν βαθύτατα αρνητικές συνέπειες για τους λαούς».

Το ΚΚΕ, ήδη από το 2011, σε αυτό το πνεύμα έχει τοποθετηθεί δημόσια, ανοιχτά, κριτικά για τις μεταρρυθμίσεις που αποφάσισε το 6ο Συνέδριο του ΚΚ Κούβας. Ετσι λοιπόν δεν «φαντασιωνόμαστε», όπως υποστηρίζει ο συγκεκριμένος συντάκτης, ούτε κάνουμε «πως δεν ξέρουμε». Εχουμε πλήρη συνείδηση των κινδύνων, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε και πιο ολοκληρωμένα γι' αυτές. Η κριτική όμως εξέταση των αλλαγών που προωθούνται στην Κούβα, και η σχετική συζήτηση που είναι σε εξέλιξη, για εμάς συνδυάζεται με την υποχρέωση να στεκόμαστε στο πλευρό, να εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας (που ενοχλεί απίστευτα τον συντάκτη των «Νέων») στον ηρωικό κουβανικό λαό, που ιδιαίτερα τα τελευταία 35 χρόνια δίνει μάχη σε συνθήκες πολύ αρνητικού συσχετισμού, και να απαιτούμε τον τερματισμό του πολύχρονου, βάρβαρου αποκλεισμού από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό.

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 27 - 28 Ιούνη

 


Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 27 - 28 Ιούνη:

  • 35η Αντιιμπεριαλιστική Κατασκήνωση της ΚΝΕ 80 χρόνια από την ίδρυση του ΔΣΕ. Με το ΚΚΕ μπροστά και τον λαό πρωταγωνιστή γράφεται η ιστορία! Συνεχίζουμε! 
  • Ιμπεριαλιστική σύγκρουση στην Ουκρανία. Σημείο καμπής η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ για τις εξελίξεις στο μέτωπο και στα παζάρια. 
  • Δ. Κουτσούμπας. Το δίλημμα των εκλογών δεν είναι ποιος θα κυβερνήσει, αλλά ποιος θα νικήσει: Οι ζωές μας ή τα κέρδη τους; 
  • Αφιέρωμα του «Ριζοσπάστη» στην Υγεία. Αγκομαχούν υγειονομικοί και ασθενείς από την πολιτική του κέρδους. Επιχειρηματική δράση και εμπορευματοποίηση πίσω από τις τεράστιες ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό | Το ΚΚΕ φωτίζει τον δρόμο της πραγματικής διεξόδου, στην πάλη για αποκλειστικά δημόσιο, σύγχρονο και δωρεάν σύστημα Υγείας για όλους. 
  • Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ. Την Κυριακή 28/6 η Ημερίδα ενάντια σε όλες τις εξαρτήσεις. 
  • Ενέργεια. Τα «πράσινα» κέρδη και το έγκλημα της απολιγνιτοποίησης. 
  • Αναθεώρηση του Συντάγματος. Απεργία στο Δημόσιο ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές, την Τρίτη 14 Ιούλη. 
  • Βενεζουέλα. «Προβολή ισχύος» από τις ΗΠΑ στα συντρίμμια των φονικών σεισμών. 
  • Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης. Στη Βουλή το ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας σε νέους κλάδους.

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Ρίχνοντας φως σε μία «σκιώδη κυβέρνηση» διαχείρισης του σάπιου συστήματος

 

Πηγή: Eurokinissi

Πολλή συζήτηση έχει γίνει για τη «σκιώδη κυβέρνηση» Τσίπρα. Την υποδέχθηκαν με θέρμη ΜΜΕ εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών, ενώ με χίλιους δυο τρόπους την «σπρώχνει» και η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγοντάς την ως βολικό αντίπαλο.

Έχουν ήδη γραφτεί πολλά για το ποιοι τομεάρχες προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ, πόσοι είναι καθηγητές Πανεπιστημίου, πόσοι είχαν και ποιες κυβερνητικές - κρατικές θέσεις την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με ακροδεξιούς ΑΝΕΛ κ.λπ.

Θα αναφερθούμε και εμείς σε ορισμένα ενδεικτικά «στοιχεία και διαδρομές» επιχειρώντας να φωτίσουμε ορισμένες «σκιές» σχετικά με τη «σκιώδη κυβέρνηση» για τη διαχείριση της ιμπεριαλιστικής φρίκης και καπιταλιστικής εκμετάλλευσης. 

Η παρουσίαση της «πρώτης γραμμής» των στελεχών έγινε πασχίζοντας να αναδειχθεί μία γενική «αξιοσύνη». Η «ακαδημαϊκή επάρκεια», η εμπειρία στις επιχειρήσεις και στη διακυβέρνηση. 

Με τη γνωστή αυταρέσκεια και προβολή του «ΕΓΩ» που συνάδει απόλυτα με την ηθική του σάπιου αστικού κόσμου, παρατίθενται 40 σελίδες «πλούσιων βιογραφικών». 40 σελίδες που καταδεικνύουν ότι και αυτό το μόρφωμα φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν πόλο διαχείρισης της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Μιας βαρβαρότητας που δεν προκύπτει ως «επιλογή», «ιδεοληψία», «ανικανότητα» κ.λπ. Προκύπτει από τις στρατηγικές επιδιώξεις της αστικής τάξης, τους «ευαγείς» στόχους του κεφαλαίου που περιγράφονται πάντα με εύηχες λέξεις, απογυμνωμένες από το ταξικό τους υπόβαθρο. Μία βαρβαρότητα καθορισμένη από τους σιδερένιους νόμους του καπιταλισμού, που έχει περάσει ανεπίστρεπτα στην «πολεμική εποχή» του. 

Ας δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα.

ΚΚΕ: Σε έναν κόσμο που δεν χωρά τα όνειρά μας, δεν επιλέγουμε τη φυγή - Επιλέγουμε να τον αλλάξουμε

 


Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών σημειώνει:

«Το ΚΚΕ έχει ασίγαστο μέτωπο με ό,τι “ναρκώνει” το μυαλό, τη συνείδηση και τη δράση της νέας γενιάς με τις σάπιες αξίες του καπιταλιστικού συστήματος, που βρίσκεται σε παρακμή και προβάλλει ακόμα και τη χρήση ουσιών ως “ελεύθερη επιλογή” και ως “ατομικό δικαίωμα”.

Καλεί κάθε νέο άνθρωπο να μη συμβιβαστεί με έναν τρόπο ζωής που προβάλλει την ατομική “φυγή” και την αποξένωση ως λύση. Να μη στέκεται στο περιθώριο, αλλά με την αγωνιστική στάση και δράση του να γίνει πρωταγωνιστής των εξελίξεων, να αντιπαλεύει συλλογικά ό,τι “στενεύει” τη ζωή του για να “χωρέσει” μέσα στα καλούπια αυτού του συστήματος.

Τα στοιχεία για τη διάδοση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών και άλλων εξαρτήσεων είναι αποκαλυπτικά: Χρόνο με το χρόνο αυξάνεται η χρήση στις μαθητικές ηλικίες, μειώνεται η ηλικία πρώτης επαφής με τα ναρκωτικά λίγο μετά τα 13έτη, πάνω από το 70% των μαθητών θεωρεί ότι η κάνναβη δεν είναι ναρκωτικό. Παράλληλα, αυξάνονται τα ποσοστά υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, ενασχόλησης με τυχερά παιχνίδια και με τα social media στους εφήβους στη χώρα μας.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ Μεθοδεύσεις για επικίνδυνες παρεμβάσεις στη λειτουργία των κομμάτων

 

Copyright 2023 The Associated

Επικίνδυνους σχεδιασμούς ανοιχτής παρέμβασης στο εσωτερικό των κομμάτων ομολόγησε ότι επιδιώκει η κυβέρνηση μέσα από τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης. Κατά τη συζήτηση των άρθρων 56 και 57 χτες στην Επιτροπή Συνταγματικής Αναθεώρησης της Βουλής (βλέπε αναλυτικά σελ.6), ο εισηγητής της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης αναφέρθηκε και στο άρθρο 29, που θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα.

Στο όνομα της συμμετοχής του πολίτη (όταν μόλις μια μέρα πριν με την επιστολική ψήφο απέδειξαν πως την αποτρέπουν στην πράξη), αλλά και της αντιμετώπισης της ακροδεξιάς - που κανένα πρόβλημα δεν έχουν να τη χρησιμοποιούν όταν το σύστημα χρειάζεται εφεδρείες - εισηγήθηκε να έχει λόγο ο νομοθέτης ως προς τις προϋποθέσεις ίδρυσης και εσωτερικής λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, με παρακολούθηση συνεχώς της λειτουργίας των δημοκρατικών αρχών και κανόνων μέσα στα κόμματα από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο! Οπως είπε, αυτό θα μας επιτρέψει «να παρακολουθούμε και να αντιμετωπίζουμε πληρέστερα αντιδημοκρατικές αποκλίσεις σαν αυτές που ζήσαμε με τη Χρυσή Αυγή, κρίνοντας διαρκώς τη συνδρομή των προϋποθέσεων συμμετοχής ενός κόμματος στις εκλογές»!

Μάλιστα ο Ευρ. Στυλιανίδης, δείχνοντας και τις πραγματικές προθέσεις, αναπαρήγαγε την αισχρή θεωρία των «δύο άκρων», υποστηρίζοντας πως «η επανεμφάνιση της ακροδεξιάς και της ακραίας αριστεράς στην Ευρώπη είναι αποτέλεσμα της απομάκρυνσης των ηγεσιών από τις κοινωνίες, της υπονόμευσης της δημοκρατίας μέσα στα κόμματα...»!

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Ενα κουβάρι η εμπλοκή, τα σχέδια του κεφαλαίου και οι ανακατατάξεις στην περιοχή

 

Από τη συνάντηση του «Aktor» με την DFC, αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ
Από τη συνάντηση του «Aktor» με την DFC, αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ
Ενα κουβάρι που μπλέκεται σε όλα τα επίπεδα, με ανυπολόγιστους κινδύνους για τον λαό, είναι η εμπλοκή της χώρας στα πολεμικά μέτωπα, οι συμφωνίες για τα κέρδη του κεφαλαίου, που περνάνε μέσα από την προώθηση των ευρωατλαντικών σχεδιασμών στην περιοχή, όπως και η προώθηση «κρίσιμων υποδομών» με γνώμονα τα επικίνδυνα αυτά σχέδια.

Σε αυτό το πλαίσιο ο υφυπουργός Εξωτερικών Χ. Θεοχάρης, αρμόδιος για την προώθηση των μπίζνες στο εξωτερικό, εκπροσωπεί την κυβέρνηση στη Διεθνή Διάσκεψη για την Ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Γκντανσκ της Πολωνίας, διαφημίζοντας εκεί τη συνεχή στρατιωτική και άλλη βοήθεια στο καθεστώς Ζελένσκι, με αντάλλαγμα τη συμμετοχή της «ιδιωτικής ελληνικής επιχειρηματικότητας» στο φαγοπότι των ομίλων, «ιδιαιτέρως σε τομείς όπως η Ενέργεια και οι Μεταφορές».

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση μόνο για φέτος έχει υπολογίσει να δώσει 600 εκατ. ευρώ στρατιωτική βοήθεια στο καθεστώς Ζελένσκι. Κάνει σχέδια για τον Κάθετο Διάδρομο, και συμπληρωματικά οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο που θα φτάνουν έως την Ουκρανία. Ενώ ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης έλεγε (την Παρασκευή, μετά τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, στο περιθώριο της οποίας είχε άλλη μια συνάντηση με τον Ουκρανό Πρόεδρο) για τη συμφωνία συνεργασίας που δρομολόγησαν τον Νοέμβριο περί συμπαραγωγής μη επανδρωμένων οχημάτων, ότι «είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις». Κι αυτό ενώ οι Ουκρανοί βαρύνονται με τεράστιες ευθύνες για το φορτωμένο με εκρηκτικά drone που ξαμόλησαν στις ελληνικές θάλασσες εναντίον ρωσικού πολεμικού πλοίου, όπως αποκάλυψε το ΚΚΕ και το έκαναν γαργάρα όλα τα αστικά κόμματα.

Δ. Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ ανοίγει τη συζήτηση με τον λαό για την ανάγκη ριζικών αλλαγών, για μια κοινωνία με επίκεντρο τις σύγχρονες ανάγκες (VIDEO)



Την πρόκληση της κυβέρνησης να παρουσιάζει ως επιτυχία την τροπολογία που εφαρμόζει τη δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου για τα «κόκκινα δάνεια», στηλίτευσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης για τον νέο «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης». 

Υπενθύμισε ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις διαμόρφωσαν το νομοθετικό πλαίσιο για να παραδοθούν τα σπίτια του λαού στους τραπεζίτες και για την ποινικοποίηση των αγώνων ενάντια στους πλειστηριασμός, ενώ στάθηκε και στην πίεση που άσκησε το ΚΚΕ εντός και εκτός Βουλής μαζί με το εργατικό - λαϊκό κίνημα, οδηγώντας στην απόφαση που δίνει κάποιες ανάσες στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

Υπενθύμισε, δε, την τροπολογία που είχε καταθέσει το ΚΚΕ για τους δανειολήπτες, την οποία είχε απορρίψει η κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ η βολική αντιπολίτευση είχε καταπιεί τη γλώσσα της. Κάλεσε την κυβέρνηση να υλοποιήσει πλήρως την απόφαση, ώστε να αποζημιωθεί το οφειλόμενο κεφάλαιο για τα δάνεια που εξυπηρετούνται, να επιστραφούν τα επιπλέον ποσά για όσους έχουν ήδη αποπληρώσει και να ξανανοίξουν οι υποθέσεις όλων όσοι έχασαν τη ρύθμιση εξαιτίας αυτών των υπέρογκων τόκων. Τόνισε ότι για να κερδίσει ο λαός έστω μια στάλα ανακούφισης, πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο.

Αναφερόμενος στον Κώδικα, ο Δ. Κουτσούμπας εξήγησε πως διαμορφώνεται ένα πλαίσιο για τοπικό κράτος ακόμα πιο θωρακισμένο απέναντι σε αγωνιστικές δημοτικές αρχές, που θα επιβάλλει τοπικά χαράτσια στον λαό και θα αποτελεί πεδίο κερδοφορίας για λίγους. Στηλίτευσε το γεγονός πως δεν προβλέπεται τίποτα για την κρατική χρηματοδότηση που οφείλεται σε δήμους.

Ειδική αναφορά έκανε και στην τραγική υποστελέχωση που επικρατεί σε δήμους και Περιφέρειες, σε συνδυασμό με ένα απαράδεκτο μωσαϊκό εργασιακών σχέσεων και με τραγικές πρωτιές σε εργατικά δυστυχήματα. Κατήγγειλε τη διατήρηση της απαράδεκτης διάταξης Βορίδη, λέγοντας ότι επιστρατεύεται ολόκληρος κρατικός μηχανισμός εναντίον συμβασιούχων εργαζομένων που διεκδικούν να γίνουν αορίστου χρόνου. Ο Δ. Κουτσούμπας στηλίτευσε και άλλες διατάξεις του Κώδικα, όπως η πρόβλεψη για Ανώνυμες Εταιρείες, στις οποίες κουμάντο θα κάνει ένα Διοικητικό Συμβούλιο μακριά από το Δημοτικό Συμβούλιο και τις ανάγκες του λαού, όπως και ότι κρίσιμες κοινωνικές υπηρεσίες μένουν «στον αέρα».

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ΘΑΣΟΣ Ζήτησαν εισιτήριο από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε καρκινοπαθή!

 


Ενα εξοργιστικό περιστατικό, που αποτυπώνει με τον πιο ωμό τρόπο τη λογική του «κόστους - οφέλους» και το κυνήγι τους κέρδους, καταγγέλλεται ότι σημειώθηκε σε ferry boat της γραμμής Λιμένας Θάσου - Κεραμωτή.

Σύμφωνα με όσα έχουν καταγγελθεί, πλήρωμα ασθενοφόρου που πραγματοποιούσε επείγουσα διακομιδή 75χρονου καρκινοπαθούς με νεφρική ανεπάρκεια από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Νοσοκομείο Καβάλας κλήθηκε να πληρώσει εισιτήριο 39 ευρώ για τη μεταφορά του οχήματος και των διασωστών. Μάλιστα, παρά την άρνηση του πληρώματος να καταβάλει το ποσό, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο, ενώ σύμφωνα με τις καταγγελίες ειπώθηκε στους διασώστες να το δώσουν στο ΕΚΑΒ για να πληρωθεί.

Οπως υπογραμμίζουν οι διασώστες, τα ασθενοφόρα και γενικότερα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης δεν καταβάλλουν κόμιστρα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, ενώ η συγκεκριμένη διακομιδή ήταν απολύτως επείγουσα για την υγεία του ασθενούς.

Αέρα στα πανιά του κυνισμού των εφοπλιστών δίνει η πολιτική όλων των κυβερνήσεων. Την ώρα που οι εφοπλιστικοί όμιλοι απολαμβάνουν δεκάδες φοροαπαλλαγές, αφορολόγητο πετρέλαιο, κρατικές επιδοτήσεις για τις λεγόμενες άγονες γραμμές και κάθε είδους προνόμια με τις ευλογίες διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, ένα ασθενοφόρο που μεταφέρει επειγόντως καρκινοπαθή αντιμετωπίζεται ως ...πελάτης. Είναι η ίδια πολιτική που θεωρεί «κόστος» τις ανάγκες του λαού για ασφαλείς και δωρεάν μεταφορές, για επαρκείς υγειονομικές υπηρεσίες στα νησιά και για σύγχρονα μέσα διακομιδής ασθενών. Η ίδια πολιτική που αφήνει τις λαϊκές ανάγκες στο έλεος της εμπορευματοποίησης, ενώ εξασφαλίζει στους επιχειρηματικούς ομίλους συνεχώς νέα προνόμια και κρατική στήριξη.

Το περιστατικό στη Θάσο αποτελεί άλλη μια χαρακτηριστική εικόνα του πού οδηγεί η εμπορευματοποίηση των μεταφορών και της Υγείας: Στο σημείο να ζητείται εισιτήριο ακόμα και από ασθενοφόρο που δίνει μάχη για να φτάσει έγκαιρα ένας ασθενής στο νοσοκομείο.

 

Ριζοσπάστης  

Το «poso kanei» προσφέρει άφθονη οργή και η κωμωδία του «posokanei.gov.gr» γέλιο


Πηγή: Eurokinissi

Δεν φτάνει που η ζωή των εργαζόμενων και των βιοπαλαιστών αυτοαπασχολούμενων τσακίζεται για να γιγαντώνονται τα καπιταλιστικά κέρδη των σουπερμαρκετάδων, των εφοπλιστών, των μετόχων στα κατασκευαστικά μεγαθήρια, στους ενεργειακούς και τραπεζικούς ομίλους, έχει να αντιμετωπίσει και την κυβερνητική κοροϊδία με τις κάθε φορά «κοσμογονίες» και «καινοτομίες» που ντύνει τους κακοφτιαγμένους καπαμάδες για το φτιασίδωμα της αντιλαϊκής πολιτικής.

Σε αυτό το πλαίσιο επάξια εντάσσεται και η κωμωδία του «posokanei.gov.gr». Ενώ λοιπόν όλοι ξέρουν «poso kanei» ότι θέλουν αλλά το εισόδημα τους δεν επαρκεί για να το αποκτήσουν, έχουν ένα επιπλέον λόγο να οργίζονται από το πόσο κακοφτιαγμένη και δυσλειτουργική είναι αυτή η εφαρμογή. 

Είναι χαρακτηριστικά όσα καταγράφει σε δελτίο Τύπου της η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών «ΒΙΟΖΩ»

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

«Αχρείαστος»...και «τραυματικός»

 

Στους 73.000 Παλαιστίνιους που έχασαν τη ζωή τους από τα ισραηλινά πυρά στη Γάζα προστίθενται άλλοι 7.300 Ιρανοί και Λιβανέζοι που σκοτώθηκαν σε αμερικανοϊσραηλινές επιδρομές από την έναρξη του πολέμου τον περασμένο Φλεβάρη. Μέχρι τα μέσα Απρίλη τουλάχιστον 3.468 Ιρανοί - ανάμεσά τους 499 γυναίκες - είχαν σκοτωθεί από πυραυλικές επιθέσεις. Αλλοι 3.912 σκοτώθηκαν στον Λίβανο, όπου συνεχίζονται οι θηριωδίες του ισραηλινού στρατού, ανάμεσά τους 366 γυναίκες και 247 παιδιά. Τα στοιχεία αυτά είναι πολύ πίσω από την πραγματικότητα, αποτυπώνουν όμως τη φρίκη που σπέρνουν Αμερικανοί και Ισραηλινοί σε όλη τη Μέση Ανατολή. Τα δυτικά ΜΜΕ δεν δίνουν δεκάρα για τους νεκρούς του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Αντίθετα, τον χαρακτηρίζουν «ανόητο» και «αχρείαστο» επειδή οι ΗΠΑ δεν πέτυχαν τους στρατιωτικούς τους στόχους! Αν είχαν καταφέρει να ισοπεδώσουν το Ιράν και να εξανδραποδίσουν τον λαό του, θα αποθεώνονταν από τους απολογητές του αμερικανικού ιμπεριαλισμού και του «δικαιώματος του Ισραήλ στην αυτοάμυνα».

Κοινή είναι πάντως η διαπίστωση ότι υπάρχει μετατόπιση του συσχετισμού σε βάρος των ΗΠΑ και των συμμάχων τους στη Μέση Ανατολή, με παγκόσμια μάλιστα εμβέλεια. Ακόμα και στον ελληνικό (ευρωατλαντικό) Τύπο γράφονται απόψεις όπως η παρακάτω («Τα Νέα»): «Ο πιο αχρείαστος πόλεμος έχει προκαλέσει τραυματικές γεωπολιτικές συνέπειες, τόσο στους άμεσα εμπλεκόμενους (ΗΠΑ, Ισραήλ, Ιράν) όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου / Μέσης Ανατολής, στην Ευρώπη και το παγκόσμιο γεωπολιτικό σύστημα (...) Η συμφωνία Ιράν - ΗΠΑ ουσιαστικά βγάζει ασθενέστερες ΗΠΑ και Ισραήλ, δύο δηλαδή κύριους συμμάχους της Ελλάδας. Οι δύο χώρες απέτυχαν στην επίτευξη όλων των στόχων που είχαν θέσει όταν ξεκινούσαν τον πόλεμο (...) Οι χώρες του Κόλπου (ΗΑΕ, Σ. Αραβία, Κατάρ κ.ά.) βρίσκονται σε μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά το καθεστώς ασφάλειας της περιοχής, καθώς ο έσχατος εγγυητής, οι ΗΠΑ, έχει χάσει σε αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα. Ο παραδοσιακός αντίπαλος (...) το Ιράν, βγαίνει κερδισμένο από τον πόλεμο και πολιτικά ενισχυμένο (...) Η Τουρκία βγαίνει γενικώς πιο ενισχυμένη, αν και η αντιπαλότητά της με το Ισραήλ βρίσκεται σε νέο επίπεδο οξύτητας». Ολα αυτά καταλήγουν σε ερωτήματα για τη θέση της Ελλάδας στη νέα φάση της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης, χωρίς να κρύβουν την ανησυχία τους για το πού σπρώχνουν τα πράγματα οι ανταγωνισμοί που οξύνονται και η μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας στους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς.

Δημοτική Αρχή Πάτρας: Η ευθύνη για το «Καραμανδάνειο» ανήκει στην κυβέρνηση, ας κόψει κανέναν «Patriot» για να προσλάβει προσωπικό

 


«Τα παιδιά της Δυτικής Ελλάδας έχουν ανάγκη ένα πλήρως στελεχωμένο, σύγχρονο Παιδιατρικό Δημόσιο και Δωρεάν Νοσοκομείο, με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό να μπορεί να ζει και να εργάζεται με αξιοπρέπεια. Και όχι ''έρευνες αγοράς'' για γιατρούς με μπλοκάκι και υποβαθμισμένες παροχές Υγείας», σχολιάζει, μεταξύ άλλων η Δημοτική Αρχή Πάτρας, απαντώντας σε δηλώσεις του υπουργού Υγείας οι οποίες αναπαράγονται τοπικά, με τις οποίες καλεί τον δήμο να δώσει κίνητρα για τη στελέχωση με προσωπικό του Καραμανδάνειου Παιδιατρικού Νοσοκομείου, με αφορμή και την πρόσφατη παύση λειτουργίας του Ακτινολογικού Τμήματός του, λόγω έλλειψης του αναγκαίου ιατρικού προσωπικού!

«Η κυβέρνηση κατά την προσφιλή τακτική της, για μια ακόμη φορά απεμπολεί την ευθύνη και τον ρόλο της, στοχεύει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος Υγείας, φορτώνοντας παράλληλα νέες αρμοδιότητες στους δήμους και τον λογαριασμό στον λαό!», σημειώνει η Δημοτική Αρχή και επισημαίνει:

Με το «καλημέρα»



Με το «καλημέρα» της αντιπυρικής περιόδου, και πριν ακόμα βγει ο Ιούνης, οι πυρκαγιές που ξέσπασαν χτες και τις προηγούμενες μέρες δείχνουν για άλλη μια φορά τα «δόντια» του αντιλαϊκού κράτους και της εγκληματικής πολιτικής που αφήνει τα δάση, τον λαό και την περιουσία του απροστάτευτα από την καταστροφική μανία της φωτιάς.

Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται τι θα γίνει τους επόμενους μήνες, που είναι ακόμα πιο επικίνδυνοι. Το έργο επαναλαμβάνεται και είναι θρίλερ για τον λαό και το περιβάλλον...

Το 2025 κάηκαν πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους και το 2024 έγιναν στάχτη πάνω από 450.000. Δασικές πυρκαγιές έχουν «γλείψει» τα προάστια της Αθήνας. Οι καταστροφές κάθε χρόνο είναι τεράστιες σε σπίτια, αυτοκίνητα, μαγαζιά, καλλιέργειες και υποδομές.

Τώρα που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι περιγραφές, οι διαπιστώσεις και τα ευχολόγια είναι μόνο παρηγοριά στον άρρωστο. Αυτό που επείγει είναι να αποκαλυφθούν πλατιά στον λαό και να μπουν στο στόχαστρο οι πραγματικές αιτίες που καίγεται κάθε χρόνο. Να δυναμώσει το ρεύμα που συγκρούεται με την πολιτική του κέρδους, τον μεγάλο ένοχο για τις καταστροφικές πυρκαγιές, διεκδικώντας μέτρα ουσιαστικής πρόληψης, ενίσχυση της δασοπροστασίας και πυρόσβεσης.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Η εικόνα της ανατίναξης εκσκαφέων αποτυπώνει τις συνέπειες της απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία

 


Μια εικόνα που συμπυκνώνει τις συνέπειες της στρατηγικής της απολιγνιτοποίησης, την οποία υπηρέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, εκτυλίχθηκε στις 18 Ιούνη στο ορυχείο της Μαυροπηγής, στον νομό Κοζάνης. Συγκεκριμένα, η ΔΕΗ ΑΕ προχώρησε στην ελεγχόμενη ανατίναξη τριών καδοφόρων εκσκαφέων, με την ενέργεια να παρουσιάζεται ως μέρος της διαδικασίας απόσυρσης παλιού εξοπλισμού, ενώ είναι προαπαιτούμενο για το νέο επενδυτικό πλάνο της ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή.

Οι συγκεκριμένοι εκσκαφείς, μήκους περίπου 100 μέτρων, ύψους 50 μέτρων και βάρους άνω των 150 τόνων το καθένα, που χρυσοπλήρωσε ο ελληνικός λαός, βρέθηκαν για δεκαετίες στην «καρδιά» της εξορυκτικής δραστηριότητας της περιοχής, συμβάλλοντας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και συνδέοντας τη λειτουργία τους με τη ζωή και την εργασία χιλιάδων εργαζομένων στα ορυχεία και τους ενεργειακούς σταθμούς της Δυτικής Μακεδονίας.

Η κατεδάφισή τους έρχεται ως συνέχεια του κλεισίματος λιγνιτικών μονάδων και ορυχείων, της απαξίωσης παραγωγικών υποδομών σε μια περιοχή που για δεκαετίες αποτέλεσε το ενεργειακό κέντρο της χώρας.

«Η ζωή μας δεν είναι excel!» - Ο Δ. Κουτσούμπας απαντάει σε νέους και νέες για τα «κοστολογημένα προγράμματα» των άλλων κομμάτων (VIDEO)

 

 

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, βρέθηκε το Σάββατο 20/6 στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας, στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με νέους ανθρώπους για ό,τι τους απασχολεί.

Δίνουμε στη δημοσιότητα απόσπασμα από ένα μικρό «πηγαδάκι» που στήθηκε με αφορμή τις δήθεν «κοστολογημένες» προτάσεις των άλλων κομμάτων για τη νεολαία.