Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΤΑΖΟΥΝ ΧΟΛΗ ΟΙ ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΚΟΝΔΥΛΟΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ;

Απο


Τάσος Σαπουνάς – Απεργός καθηγητής 
μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

demotix
Στάζουν χολή σήμερα τα παπαγαλάκια, οι πληρωμένοι από τους μπόμπολες, και τους αλαφούζους, οι εντεταλμένοι από την κυβέρνηση της ανεργίας και της φτώχειας, των απολύσεων και της βίας, τα φερέφωνα των ξενόδουλων υποτακτικών της ιμπεριαλιστικής τρόικα. Σήμερα ξεπέρασαν τον εδώ και χρόνια ξεδιάντροπο γκαιμπελισμό τους. Δείχνουν έτσι τον φόβο των αφεντικών τους για την απεργία μας.
Στάζουν χολή γιατί η απεργία μας είχε ποσοστά πάνω από 90%. Γιατί χιλιάδες καθηγητές για πολλοστή φορά μέσα στους τελευταίους μήνες ξεπέρασαν τις σειρήνες της ήττας και της μοιραλατρείας του κρατικού και κυβερνητικού ψευτοσυνδικαλισμού. Γιατί άρχισαν να παίρνουν την υπόθεση της ζωής τους στα χέρια τους. Γιατί βρέθηκαν στα σχολεία τους υπερασπιζόμενοι την απεργία τους και στη συνέχεια πλημμύρισαν τους δρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Λάρισας, κάθε μεγάλης και μικρής πόλης. Και διαδήλωσαν, βροντοφώναξαν το ΔΙΚΙΟ του ΑΓΩΝΑ.
Στάζουν χολή, διότι η ΑΠΕΡΓΙΑ μας θελει να ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ την ΠΟΛΙΤΙΚΗ που ΔΙΑΛΥΕΙ το ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ. Την ΠΟΛΙΤΙΚΗ των ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ και της ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ των ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ μας ΣΧΕΣΕΩΝ. Την ΠΟΛΙΤΙΚΗ που ΘΕΛΕΙ να ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ, ΕΜΑΣ και τους ΜΑΘΗΤΕΣ μας αλλά και ΟΛΟΥΣ τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ σε ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ. Την ΠΟΛΙΤΙΚΗ που ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ από το ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ για να ΓΙΝΟΥΝ ΦΤΗΝΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ.
Στάζουν χολή γιατί αυτή η απεργία μπορεί να εμπνεύσει και άλλους εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, να πάνε κόντρα στο φόβο και τις υποταγμένες συνδικαλιστικές «ηγεσίες». Ήδη εμπνέει του συνάδελφούς μας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που πασχίζουν να μπουν με ακόμη μεγαλύτερη ορμή στον αγώνα αυτό.
Χύνουν κροκοδείλια δάκρυα οι πρετεντέρηδες των μέγκα και των σκάι, οι μεγαλοδημοσιογράφοι των μεγάλων αφεντικών, που παίρνουν τον μήνα τόσα όσα οι εργαζόμενοι δεν παίρνουν σ’ ένα χρόνο. Χύνουν κροκοδείλια δάκρυα οι ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΕΣ της ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Τους έπιασε τάχα ο πόνος για τα χιλιάδες παιδιά των λαικών οικογενειών και την μόρφωσή τους. Καμώνονται πως ξεχνάνε τους 20 ΧΙΛΙΑΔΕΣ μαθητές που η πολιτική -της οποίας είναι φερέφωνα- έστειλε έξω από τα ΕΠΑΛ και δεν λένε τίποτα για τις ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ που η πολιτική αυτή θα πετάξει έξω από τα σχολεία.
Αλλά κάπου κάπου τους ξεφεύγουν και κάποιες αλήθειες (για τους ίδιους και την τάξη που υπερασπίζονται). Λένε: η απεργία αυτή γίνεται χωρίς στόχους...
  • Ναι, γι αυτά τα ασπόνδυλα ανθρωπάρια οι 2500 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ δεν είναι λόγος για απεργία.
  • Ναι γι αυτά τα ασπόνδυλα ανθρωπάρια οι 20 ΧΙΛIΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ που πετάχτηκαν έξω από τα σχολεία δεν είναι λόγος για απεργία.
  • Ναι για αυτά τα ασπόνδυλα ανθρωπάρια η ΠΑΛΗ για ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ο ΑΓΩΝΑΣ για ΜΟΝΙΜΗ και ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ για ΟΛΟΥΣ, δεν είναι λόγος για απεργία.
ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ! ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ! ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

Ο νέος Νόμος για την Β΄βάθμια εκπαίδευση και η συνείδηση των παιδιών μας.

Απο xristos bellos
paidi-grafei

Μία σημαντική πλευρά-που δυστυχώς δεν αποτέλεσε πεδίο συζήτησης- σχετικά με τις αντιδραστικές αλλαγές που επιφέρει στο χώρο της εκπαίδευσης ο νέος Νόμος για την Β’θμια εκπαίδευση, είναι αυτή της ιδεολογίας. Δηλαδή πιο απλά, του τι τελικά συνείδηση- ως αποτέλεσμα της ιδεολογικής χειραγώγησης που θα επιβάλλει το σχολείο μέσα από τη συνολική του λειτουργία- θα διαμορφώνει στη νέα γενιά. Στη γενιά δηλαδή που αύριο θα βγει στην παραγωγική διαδικασία, που θα αναλάβει στα χέρια της τις τύχες του τόπου μας. Συνολικά ο νέος νόμος δεν επιδιώκει να βγάζει από τα σχολεία μόνο μαζικά φθηνό εργατικό δυναμικό, αλλά και χειραγωγημένο και υποταγμένο…Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν είναι (και ποτέ δεν ήταν) ουδέτερος ιδεολογικά, πολιτικά. Η εκπαίδευση είναι μηχανισμός ιδεολογικός αλλά και «πρακτικός» αναπαραγωγής του κοινωνικού συστήματος και της κυρίαρχης ιδεολογίας που αυτό έχει. Στο σχολείο διεξάγεται πολύπλευρη ιδεολογική χειραγώγηση αθόρυβα και συστηματικά έχοντας θα λέγαμε την ισχύ ενός φυσικού και αυτονόητου φαινόμενου. 
Με τον νέο νόμο, μεγαλώνει η αμορφωσιά (με το να σπρώχνεται μεγάλο μέρος των μαθητών στην μαθητεία, με το να υποβαθμίζεται και άλλο το γενικό μορφωτικό επίπεδο του Λυκείου) με ότι επιπτώσεις θα έχει  αυτό στην συνολική αντίληψη της φύσης και της κοινωνίας από μέρους της νέας γενιάς. Με το συνολικό τρόπο λειτουργίας που επιβάλλεται, με την μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο , προωθείται η παπαγαλία. Αποδιοργανώνεται έτσι η ικανότητα σκέψης και κυρίως η κριτική σκέψη, που με τη σειρά της συμβάλλει στον κάθε είδους ανορθολογισμό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι διαμορφώνει μία γενιά που απλά θα «αναμασά» άκριτα αύριο ότι οι ιδεολογικοί μηχανισμοί του συστήματος θα αναπαράγουν…