Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

ΕΥΧΕΣ!!!


 

Τύφλα να 'χει

 

Δεν πρόλαβαν οι ΗΠΑ να διαρρεύσουν τα περί αύξησης των δαπανών για το ΝΑΤΟ στο 5% του ΑΕΠ και ο πρωθυπουργός έσπευσε να πει ότι «το 2% για τις αμυντικές δαπάνες είναι Ιστορία. Πρέπει να επενδύσουμε περισσότερα και να αλληλεπιδράσουμε με τον νέο Πρόεδρο των ΗΠΑ για να υπάρξει συνεννόηση και με το ΝΑΤΟ». Ενώ με μια φωνή έτρεχαν οι διάφοροι παρατρεχάμενοι από πρεσβεία μεριά και τα αστικά ΜΜΕ να εξηγήσουν «τι θα σημαίνει 5% για το ΝΑΤΟ» και τι περικοπές πρέπει να γίνουν! Δηλαδή, τύφλα να 'χει ο Ρούτε, του «κόψτε συντάξεις κι αυξήστε εξοπλισμούς», με το βλέμμα στραμμένο και στο κομμάτι από την πίτα της πολεμικής οικονομίας, που διεκδικούν διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι. Κανείς δεν ξέρει πού θα κάτσει η μπίλια στο παζάρι που τώρα ξεκινά, με φόντο την κλιμάκωση των ανταγωνισμών και του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα ΝΑΤΟικά σχέδια, στα οποία η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι λοιποί είναι χωμένοι μέχρι τα μπούνια, φέρνουν μόνο θυσίες δίχως τέλος και τεράστιους κινδύνους για τον λαό. Ούτε 2% λοιπόν ούτε 5% ούτε φράγκο για το ΝΑΤΟ! Μόνο ο λαός μπορεί με τη δράση του να ανοίξει δρόμο που να ανταποκρίνεται 100% στα συμφέροντά του.

ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Παραμονή Χριστουγέννων απέλυσε 17 εργαζόμενους, ανάμεσα τους την διοίκηση του νεοσύστατου σωματείου

 

Τις απολύσεις καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» ΟΑΣΘ και διαμηνύει ότι δεν θα περάσει η τρομοκρατία

 

 

Τις μεθοδευμένες απολύσεις, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» ΟΑΣΘ. Ανάμεσα στους απολυμένους, βρίσκονται μέλη της διοίκησης του νεοσύστατου Σωματείου Εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (ΣΕΕΚΘ).

«Φέτος τα ''κάλαντα'' που είπε στους εργαζόμενους της η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» ήταν να ενημερώσει 17 από αυτούς παραμονή Χριστουγέννων ότι δεν ανανεώνονται οι συμβάσεις τους. «Στην ουσία δηλαδή τους απολύει, αφού κάποιοι από αυτούς εργάζονταν ανελλιπώς επί 5 χρόνια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 3, 6 ή και 9 μηνών», όπως σημειώνει. 

«Δεν είναι καθόλου τυχαίο» ότι μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και ένα ιδρυτικό μέλος του νεοσύστατου Σωματείου Εργαζομένων στην Επιχείρηση ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (ΣΕΕΚΘ), «ένα σωματείο που ιδρύθηκε πριν λίγους μήνες για να μπει φρένο στις αυθαιρεσίες της εταιρίας που έχει σε μόνιμη ομηρία εκατοντάδες εργαζόμενους οδηγούς με συμβάσεις ορισμένου χρόνου εκβιάζοντας τους να πραγματοποιούν ακόμα και εργασίες άσχετες με την ειδικότητας τους», καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία».

«Μαθήματα» συναίνεσης και συμβιβασμού

 

Η μεγαλύτερη οικονομική είδηση της χτεσινής ημέρας ήταν η ανακοίνωση των ιαπωνικών κολοσσών «Nissan» και «Ηοnda» ότι σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε συγχώνευση, κρατώντας ανοιχτή την πόρτα και για τη «Mitsubishi». Στόχος τους είναι να υπάρξει επίσημη συμφωνία συγχώνευσης μέχρι τον Ιούνη, ώστε και η εταιρεία να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Τόκιο μέχρι τον Αύγουστο του 2026.

Οταν η συγχώνευση ολοκληρωθεί, η νέα εταιρεία θα πουλάει περίπου 7 εκατ. οχήματα ετησίως και θα καταλάβει την τρίτη θέση στον κόσμο σε πωλήσεις, πίσω από την επίσης ιαπωνική «Τοyota» (10 εκατ. πωλήσεις) και τη γερμανική «Volkswagen» (9 εκατ. πωλήσεις), αφήνοντας πίσω τη νοτιοκορεατική «Hyundai» (7 εκατ. πωλήσεις). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι στην παγκόσμια κατάταξη με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς (στοιχεία 19/12/2024) τα πράγματα είναι διαφορετικά: Στην πρώτη θέση βρίσκεται η αμερικανική «Tesla», με «μόλις» 1,8 εκατ. πωλήσεις παγκόσμια το 2023, αλλά με 1,4 τρισ. δολάρια κεφαλαιοποίηση αγοράς. Ακολουθούν η «Toyota» (11 εκατ. πωλήσεις - 232 δισ. κεφαλαιοποίηση), η κινεζική BYD (3 εκατ. πωλήσεις - 108 δισ. κεφαλαιοποίηση) και η επίσης κινεζική «Xiaomi» (άγνωστες πωλήσεις - 99 δισ. κεφαλαιοποίηση).

Η προώθηση της «πράσινης μετάβασης» στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο έχει τεράστιες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, που επιβεβαιώνονται και από τα παραπάνω στοιχεία, όπου η δυναμική τείνει υπέρ της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

* * *

Για να αντεπεξέλθουν στο νέο σκηνικό και στον ανταγωνισμό που μεγαλώνει, αλλά και για να θωρακιστούν από το ενδεχόμενο μιας νέας καπιταλιστικής κρίσης, οι μεγαλύτεροι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας αναδιαρθρώνονται, εξαγοράζονται, συγχωνεύονται ή συρρικνώνονται... Οπως δήλωσαν και οι εκπρόσωποι των ιαπωνικών μονοπωλίων, σκοπός της μεταξύ τους συμφωνίας είναι η ανταπόκριση «στις δραματικές αλλαγές στο περιβάλλον των δύο εταιρειών και της αυτοκινητοβιομηχανίας». Ο διευθύνων σύμβουλος της «Honda» είπε πως μια τέτοια αλλαγή στη βιομηχανία συμβαίνει μόνο κάθε 100 χρόνια και ότι η «Nissan» και η «Honda» θα «διευκρινίσουν τη δυνατότητα επιχειρηματικής ενοποίησης περίπου μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, σύμφωνα με την εξέταση της "Mitsubishi Motors"».

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟ «ΝΕΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ» «Πιλοτική» κοροϊδία των ανέργων και στο βάθος νέοι «κόφτες»


 

Πιλοτικό πρόγραμμα για το «νέο επίδομα ανεργίας» που σχεδιάζει η κυβέρνηση με την τεχνική υποστήριξη του ΟΟΣΑ, θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση τους πρώτους μήνες του 2025. Η σχετική ΚΥΑ από τους συναρμόδιους υπουργούς Εργασίας και Οικονομίας υπεγράφη χτες, αλλά σύμφωνα και με τις επίσημες ανακοινώσεις το πώς ακριβώς θα αποδίδεται τελικά το «νέο επίδομα ανεργίας», θα αποφασιστεί μετά το πιλοτικό πρόγραμμα με τις απαραίτητες τροποποιήσεις.

Σε κάθε περίπτωση - όπως προκύπτει και από τη σχετική ΚΥΑ - και το νέο σύστημα απόδοσης του επιδόματος ανεργίας διατηρεί αναλλοίωτη την επίθεση σε βάρος των ανέργων, αφού εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι κάθε μήνα δεν λαμβάνουν ούτε ένα ευρώ από τη ΔΥΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό των επιδοτούμενων ανέργων ποτέ δεν ξεπέρασε το 15%, τα κονδύλια που προορίζονται για αυτούς μένουν καθηλωμένα και ενώ η ανεργία μετά τα υψηλά ποσοστά που έπιασε τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης συνεχίζει να κινείται γύρω από το 10%.

Ετσι, παρά τις προπαγανδιστικές κορόνες της κυβέρνησης περί «ανταποδοτικότητας», «δικαιοσύνης» και «αποτελεσματικότητας» με το νέο σύστημα, δεν προβλέπει ούτε αύξηση του αριθμού των δικαιούχων επιδόματος ανεργίας, ούτε πολύ περισσότερο την συνολική αύξηση του επιδόματος.

Τα αγωνιστικά κάλαντα της ΚΝΕ για τα Χριστούγεννα

 

 

Από πόρτα σε πόρτα, σε σπίτια συντρόφων και φίλων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, σε δρόμους και πλατείες, ομάδες μελών της ΚΝΕ παιανίζουν τα αγωνιστικά κάλαντα της Οργάνωσης, μοιράζοντας ευχές και συμβάλλοντας στην Οικονομική Εξόρμηση του ΚΚΕ.

Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο, από τους στίχους που σκάρωσε η ΚΝΕ για τα αγωνιστικά της κάλαντα, δεν λείπει ο σχολιασμός της επικαιρότητας και των μεγάλων γεγονότων που στιγματίζουν τον κόσμο μας...

***

Καλήν ημέρα εργατιά / Κι αν είναι ορισμός σας / Χρόνια πολλά αγωνιστικά / Να πω στο σπιτικό σας

Αν βρέξει πλημμυρίζουμε / Φωτιές αν πιάσουν ζέστες / Κι αντί για μέτρα πρόληψης / Δέρνουν τους πυροσβέστες

Αγώνας για αύξηση μισθών / Στα συνδικάτα πλάι / Δεν κάνει ουτ' ο αλγόριθμος / Ούτε το ΑΙ

Χύνουν το αίμα των λαών / Κηλίδα που δεν σβήνει / Ολου του κόσμου οι καρδιές / Χτυπάν στην Παλαιστίνη

Θέλουν φαντάρους άλαλους / Να σκύβουν το κεφάλι / Μα όπως στον «Θεμιστοκλή» / Απειθαρχούνε πάλι

Δεν είδαν και δεν άκουσαν / Στα Τέμπη τι είχε γίνει / ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ / Ολοι έχουν ευθύνη

Παπαγαλάκια στην ΤV / Στο κράτος βάζουν πλάτη / «Μαέστροι» είναι στα ψέματα / Σαν του Παπακαλιάτη

Πενήντα Φεστιβάλ της ΚΝΕ / Ανοίξτε κι άλλο πάρκο / Να το γεμίσουμε κι αυτό / Να 'ρθουν τα πάνω κάτω

Στο ΚΚΕ να στηριχτείς / Δυνάμωσε την πάλη / Για κοινωνία δίκαιη / Για κοινωνία άλλη

Σε αυτό το σπίτι που ήρθαμε / Τράπεζα μην πατήσει / Και η οικογένεια εδώ / Χίλια χρόνια να ζήσει