Σάββατο 7 Ιουνίου 2025

Τα «Άουσβιτς» είναι ακόμα εδώ!

 

 

Η πείνα αποτέλεσε κεντρική στρατηγική της ναζιστικής γενοκτονίας κατά των Εβραίων. Δεν θα έπρεπε να μην βρεθεί «ποτέ ξανά» υπό συνθήκες λιμού, εξαθλίωσης, βασανιστηρίων και γενοκτονίας οποιοσδήποτε λαός ή πληθυσμός του κόσμου;

 

 

Αυτό που παρακολουθούμε τις τελευταίες εβδομάδες σε ζωντανή σύνδεση με τη Λωρίδα της Γάζας ενδέχεται να μην έχει ιστορικό προηγούμενο. Ο απόλυτος αποκλεισμός του Ισραήλ γύρω από τον παλαιστινιακό θύλακα και η στέρηση στοιχειώδους ανθρωπιστικής βοήθειας οδηγούν περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια Παλαιστινίους σε γενοκτονία μέσω λιμού. Φαίνεται, όμως, πως οι εικόνες αποστεωμένων ανθρώπων, οι πρόωροι θάνατοι βρεφών και νηπίων από ασιτία ή η εξαθλίωση γυναικών που δεν μπορούν να παράξουν ούτε μητρικό γάλα δεν είναι αρκετές για να κινητοποιήσουν τη διεθνή κοινότητα και να ασκήσει πιέσεις προς άρση του αποκλεισμού. Το Τελ Αβίβ προχωράει ακάθεκτο στον στόχο που έχει θέσει εξ αρχής: την ισοπέδωση και υφαρπαγή της παλαιστινιακής γης και τον εκτοπισμό των Παλαιστινίων από την πατρίδα τους. 

ΒΡΕΤΑΝΙΑ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ Αποκαλυπτικές πτυχές από το μοντέλο «κρατικοποίησης» του κόστους και ιδιωτικοποίησης των κερδών

 

Πανάκριβα εισιτήρια, μείωση εργαζομένων και «εκπτώσεις» στην ανανέωση, στη συντήρηση και στους ελέγχους, για να αυγατίζουν τα κέρδη των καπιταλιστών

 

Από τον μεγάλο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους
Από τον μεγάλο απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους
Οι Βρετανικοί Σιδηρόδρομοι είναι ιδιωτικοποιημένοι από το 1997, με μια διαδικασία που ξεκίνησε το '94 επί Συντηρητικής κυβέρνησης Μέιτζορ και ολοκληρώθηκε από τη σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση Μπλερ του Εργατικού Κόμματος.

Ιδιωτικές εταιρείες διαγωνίζονταν για τα διάφορα κομμάτια των πρώην δημόσιων Βρετανικών Σιδηροδρόμων με πενταετή συμβόλαια, όπου επιδοτούνταν τα πρώτα χρόνια του συμβολαίου, μέχρι να «σταθούν στα πόδια τους».

Αυτά τα πενταετή συμβόλαια ξεκίνησαν σταδιακά να παραβιάζονται, με κραυγαλέο παράδειγμα τη σιδηροδρομική εταιρεία GNER, που είχε αναλάβει τη γραμμή της Ανατολικής Ακτής, να βαράει κανόνι το 2007, πετώντας τα κλειδιά πίσω στο κράτος, καθώς αδυνατούσε να πληροί τις υποχρεώσεις της.

Η επόμενη, η «National Express», άντεξε μόνο δύο χρόνια, οπότε το κράτος έφτιαξε μια κρατική εταιρεία «έσχατης λύσης» όπως λέγονται (operator of last resort), η οποία ανέλαβε να εξυγιάνει τη γραμμή της Ανατολικής Ακτής, μέχρι το 2015, οπότε έδωσε το συμβόλαιο πάλι στην ιδιωτική «Virgin», η οποία άντεξε τρία χρόνια πριν χρεοκοπήσει και παραδώσει τα κλειδιά - και τα χρέη! - πίσω στο κράτος πάλι το 2018.

Το μοντέλο αυτό στους σιδηροδρόμους, δηλαδή των κερδών στους καπιταλιστές και των χρεών στο κράτος, δηλαδή στον λαό, μονιμοποιήθηκε στη συνέχεια:

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Ν. ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ PONTIKI.GR Η θέση του ΚΚΕ για τη συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Άρθρο του Νίκου Καραθανασόπουλου, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ, στο site topontiki.gr για τη θέση του ΚΚΕ για τη συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών:

«Τις τελευταίες μέρες παρακολουθήσαμε έναν τραγέλαφο κατά τη διαδικασία κατάθεσης των προτάσεων από τα κόμματα για τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών. Από τη μία, είχαμε την πρόταση - πλυντήριο της ΝΔ, που επί της ουσίας αθωώνει τον Κ. Καραμανλή και όλους τους υπεύθυνους και από την άλλη ένα κανονικό παζάρι χωρίς αρχές, με υπογραφές να μπαίνουν και μετά να αποσύρονται, ανάμεσα σε ομάδες, κόμματα, βουλευτές της αντιπολίτευσης.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Μεθοδεύουν μείωση προστίμων για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας! Σοβαρές καταγγελίες από την «Αγωνιστική Συσπείρωση» Επιθεώρησης Εργασίας

 

Τη δραστική μείωση των προστίμων για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας έχουν έτοιμη στα συρτάρια τους η κυβέρνηση και η Επιθεώρηση Εργασίας.

Το κυβερνητικό έργο προχωρά, όπως φαίνεται, με βήμα ταχύ, δρομολογώντας μειώσεις προστίμων για παραβιάσεις που αφορούν την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία. Μάλιστα, το μέτρο αναμένεται να αφορά επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και βαθμού επικινδυνότητας και παραβιάσεις κάθε βαθμού σοβαρότητας, ενώ σχεδιάζεται σε μια περίοδο που τα εργατικά «ατυχήματα» σε μια σειρά κλάδους και χώρους δουλειάς αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.

Τα σχέδια της κυβέρνησης και της Ανεξάρτητης Αρχής, τα οποία δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστά, καταγγέλλουν εργαζόμενοι στην Επιθεώρηση Εργασίας, προειδοποιώντας όλη την εργατική τάξη και τα συνδικάτα για την άθλια μεθόδευση.

«Αποτελεί τεράστια κοροϊδία να εκδίδονται απ' τη μια μεριά πανηγυρικά δελτία Τύπου για την αύξηση του αριθμού των ελέγχων και των προστίμων για το 2024 και απ' την άλλη μεριά να ετοιμάζονται να μειώσουν τα ποσά των προστίμων, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των μεγάλων εργοδοτών», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση» Επιθεώρησης Εργασίας.«Η μείωση των προστίμων για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας γίνεται την ώρα που τα εργατικά ατυχήματα αποτελούν καθημερινότητα στους χώρους δουλειάς», τονίζει.

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση» ανατρέχει και στα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας «όπου το 65% των ερωτηθέντων εργαζομένων δηλώνει ότι είτε δεν αμείβεται καθόλου (49%) είτε αμείβεται μερικώς (16%) για την υπερεργασία που παρέχει» και υπενθυμίζει ότι η ίδια η κυβέρνηση «κατάργησε τη δήλωση της υπερεργασίας στο ΕΡΓΑΝΗ, ώστε να χαρίσει στους εργοδότες επιπλέον χρόνο απλήρωτης εργασίας».

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 7 - 8 Ιούνη 2025

 

 

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 7 - 8 Ιούνη 2025:

600 μέρες πολέμου και σφαγής

Με το αίμα των λαών Ισραήλ - ΗΠΑ - ΕΕ ξαναχαράζουν τον χάρτη της Μέσης Ανατολής

Έγκλημα στα Τέμπη

Τραγέλαφος και παζάρι χωρίς αρχές για τις προανακριτικές

Σύνοδος υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ

Υπερδιπλασιασμός των πολεμικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ!

100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη

Στις 25 Ιούνη όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Καλλιμάρμαρο

Εκδήλωση του ΚΚΕ για τη «νεανική παραβατικότητα»

Να τους χαλάσουμε τα σχέδια για μια νεολαία πειθήνια στις σάπιες «αξίες» του συστήματος