Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015

Πάμε με το νικητήηη!...



To 1848 κάποιος δημοφιλής κλόουν ενός τσίρκου στις ΗΠΑ, ο Νταν Ράις, χρησιμοποίησε το στολισμένο όχημα του τσίρκου για την προεκλογική του προβολή. Στόχος του ήταν με τα χρώματα και τις μουσικές του οχήματος να προσελκύσει ψηφοφόρους. Άλλοι υποψήφιοι βλέποντας την επιτυχία του προσπάθησαν να εξασφαλίσουν κι αυτοί μια θέση στο όχημα. Από τότε το πήδημα στο βαγόνι (jump on the bandwagon), συνδέθηκε με την προσπάθεια της επιτυχημένης επιλογής και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες τεχνικές της προπαγάνδας. Είναι με άλλα λόγια η πρόταση “έλα με τους πολλούς, με τους αυριανούς νικητές, αυτό είναι το συμφέρον σου”. Ακολούθησε τους πολλούς, το “ρεύμα”, αυτό που έχει σήμερα πέραση, αυτό που κάνουν όλοι.