Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

Με τίποτα

 

«Ολος ο τρόπος σκέψης γύρω από τη βαριά εθνική ατζέντα τίθεται υπό αμφισβήτηση», ανέφερε σε εκδήλωση του «κύκλου ιδεών» ο Ευ. Βενιζέλος, σχετικά με τα Ελληνοτουρκικά και τις αντιθέσεις που οξύνονται στο εσωτερικό του ΝΑΤΟ. Περιγράφοντας πιο συγκεκριμένα την κατάσταση, είπε ότι «μπορεί να είμαστε στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ, όμως το θέμα της ασφάλειας δεν θεωρούμε ότι είναι διεθνές, αλλά εθνικό». Μέχρι πρόσφατα η αστική τάξη και τα επιτελεία της μας ζάλιζαν ότι η ασφάλεια των κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι ευρωπαϊκό και ΝΑΤΟικό ζήτημα, και ότι η μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας στα ευρωατλαντικά σχέδια αποτελεί «ασπίδα» απέναντι στις αμφισβητήσεις της Τουρκίας! Τώρα που η φαγωμάρα στο εσωτερικό των ΝΑΤΟ - ΕΕ φέρνει στην επιφάνεια ανταγωνισμούς που οξύνονται και αναβαθμίζεται ο ρόλος της Τουρκίας για τα συμφέροντά τους στην περιοχή, επιβεβαιώνεται αυτό που μόνο το ΚΚΕ αναδεικνύει σταθερά: Οτι καμία «ασφάλεια και σταθερότητα» δεν φέρνει για τον λαό η περίφημη «γεωπολιτική αναβάθμιση» της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και στα σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, όπως ισχυρίζονται η κυβέρνηση και όλα τα άλλα κόμματα. Αντίθετα, ότι τα κυριαρχικά δικαιώματα μπαίνουν σε μεγαλύτερες περιπέτειες όσο μεγαλώνει το κρεσέντο της εμπλοκής. Αυτό που μένει στο τέλος είναι η μεγαλύτερη ανασφάλεια του λαού από την έκθεση σε πρωτόγνωρους κινδύνους, το μάτωμα για να πιάνονται οι πολεμικοί προϋπολογισμοί και το 3% του ΑΕΠ που ζητάει το ΝΑΤΟ. Με μια φράση, απομένει το εφιαλτικό «Τα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε με τίποτα», όπως έλεγαν οι σιδηροδρομικοί στους διαλόγους - φωτιά για τα φορτία του θανάτου που αλωνίζουν όλη τη χώρα πάνω στα βαγόνια.

Βόμβες αντί για αυτοκίνητα

 

Η «χρυσή εποχή» για τις πολεμικές βιομηχανίες της Ευρώπης έχει ξεκινήσει. Οι γραμμές παραγωγής όπλων επεκτείνονται, οι εργαζόμενοι καλούνται να τις στελεχώσουν και στη συνέχεια θα κληθούν να γίνουν «κρέας για τα κανόνια» τους. Για να μοιραστούν αγορές, σφαίρες επιρροής, φυσικοί πόροι, πρώτες ύλες, δρόμοι μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων. Στην εποχή μας, μονοπωλιακοί όμιλοι, καπιταλιστικά κράτη, ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί προετοιμάζονται να «διεκδικήσουν τη θέση τους στον κόσμο» με πόλεμο. Και προσαρμόζουν την καπιταλιστική οικονομία και παραγωγή ανάλογα.

Στο πρόβλημα της «αποβιομηχάνισης» της Ευρώπης, με ευρωπαϊκά κεφάλαια να μεταφέρονται σε πιο συμφέρουσες αγορές και της υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων που αναζητούν κερδοφόρα διέξοδο, έρχεται να δώσει ...λύση η προετοιμασία για έναν μεγάλο ιμπεριαλιστικό πόλεμο.

* * *

Η πολεμική βιομηχανία της Γερμανίας «απενοχοποιείται», μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ετσι, ο γερμανικός αμυντικός κολοσσός «Rheinmetall» «διαφημίζει» 1.120 νέες θέσεις εργασίας. Η «Diehl» ζητά να καλύψει πάνω από 500 θέσεις και η KNDS άλλες 200. Η «Rheinmetall», μετά την «Airbus», ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αλλάξει τη χρήση δύο εργοστασίων της, στα οποία μέχρι τώρα παράγονταν εξαρτήματα αυτοκινήτων, προκειμένου να ενισχύσει τη γραμμή παραγωγής οπλικών συστημάτων. Η «Hensoldt» σχεδιάζει να αποσύρει 200 εργαζόμενους από την «Bosch» και την «Continental», δύο από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία. Το ίδιο θα κάνει και η «Rheinnetall», η οποία θα αποσπάσει 100 υπαλλήλους της «Continental».

«Τέμπη» παντού

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Την ώρα που ο πρωθυπουργός έστηνε ένα ακόμα σόου στο υπουργείο Μεταφορών, μοιράζοντας κούφιες υποσχέσεις για ασφαλή σιδηρόδρομο το ...2027, άλλη μια «βόμβα» που αφορά την ασφάλεια των μεταφορών αποκαλυπτόταν με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, αυτήν τη φορά στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.

Και αυτή η περίπτωση αναδεικνύει πως τα «Τέμπη» για τον λαό καραδοκούν παντού, ακριβώς επειδή τα πάντα καθορίζονται από το καπιταλιστικό κέρδος και τους σιδερένιους νόμους του, που υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις και συνθλίβουν τις λαϊκές ανάγκες.

Οι «αναλογίες» με το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών είναι παραπάνω από αποκαλυπτικές. Τι αναδεικνύεται και στην περίπτωση του Μετρό;