Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023

Ή με τους ανθρώπους ή με τους φασίστες

 


 

Το κόμμα Βελόπουλου από την πρώτη στιγμή επικρότησε την λογική των αυτόκλητων σερίφηδων, να συλλαμβάνουν αυθαίρετα σε αυτοσχέδια κλουβιά πρόσφυγες και μετανάστες, μετατρέποντάς τους ουσιαστικά σε αποδιοπομπαίους τράγους για την μεγάλη καταστροφή του Έβρου από τις φωτιές.

Στο ερώτημα ή με τους ανθρώπους ή με τους φασίστες ο Βελόπουλος απαντά με τους φασίστες. Θέλει με το κουστούμι του φασίστα να παίξει σε αυριανά παιχνίδια ανασύνθεσης του αστικού πολιτικού σκηνικού, όπως έκανε ο μέντορας του, ο Καρατζαφέρης, όταν ψήφισε το δεύτερο μνημόνιο.

Το κόμμα Βελόπουλου από την πρώτη στιγμή επικρότησε την λογική των αυτόκλητων σερίφηδων, να συλλαμβάνουν αυθαίρετα σε αυτοσχέδια κλουβιά πρόσφυγες και μετανάστες, μετατρέποντάς τους ουσιαστικά σε αποδιοπομπαίους τράγους για την μεγάλη καταστροφή του Έβρου από τις φωτιές.

Είναι αυτός που από την πρώτη στιγμή στοχοποίησε τους πρόσφυγες και μετανάστες και έδωσε ουσιαστικά το έναυσμα για να αρχίσει ένα πογκρόμ εναντίον τους κυνηγώντας και φυλακίζοντας κατατρεγμένους ανθρώπους.

Ώρα δράσης και αντεπίθεσης κόντρα στον εργασιακό μεσαίωνα


Από παλαιότερη απεργιακή κινητοποίηση
Από παλαιότερη απεργιακή κινητοποίηση

 

Του Θανάση Γκώγκου*

«Λέτε η ΕΕ να προωθεί τη σκλαβιά; Φαίνεται η ΕΕ ως μια δουλοκτητική αποικία στον πλανήτη;» (Αδ. Γεωργιάδης, 21/8, στον ΑNT1).

Αν ξεκινήσουμε από την αλφαβήτα της ιστορίας που αναφέρει πως η δουλεία υπήρξε μορφή που νομιμοποιούσε τη μετατροπή του ανθρώπου σε ιδιοκτησία και πως η κυρίαρχη μορφή της ήταν συνήθως η εξαναγκαστική εργασία μέχρι φυσικής εξόντωσης, τότε μπορούμε να εξετάσουμε με πιο διεισδυτική ματιά τα μέτρα της κυβέρνησης που έρχονται με το νέο νομοσχέδιο. Μετά την παράταση του εργάσιμου βίου έως τα 74 έτη, αρχικά μέσω των προγραμμάτων της ΔΥΠΑ, η κυβέρνηση νομιμοποιεί τώρα το 13ωρο εργασίας, την 6ήμερη δουλειά και τις συμβάσεις μηδενικών/ελάχιστων ωρών. Και όλο αυτό έχει το θράσος να το αποκαλεί «εξέλιξη», εναρμόνιση με τις αποφάσεις της δήθεν προοδευτικής ΕΕ.

Βάζουν ...«τάξη» νομιμοποιώντας την ασυδοσία

Ο μεγαλύτερος μοχλός της εκμετάλλευσης είναι το ξεχείλωμα της εργάσιμης μέρας, η παράταση του εργάσιμου βίου, η «ευελιξία» στις εργασιακές σχέσεις. Το 1886 χιλιάδες εργάτες στο Σικάγο και στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο ξεσηκώθηκαν ζητώντας «8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ανάπαυση και 8 ώρες για ό,τι θέλει ο καθένας». Οι εργαζόμενοι, δύο αιώνες πριν, εργάζονταν κυριολεκτικά ήλιο με ήλιο κάτω από ανυπόφορες συνθήκες εργασίας και αυτό το καθημερινό βάσανο της εξαντλητικής εργασίας το πλήρωναν με το αίμα τους, με σωματική κατάπτωση και πρόωρο θάνατο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Συλλήψεις στο Άλσος Φυτωρίου που αντιδρούν στην κοπή δέντρων, την ώρα που καίγεται το δάσος της Δαδιάς (VIDEO - ΦΩΤΟ)

 

Συγκέντρωση στο ΑΤ για την απελευθέρωση των συλληφθέντων

 


Συγκέντρωση στο Αστυνομικό Τμήμα Αλεξανδρούπολης πραγματοποιούν αυτή την ώρα μέλη σωματείων, φορέων και κάτοικοι απαιτώντας την άμεση απελευθέρωση όλων των συλληφθέντων που συμμετείχαν σε κινητοποίηση το πρωί στην είσοδο του Άλσους Φυτωρίου ενάντια στην κοπή δέντρων για την κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου. 

«200 δέντρα μείνανε κόψτε τα κι αυτά. Ανάσα να μη μείνει στον τόπο μας καμιά», «Αντί για συλλήψεις αγωνιστών πιάστε τη μάνικα των πυροσβεστών», «Η τρομοκρατία δεν θα περάσει, του λαού η πάλη θα την σπάσει» είναι μερικά από τα συνθήματα που φωνάζουν οι συγκεντρωμένοι έξω από το ΑΤ.

Τέμπη, έξι μήνες μετά...

 

 

Έξι μήνες συμπληρώθηκαν από το πολύνεκρο έγκλημα στα Τέμπη, όπου 57 επιβάτες, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά, έχασαν τη ζωή τους. Οι καταγγελίες των συγγενών, που δεν έχουν κοπάσει από εκείνη τη μέρα, επιβεβαιώνουν ότι η αναζήτηση απαντήσεων είναι «Γολγοθάς», απέναντι στην προσπάθεια κυβέρνησης, εταιρείας και κρατικού μηχανισμού να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους.

Με αφορμή τη μαύρη επέτειο, η κυβέρνηση εμφανίζεται με θράσος να διεκδικεί τα εύσημα για την «ταχύτητα» με την οποία αντέδρασε μετά το δυστύχημα. Διαρρέει, για παράδειγμα, ότι η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και ότι υπολείπεται μόνο το κομμάτι Οινόη - Δομοκός.

Μιλάμε δηλαδή για τα απολύτως στοιχειώδη για την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών. Και μάλιστα όχι σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά μόνο στο πιο εμπορικό (και κερδοφόρο) τμήμα του, στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με ένα σημείο αρκετών χιλιομέτρων να παραμένει ακόμα τυφλό και άρα διπλά επικίνδυνο.