Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Παντός καιρού


Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί στην Αττική και σε άλλες περιοχές παρέμειναν κλειστοί τη Δευτέρα και τις επόμενες μέρες των έκτακτων «αργιών». Μόνο που τη Δευτέρα πολλοί γονείς βρέθηκαν προ τετελεσμένων, αφού δεν είχαν πού να αφήσουν τα παιδιά τους, με αποτέλεσμα να υποχρεωθούν να πάρουν ρεπό, ακόμα και άδεια άνευ αποδοχών. Η ενημέρωση για το κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών έγινε από την αρμόδια υφυπουργό κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, την Κυριακή το βράδυ, χωρίς να συνοδεύεται βέβαια από αντίστοιχη μέριμνα για τους γονείς, που έπρεπε να πάνε κανονικά στις δουλειές τους. Πολλοί απ' αυτούς μάλιστα δεν έμαθαν ποτέ για την απόφαση του υπουργείου, και έτσι τη Δευτέρα το πρωί πήγαν κανονικά στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, αλλά τους βρήκαν κλειστούς. «Λεπτομέρειες», θα σκεφτεί κανείς, μπροστά στο χάος που προκάλεσε ο χιονιάς. Κι όμως... Σαν πολλές «λεπτομέρειες» μαζεύονται στον τρόπο που το κράτος αντιμετωπίζει ακόμα και τις πιο στοιχειώδεις λαϊκές ανάγκες στις «έκτακτες» συνθήκες της κακοκαιρίας, με αποτέλεσμα τις εικόνες που όλοι ζήσαμε, με την απίστευτη ταλαιπωρία στους δρόμους, τις εργοδοτικές πιέσεις να οργιάζουν και την ατομική ευθύνη να παρουσιάζεται ως το φάρμακο για κάθε νόσο. Και αν υποθέσουμε ότι στην περίπτωση του χιονιά η κυβέρνηση «δεν προλάβαινε», υπάρχει και το παράδειγμα της πανδημίας, όπου ο εργαζόμενος δικαιούται ελάχιστες μέρες άδειας, και μάλιστα πληρωμένες στο μισό, για να φροντίσει το άρρωστο παιδί του όταν αυτό χρειαστεί να λείψει από το σχολείο. Δεν χρειαζόταν δηλαδή το χιόνι για να αποκαλυφθούν οι αντιλαϊκές προτεραιότητες του κράτους. Είναι παντός καιρού...

Τι μένει;

Ενώ η ακρίβεια καλπάζει, οι τιμές του ρεύματος και των καυσίμων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, «ροκανίζοντας» ό,τι έχει απομείνει στην τσέπη των λαϊκών στρωμάτων, κι ενώ η Δυτική Μακεδονία έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει πολικές θερμοκρασίες, ο δήμος Κοζάνης ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο για την αύξηση στα τιμολόγια της τηλεθέρμανσης κατά 10%. «Κινητήριες δυνάμεις» των νέων αυξήσεων είναι η πολιτική της ανταποδοτικότητας στους δήμους, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας, που στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις, και την απολιγνιτοποίηση, στο όνομα της «πράσινης μετάβασης». Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, τον Φλεβάρη του 2020, έλεγε από την Πτολεμαΐδα ότι ο λαός δεν θα πρέπει να αντιδρά στην απολιγνιτοποίηση, «αντίθετα πρέπει να μας επαινείτε, γιατί αυτή η απόφαση μας βάζει σε καλύτερη θέση έναντι όλων των άλλων στη νέα εποχή». Τι εννοούσε; Οτι «η Δυτική Μακεδονία θα γίνει ένα ευρωπαϊκό πρότζεκτ, που μας δίνει πλεονέκτημα της μεγαλύτερης διαπραγματευτικής ισχύος στα ευρωπαϊκά συμβούλια, της διεκδίκησης επιπλέον χρημάτων, περισσότερων εξαιρέσεων, περισσότερων εργαλείων ώστε να έχουμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε αυτό που προγραμματίζουμε». Εκτοτε στην περιοχή «τρέχουν» μια σειρά «πράσινα» ενεργειακά πρότζεκτ, που απολαμβάνουν τις γενναίες χρηματοδοτήσεις κράτους και ΕΕ. Τι μένει στον λαό; Λιγότερες, κακοπληρωμένες, «εργολαβοποιημένες» θέσεις εργασίας και ο λογαριασμός της ακριβότερης Ενέργειας...


Προπαρασκευή

«Αυτό που βρίσκεται μπροστά μας, που θα μπορούσε να είναι εβδομάδες μακριά, είναι ο πρώτος, βιομηχανοποιημένος, ψηφιοποιημένος, πόλεμος μεταξύ στρατών ανώτατου επιπέδου στην ήπειρο αυτή», προειδοποίησε ο νέος υπουργός Αμυνας της Βρετανίας, σχολιάζοντας τη μεγάλη συγκέντρωση στρατιωτικών δυνάμεων στις δύο πλευρές της συνοριογραμμής Ρωσίας - Ουκρανίας. Αλλά και ο διοικητής των στρατιωτικών δυνάμεων της Εσθονίας προέβλεψε πως «όλα κινούνται προς μία ένοπλη σύγκρουση». Την πολεμική προπαρασκευή προδίδουν επίσης η αποχώρηση προσωπικού από τις πρεσβείες των ΗΠΑ και της Βρετανίας στο Κίεβο, η κατάσταση «υψηλού συναγερμού» στην οποία βρίσκονται 8.500 Αμερικανοί στρατιώτες για να αναπτυχθούν στην Ανατ. Ευρώπη, τα αλλεπάλληλα διαβούλια ΗΠΑ - ΕΕ και άλλες κινήσεις των Ευρωατλαντικών στη στρατιωτική και διπλωματική σκακιέρα. Οι εξελίξεις στην περιοχή είναι σοβαρές και επικίνδυνες. Αλλά στη χώρα μας, τόσο η κυβέρνηση όσο και οι ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ καλλιεργούν εφησυχασμό ότι ο συνδυασμός στρατιωτικής και διπλωματικής πίεσης στη Ρωσία είναι το «κλειδί» για να εκτονωθεί η κατάσταση και ότι η Ελλάδα, με τις ΝΑΤΟικές υποδομές και τη θέση της στην περιοχή, είναι έτοιμη να αναλάβει αναβαθμισμένους ρόλους. Είναι όλα αυτά που πρέπει να κάνουν τον λαό να «κουμπώνεται» και να ανησυχεί ακόμα περισσότερο. Σε συνθήκες όξυνσης των ανταγωνισμών, η εμπλοκή της χώρας μας είναι όντως αναβαθμισμένη, ειδικά μετά τη μετατροπή της Αλεξανδρούπολης σε πολεμικό ορμητήριο των ΑμερικανοΝΑΤΟικών. Που σημαίνει ότι και οι συνέπειες για τον λαό στο ενδεχόμενο κλιμάκωσης της αντιπαράθεσης θα είναι εξίσου επώδυνες, κόντρα στην ύπουλη προσπάθεια όλων των κομμάτων του ευρωατλαντικού τόξου να πείσουν για το αντίθετο.


Κάτι ξέρουν

«Είναι σαφές ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγεται από τους πολιτικούς... Με δεδομένο το σημερινό ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να διανύσει σχεδόν 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας...». Αυτά είπε ο επικεφαλής του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών «Stellantis» (περιλαμβάνει εταιρείες όπως οι «Fiat», «Jeep», «Opel», «Citroen» κ.ο.κ.) σε πρόσφατες δηλώσεις του σε μεγάλες ευρωπαϊκές εφημερίδες, προσθέτοντας για την προσαρμογή των εργοστασίων και των αλυσίδων εφοδιασμού στα νέα «πράσινα» δεδομένα ότι «η βιαιότητα αυτής της αλλαγής δημιουργεί κοινωνικό κίνδυνο», αφού δεκάδες χιλιάδες θα μείνουν άνεργοι. Ολα αυτά μπορεί να τους «ξεφεύγουν» σκόπιμα, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών και της πίεσης προς την ΕΕ και τις κυβερνήσεις για ακόμα περισσότερα «κίνητρα» και μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα», αλλά όλο και κάτι θα ξέρουν οι επικεφαλής των επιχειρηματικών ομίλων για το πόσο «περιβαλλοντικά» και υπέρ των εργαζομένων είναι τα σχέδια της πολυδιαφημισμένης «πράσινης» καπιταλιστικής ανάπτυξης...

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου