Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

ΕΜΠΟΡΕΙΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ Θρασύδειλοι χρυσαυγίτες τρομοκράτησαν μαθητές και προπηλάκισαν εκπαιδευτικούς σκορπώντας ρατσιστικό δηλητήριο


Η φωτογραφία είναι από τις 28/10/2017
Η φωτογραφία είναι από τις 28/10/2017

Το ρατσιστικό τους δηλητήριο επιχείρησαν να σκορπίσουν και στην παρέλαση για την 25η Μάρτη οι ναζιστές χρυσαυγίτες στο Εμπορείο της Σαντορίνηςόπως είχαν κάνει στις 28 Οκτώβρη 2017. Με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά δεν τόλμησαν να εμφανιστούν με τις χρυσαυγίτικες αμφιέσεις τους, αλλά δρώντας στο σκοτάδι έφτασαν στο σημείο να οξυγονοκολλήσουν την πόρτα του Γυμνασίου και με τον μανδύα του «πατριώτη» τρομοκράτησαν μαθητές και προπηλάκισαν εκπαιδευτικούς, προκειμένου να εμποδίσουν να γίνει η παρέλαση των μαθητών με σημαιοφόρο μαθήτρια που κατάγεται από την Αλβανία.

Οι καθηγητές αντέδρασαν, κάλεσαν την Πυροσβεστική να ανοίξει το σχολείο, συνόδευσαν τη σημαιοφόρο έως το χώρο κατάθεσης των στεφανιών, με τον κόσμο να χειροκροτεί επιδοκιμάζοντας, αλλά - καθώς είχε παρέλθει και η ώρα - πήραν απόφαση να ματαιώσουν την παρέλαση των μαθητών του Γυμνασίου, η οποία έγινε μόνο από τους μαθητές του Δημοτικού.

Δυο κόσμοι...


O ασυμβίβαστος Αγραφιώτης επαναστάτης ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ 

Στα πανύψηλα αστραποκαμένα ευρυτανικά βουνά και ιδιαίτερα σε αυτά των αδούλωτων Αγράφων (εξ' ου και η ονομασία τους από τα βυζαντινά ακόμη χρόνια), στις απόκρημνες αετοφωλιές και στα αδιαπέραστα ελατοδάση, φούντωσε από πολύ παλιά η επαναστατική φλόγα που πυρπόλησε τις καρδιές των αδικημένων αυτού του τόπου κόντρα στην συνασπισμένη καταπιεστική εξουσία του σουλτάνου και των ντόπιων συνεταίρων κοτζαμπάσηδων ή "καλικάντζαρων" όπως τους αποκαλούσε ο φτωχός πάνσοφος λαός (βλ. εδώ).

Εδώ "στα ψηλά", συνυφασμένη με την ατίθαση φύση, ζυμώθηκε η επαναστατική ψυχοσύνθεση των "ελεύθερων σκλάβων" εκείνης της εποχής (βλ. εδώ).

Μεγάλη απόφαση στην καρδιά...


Την ερχόμενη Κυριακή, 1η Απρίλη, η τελευταία συναυλία του Θάνου Μικρούτσικου στη Θεσσαλονίκη
Ο Γ. Ρίτσος στο δελτίο ταυτότητας στη Μακρόνησο, το 1950 (από το βιβλίο του Γ. και της Ηρ. Σγουράκη)
Ο Γ. Ρίτσος στο δελτίο ταυτότητας στη Μακρόνησο, το 1950 (από το βιβλίο του Γ. και της Ηρ. Σγουράκη)
Η τρίτη και τελευταία συναυλία που αφιερώνει ο Θάνος Μικρούτσικος στα 100 χρόνια του ΚΚΕ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 1η Απρίλη, στις 19.00, στη Θεσσαλονίκη, στο Παλαί Ντε Σπορ. Θα μιλήσει η Θεανώ Καπέτη, μέλος της Γραμματείας της ΚΕ και Γραμματέας της ΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης λεωφορεία θα δρομολογήσει η ΚΟ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ (τηλ: 24610-40217).
 
Η πιο ξεχωριστή στιγμή των συναυλιών είναι η παρουσίαση ολόκληρης της «Καντάτας για τη Μακρόνησο» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, μετά από 42 χρόνια. Με αφορμή αυτό το γεγονός, ο «Ριζοσπάστης» κάνει σήμερα μια μικρή αναδρομή στα «Μακρονησιώτικα» που έγραψε ο Γ. Ρίτσος.

«Τα ποιήματα αυτά γράφτηκαν στη Μακρόνησο, τον Αύγουστο και το Σεπτέμβρη του 1949...»
«Τα ποιήματα αυτά γράφτηκαν στη Μακρόνησο, τον Αύγουστο και το Σεπτέμβρη του 1949, στο Δ' Τάγμα Πολιτικών Εξορίστων, πριν ακόμα μεταφερθούμε στο Β' Τάγμα, πριν ακόμα ζήσουμε όλη τη φρίκη της Μακρονήσου. Τα χειρόγραφα αυτά έμειναν θαμμένα στο χώμα μέσα σε σφραγισμένα μπουκάλια. Ξεθάφτηκαν τον Ιούλη του 1950.
Γιάννης Ρίτσος».

Με αυτά τα λόγια εισάγεται ο αναγνώστης στα «Μακρονησιώτικα». Εκδόθηκαν από το εκδοτικό του ΚΚΕ «Πολιτικές και Λογοτεχνικές Εκδόσεις», τον Ιούλη του 1957, στην πολιτική προσφυγιά. Ο τίτλος που είχε δώσει ο ποιητής στη συλλογή ήταν «Πέτρινος Χρόνος», όμως κατά την αποστολή των δακτυλογραφημένων χειρογράφων στο Βουκουρέστι, παράπεσε το εξώφυλλο και έτσι πρωτοκυκλοφόρησαν με τον αυτοσχέδιο τίτλο «Μακρονησιώτικα». Ο «Πέτρινος Χρόνος» εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1974, σε αναθεωρημένη από τον ποιητή έκδοση, από τις εκδόσεις «Κέδρος». Η συλλογή περιλαμβάνεται στον «Τόμο Ε' - Επικαιρικά».

Ο λόγος και το σπαθί




1. Πώς να πλησιάσεις σήμερα τον Καραϊσκάκη; Ν' ακολουθήσεις όσους αποθεώνουν την ντουλάπα, λογίους, ιστορικούς, οι οποίοι συρταροποιούν κάθε μορφή; Να προσπαθήσεις να αναλύσεις ένα θαύμα; Να τον μνημονεύεις μια φορά το χρόνο, κάθε 25η Μαρτίου;
 
2. Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης γεννήθηκε το 1780 στο Μαυρομάτι Καρδίτσας από τον αρματολό Δημήτρη Καραΐσκο και τη μοναχή Ζωή Ντιμισκή, αδελφή του κλέφτη Κώστα Ντιμισκή και εξαδέλφη του οπλαρχηγού Γώγου Μπακόλα. Μεγάλωσε με θετούς γονείς, Σαρακατσάνους. Η μητέρα του, που δεν άντεξε το διασυρμό της λόγω της παράνομης σχέσης της, πέθανε όταν ο Καραϊσκάκης ήταν οκτώ ετών. Από τη μητέρα του, ο «γιος της καλογριάς», όπως τον αποκαλούσαν, πήρε τον ανυπότακτο χαρακτήρα του και την αθυροστομία του. Ηταν αδύνατος, φιλάσθενος (έπασχε από φυματίωση), μέτριος στο ανάστημα, οξύθυμος και βωμολόχος.

Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

«ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ»



Και μια που αύριο είναι η επέτειος της ελληνικής επανάστασης του 1821  και οι προβληματισμοί με το παρελθόν  έχουν ουσιαστικά τις ρίζες τους στο εκάστοτε παρόν, ένα κείμενο, που γράφτηκε πριν 61 χρόνια,  του Κ. Βάρναλη για τους εθνικούς αγωνιστές, μοιάζει να μην έχει  χάσει την επικαιρότητά του. Ίσως γιατί τα προβλήματα που θέτει η εποχή μας φαίνονται να είναι προέκταση  των προβλημάτων της εποχής του Βάρναλη, ακόμα κι αν φαντάζουν πιο περίπλοκα, κι ίσως γιατί δεν έχει αλλάξει και πολύ ο τρόπος που ο κυρίαρχος λόγος θέλει να ανακατασκευάζει  το παρελθόν για να ελέγχει το παρόν. 
 
               « Αυτές οι γιορτές (οι κατ’ ανάγκην του ημερολογίου!) για τα 200 χρόνια του Ρήγα και τα εκατό του Σολωμού θέλ’ η  δημοκρατία της Ολιγαρχίας να τις περιορίσει σε δυο άτομα και με «βαλτούς»  ρήτορες να τους «αποχρωματίσει», μα είναι αδύνατο  να το πετύχει. Οι γιορτές αυτές για τον πρόδρομο και πρωτομάρτυρα της Ελευθερίας και για το βάρδο της Επανάστασης δεν μπορεί να κλειστούνε μέσα στα στενά φράγματα δυο βιογραφιών. Φουντώνουνε, σπάζουνε τα φράγματα και ξεχύνονται σ’ όλην την Ελλάδα. Αγκαλιάζουνε τις δυο εθνεγερσίες του Εικοσιένα και του Σαρανταένα και ξεσηκώνουν όλο το Έθνος όρθιο να συνεχίσει τον Αγώνα. 

ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ/ΛΑΕ πέταξαν και το τελευταίο φύλλο συκής


 Από το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ για τις ΣΣΕ στην Αθήνα στις 20 Μάρτη
 
«Πέταξαν και το τελευταίο φύλο συκής οι ηγεσίες των ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ/ΛΑΕ στην ΓΣΕΕ», επισημαίνει το ΠΑΜΕ, καθώς όπως αναφέρει, στη χθεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Συνομοσπονδίας οι ηγεσίες αυτών των παρατάξεων «πιάστηκαν με τη γίδα στην πλάτη, αφού, αποκαλύφθηκε ότι πίσω από τις πλάτες των εργαζομένων όλοι μαζί σφιχταγκαλιασμένοι έχουν συμφωνήσει και προχωρούν στην υπογραφή της αθλιότητας των 586 ευρώ και των 511 για τους νέους κατά παραγγελία κυβέρνησης και εργοδοσίας».
 
Το ΠΑΜΕ στην ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:
 
«Προχωρούν χωρίς να κρατάνε ούτε τα προσχήματα. Ομολόγησαν ότι διαπραγματεύονται τέτοια σημαντικά ζητήματα που αφορούν στη ζωή της εργατικής τάξης σε δείπνα με τους εργοδότες. Ομολόγησαν ότι είναι στην αντίπερα όχθη με τους εργαζόμενους. Ομολόγησαν ότι ακόμα και τα 751 ευρώ που δήθεν ζητούσαν ήταν όπως είπαν για “τυπικούς λόγους”. 
 
Κορόιδευαν δηλαδή κατάματα την εργατική τάξη
 
Συμφώνησαν επιπλέον πέρα από την φτωχοποίηση με τους άθλιους μισθούς στην διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης κάνοντας ένα βήμα παραπέρα. Στη δημιουργία Εθνικού Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης, δηλαδή ιδιωτικά ασφαλιστήρια. Οδηγώντας έτσι τους εργαζόμενους στα νύχια της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

1821: Ποιοι «όλοι μαζί», βρε ζαγάρια;





1821: Ποιοι «όλοι μαζί», βρε ζαγάρια; – του Νίκου Μπογιόπουλου

 



«Ό,τι ξέρουμε για το 1821 μοιάζει με αντεστραμμένο είδωλο στον καθρέφτη. Υπάρχουν δύο ‘21, αυτό των αρχόντων, των Φαναριωτών και της επίσημης διπλωματίας και αυτό του λαού και των προοδευτικών ανθρώπων όλου του κόσμου…» 
                                                                    (Δ. Φωτιάδης, από την ιστορική μονογραφία «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ»)
   Πώς γίνεται η Καλαμάτα να έχει απελευθερωθεί από τον τουρκικό ζυγό στις 23 Μάρτη του 1821, αλλά να γιορτάζουμε την έναρξη της Επανάστασης στις 25 Μάρτη;

   Η απάντηση είναι απλή: Έπρεπε ο ξεσηκωμός να εγκιβωτιστεί σε ένα σχήμα που θα εξυπηρετούσε τους επί τουρκοκρατίας εξουσιαστές του λαού που παρέμειναν τέτοιοι και μετά την Επανάσταση. Ανάμεσά τους οι σεβάσμιοι δεσποτάδες της εποχής. Κι αφού οι τελευταίοι δεν είχαν να επιστρατεύσουν τίποτα άλλο για να οικειοποιηθούν την Επανάσταση, επιστράτευσαν την Παναγία.

   Ήταν 17 ολόκληρα χρόνια μετά την Επανάσταση, με διάταγμα του 1838, που ως εθνική γιορτή ορίστηκε η μέρα του Ευαγγελισμού ώστε το ιερατείο να καμώνεται ότι ευλόγησε τον ξεσηκωμό…

   Η αλήθεια, βέβαια, είναι ελαφρώς διαφορετική: Η σημαία της επανάστασης πρωτοσηκώθηκε από το λαογέννητο ηγέτη και δολοφονημένο αργότερα από τους πρόκριτους, Παναγιώτη Καρατζά, στην Πάτρα στις 21 Μάρτη. Όσο για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, που όπως επιβεβαιώνουν τα απομνημονεύματά του απλώς… απουσίαζε, θυμήθηκε να «ευλογήσει» τα όπλα μόνο αφότου η Επανάσταση είχε ξεσπάσει και επιβληθεί.

   Και τούτο συνέβη γιατί ο λαός (ανάμεσά του και ο λαϊκός κλήρος) δεν άκουσε τις «νουθεσίες» του ραγιαδισμού ούτε τις φοβέρες των φορέων του. Αυτοί, οι δεύτεροι, αντί του «Ελευθερία ή θάνατος» είχαν άλλη αντίληψη:

«Ας αφήσουμε τα παιδιά του Μωάμεθ να αποτελειώσουν τα παιδιά του Ροβεσπιέρου», έλεγαν…

ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ


Σύγκρουση για συνδικάτα στη γραμμή της ταξικής πάλης
 
 
Από τη μαζική τριήμερη κινητοποίηση συνδικάτων και εργαζομένων της Πάτρας ενάντια στην επιχειρούμενη νοθεία στο Εργατικό Κέντρο
Από τη μαζική τριήμερη κινητοποίηση συνδικάτων και εργαζομένων της Πάτρας ενάντια στην επιχειρούμενη νοθεία στο Εργατικό Κέντρο
Στο συνδικαλιστικό κίνημα διεξάγεται μια διαρκής σκληρή σύγκρουση ανάμεσα στις δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού και στις δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Βασική πλευρά της αντιπαράθεσης είναι ο προσανατολισμός των συνδικάτων: Αν δηλαδή θα είναι στην υπηρεσία των εργοδοτών ή θα είναι εστίες αντίστασης και αγώνα, σε σύγκρουση με το κεφαλαίο και τις κυβερνήσεις του.

Ο δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού επιδιώκουν να κρατάνε τα συνδικάτα σε αδράνεια, θέλουν τους εργάτες ανίσχυρους να αντιδράσουν στο πέρασμα των αντεργατικών μέτρων που έχει ανάγκη το κεφάλαιο, πολύ περισσότερο επιδιώκουν να τους στρατεύουν ενεργά πίσω από τους στόχους των μονοπωλίων. Η δράση τους, σε συνδυασμό με το συνολικό χτύπημα της συλλογικής οργάνωσης και δράσης των εργαζομένων που προωθεί το κεφάλαιο, οδηγεί στον εκφυλισμό των συνδικάτων, στην απομαζικοποίησή τους - μιλώντας με όρους ενεργής και όχι τυπικής συμμετοχής. 

Προκειμένου να διατηρήσουν την ισχύ τους, τις θέσεις τους, οι δυνάμεις αυτές εντείνουν τη νοθεία, φτιάχνουν μηχανισμούς παραγωγής αντιπροσώπων, είτε με σωματεία σφραγίδες ή και με τον εξαναγκασμό των εργατών για συμμετοχή σε διαδικασίες που ελέγχονται από την εργοδοσία. Για παράδειγμα, παρατηρούνται φαινόμενα όπου το σύνολο των ψηφισάντων σε αρχαιρεσίες σωματείων εκτοξεύεται στο 70 - 80% των εργαζομένων μιας περιοχής (πάρα πολύ πάνω από το μέσο όρο και χωρίς καμία συνδικαλιστική δράση που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο), στελέχη επιχειρήσεων συμμετέχουν σε ψηφοδέλτια, μηχανισμοί της εργοδοσίας υποδεικνύουν σε εργάτες τι θα ψηφίσουν.

«ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ» ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κριτήριο του αστικού σχεδιασμού είναι οι ανάγκες του κεφαλαίου, όχι του λαού
 
 
Μπροστά στο «αναπτυξιακό» συνέδριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη 26-28 Μάρτη, θα ενταθεί η προσπάθεια να στηριχτεί το απατηλό για τα λαϊκά συμφέροντα αφήγημα της «δίκαιης ανάπτυξης», αλλά και να εξειδικευτεί περαιτέρω ο αστικός σχεδιασμός για την περιοχή. Με βάση τα όσα έχουν συζητηθεί το προηγούμενο διάστημα στη ΔΕΘ, στο συνέδριο των βιομηχάνων «Thessaloniki Summit», όσα καταγράφονται στο περιφερειακό ΕΣΠΑ, αλλά και από το πώς κινούνται οι επενδύσεις, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για το τι θα συζητηθεί, σε ποια κατεύθυνση εξειδικεύεται ο αστικός σχεδιασμός και στην ΠΚΜ.
 Συνοπτικά, αυτός ο σχεδιασμός ιεραρχεί τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της περιοχής, τη μετατροπή της σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο, την ενίσχυση του αγροτοδιατροφικού συμπλέγματος, τη μεταποίηση διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων, τον τουρισμό, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και πληροφορική, μεγαλύτερη διασύνδεση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού δυναμικού με τις επιχειρήσεις.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΣΤΗΝ (Κα) ΖΑΡΟΥΛΙΑ: ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ -ΜΑΡΞ-ΕΝΓΚΕΛΣ- ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ:

Χοντρόπετσοι


«Οφείλουμε να ενισχύσουμε τους καθημερινούς μας αγώνες για την ομαλή ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Ταυτόχρονα, να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τον τερματισμό των εστιών έντασης και πολέμου που μαίνονται στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που αποτελούν μία από τις βασικές αιτίες που οδηγούν λαούς ολόκληρους στον ξεριζωμό, αλλά και να βάλουμε τέλος στις άθλιες πρακτικές των διακινητών προσφύγων». Ολα αυτά δεν τα λέει κάποια φιλανθρωπική οργάνωση, ούτε είναι κήρυγμα κάποιου ...ιεραποστόλου. Είναι απόσπασμα από την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την Παγκόσμια Μέρα κατά του Ρατσισμού (21 Μάρτη). Πόσο θράσος, αλήθεια, χρειάζεται από τους ΣΥΡΙΖΑίους να εύχονται τον «τερματισμό των εντάσεων», όταν δεν έχουν αφήσει γωνιά της Ελλάδας «αναξιοποίητη» από το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ, για να σπέρνουν τον πόλεμο και το θάνατο στην Ανατολική Μεσόγειο και αλλού; Αλήθεια, δεν ντρέπονται να «εύχονται» την «ομαλή ένταξη» μεταναστών και προσφύγων, την ίδια στιγμή που υλοποιούν απάνθρωπες συμφωνίες για διπλό εγκλωβισμό, σε άθλιους μάλιστα καταυλισμούς; Και τελικά, στα πόσα θύματα άραγε των ευρωΝΑΤΟικών συμμάχων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που τους δίνει «γην και ύδωρ», θα αρχίσουν να αποδίδουν οι «προσπάθειες» που αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους; Δεν είναι απλά η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι η χοντροπετσιά μιας κυβέρνησης, που υπηρετεί «με τα χίλια» το κεφάλαιο και τους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς.

ΤΟ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ-ΕΛΛΑΔΑΣ:



 
Ολόκληρη η ομιλία θα δημοσιευτεί αύριο στον «Ριζοσπάστη» του Σαββατοκύριακου
 
Τη χτεσινή συγκέντρωση στην Κάλυμνο παρακολούθησε πλήθος κόσμου. Τη συγκέντρωση άνοιξε ο Σ. Χούλης, Γραμματέας της ΚΟ Καλύμνου, που, ανάμεσα σε άλλα, ευχαρίστησε το Λιμενικό γιατί χωρίς τη συμβολή του δεν θα ήταν δυνατή η πραγματοποίηση της περιοδείας του ΓΓ, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών. 

Στην ομιλία του ο Δ. Κουτσούμπας, μεταξύ άλλων, σημείωσε:
 
Το ΚΚΕ μιλάει καθαρά, ανοιχτά, απευθύνει κάλεσμα επαγρύπνησης και ετοιμότητας του λαού μπροστά σ' αυτές τις επικίνδυνες εξελίξεις, εξελίξεις οι οποίες φέρνουν πολύ κοντά τον κίνδυνο ενός θερμού επεισοδίου, άμεσης πολεμικής εμπλοκής της χώρας μας.
 
Η τελευταία εξέλιξη με την κατάληψη της πόλης του Αφρίν, στη Βόρεια Συρία, από την Τουρκία είναι ένας ακόμα επικίνδυνος κρίκος στην αλυσίδα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και της επιθετικότητας της γειτονικής μας χώρας, η οποία με δύο ήδη στρατιωτικές επιχειρήσεις και τη χρησιμοποίηση μισθοφόρων του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού» κατέχει συριακό έδαφος και προωθεί σχέδιο διαμελισμού της χώρας.

Οι πασιφιστές του ΝΑΡ




Σε πρόσφατο άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα diktiospartakos.blogspot.gr, των παραδοσιακά διαστρεβλωτών των θέσεων του ΚΚΕ, του ΝΑΡ - Σπάρτακος, με θέμα «Το ΚΚΕ και τα κυριαρχικά δικαιώματα», συνεχίζουν τη βρώμικη δουλειά, με ταχυδακτυλουργικά κόλπα, αλλοίωσης των θέσεων του ΚΚΕ. Προσπαθούν να συγκαλύψουν με αυτό τον τρόπο τα αδιέξοδα της πολιτικής τους, που ως νέοι πασιφιστές έχουν το σύνθημα: «Δεν πολεμάμε».

Θα μπορούσαμε να τους αφήσουμε στη μοναχική διαδρομή τους και τις κολακείες από τους ομογάλακτους, τους σημαιοφόρους της πολιτικής των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, δηλαδή την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Για μια ακόμα φορά όμως θα αποκαλύψουμε τον βρώμικο και προβοκατόρικο ρόλο των παρατρεχάμενων του υπουργείου Άμυνας.

Οι επαγγελματίες ψεύτες και ταχυδακτυλουργοί γράφουν: «Το ΚΚΕ αποσυνδέει τη συμμετοχή της χώρας στο ΝΑΤΟ και γενικά τις ολοκληρώσεις του δυτικού καπιταλισμού, με τις προθέσεις και τους στόχους της ελληνικής αστικής τάξης». Πού το βρήκαν κάτι τέτοιο; Πουθενά φυσικά. Οι θέσεις, οι διαδηλώσεις, τα συνθήματά μας τους αποστομώνουν.

Ξόβεργες πολιτικής εξαπάτησης




Τις ξόβεργες της πολιτικής εξαπάτησης ενόψει της «μεταμνημονιακής εποχής» στήνουν τα κόμματα του κεφαλαίου, σε μια προσπάθεια να αιχμαλωτίσουν το λαό και τους εργαζόμενους στο νέο αφήγημα της «ανάπτυξης», που όπου να 'ναι φτάνει, πάνω στο άρμα της «εξόδου στις αγορές» και των καπιταλιστικών επενδύσεων που η πολιτική τους θα φέρει. Στο πλαίσιο αυτής της «αφήγησης», στη βάση και του ανταγωνισμού για το ποιος θα αποτελέσει τον πυρήνα μιας επόμενης κυβερνητικής πλειοψηφίας, κυβέρνηση και αστική αντιπολίτευση συνεχίζουν να χαράσσουν κάλπικες διαχωριστικές γραμμές. Αυτήν τη φορά, στο επίκεντρο βρέθηκαν οι αναφορές τους για τους μισθούς των εργαζομένων και ιδιαίτερα για το αίσχος του «υπο-κατώτερου» μισθού. Το έναυσμα έδωσε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος, μιλώντας σε συνέδριο της ΔΑΠ, αφού υποσχέθηκε στον επιχειρηματικό κόσμο «σοβαρή μείωση φόρων και εισφορών, όπως και νέες επενδύσεις», «δεσμεύτηκε» για την κατάργηση του «υπο-κατώτατου» μισθού σε βάθος χρόνου και υπό την προϋπόθεση ότι η ανεργία θα μειωθεί κατά 7 μονάδες και την επόμενη τριετία θα δημιουργηθούν 600.000 θέσεις εργασίας!

ΚΝΕ Ανακοίνωση για την απόφαση καταδίκης της Παλαιστίνιας Άχεντ Ταμίμι

 
Πηγή: Associated Press

Σε ανακοίνωσή του για την απόφαση καταδίκης της Παλαιστίνιας Άχεντ Ταμίμι από το ισραηλινό στρατοδικείο, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ τονίζει:
«Αποτελεί πρόκληση η απόφαση του ισραηλινού στρατοδικείου να τιμωρήσει με 8μηνη φυλάκιση και πρόστιμο 1.500 δολαρίων την Παλαιστίνια αγωνίστρια Αχέντ Ταμίμι και τη μητέρα της επειδή αντιστάθηκαν στις ισραηλινές αρχές κατοχής.

Στο πρόσωπο της Ταμίμι καταδικάζουν τους νέους και τις νέες της Παλαιστίνης που δίνουν ένα δίκαιο αγώνα ενάντια σε Ισραήλ - ΗΠΑ - ΕΕ για να αποκτήσουν τη δική τους πατρίδα. Οι νέοι της Παλαιστίνης στέκονται με περηφάνια ενάντια στις αρχές κατοχής, πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος από τις συνεχείς επιθέσεις του ισραηλινού στρατού. Εκατοντάδες είναι οι νεολαίοι πολιτικοί κρατούμενοι στις φυλακές γιατί αγωνίζονται άφοβα απέναντι στο κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ.