Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2023

«Εθελοντική» εξαήμερη εργασία φέρνουν η κυβέρνηση και η διοίκηση!

 

Προσλήψεις εργαζομένων με κατοχυρωμένα δικαιώματα για να μην «κουτουλάνε» στο τιμόνι, απαιτεί η ΔΑΣ

 

φωτ.αρχείου
φωτ.αρχείου
Με «εθελοντική» εξαήμερη εργασία των οδηγών, εφαρμόζοντας τον νόμο Γεωργιάδη, προσπαθούν κυβέρνηση, ΟΑΣΘ και η πλειοψηφία του ΔΣ του Συνδικάτου να δώσουν «λύση» στο δραματικό έλλειμμα οδηγών που η κυβερνητική πολιτική φέρνει στον Οργανισμό.

Η απόφαση αυτή λήφθηκε με πρόσχημα την άσχημη κατάσταση του βασικού συγκοινωνιακού φορέα της πόλης, ενόψει του κυκλοφοριακού χάους που θα δημιουργηθεί με την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του fly over.

Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη οδηγών, αφού από τους 1.700 οδηγούς που ήταν κάποτε έχουν απομείνει 800 και για να κυκλοφορήσουν τα 370 λεωφορεία που υποχρεούται με βάση τον νόμο να κινεί καθημερινά ο ΟΑΣΘ πρέπει να προσληφθούν 400 οδηγοί.

Αυτό το έλλειμμα, λοιπόν, επιδιώκουν να καλυφθεί με την «εθελοντική» εξαήμερη εργασία των οδηγών.

Ετσι, στο ΔΣ του Συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ στις 10/10 οι παρατάξεις της πλειοψηφίας «ΕΝΟΤΗΤΑ», «ΔΡΟΜΕΑΣ» και ΔΑΚΕ πήραν την απόφαση να εργάζονται οι λιγοστοί οδηγοί του ΟΑΣΘ στις μέρες των ρεπό και των κανονικών αδειών τους με «τυράκι» μια προσαύξηση 40%, υλοποιώντας τον νόμο έκτρωμα του Γεωργιάδη.

Επιπλέον, όπως καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, συμφώνησαν με την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να αλλάξει ο εσωτερικός Κανονισμός Προσωπικού που προβλέπει 5ήμερη εργάσιμη βδομάδα, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία (τροπολογία) για να νομιμοποιήσει αυτό το έγκλημα.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ προειδοποιεί ότι η αλλαγή του Κανονισμού Εργασίας δεν θα έχει ούτε «προσωρινό» ούτε «εθελοντικό» χαρακτήρα.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Μετά από τις αλλαγές που θα γίνουν, η εργασία των οδηγών σε μέρες και ώρες ανάπαυσης (6ήμερο) δεν θα ενοχλεί τόσο τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και ούτε θα εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια μεταφορά, αφού πλέον θα το προβλέπουν ο εσωτερικός Κανονισμός και ο νόμος.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την καθυστέρηση του ΜΕΤΡΟ και την έναρξη των εργασιών για το fly over, οι εργαζόμενοι οδηγοί όχι μόνο θα οδηγούν περισσότερες μέρες αλλά και σε συνθήκες πιο μεγάλης πίεσης στο συγκοινωνιακό της πόλης.

Οι κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) λειτουργούν με σχέδιο και παράλληλα αξιοποιούν το αντιδραστικό πλαίσιο που νομοθετούν με γνώμονα την αρχή του κόστους - οφέλους που τελικά αποβαίνει εις βάρος τόσο των εργαζομένων, όσο και των επιβατών.

Αυτό το σχέδιο όμως είναι που πρέπει να χαλάσουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας».

Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να πετάξουν στα μούτρα της διοίκησης, του υπουργείου και της πλειοψηφίας του ΔΣ την άθλια αυτή απόφαση, και σημειώνει ότι οι αφόρητες συνθήκες εργασίας πίσω από το τιμόνι αποτυπώνονται και σε σχετικές μελέτες του ΕΛΙΝΥΑΕ.

«Ο λαός της Θεσσαλονίκης έχει συμφέρον όχι από εξουθενωμένους οδηγούς που θα "κουτουλάνε" στο τιμόνι θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους εποχούμενους αλλά από σύγχρονα λεωφορεία και προσλήψεις εργαζομένων με κατοχυρωμένα δικαιώματα.

Για αυτήν τη συγκοινωνία που θα δουλεύει όχι για τα κέρδη των εταιρειών leasing και των εργολάβων των ΚΤΕΛ αλλά για τις ανάγκες του λαού μας για φθηνή και ποιοτική μετακίνηση τώρα πρέπει να χτιστεί ένα αγωνιστικό μέτωπο διεκδίκησης από τον λαό και τους εργαζόμενους».

Με βάση τα παραπάνω, η ΔΑΣ καλεί το προσωπικό να οργανωθεί και να παλέψει για 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο με ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών με συμβάσεις αορίστου χρόνου και όχι 8μηνα. Για ανταλλακτικά και αναλώσιμα σε επάρκεια για τη συντήρηση των λεωφορείων και την επισκευή των βλαβών, για σύγχρονα οχήματα κατάλληλα για τις κλιματολογικές και μορφολογικές συνθήκες της Θεσσαλονίκης.

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου