Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκαστρου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκαστρου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ




Δελτίο Τύπου

 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
19 Μαρτίου 2016 στις 7.30 το απόγευμα,
δημοτικό μέγαρο «Παύλος Μελάς»
Μακεδονικού Αγώνα & Καραϊσκάκη, Ωραιόκαστρο

Καλούμε συλλογικότητες, φορείς και συμπολίτες από όλη τη Θεσσαλονίκη σε κοινή σύσκεψη

* για να συντονίσουμε τις δράσεις αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.
* για να αναδείξουμε τις πραγματικές αιτίες της προσφυγιάς.

Εχθροί μας δεν είναι οι πρόσφυγες. Είναι αυτοί που φέρνουν τον πόλεμο, τον ξεριζωμό, τη φτώχεια. 




Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Δίκτυο αλληλεγγύης στους πρόσφυγες τώρα! Κάλεσμα σε ανοιχτή εκδήλωση και λάιβ στις 14/11, 2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου

Προς κάθε κάτοικο του Ωραιοκάστρου που ενδιαφέρεται να συζητήσει και να ΔΡΑΣΕΙ συλλογικά στο θέμα του ξεριζωμού και της προσφυγιάς. Προωθήστε αυτό το μήνυμα σε κάθε ενδιαφερόμενο συμμέτοχο.

1922
2015


1974












Συμπολίτες και συμπολίτισσες,

Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου καλεί κάθε ενδιαφερόμενο σε ανοιχτή εκδήλωση/συζήτηση με θέμα
Πρόσφυγες Χθες-Σήμερα-Αύριο: Δίκτυο αλληλεγγύης στους πρόσφυγες τώρα!
Σάββατο 14 Νοεμβρίου, στις 7, στο 2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου
(Οδυσσέα Ελύτη 9).

Ακολουθεί

Ζωντανή μουσική από τη Ρεμπέτικη Κομπανία "Οι Άγγελοι του Τσιτσάνη" και από Πόντιο καλλιτέχνη.
------------------------------
-----------

Σκοπός της συνάντησης είναι
- να θυμηθούμε και να προβληματιστούμε
- να ψάξουμε τις αιτίες
- αλλά ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ να μπει το νερό στο αυλάκι με αποφάσεις και δεσμεύσεις στο "διά ταύτα"
για το πώς θα οργανώσουμε εμείς, εδώ στο Ωραιόκαστρο, το δικό μας δίκτυο στήριξης των σύγχρονων ξεριζωμένων.

Πρόσφυγες Χθες-Σήμερα-Αύριο: Δίκτυο αλληλεγγύης στους πρόσφυγες τώρα!
Κάποτε ήμασταν εμείς - Σήμερα οι Σύριοι κι άλλοι γειτονικοί λαοί - Αύριο ποιοι;
-----------------------------------------  

Το πρόγραμμα:
- Σύντομη εισήγηση από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου
- Βίντεο που μιλάει μόνο του
- Συζήτηση
- "Διά ταύτα" - ανταλλαγές επαφών - συνεννοήσεις
και ακολουθεί
Ζωντανή μουσική από τη Ρεμπέτικη Κομπανία "Οι Άγγελοι του Τσιτσάνη" και από Πόντιο καλλιτέχνη.
-----------------------------------------

Δίκτυο Αλληλεγγύης Προσφύγων στο Ωραιόκαστρο Τώρα!
Ανοιχτή εκδήλωση / συζήτηση
Σάββατο 14 Νοεμβρίου, 7 το βράδυ, 2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου, Οδυσσέα Ελύτη 9.
Προωθήστε το σε κάθε ενδιαφερόμενο συμμέτοχο.

Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου
Ενάντια στα Αντιλαϊκά Μέτρα
Τηλ.: 2312 202696

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΤΙΤΑΝ



Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου σας ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ στην Εκδήλωση - Συζήτηση που θα γίνει το Σάββατο 31/10/2015 στο Πολιτιστικό Κέντρο - ΚΑΠΗ "Παύλος Μελάς" στην οδό Παύλου Μελά στο Παλαιόκαστρο στις 8.00 μ.μ. με θέμα: 

"Καύση Σκουπιδιών στο ΤΙΤΑΝ μας καίει όλους".

Και επειδή είναι Σαββατόβραδο μετά την συζήτηση θα ακολουθήσει μουσική βραδιά, με ένα ποτήρι κρασί, με τους: Κώστα Μυλώση και Μαρία Χρίστοβα.
Θερμή παράκληση να προωθήσετε την αφίσα που σας στέλνω σε γνωστούς και φίλους, άλλωστε η καύση σκουπιδιών στο ΤΙΤΑΝ μας αφορά και μας καίει όλους.

Σάββατο 27 Ιουνίου 2015

"ΚΑΥΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ: ΜΑΣ ΚΑΙΕΙ ΟΛΟΥΣ". ΠΡΟΒΟΛΗ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ και ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ


"ΚΑΥΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ: ΜΑΣ ΚΑΙΕΙ ΟΛΟΥΣ". ΠΡΟΒΟΛΗ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ και ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ

Ανοιχτή προβολή και συζήτηση για την καύση αποβλήτων στο ΤΙΤΑΝ Ευκαρπίας. Ακολουθεί ζωντανή μουσική. Τραγούδι: Κώστας Μυλώσης. Κιθάρα: Κώστας Βρεττός.



Το ΤΙΤΑΝ Θεσσαλονίκης πήρε τον Ιανουάριο του 2014 άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος για να καίει σκουπίδια και απόβλητα ως καύσιμο για την παραγωγή τσιμέντου.

Σε όλη την Ελλάδα, η διαχείριση των σκουπιδιών είναι αυτή τη στιγμή ένα "καυτό" ζήτημα. Σε αρκετές πόλεις, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, προπαγανδίζεται η νέα δήθεν «λύση» της καύσης.

Στη Θεσσαλονίκη, οι αγώνες των πολιτών έχουν καθυστερήσει την κατασκευή του γιγάντιου Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Ευκαρπία, σε απόσταση αναπνοής από το εργοστάσιο του ΤΙΤΑΝ. Όμως το θέμα είναι ακόμη ανοιχτό.

Η καύση σκουπιδιών έχει πολλαπλά μειονεκτήματα. Μεταξύ αυτών, μολύνει κυρίως τους ανθρώπους, ιδίως τα μικρά παιδιά και τους εργαζόμενους του ΤΙΤΑΝ. Επίσης, παράγει επικίνδυνη τοξική στάχτη που χρειάζεται ασφαλή διαχείριση. Αν μάλιστα ενσωματωθεί στο τσιμέντο, κάτι το οποίο προβάλλεται ως «λύση» στο ΤΙΤΑΝ, το μετατρέπει σε πηγή τοξικών ουσιών.

Τα σκουπίδια δεν εξαφανίζονται με την καύση - απλώς αλλάζουν μορφή. Με την καύση απελευθερώνονται χημικές ουσίες που θα υποβαθμίσουν σοβαρά τη Θεσσαλονίκη: διοξίνες, φουράνια, τοξικά μέταλλα, π.χ. αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρος, μόλυβδος και άλλα. Σταδιακά θα καταλήξουν στις γύρω περιοχές, και τελικά μέσω της τροφής και του νερού σ' εμάς.

Αμέσως μετά μουσική βραδιά. Μαζί μας ο Κώστας Μυλώσης με παλιά και νέα του τραγούδια, με τον Κώστα Βρεττό στην κιθάρα.

Οργάνωση: Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου.
Τηλ.: 2312 202696
http://stopkafsisma.wordpress.com/

Κυριακή 5 Απριλίου 2015

ΚΑΥΣΗ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ – ΜΑΣ ΚΑΙΕΙ ΟΛΟΥΣ!

Το ΤΙΤΑΝ Θεσσαλονίκης πήρε στις 30/1/2014 άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ) για να καίει σκουπίδια και απόβλητα ως καύσιμο για την παραγωγή τσιμέντου.
Ο εφιάλτης ξαναγύρισε. Το καλοκαίρι του 2010 προσπάθησαν μέσω της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Τότε απέτυχαν λόγω της αντίστασης των κατοίκων. Τώρα αναλαμβάνει απευθείας η κυβέρνηση να 
ανοίξει το δρόμο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η αδειοδότηση της καύσης δικαίωσε της εκτιμήσεις των κατοίκων ότι η εγκατάσταση του ΣΜΑ (Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων) Ευκαρπίας ακριβώς δίπλα στο ΤΙΤΑΝ δεν ήταν τυχαία. Φαίνεται πλέον καθαρά ότι ο ΣΜΑ και η καύση σκουπιδιών είναι μέρος του ίδιου σχεδίου. Άρα, ο αγώνας ενάντια σ’ αυτές τις επιλογές είναι ενιαίος. Απέναντί μας πλέον δεν έχουμε μόνο τις συνέπειες από το ΣΜΑ, αλλά και της καύσης των σκουπιδιών. 

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Βίντεο και εικόνες από την θεατρική παράσταση Γριοθεσία



Που οργάνωσε η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου, σε συνεργασία με την θεατρική ομάδα εκπαιδευτικών Ν. Θεσσαλονίκης.
Διθύραμβος εξ΄ Αμάξης

Το γέλιο είναι προσφορά της Χρυσής και όχι από κασέτα.

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές 2014

Αγαπητοί συμπολίτες και αγαπητές συμπολίτισσες,
φίλες και φίλοι,

Αισθανόμαστε την ανάγκη να δημοσιεύσουμε τις σκέψεις και θέσεις μας για τις επερχόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές 2014.


Αν ο καθένας και η καθεμιά μας μέσα στην Πρωτοβουλία έχει τη δική του προσέγγιση στο ζήτημα των εκλογών -γεννώντας συνθήκες για ευπρόσδεκτο διάλογο μεταξύ μας- ως Πρωτοβουλία συλλογικά εκφραζόμαστε με το συνημμένο κείμενο.

Θα χαρούμε να μας πείτε τη δική σας γνώμη ηλεκτρονικά ή, ακόμη καλύτερα, πρόσωπο-με-πρόσωπο σε μια από τις τακτικές, εβδομαδιαίες συναντήσεις μας στο Καφέ Ωραίο στο κέντρο του Ωραιοκάστρου.


    ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Αυτές τις μέρες, όποιο δρόμο και να βαδίσεις, όποιο κανάλι και να ανοίξεις, όποιο έντυπο και να διαβάσεις …, όλα οδηγούν στην κάλπη. Για να «καθορίσουμε το μέλλον μας», »για να λύσουμε τα προβλήματά μας επιλέγοντας σωστά», ... Είτε τους παλιούς «δοκιμασμένους και πετυχημένους», είτε άλλους «με όρεξη, με φρέσκιες ιδέες και σωστή διαχείριση», κ.τ.λ., κ.τ.λ.
Με αφορμή τα παραπάνω σαν Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου Ενάντια στα Αντιλαϊκά Μέτρα θέλουμε να καταθέσουμε ορισμένες σκέψεις και προβληματισμούς. Το δικαίωμά μας αυτό το αντλούμε όχι μόνο από το ότι είμαστε κάτοικοι του Δήμου Ωραιοκάστρου, αλλά ιδιαίτερα από την ενεργό μας δράση, τη συμμετοχή μας για χρόνια σε πραγματικούς- και όχι εικονικούς αγώνες- με πολλούς συμπολίτες μας (π.χ. ενάντια στα χαράτσια, το κόψιμο ρεύματος και νερού, το ΣΜΑ Ευκαρπίας και την καύση σκουπιδιών στο ΤΙΤΑΝ, την έμπρακτη στήριξη στους ανέργους, την καταστροφική εξόρυξη χρυσού, την έμπρακτη αλληλεγγύη σε εργατικούς αγώνες, όπως της ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ, κ.ά.).

Ορισμένες απαραίτητες διευκρινίσεις: α)Δεν υποτιμούμε την πολιτική σημασία οποιασδήποτε εκλογικής διαδικασίας, ούτε βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι όσους εμπλέκονται σ’ αυτές. Δεν ταυτίζουμε σε καμιά περίπτωση ανθρώπους που συμμετέχουν λιγότερο ή περισσότερο σε κοινωνικούς, λαϊκούς αγώνες, με άλλους οι οποίοι «ενεργοποιούνται» κατά βάση με εκλογικές σκοπιμότητες και στόχο την εξασφάλιση προσωπικών ή παραταξιακών επιδιώξεων. β)Σαν Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου δε συμμετέχουμε στις εκλογές και δε στηρίζουμε κανένα εκλογικό σχήμα. Ορισμένοι «ψίθυροι» που διαδίδονται -φτάνοντας και στα αυτιά μας- ότι τάχα στηρίζουμε συγκεκριμένους συνδυασμούς και ψεύτικοι είναι και αποτελούν ανέντιμη συμπεριφορά.

Επί της ουσίας:
Ποιο είναι το πραγματικό πολιτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι λαϊκοί άνθρωποι σήμερα;
Είναι να «βάλουμε» τα «σωστά» πρόσωπα στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια; Τι πραγματικά περιθώρια υπάρχουν «να υπερασπίσουν τον λαό» από αυτές τις θέσεις; Ιδιαίτερα όταν δεν μπορούν ή δε θέλουν να στηρίζονται σε ένα ζωντανό, μαχητικό κίνημα διεκδίκησης; Πόσους δημάρχους είδαμε να αντιστέκονται πραγματικά -και όχι εικονικά- στην κατάργηση των δικαιωμάτων στην περίθαλψη, την εκπαίδευση, την εργασία, το ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών στους κερδοσκόπους; Πόσους είδαμε να στέκονται απέναντι σε αυτούς (ντόπιους και ξένους) που τσακίζουν με χίλιους τρόπους τη ζωή μας με την πολιτική της μεγαλύτερης φτωχοποίησης του λαού σε όφελος των τραπεζιτών και λοιπών καπιταλιστών; Αντίθετα, τους είδαμε να «σφιχταγκαλιάζονται» με τους εκπροσώπους τους, σαν τον Γερμανό υφυπουργό Φούχτελ. Με τι σχέδια άραγε; Ακόμα και εδώ στο Ωραιόκαστρο, όπου φρόντισαν με την παρουσία και τις απειλές πολλών δεκάδων ΜΑΤατζήδων και ασφαλιτών να νιώσουμε ξένοι στον τόπο μας.
Τους είδαμε επίσης –και συνεχίζουμε να βλέπουμε- να μην κάνουν τίποτα για το προωθούμενο έγκλημα σε βάρους της υγείας μας, και ιδιαίτερα των παιδιών μας, από την καύση σκουπιδιών στο ΤΙΤΑΝ. Πού είναι εκείνη- η αποφασισμένη απ’ το Δημοτικό Συμβούλιο- επιτροπή αγώνα του Δήμου Ωραιοκάστρου; Πότε θα ενημερώσει τους πολίτες για τον κίνδυνο και τον ανάγκη κινητοποίησης; (Τις ερωτήσεις δεν τις θέτουμε μόνο στη συμπολίτευση, αλλά και στην «αντιπολίτευση»). Αντίθετα βλέπουμε τους δημάρχους να διαγκωνίζονται για το ποιος θα προωθήσει καλύτερα τα συμφέροντα των πολυεθνικών –και ντόπιων συνεργατών τους – για κέρδη από την καύση σκουπιδιών. Είδαμε» συντηρητικούς» και ’’προοδευτικούς’’ δημαρχιακούς παράγοντες να στέλνουν χέρι χέρι τα ΜΑΤ στους κατοίκους της Ευκαρπίας –που δε θέλουν τα σκουπίδια δίπλα στα σπίτια τους – και δεκάδες από αυτούς να τους σέρνουν στα δικαστήρια …
Ο κατάλογος βέβαια μπορεί να συνεχιστεί με πολλά ακόμα ζητήματα. Για την οικονομία του χώρου όμως θα πρέπει να σταματήσουμε εδώ.

Αν ήταν όμως «προοδευτικοί» ή και «αριστεροί» δε θα ήταν αλλιώς τα πράγματα;
Κατά τη γνώμη μας το «παιχνίδι» είναι «πουλημένο» και το αποτέλεσμα προκαθορισμένο πριν καν γίνει «ο αγώνας». Ιδιαίτερα όταν οι πολίτες, λαϊκοί άνθρωποι είναι στο περιθώριο και ο βασικός ρόλος που τους επιφυλάσσουν είναι του εκλογέα και μετά ξανά στην απελπισία …του καναπέ. Και δυστυχώς από αυτόν τον κανόνα δε ξεφεύγει ούτε η πλειοψηφία των «προοδευτικών», «αριστερών», κ.τ.λ. Αλήθεια, πού είναι οι αμέτρητοι υποψήφιοι «σωτήρες» των εκλογικών συνδυασμών τον υπόλοιπο καιρό; Αν όλοι αυτοί ενεργοποιούνταν καθημερινά ώστε να οργανωθούν οι λαϊκοί άνθρωποι και να παλέψουν για τα δικαιώματά τους, θα ήταν ίδια η σημερινή κατάσταση της απογοήτευσης, της απελπισίας, του» δεν γίνεται τίποτα», που κυριαρχεί στην πλειοψηφία των ανθρώπων; Θα ήταν τόσο εύκολο να περνάν το ένα αντιλαϊκό μέτρο μετά το άλλο;
Ποιες πραγματικές –και όχι εικονικές – δυνατότητες έχει ένας προοδευτικός δήμαρχος να εφαρμόσει άλλη πολιτική; Για παράδειγμα, μπορεί ένας τέτοιος δήμαρχος να προσλάβει μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα και όχι διμηνίτες, πενταμηνίτες, κ.ά. μόνο και μόνο επειδή δηλώνει αντίθετος στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την πολιτική που τις προωθεί; Στην πράξη δε θα υπηρετήσει την πολιτική του χτυπήματος των εργασιακών δικαιωμάτων και της μη εξυπηρέτησης των πολιτών; Δυστυχώς η σκληρή πραγματικότητα του γενικότερου αντιλαϊκού περιβάλλοντος δε ξεπερνιέται με αλλαγές προσώπων ή παρατάξεων.

Μα τότε τι να κάνουμε;
Κατά τη γνώμη μας ούτε εύκολες ούτε ανώδυνες λύσεις υπάρχουν. Προφανώς και δε φιλοδοξούμε να πούμε σε κανένα τι θα ψηφίσει ή αν θα ψηφίσει. Αυτό που θέλουμε όμως να υπογραμμίσουμε είναι ότι ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος –κατά την άποψή μας- είναι ο δρόμος της ενεργοποίησης, της συμμετοχής, του αγώνα. Όχι κάθε 4 ή 5 χρόνια στις κάλπες, αλλά καθημερινά. Το καθημερινό τσάκισμα της ζωής μας και ιδιαίτερα του μέλλοντος των παιδιών μας, αυτό δηλαδή που είναι το πραγματικό πολιτικό πρόβλημα για την πλειοψηφία, δεν απαντιέται με αλλαγές προσώπων ή παρατάξεων. Απαντιέται με αλλαγές πολιτικών. Αλλάζει όταν η φωνή του λαού έχει δυναμώσει τόσο ώστε να αναγκάσει την άλλη πλευρά να δεχτεί τα αιτήματά μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι -παρ’ όλες τις εξαγγελίες τους- δεν τολμήσανε να κόψουνε ρεύμα για απλήρωτα χαράτσια όσο υπήρχε κίνημα αντίστασης. Το κάνανε όμως όταν το κίνημα σταμάτησε.
Να σπάσουμε λοιπόν την απομόνωση, να αρχίσουμε να συζητάμε μεταξύ μας, να ψάξουμε (γιατί έτοιμες λύσεις δεν υπάρχουν) πώς μπορούμε να οργανώσουμε τη φωνή μας, τον αγώνα μας, να αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας. Να δημιουργούμε συνεχώς, σε κάθε γειτονιά και χώρο δουλειάς, αγωνιστικά ρυάκια. Να δούμε πως τα ρυάκια αυτά μπορούν να ενωθούν σε ποτάμια (όχι εκλογικά) και χείμαρρους. Να τολμήσουμε να ονειρευτούμε πώς ο τόπος αυτός θα ανήκει σε εμάς και τα παιδιάς μας.
Αν κινηθούμε έτσι τότε οι δημοτικές (και όχι μόνο) εκλογές μπορεί να αποκτήσουν και ένα άλλο νόημα. Διαφορετικά εκτιμάμε ότι θα είναι μία από τα ίδια.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΜΕΤΡΑ
e-mail : proraio@hotmail.com

Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Κόκα Κόλα(3Ε) Θεσ/νίκη.Π​έντε μήνες απεργία. Πώς μπορούμε να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας;



                                          ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ:
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΑΠΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΟΚΑ-ΚΟΛΑ.
 Τετάρτη 5/3/2014, στις 8μ.μ., στο ΚΑΠΗ Ωραιοκάστρου (Ιωάν. Καποδίστριας)
Συνδιοργάνωση: Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου,  Σύλλογος Εργαζομένων στο Δήμο Ωραιοκάστρου.
 
 

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Για όσους εθελοτυφλούν. Αυτό το έργο έχει μόνο Δράκους και καθόλου καλούς (πρίγκιπες).



Παρέμβαση της  Πρωτοβουλίας Κατοίκων Ωραιοκάστρου ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα και του Περιβαλλοντικού συλλόγου.
 Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωραιοκάστρου την Τρίτη 11/02/2014, για την άδεια που πήρε η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ από το ΥΠΕΚΑ να καίει σκουπίδια (πλαστικά, καουτσούκ, υπολείμματα από τα απορρίμματα των μπλε κάδων ανακύκλωσης,  υφαντικές ύλες, απόβλητα προερχόμενα από την ανακύκλωση αυτοκινήτων κλπ!!!,) που θα συγκεντρώνονται στον ΣΜΑ Ευκαρπίας.




ΨΗΦΙΣΜΑ
                
Της πρωτοβουλίας κατοίκων Ωραιοκάστρου ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα
(μέλος του δικτύου 50 συλλόγων και φορέων κατά της κατασκευής και χωροθέτησης του σμα ευκαρπίας)


Στις 30/1/2014 η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ – 500 περίπου μέτρα από τα πρώτα σπίτια της Ευκαρπίας αλλά και του Ωραιοκάστρου στην ευθεία - πήρε άδεια από το ΥΠΕΚΑ να καίει σκουπίδια (πλαστικά, καουτσούκ, υπολείμματα από τα απορρίμματα των μπλε κάδων ανακύκλωσης,  υφαντικές ύλες, απόβλητα προερχόμενα από την ανακύκλωση αυτοκινήτων κλπ!!!,) που θα συγκεντρώνονται στον ΣΜΑ Ευκαρπίας. Πρόκειται για μια προκλητική ενέργεια που ντύνεται τον μανδύα  της «ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων» και της «πράσινης ανάπτυξης» (ακριβώς όπως θα λέγαμε «πράσινα άλογα»).
Είναι μια παλιά ιστορία με πολλές πλευρές – παλιά χωματερή του Δερβενίου, καταστροφή των ρεμάτων της περιοχής της Ευκαρπίας, υποτιθέμενη αποκατάσταση της περιοχής εκεί που τα «μαύρα ζουμιά» γίνονται ρυάκια... Έγιναν πολλές προσπάθειες για να υλοποιηθεί αλλά σταμάτησαν χάρη στις προσπάθειες και τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής με πιο πρόσφατη την κινητοποίηση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής το καλοκαίρι του 2010.
Από το περασμένο καλοκαίρι, με την ενεργή εμπλοκή των ΜΑΤ ξεκίνησε η κατασκευή του ΣΜΑ σε μια κατάσταση πολιορκίας της Ευκαρπίας από αστυνομικές δυνάμεις, και με συνεχείς διώξεις των κατοίκων με στημένες κατηγορίες που καταρρίπτονται στις δίκες αλλά που λειτουργούν αποθαρρυντικά για όποιον θέλει να συμμετέχει στον αγώνα.
Ταυτόχρονα έχουμε τον Φούχτελ - που ήρθε να υπογράψει την συμφωνία με τον Δήμο Ωραιοκάστρου συνοδευμένος από 5 κλούβες ΜΑΤ και δεκάδες ασφαλίτες - να περιδιαβαίνει όλη την Ελληνική επικράτεια και να υπογράφει συμφωνίες για καύση διάφορων υλικών, (σκουπίδια, ζωικά υπολείμματα κλπ) εκπροσωπώντας όχι μόνο την γερμανική κυβέρνηση αλλά και το γερμανικό κεφάλαιο – τις εταιρείες που πουλάνε τεχνογνωσία και εξοπλισμό για την πραγματοποίηση αυτών των επενδυτικών σχεδίων.
Και βέβαια έχουμε όλους εκείνους που σφύριζαν ανέμελα και ασχολούνταν μόνο με τον ΣΜΑ και τα θετικά του, που ήθελαν να επιβεβαιώσουν και τυπικά με στοιχεία αυτό που μόνο με κοινή λογική ήταν ολοφάνερο.  Ότι δηλαδή δεν πρόκειται να γίνει κανένα άλλο εργοστάσιο καύσης στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Ότι η επιλογή του ΣΜΑ στην Ευκαρπία έγινε γιατί υπήρχε το εργοστάσιο του ΤΙΤΑΝ. Ότι παρόλο που μειώθηκε ο όγκος των απορριμμάτων κατά 50% ο σχεδιασμός της αποξήρανσης και συμπίεσης απορριμμάτων αφορά σε πολλαπλάσιες ποσότητες και άρα οδηγούμαστε σε εισαγωγή σκουπιδιών.
Όσο αδίστακτοι κι αν είναι η κυβέρνηση, οι ξένες εταιρείες που κάνουν κοινοπραξίες με ντόπιους μεγαλοεργολάβους λογαριάζουν χωρίς τον «ξενοδόχο» λαό. Τα ψίχουλα που μοιράζει ο ΤΙΤΑΝ για να βουλώσει στόματα και να εκπορνεύσει συνειδήσεις δεν μπορούν να κρύψουν την ελεεινή πραγματικότητα και τους κινδύνους για τους κατοίκους. Γελιούνται αν νομίζουν πως θα βάλουμε μόνοι μας την ταφόπλακα στο μνήμα μας. Θα μας βρουν μπροστά τους.
Σ’ αυτά τα πλαίσια ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να πάρουν άμεσα θέση για τις εξελίξεις.

   ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΑΔΕΙΑ ΚΑΥΣΗΣ ΤΟΥ «ΤΙΤΑΝΑ»

  ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΜΑ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ
Ωραιόκαστρο Τρίτη 11/02/2014


Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Βίντεο και εικόνες από την Μουσική Βραδιά << Με τα φτερά του Έρωτα >>


της Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου Ενάντια στα Αντιλαϊκά Μέτρα.
 Όλο αυτό το μουσικό ταξίδι έγινε με μοναδικό φως των κεριών και της μουσικής ήταν η αρχή μιας μεγαλύτερης μουσικής περιπλάνησης.
Ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες για αυτήν την όμορφη βραδιά.
 






Δείτε εδώ φωτογραφίες. 

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Μουσική βραδιά από την πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκάστρου.


 



    Το Σάββατο 1-2-2014 στο ΚΑΠΗ Ωραιοκάστρου «Ιωάννης Καποδίστριας» στις 20.00 μ.μ. η  πρωτοβουλία κατοίκων Ωραιοκάστρου διοργανώνει μια  μουσική βραδιά που έρχεται από το χθες, όμως παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη.
  Μας τιμά με την παρουσία και το έργο του ο Τίμων Μωραϊτόπουλος.
  Η προσδοκία μας είναι η βραδιά να αφήσει ένα χαμόγελο στα χείλη του καθένα μας.