Κυριακή 7 Ιουνίου 2026

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ Παζάρια και χρεοκοπημένα διλήμματα στην υπηρεσία της αντιλαϊκής «σταθερότητας»

 

Ασταμάτητες είναι οι διεργασίες στο αστικό πολιτικό σκηνικό, στην προσπάθεια να στηθούν τα κάλπικα δίπολα και διλήμματα εγκλωβισμού της λαϊκής οργής για να μη μετατραπεί η λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβέρνηση της ΝΔ σε αμφισβήτηση συνολικά της κυρίαρχης πολιτικής που από κοινού υπηρετούν, σε συνθήκες που το σύστημα βρίσκει ζόρια, οι αντιθέσεις και οι ανταγωνισμοί αυξάνονται, το ίδιο και οι «ρωγμές».

Η μεγαλύτερη κινητικότητα εντοπίζεται τις μέρες αυτές στους κόλπους της αμαρτωλής και χρεοκοπημένης σοσιαλδημοκρατίας, όπου η δημιουργία «νέων» κομμάτων με παλιά υλικά, οι βουλευτικές έδρες που βγαίνουν σε πλειστηριασμό, τα παζάρια για τις επόμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις δίνουν και παίρνουν, αποδεικνύοντας ότι η πολιτική απόσταση που χωρίζει τα συστημικά κόμματα είναι πολύ μικρή, γιατί οι στρατηγικές συγκλίσεις τους είναι πολύ μεγάλες.

Το σοσιαλδημοκρατικό σκηνικό θα ξεκαθαρίσει ακόμη περισσότερο όταν κατακάτσει η «σκόνη» που έχει σηκωθεί μετά και τη δημιουργία του αναχώματος Τσίπρα, που λειτουργεί ως καταλύτης για να ξαναμαζευτούν τα υλικά κατεδάφισης του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Αριστεράς και άλλων δυνάμεων, αλλά και να καλλιεργείται το κάλπικο δίπολο με τη ΝΔ, όπως δείχνει και το «σπρώξιμο» των αστικών επιτελείων, εκδοτικών συγκροτημάτων, εταιρειών δημοσκοπήσεων και λοιπών, που έχει «χτυπήσει ταβάνι».

Οσον αφορά τη Νέα Αριστερά, την Πέμπτη έπεσαν κι επίσημα οι τίτλοι τέλους της κοινοβουλευτικής ομάδας της, μετά την αποχώρηση επτά βουλευτών (Χαρίτσης, Ηλιόπουλος, Τζανακόπουλος, Αχτσιόγλου κ.ά.) με κατεύθυνση το κόμμα Τσίπρα, με τους παραιτηθέντες να επιστρατεύουν ανέκδοτα περί «προγραμματικής αντιπαράθεσης» με τη ΝΔ, με την οποία στήριξαν από κοινού δεκάδες αντιλαϊκά νομοσχέδια, μνημόνια, συμφωνίες εμπλοκής, και να ξαναζεσταίνουν αυταπάτες περί «πολιτικής αλλαγής» με την αλλαγή διαχειριστών του συστήματος της βαρβαρότητας, που γίνεται όλο χειρότερο.

ΚΚΕ: Να ενισχυθεί η αμφισβήτηση της κυρίαρχης πολιτικής, απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά και στο αποκρουστικό παζάρι αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού

 

 

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την ανάρτηση του Κ. Μητσοτάκη σημειώνει:

«Η Ελλάδα του 2030, που υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης, είναι αυτή που έχει ανάγκη το κεφάλαιο και φτιάχνεται από τα "υλικά κατεδάφισης" των λαϊκών δικαιωμάτων, άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από τις τις αντιδραστικές αλλαγές που επιχειρεί με τη Συνταγματική Αναθεώρηση και μάλιστα με διαδικασίες εξπρές μέσα στο κατακαλόκαιρο, μήπως και αποφύγει τη λαϊκή κατακραυγή. Όσο για τη συναίνεση που αποζητά για να κατοχυρώσει τα ματωμένα πλεονάσματα, να αναθεωρήσει το άρθρο 16, να καταργήσει τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, να θωρακίσει το αντιλαϊκό κράτος, να εξασφαλίσει τη φοροασυλία των επενδυτών κ.α., αυτή  μια χαρά μπορεί να τη βρει στα "νέα" και παλιά κόμματα με τα οποία μοιράζεται τους ίδιους στρατηγικούς στόχους του κεφαλαίου.

Το ΚΚΕ δίνει όλες του τις δυνάμεις για να ενισχυθεί μέσα στον λαό και στους αγώνες του η αμφισβήτηση της κυρίαρχης πολιτικής, απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά και απέναντι στο αποκρουστικό παζάρι αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού, για να μείνει τελικά στο απυρόβλητο αυτή η πολιτική».

 

902gr 

Σάββατο 6 Ιουνίου 2026

ΜΕ ΤΟΝ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ» 13 - 14 ΙΟΥΝΗ Ειδικό ένθετο: Η συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Επερώτησης του ΚΚΕ για την Υγεία και Ασφάλεια στους χώρους δουλειάς

 

Με ένα ειδικό ένθετο θα κυκλοφορήσει ο «Ριζοσπάστης» το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 13 - 14 Ιούνη. Στην έκδοση περιλαμβάνεται ολόκληρη η συζήτηση που έγινε στη Βουλή στις 18 Μάη για την Επίκαιρη Επερώτηση του Κόμματος σχετικά με τα μέτρα Υγείας και Ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. Συγκεκριμένα, πέρα από το κείμενο της Επερώτησης, που υπογράφει σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, περιλαμβάνονται η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος Δ. Κουτσούμπα, οι παρεμβάσεις και οι δευτερολογίες του εισηγητή και όλων των βουλευτών του ΚΚΕ που πήραν τον λόγο, σχολιασμένες οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων, όπως και ενδιαφέροντα στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ριζοσπάστης» σχετικά με το θέμα της Επίκαιρης Επερώτησης, πριν τη συζήτησή της. Η έκδοση αυτή της εφημερίδας μας δεν πρέπει να λείψει από κανένα εργατικό - λαϊκό σπίτι! Ειδικά σήμερα, που τα στοιχεία βοούν για τις άθλιες συνθήκες δουλειάς στα κάτεργα της εργοδοσίας, με τους δεκάδες νεκρούς και τους χιλιάδες σακατεμένους κάθε χρόνο, στον ακήρυχτο πόλεμο της εργοδοσίας και του κράτους της ενάντια στην εργατική τάξη. Η παρέμβαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, με τον πλούτο των στοιχείων και των επιχειρημάτων που περιλαμβάνει, όπως και η έκδοση του «Ριζοσπάστη» που τα συγκεντρώνει, είναι συμβολή στην πάλη των εργαζομένων και των συνδικάτων τους για μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, αλλά και πολύτιμο εφόδιο στη σύγκρουση με την εργοδοσία και την πολιτική του κέρδους, που βρίσκεται πίσω από κάθε εργοδοτικό έγκλημα. Οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ προετοιμάζουν ήδη πανεξόρμηση για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, με στόχο να διαδοθεί πλατιά ο «Ριζοσπάστης» και η ειδική έκδοση να μπει σε χιλιάδες σπίτια και χώρους δουλειάς!
 
Ριζοσπάστης  

Οταν η πολιτική γλώσσα μετατρέπεται σε εργαλείο απονεύρωσης της πραγματικότητας

 

INTIME NEWS

Παρακολουθώντας τις πολιτικές εξελίξεις, θα 'λεγε κανείς πως η νέα μεγάλη θεατρική παραγωγή της ελληνικής πολιτικής ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, σαν επιθεώρηση.

Οχι από τις παλιές, τις ορίτζιναλ, αλλά μια «αρπαχτή» με παλιακά και χιλιοπαιγμένα κείμενα, και με ομάδα πρωταγωνιστών απίθανης αυτοσχεδιαστικής ελαφρότητας.

Πιθανός τίτλος της φετινής καλοκαιρινής περιοδείας: «Ολοι για την αλλαγή, ο καθένας για την πάρτη του».

Η σκηνοθετική οδηγία υποδεικνύει στον βασικό πρωταγωνιστή ύφος διευθυντή πολυεθνικής, στον ρόλο του Διαχειριστή της Μεγάλης Ηρεμίας. Αυτόν δηλαδή που κι αν ακόμα πέσει ο πολυέλαιος στα κεφάλια των θεατών, θα ανακοινώσει ότι «η αγορά αυτορρυθμίζεται». Αυτός ο ηθοποιός εκπαιδεύτηκε να μπορεί να καλύπτει τις στραβοτιμονιές της παράστασης, μετατρέποντας κάθε πρόβλημα σε «νούμερο», έτσι ώστε να βρίσκεται πάντα ένα power point μακριά από την πραγματικότητα.

Αλλωστε, οι πολιτικοί θίασοι που εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα δεν είναι απλώς κάποια επεισόδια εναλλαγής προσώπων στην εξουσία. Πρόκειται για παραστάσεις διαρκούς ανακύκλωσης ίδιων υλικών, με διαφορετικές ταμπέλες, όπου το «νέο» εμφανίζεται κάθε τόσο σαν διαφημιστικό τρικ πάνω σε ένα βαθιά φθαρμένο προϊόν. Κάθε φορά που το σύστημα τα βρίσκει σκούρα και δυσκολεύεται να πείσει, παίζει με τα περιτυλίγματα.

Αποκλειστικό του «Ριζοσπάστη»: Το ουκρανικό drone στη Λευκάδα στόχευε πλοίο του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού! Τεράστιος κίνδυνος επέκτασης της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης στη Μεσόγειο

 

 

Το ουκρανικό πλωτό drone που εντοπίστηκε στις 7 Μάη ανοιχτά της Λευκάδας, οπλισμένο με εκατοντάδες κιλά εκρηκτικών, είχε αποστολή να χτυπήσει πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας, το οποίο συνόδευε εμπορικό του ρωσικού «σκιώδους στόλου». Αυτή είναι η επίσημη απάντηση που έδωσαν οι ουκρανικές αρχές στην ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη» από τις Βρυξέλλες.

Οι πληροφορίες αυτές, αν επιβεβαιωθούν, εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την επέκταση του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ανατ. Μεσόγειο, χιλιάδες μίλια μακριά από το μέτωπο της Ουκρανίας, αλλά και για την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να αποκρύψει την πραγματική αποστολή του θαλάσσιου drone, επικαλούμενη μάλιστα ότι δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την ουκρανική πλευρά.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί παρόμοια ουκρανική επίθεση σε ρωσικό στρατιωτικό στόχο στη Μεσόγειο. Το γεγονός ότι το drone βρισκόταν σε τέτοια αποστολή - ανεξάρτητα αν απέτυχε ή έχασε τον προσανατολισμό του - δείχνει κλιμάκωση του πολέμου και ραγδαία εξάπλωσή του μια ανάσα από τις ελληνικές ακτές.

Διαβάστε στο «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 6 - 7 Ιούνη

 

 

Διαβάστε στο «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 6 - 7 Ιούνη:

Αποκαλυπτικό: Κουκουλώνουν τους κινδύνους επέκτασης του ιμπεριαλιστικού πολέμου στη Μεσόγειο και τις ελληνικές θάλασσες. 

  • Η κυβέρνηση συγκαλύπτει ότι το ουκρανικό drone που εντοπίστηκε στη Λευκάδα στόχευε πλοίο του ρώσικου Πολεμικού Ναυτικού στην περιοχή  
  • Η στοχοποίηση πολεμικών πλοίων στη Μεσόγειο είναι βήμα κλιμάκωσης και μεγάλη απειλή. Να δώσει τώρα η κυβέρνηση απαντήσεις και εξηγήσεις στον λαό!  
  • Σε πεδίο πολέμου έχει μετατραπεί ήδη η Μαύρη Θάλασσα. Εκρηξη ουκρανικού drone στο ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζα. 

Με τον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 13 - 14 Ιούνη:

  • Ειδικό ένθετο: Η συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή για την Υγεία και Ασφάλεια στους χώρους δουλειάς  
  • Απόφαση της ΚΕ του ΚΚΕ: Οι πολιτικές εξελίξεις και η πορεία αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος, η δράση του Κόμματος μπροστά στην επικείμενη εκλογική μάχη 

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026

Κανονικοποίηση...της αθλιότητας

 

Την προσδοκία μιας ...καλύτερης «κανονικότητας» καλλιεργεί με την προπαγάνδα του το κόμμα Τσίπρα. Σε μια πιο αντιδραστική παραλλαγή του γνωστού «μικρότερου κακού», που πληρώθηκε πανάκριβα από τα εργατικά - λαϊκά στρώματα, και πάντα στο όνομα του «σύγχρονου ρεαλισμού», η προπαγάνδα αυτή βάζει κάποια πράγματα στη θέση τους. Ξεκαθαρίζει για παράδειγμα ότι σήμερα δεν διανοείται κανένας να αμφισβητήσει ούτε το πλαίσιο των ιμπεριαλιστικών ενώσεων που συμμετέχει η Ελλάδα, ούτε τις στρατηγικές συμμαχίες π.χ. με τις ΗΠΑ και το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ. Ούτε η εμπορευματοποίηση βασικών λαϊκών αναγκών μπορεί να αμφισβητηθεί, ούτε να αντιστραφεί η προσαρμογή των μισθών - χαρτζιλίκια στους κανόνες της ανταγωνιστικότητας... Οπότε, τι μπορεί να γίνει;

Οπως λένε τα ίδια επιτελεία, μπορούν να γίνουν μερικές «θεσμικές αλλαγές για την αποκατάσταση της δημοκρατίας», να μη γίνονται «πανηγυρισμοί» όταν ο Νετανιάχου βομβαρδίζει τη Γάζα και τον Λίβανο, να εφαρμόζεται μια «δικαιότερη πολιτική» για την Ενέργεια, να γίνουν μερικά «βήματα που θα συγκρατούν το κόστος της στέγης». Αλλά να μπει και μια «πατριωτική εισφορά» στο κεφάλαιο (που θυμίζει την εθελοντική «φορολογία» των εφοπλιστών), ώστε να μην αισθάνεται αδικημένος ο λαός που στραγγίζεται, αφού πλέον θα «πληρώνουν» και οι έχοντες... Αυτά παρουσιάζονται σαν «πολιτική αλλαγή», επιβεβαιώνοντας τον ρόλο που διεκδικεί η σοσιαλδημοκρατία για τον εγκλωβισμό της λαϊκής δυσαρέσκειας σε οτιδήποτε μπορεί να την κρατήσει σήμερα μακριά από τη ριζοσπαστική διέξοδο και τον δρόμο της ανατροπής. Μπορεί οι ίδιοι να βαφτίζουν «νέα κανονικότητα» αυτήν τη διαχείριση της αθλιότητας, όμως στην πραγματικότητα είναι η ίδια η «κανονικοποίηση» της μιζέριας, της θωράκισης της «πατρίδας» του κεφαλαίου, για να συνεχίσει να πληρώνει η πατρίδα του λαού τα σπασμένα των κερδών και των πολέμων τους.

Ορόσημο


 

«Ιστορικό ορόσημο», «τέλειωσε η οικονομική επιτήρηση», «επανέρχεται η κανονικότητα στη χώρα». Με τέτοιους τίτλους και συνθήματα η κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ υποδέχτηκαν την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, με την οποία ανακοινώθηκε ότι η χώρα βγαίνει από τη λίστα των κρατών με «μακροοικονομικές ανισορροπίες».

Τα περί «ορόσημων» και «κανονικότητας» τα έχει ξανακούσει ο λαός πολλές φορές στο παρελθόν, με πιο χαρακτηριστική την «έξοδο από τα μνημόνια» που είχε ανακοινώσει ο Τσίπρας το 2018. Οκτώ χρόνια μετά, ο μισθός τελειώνει στα μισά του μήνα, οι φόροι που πληρώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά είναι δυσβάσταχτοι, η ακρίβεια τσακίζει κόκαλα, το ρεύμα είναι πανάκριβο, οι εργαζόμενοι οδηγούνται σε δουλειά 13 ώρες την ημέρα. Κι από πάνω, φουσκώνει ο λογαριασμός της εμπλοκής στα επικίνδυνα σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.

Η επιτήρηση και τα μνημόνια είναι μηχανισμοί ενσωματωμένοι στη λειτουργία της ιμπεριαλιστικής ΕΕ, ανεξάρτητα από τη μορφή που παίρνουν κάθε φορά. Στόχος τους είναι να προωθείται ενιαία σε κάθε χώρα η στρατηγική του κεφαλαίου, διασφαλίζοντας ότι οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα θα δίνουν πάντα τον καλύτερό τους εαυτό και ότι τα σπασμένα θα πληρώνονται αδιαμαρτύρητα από τον λαό.

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026

Συνταγματική Αναθεώρηση: Με fast track διαδικασίες προχωρά η κυβέρνηση τις αντιδραστικές αλλαγές - Καταγγελία από το ΚΚΕ (VIDEO)

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Το αντιλαϊκό περιεχόμενο των προτεινόμενων από την κυβέρνηση αντιδραστικών αλλαγών στο Σύνταγμα υπαγορεύει και την απαράδεκτη fast track διαδικασία με την οποία επιδιώκει να τις προωθήσει, όπως έγινε φανερό σήμερα στη Βουλή, με τους βουλευτές του ΚΚΕ να αποκαλύπτουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και ως προς την ουσία της Συνταγματικής Αναθεώρησης και ως προς τη διαδικασία που προκρίνει η κυβερνητική πλειοψηφία.

Κατά τη διάσκεψη των προέδρων έγινε γνωστό πως η κυβέρνηση επιθυμεί να ξεμπερδεύει άρον άρον με τη συνταγματική αναθεώρηση, με συνοπτικές διαδικασίες στη Βουλή, μέσα στο καλοκαίρι, προκειμένου να περάσει «άβρεχτη» τις αντιλαϊκές αλλαγές.

Με την κυβερνητική πρόταση για εκκίνηση των εργασιών της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος άμεσα, ώστε εντός δύο μηνών να παραδώσει την έκθεσή της, διαφώνησε έντονα στο πλαίσιο της διάσκεψης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, ενώ μόνο κατόπιν της δικής του αντίδρασης, εξέφρασαν ενστάσεις και διαφωνίες και τα άλλα κόμματα.

Ο Θ. Παφίλης τόνισε ότι οι κυβερνητικές προτάσεις θέτουν κρίσιμα ζητήματα, όπως είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και η άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο, και γι΄αυτό το λόγο η κυβέρνηση επιδιώκει η συζήτηση να γίνει με fast track διαδικασίες μέσα στο καλοκαίρι, όποτε μεταξύ άλλων θα είναι κλειστά τα πανεπιστήμια.

Σκελετοί

 

«Χριστιανική εσχατολογία» καταλογίζει στο ΚΚΕ ένας όψιμος αρθρογράφος των «Νέων», που επιστρατεύτηκε ...από τον πάγκο για τις ανάγκες της μακράς προεκλογικής περιόδου. «Το ΚΚΕ επιβιώνει χάρις σ' αυτή την ακοσμική πίστη, που υπόσχεται μιαν άλλη ζωή, σε κάποιο άγνωστο μέλλον», γράφει μεταξύ άλλων. Τι μένει λοιπόν στον λαό; Η «ρεαλιστική» πολιτική του ιμπεριαλιστικού πολέμου και της εμπλοκής της χώρας σ' αυτόν. Της φτώχειας για τους πολλούς και των κερδών για τους λίγους, πάνω στην οποία ανταγωνίζονται όλα τα αστικά κόμματα! Οσο μεγαλώνουν τα αδιέξοδα στην καπιταλιστική οικονομία και οι δυσκολίες των κομμάτων να τα διαχειριστούν, όσο πληθαίνουν αυτοί που ψάχνουν απαντήσεις στα μεγάλα ζητήματα της εποχής αμφισβητώντας τα καθιερωμένα, όσο το ενδεχόμενο της ριζοσπαστικοποίησης ευρύτερων λαϊκών δυνάμεων γίνεται αντικείμενο συζήτησης και ανησυχίας στα σαλόνια της αστικής τάξης, τόσο θα βγαίνουν σκελετοί από την ντουλάπα για να συκοφαντούν και να θολώνουν τη μοναδική ρεαλιστική διέξοδο για τον λαό: Την οργανωμένη αντεπίθεση σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, για την ανατροπή της βαρβαρότητας των κερδών και του πολέμου. Της «κανονικότητας» δηλαδή που υπερασπίζονται όλα τα αστικά κόμματα, πασχίζοντας μάταια να πείσουν τον λαό ότι δεν υπάρχει εναλλακτική στη σαπίλα όπου τον καταδικάζει να ζει η «ρεαλιστική» πολιτική του κεφαλαίου.

Επιμύθιο


 

Το νέο ...κελάηδισμα του ιδρυτή της εταιρείας που κατασκεύασε το «Predator» (υπηρέτησε ως διοικητής της μυστικής μονάδας τεχνολογίας του στρατού του Ισραήλ) έφερε ξανά στην επιφάνεια αυτό που «ο κόσμος έχει τούμπανο».

Ότι ιδιωτικές εταιρείες προμηθεύουν συστηματικά - και με βάση το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης - τις κρατικές αρχές με κατασκοπευτικά λογισμικά, οι οποίες τα αξιοποιούν για τους αντιλαϊκούς σκοπούς τους, βάζοντας στο στόχαστρο, πάνω απ' όλα, τον «εχθρό λαό».

Η κυβέρνηση προσπαθεί να κουκουλώσει την υπόθεση και να συγκαλύψει τις ευθύνες της. Τα άλλα συστημικά κόμματα κάνουν πως δεν ξέρουν τίποτα για τον φόνο και καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι έχει καταπατήσει το ...«κράτος δικαίου» της ΕΕ. Ξεπλένουν έτσι όλοι μαζί την ιμπεριαλιστική Ένωση των παρακολουθήσεων και της καταστολής.

Το μπαλάκι των ευθυνών έχει στόχο να κρύψει τη σαπίλα του αστικού κράτους, υπηρεσιών και μονοπωλιακών ομίλων, που λειτουργούν σε αγαστή συνεργασία για τις παρακολουθήσεις, με τη σφραγίδα της πολιτικής και των κατευθύνσεων της ΕΕ.

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026

Η συμπάθεια δεν κρύβεται


 

Μόλις μία βδομάδα ζωής μετράει το κόμμα Τσίπρα (η ΕΛ.Α.Σ.) και έχουμε χάσει το μέτρημα των τηλεοπτικών εμφανίσεων των εκπροσώπων του, τόσο σε αντιπολιτευόμενα όσο και σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, όπως και στην κρατική ΕΡΤ.

Πρόκειται για ένα κόμμα χωρίς κοινοβουλευτική παρουσία, χωρίς όργανα, χωρίς κατατεθειμένες θέσεις και πρόγραμμα, και φυσικά χωρίς καμία δράση στην κοινωνία και στην πραγματική ζωή, ένα κόμμα που κυριολεκτικά υπάρχει μονάχα στις μπάρες των δημοσκοπήσεων.

Κι όμως, οι πέντε (!) εκπρόσωποι Τύπου του βρίσκονται μέρα - νύχτα στα τηλεοπτικά πάνελ, για να αναμασούν τις γενικολογίες και την ξύλινη γλώσσα που ακούσαμε από τον πρώην πρωθυπουργό στο Θησείο, η οποία παρουσιάζεται ως «το νέο». Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις εμφανίζονται μόνοι τους, χωρίς αντίλογο, όπως γίνονται δηλαδή οι συνεντεύξεις των υπουργών. Δεν περνά απαρατήρητη και η ιδιαίτερα προστατευτική αντιμετώπιση από τους δημοσιογράφους, παρά τα διάφορα «μαργαριτάρια» που εκστομίζονται.

«Εκεχειρία» στην «πολεμική εποχή» του καπιταλισμού... Σφοδρά ιρανικά αντίποινα σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν μετά από νέα πλήγματα των ΗΠΑ

 

από χτύπημα των ΗΠΑ σε εμπορικό πλοίο
από χτύπημα των ΗΠΑ σε εμπορικό πλοίο

 

Από νωρίς τα ξημερώματα κλιμακώθηκαν οι πολεμικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή εν μέσω ιμπεριαλιστικής... «εκεχειρίας». Τα συνεχιζόμενα και αναβαθμισμένα προοδευτικά πλήγματα αποτυπώνουν την νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή, Μια πραγματικότητα που αντανακλά τις δυσκολίες των ΗΠΑ -Ισραήλ να προχωρήσουν τους στόχους τους στο πεδίο της μάχης. Δείχνει όμως και το γεγονός ότι τα όποια παζάρια γίνονται με όρους που τροφοδοτούν τον επόμενο γύρο μίας σφοδρότερης σύγκρουσης στο φόντο της μάχης για την πρωτοκαθεδρία στο ιμπεριαλιστικό σύστημα που οξύνει αντιθέσεις και αδιέξοδα στις αστικές τάξεις και τις λυκοσυμμαχίες τους. 

Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν ξανά πλήγμα στο ιρανικό νησί Κεσμ ενώ νωρίτερα έπληξαν εκ νέου εμπορικό πλοίο στα Στενά επειδή δεν υπάκουσε στις εντολές τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της CENTCOM εκτόξευσαν πύραυλο στο μηχανοστάσιο του δεξαμενόπλοιου M/T Lexie, το οποίο έπλεε υπό σημαία Μποτσουάνας και κατευθυνόταν προς το ιρανικό νησί Χαργκ.

Τα Ιρανικά αντίποινα ήταν σφοδρά. Εκτοξεύθηκαν πύραυλοι και drone στο Κουβέιτ ενώ μετά από καιρό φέρεται να χτυπήθηκε ξανά η βάση του 5ου Στόλου των ΗΠΑ στο Μπαχρέιν που είχε γίνει «σουρωτήρι» όλο το προηγούμενο διάστημα.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2026

Διαμαρτυρία της ΚΝΕ αύριο στα δικαστήρια της Ευελπίδων ενάντια στην απαράδεκτη δίωξη του Β. Πύρρου για συμμετοχή σε αντιπολεμική διαδήλωση

 






 

 

 

 

 

Συνεχίζεται αύριο Τετάρτη 3 Ιούνη η δίκη σε δεύτερο βαθμό του Βασίλη Πύρρου, μέλους του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, για τη συμμετοχή του σε αντιπολεμική διαδήλωση που δέχτηκε βάναυση αστυνομική καταστολή.

Το δικαστήριο στον πρώτο βαθμό, υιοθετώντας αποκλειστικά τις καταθέσεις των αστυνομικών, επέβαλε ποινή στον διωκόμενο αγωνιστή για τις κατηγορίες περί δήθεν «διατάραξης κοινής ειρήνης» και «απόπειρας επικίνδυνης σωματικής βλάβης», παρότι αποδείχθηκε ότι πρόκειται για έναν άοπλο διαδηλωτή απέναντι σε μια πάνοπλη διμοιρία των ΜΑΤ.

ΚΚΕ: Η ταλαιπωρία και οι κίνδυνοι στα ΜΜΜ έχουν τη σφραγίδα της εμπορευματοποίησης των μεταφορών

 

Το συμφέρον του λαού και των εργαζομένων του κλάδου βρίσκεται στην πάλη για σύγχρονες, ασφαλείς, φθηνές, αποκλειστικά δημόσιες συγκοινωνίες, μακριά από τις ράγες του κέρδους
 
 
Πηγή: Eurokinissi

 

Σε σχόλιο του για τη βλάβη που σημειώθηκε στον ΗΣΑΠ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει τα εξής: 

«Δέκα ημέρες μετά την κυβερνητική φιέστα στο αμαξοστάσιο του Μετρό παρουσία του κ. Μητσοτάκη, όπου περίσσεψε ο αυτοθαυμασμός της κυβέρνησης για το “έργο” της στις αστικές συγκοινωνίες, σήμερα χιλιάδες εργαζόμενοι δεν μπόρεσαν να πάνε έγκαιρα στις δουλειές τους, λόγω βλάβης στον ΗΣΑΠ.

Η “κανονικότητα της ταλαιπωρίας” που αντιμετωπίζει ο λαός στα ΜΜΜ έχει τη σφραγίδα της πολιτικής εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ που υλοποιεί και η κυβέρνηση της ΝΔ με αποτέλεσμα τις μεγάλες καθυστερήσεις και τον συνωστισμό, ενώ οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες εξαιτίας της υποστελέχωσης βιώνουν εντατικοποίηση και άσχημες εργασιακές συνθήκες.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2026

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕΙΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

 
Εν όψει εκλογών,  σε κάποιον από τους  επόμενους  10 μήνες,  στον πολιτικό χώρο  έχουν αρχίσει  οι ανακατατάξεις, ανασυντάξεις, μετατοπίσεις παντός είδους και βεληνεκούς, σε μια προσπάθεια να συγκρατηθεί   ή και ν’ ανατραπεί η εξέλιξη κάποιων διαφαινόμενων  κοινωνικών τάσεων και βαθύτερων  πολιτικών ρευμάτων που με διευρυνόμενους ρυθμούς μοιάζει τα τελευταία χρόνια να έρχονται στην επιφάνεια. Για να συσκοτιστεί η ιστορική μνήμη, να παραπλανηθεί το ταξικό ένστικτο και να λοξοδρομήσουν οι πολιτικές προτιμήσεις των λαϊκών στρωμάτων στις προσφερόμενες επιλογές της κυρίαρχης εξουσίας.
 
        Άρχισαν ήδη λοιπόν να στήνονται τα σκηνικά των νέων κομμάτων και αναμένονται και άλλων, για κατανάλωση οραμάτων, ιδεών, συμβόλων, προσδοκιών. Ένας καταιγισμός λέξεων, επιφωνημάτων, ομιλιών που θέλουν να  διαμορφώνουν έναν κόσμο χωρίς μνήμη, μα με  αναπολήσεις και  υπαγορευμένες βεβαιότητες για το μέλλον.  
 
        Το ίδιο το πολιτικό σύστημα μοιάζει να  ανακυκλώνεται και πάλι, μετά την προβληματική του ανάκαμψη από την οικονομική κρίση του 2010. Οι παραδοσιακές διαιρέσεις και συγκρούσεις που αναπαρήγαγε ο δικομματισμός, όπως συντήρηση και προοδευτισμός, οπισθοδρόμηση και μεταρρύθμιση, που βρήκαν την τελευταία τους έκφραση στο δίπολο Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει να εκλείπουν, γιατί δεν ανταποκρίνονται στην υλική πραγματικότητα και δεν πείθουν παρά ελάχιστους. Σ΄ ένα ζοφερό μάλιστα περιβάλλον  είναι πολύ αμφίβολο αν για δεύτερη φορά μπορεί αμελητέα ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Κ. Μητσοτάκης και ο Α. Τσίπρας, με την αρωγή των μέσων ενημέρωσης,  να  συνεχίσουν να διαδραματίζουν  κεντρικό πολιτικό ρόλο, όχι χάρη στην πολιτική τους, πολύ περισσότερο ούτε χάρη στις αρετές τους, αλλά χάρη στην …αρετή της κοινοτοπίας. Που σημαίνει,  να συνεχίσουν να προωθούνται, επειδή στη συγκεκριμένη συγκυρία έχουν «κοινό τόπο»,  δηλ. εκφράζουν ένα σημείο ισορροπίας όπου συναρθρώνουν στο επίπεδο θεσμών αναγκαιότητες του συστήματος και υποσχέσεις στις λαϊκές μάζες, χωρίς  να αποβάλλουν τις πολιτικές τους ετικέτες, συντηρώντας την ψευδαίσθηση της εναλλακτικής λύσης. 

Οι «σωτήρες» και η πραγματική σωτηρία για τον λαό

 

Ταξίδι στον χρόνο... Σκηνοθεσία, πρόσωπα, σενάριο βγαλμένα από την περίοδο 2012 - 2015. Μέχρι και οι αναλύσεις των «ειδικών» είναι copy paste: «Πρώτος στόχος για το κόμμα Τσίπρα να βγει δεύτερο στις εκλογές. Και μετά να "δουλέψει" το δίλημμα "Μητσοτάκης ή Τσίπρας"».

Μόνο που ο λαός το έχει δει το έργο και η πείρα του δεν δικαιολογεί άλλες πεπονόφλουδες.

* * *

Δεν είναι μόνο η πενταετία της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με το 3ο μνημόνιο, τα πρωτογενή πλεονάσματα, τα εκατοντάδες αντιλαϊκά προαπαιτούμενα για να ξεπεράσει το κεφάλαιο την κρίση του...

Είναι το όλο «στήσιμο» της αστικής τάξης στο πολιτικό σύστημα εκείνης της ζοφερής για τον λαό εποχής.

Είναι το σχέδιο εγκλωβισμού, ενσωμάτωσης, απογοήτευσης και αποστράτευσης, σε συνθήκες ανόδου της δυσαρέσκειας και (έως έναν βαθμό) της ριζοσπαστικοποίησης ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων.

Σε συνθήκες που η καπιταλιστική οικονομία βολόδερνε σε βαθιά κρίση και οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί (ποιος δεν θυμάται την κόντρα ΗΠΑ - Γερμανίας/Γαλλίας, ΔΝΤ - ΕΚΤ κ.τ.λ.) ήταν στο κόκκινο.

Μέσα σε τέτοιο περιβάλλον εκκολάφτηκε από το σύστημα η «λύση Τσίπρα». Κάθε ομοιότητα με το σημερινό γεωπολιτικό και πολιτικό σκηνικό μόνο συμπτωματική δεν είναι...

* * *

Τώρα βέβαια, η «λύση Τσίπρα» δεν έρχεται με «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης». Ερχεται με χρεοκοπημένες διακηρύξεις που θυμίζουν τις αρχές του ...20ού αιώνα. Αξιοπρέπεια, δημοκρατία, δικαιοσύνη, διαφάνεια, τίμια διοίκηση, ανόρθωση του κράτους...

Κόμμα Τσίπρα: Νέα βιτρίνα, ίδιο μαγαζί…


Πηγή: Eurokinissi

 

Άρθρο της Έλενας ΜΠΟΤΖΙΟΛΗ, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ *

Η εμφάνιση του νέου κομματικού φορέα του Αλέξη Τσίπρα, υπό τον τίτλο «Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη» και το ακρωνύμιο ΕΛ.Α.Σ., παρουσιάστηκε ως ακόμα κάτι «νέο», ως μια υποτιθέμενη τομή στο σημερινό πολιτικό σκηνικό. Όμως, πίσω από το αμπαλάρισμα του marketing, τα μεγάλα λόγια περί «νέου πατριωτισμού», «δικαιοσύνης», «ισχυρής Ελλάδας» και «ανασυγκρότησης των θεσμών», αποκαλύπτεται κάτι πολύ γνώριμο, μία ακόμη προσπάθεια αναμόρφωσης του πολιτικού σκηνικού, ώστε να εξασφαλιστεί η αναγκαία για το σύστημα εναλλακτική διαχείριση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής.

ΕΛ.Α.Σ., όπως «Ελληνική Αστυνομία»…

Ακόμη και η επιλογή του ονόματος μόνο αθώα δεν είναι. Δύσκολα μπορεί να περάσει απαρατήρητο ότι η ίδια η φυσιογνωμία, η στελέχωση και το πολιτικό μήνυμα της ΕΛ.Α.Σ. παραπέμπουν περισσότερο σε έναν μηχανισμό «νόμου και τάξης» του συστήματος, όπως είναι η «ΕΛ.ΑΣ.», κατά κόσμον «Ελληνική Αστυνομία», παρά σε δύναμη αντισυμβατική και ανατρεπτική. Μόνο ειρωνεία μπορεί να προκαλέσει το γεγονός ότι επιχειρείται η αξιοποίηση ενός ιστορικά φορτισμένου ονόματος, την ώρα που στο επιτελείο της νέας αυτής κατασκευής βρίσκονται πρόσωπα που έχουν διακριθεί για τη συστηματική πολεμική απέναντι στην ιστορική παρακαταθήκη του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ, για την αναπαραγωγή θεωριών «ίσων αποστάσεων» και για τη συμβολή σε έναν ιστορικό αναθεωρητισμό, που εδώ και χρόνια επιχειρεί να ξεπλύνει τους μηχανισμούς της αντίδρασης, ακόμα και τα Τάγματα Ασφαλείας. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η παρουσία προσώπων, όπως ο Ν. Μαραντζίδης, γνωστός για τις δημόσιες τοποθετήσεις και παρεμβάσεις του γύρω από την ιστορία του εργατικού-λαϊκού κινήματος. Την ίδια ώρα που επιχειρείται μια σημειολογική καπηλεία της Αντίστασης, αξιοποιούνται πρόσωπα που πολιτικά και ιδεολογικά βρέθηκαν απέναντι σε αυτήν ακριβώς την ιστορική κληρονομιά. Κι αυτό λέει πολλά για τον πραγματικό χαρακτήρα του εγχειρήματος…

Κυριακή 31 Μαΐου 2026

Μεταγγίσεις

 

Οι παραβιάσεις του εναέριου χώρου και τα χτυπήματα με drones που πολλαπλασιάζονται σε χώρες της Βαλτικής, ακόμα και στη Ρουμανία, είναι επιβεβαίωση ότι η σύγκρουση ΝΑΤΟ - Ρωσίας στην Ουκρανία δεν έχει σύνορα. Προς κλιμάκωση του πολέμου δείχνουν και οι πυραυλικές επιθέσεις της Ρωσίας στο Κίεβο, μετά τον βομβαρδισμό από τους Ουκρανούς ενός παιδικού σταθμού στη Μόσχα, με θύματα μικρά παιδιά. Κάθε νέο πολεμικό επεισόδιο προετοιμάζει το επόμενο και αυξάνει τους κινδύνους για επέκταση του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Οι εξελίξεις στο μέτωπο της Ουκρανίας δείχνουν από άλλη μπάντα και το εξής: Οτι δεν χωράει κανένας εφησυχασμός από τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Μέση Ανατολή για παράταση της εύθραυστης εκεχειρίας ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν. Τα «συγκοινωνούντα δοχεία» μεταγγίζουν αντιθέσεις, εντάσεις και ανταγωνισμούς το ένα στο άλλο, γιατί πίσω τους βρίσκεται η ίδια όξυνση της αντιπαράθεσης ανάμεσα στο ευρωατλαντικό και στο υπό διαμόρφωση ευρασιατικό στρατόπεδο, με όλες τις αντιφάσεις στο εσωτερικό τους. Ο πλανήτης μετατρέπεται όλο και περισσότερο σε ένα απέραντο θέατρο αυτής της σύγκρουσης, που καμιά συμφωνία και κανένας πρόσκαιρος συμβιβασμός δεν μπορεί να κατευνάσει, πόσο μάλλον να την σταματήσει. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την ίδια ώρα που η ΕΕ ετοιμάζει αντιπροσωπεία για διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία, το ΝΑΤΟ και τα ευρωπαϊκά κράτη - μέλη του διαβεβαιώνουν τη «σύμμαχο» Ρουμανία ότι θα υπερασπιστούν με κάθε μέσο το ΝΑΤΟικό έδαφος και εξοπλίζονται μέχρι τα μπούνια για την ώρα που θα χρειαστεί να το κάνουν πράξη...

Κάλεσμα δεκάδων Ομοσπονδιών - Εργ. Κέντρων - Συνδικάτων: Ολοι στις 5 Σεπτέμβρη στη Θεσσαλονίκη, στο μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στη ΔΕΘ «Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία και Παιδεία - Καμία θυσία για τον πόλεμο και τα κέρδη τους!»


 

Πλατύ κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στο μεγάλο παλλαϊκό συλλαλητήριο που οργανώνουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη (5.30 μ.μ., πλατεία ΧΑΝΘ) απευθύνουν Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και Σωματεία, προβάλλοντας το σύνθημα «Δώστε λεφτά για μισθούς, Υγεία και Παιδεία - Καμία θυσία για τον πόλεμο και τα κέρδη τους!».

Ακολουθεί η ανακοίνωση - κάλεσμα.

***

Καλούμε κάθε εργαζόμενο και εργαζόμενη, τους ανέργους, τους συνταξιούχους, τη νεολαία, τους αυτοαπασχολούμενους, τους βιοπαλαιστές αγρότες, όλο τον λαό, να δώσουμε μαζικό, μαχητικό, αποφασιστικό «παρών» στο μεγάλο παλλαϊκό συλλαλητήριο το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ.

Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από τις κυβερνητικές υποσχέσεις, από τα pass, τα «καλάθια» και τις εξαγγελίες - κοροϊδία που έχουν ήδη εξανεμιστεί από τους φόρους και την ακρίβεια στα τρόφιμα και στην Ενέργεια, πριν καν φτάσουν στις τσέπες μας. Κάθε χρόνο υπόσχονται «ανάσες» και «μέτρα στήριξης», και κάθε χρόνο ο λογαριασμός για τον λαό γίνεται βαρύτερος. Γιατί ό,τι ψίχουλα δίνουν με το ένα χέρι τα παίρνουν πολλαπλάσια με το άλλο, από τις ανατιμήσεις, τη φοροληστεία, τους έμμεσους φόρους, το ρεύμα, το νοίκι, το σούπερ μάρκετ.

Ενώ το λαϊκό εισόδημα τσακίζεται, ενώ βαθαίνουν η εκμετάλλευση και η ανασφάλεια, η κυβέρνηση της ΝΔ θα επιχειρήσει για άλλη μια φορά να κάνει το μαύρο άσπρο. Να μιλήσει για «ανάπτυξη για όλους», για «σταθερότητα», ενώ ο λαός ζει με την αστάθεια της ακρίβειας, της εμπορευματοποιημένης Υγείας και Παιδείας, των ενοικίων και της στέγης - φωτιά, της εργασιακής ζούγκλας. Να μιλήσει για τους «εθνικούς στόχους», που σημαίνουν πιο βαθιά εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, που κάνουν τον λαό μας στόχο αντιποίνων και τον σέρνουν στην άβυσσο του πολέμου για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Ο ματωμένος «Πύργος της Βαβέλ», οι σύγχρονοι Ερυσίχθονες και ένα τελάρο

 

Την περασμένη βδομάδα ακούστηκε μια ...κακιά λέξη στη Βουλή. Οχι σαν αυτές που ξεστομίζουν οι θορυβώδεις θεατρίνοι της πολιτικής. Αυτή έσταζε αίμα και την είπε ένας βουλευτής του ΚΚΕ, ο Νίκος Εξαρχος, οικοδόμος στο επάγγελμα. Μίλησε για εκείνο το «κωλοτελάρο» που έλειπε, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένας άνθρωπος. Κόστιζε - βλέπεις - χρόνο και χρήμα στον εργολάβο. Ο 9ος νεκρός από τις αρχές της χρονιάς καταπλακώθηκε από χώματα μέσα σε φρεάτιο, παλεύοντας με τσιμεντοσωλήνες σε έργα ομβρίων υδάτων. Χωρίς μέτρα ασφαλείας. Χωρίς προστασία. Με σπασμένη φωνή, ο βουλευτής οικοδόμος αναφέρθηκε και στους 36 συναδέλφους του που έχασαν τη ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα το 2025. Και όχι, δεν ήταν απλώς μια συνηθισμένη Δευτέρα αυτή της 18ης του Μάη, του σκοτωμένου 46χρονου στη Βουνοπλαγιά Ιωαννίνων. Και δεν ήταν, γιατί δεν θα συνηθίσουμε ποτέ το να πέφτουν εργάτες από σκαλωσιές, να καταπλακώνονται, να καίγονται, να εγκλωβίζονται σε δεξαμενές, να εξαντλούνται σε σύγχρονες γαλέρες, να κομματιάζονται.

Ούτε θα δεχτούμε το ίδιο πάντα μοτίβο της κυβερνητικής «κανονικότητας», με τις ελλείψεις προσωπικού, τους ανύπαρκτους ελέγχους, τα εξαντλητικά ωράρια, την πίεση για «παραγωγικότητα» και το κυνήγι του κέρδους, που μετατρέπει τους χώρους εργασίας σε παγίδες θανάτου. Και όσο κι αν οι κυβερνώντες μιλούν για «επενδυτική έκρηξη», οι εργοδότες για «ανταγωνιστικότητα», οι τραπεζίτες για «αναπτυξιακό θαύμα», οι εργάτες θα γνωρίζουν πως το «θαύμα» αυτό χτίζεται πάνω σε σπασμένα κορμιά και σε φέρετρα. Στα δικά τους φέρετρα. Ξέρουν πως κάθε γερανός που σηκώνεται στον ουρανό, κάθε σκαλωσιά που καταρρέει, κουβαλούν πάνω τους τον ιδρώτα τους που γίνεται αίμα. Κάθε μέρα, πίσω από τις λαμαρίνες των εργοταξίων, πίσω από τα φώτα των μεγάλων επενδύσεων και τα δελτία θριάμβου της «ανάπτυξης», κρύβονται τα προμελετημένα εγκλήματα ενός συστήματος που θεωρεί τον εργάτη αναλώσιμο εξάρτημα.

Παρασκευή 29 Μαΐου 2026

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ» «Χωρούν» τα κέρδη και οι πολεμικοί εξοπλισμοί... όχι η ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων

 

Eurokinissi

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κλιμάκωση της εγκληματικής πολιτικής της ΕΕ στον τομέα των Μεταφορών, με τη συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου του τελικού κειμένου, να σφραγίζει τον νέο Κανονισμό για τη «διαχείριση της χωρητικότητας των σιδηροδρομικών υποδομών στην ενιαία ευρωπαϊκή σιδηροδρομική αγορά».

Ο νέος αυτός Κανονισμός έρχεται να ολοκληρώσει το έγκλημα της «απελευθέρωσης», του τεμαχισμού και της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών δικτύων και υποδομών.

Σε απάντησή της, μάλιστα, σε Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, η Κομισιόν ισχυρίζεται προκλητικά ότι «δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η 4η δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους και η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών είχαν οποιοδήποτε αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια».

Η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει, γιατί μέσα σε διάστημα λίγων μόνο μηνών, ολοένα και πιο συχνά είναι τα ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, με συγκρούσεις τρένων όπως αυτές στην Τσεχία, στη Σλοβακία, την πολύνεκρη σύγκρουση στην Ισπανία στις αρχές του 2026 με 46 θύματα και την πλέον πρόσφατη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στη Δανία, με 17 τραυματίες.

Επίσης, πριν λίγες ημέρες σημειώθηκε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας σοβαρή μετωπική σύγκρουση δύο τραμ, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό περισσότερων από 50 ατόμων, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας αυτόνομο λεωφορείο συγκρούστηκε με τραμ και μόλις εχθές υπήρξε σύγκρουση τρένου με σχολικό λεωφορείο στο Βέλγιο με 4 νεκρούς, δύο εκ των οποίων μικρά παιδιά.

Ναυαρχίδα

 

 

«Ο τουρισμός είναι η ναυαρχίδα της οικονομίας», λένε όπου σταθούν κι όπου βρεθούν κυβερνητικά στελέχη και εκπρόσωποι μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου, τώρα που η τουριστική περίοδος μπαίνει στα γεμάτα, προδιαγράφοντας νέο ρεκόρ τζίρων και κερδών.

Κέρδη χτισμένα πάνω στην εκμετάλλευση χιλιάδων εργαζομένων, που δουλεύουν 13ωρα - 7ήμερα, με τους νόμους όλων των κυβερνήσεων και τη σφραγίδα των συνδικαλιστών ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, που υπογράφουν τις κατάπτυστες κλαδικές και τοπικές συμβάσεις στα μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα.

Εργαζόμενοι που για 6 μήνες τρέχουν απ' άκρη σ' άκρη της χώρας, ματώνουν και τσακίζονται για το «τουριστικό θαύμα», με τους ομίλους να ζητούν ακόμα μεγαλύτερη συναίνεση στη σφαγή μισθών και δικαιωμάτων.

Το κλίμα χειραγώγησης και τρομοκρατίας εντείνεται, για να μην κουνιέται φύλλο στους χώρους δουλειάς, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» του τουριστικού προϊόντος σε συνθήκες «γεωπολιτικής αστάθειας».

Είναι χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ, που στην Κρήτη έλεγαν πως η ΝΑΤΟική βάση της Σούδας «παίζει κομβικό ρόλο στην τοπική οικονομία».

Ξεπλένουν τον βρώμικο ρόλο της στα εγκλήματα των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και την επικίνδυνη ελληνική εμπλοκή, για να μη διαταραχθεί ο ...στρατιωτικός τουρισμός και η φήμη της χώρας στην αμερικάνικη αγορά.

Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Θεσσαλονίκη: Μαζική, μαχητική κινητοποίηση των συνταξιούχων - «Αυτή η πολιτική αντιλαϊκή με μέτωπο και αγώνα θα ανατραπεί» (ΦΩΤΟ)

 

 

«Αυτή η πολιτική αντιλαϊκή με μέτωπο και αγώνα θα ανατραπεί», διαμήνυσαν οι συνταξιούχοι, με τη μαχητική και μαζική περιφερειακή συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης 28 Μάη, στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του νέου κύκλου κινητοποιήσεων που οργανώνονται σε όλη τη χώρα. Και ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού, στο πανελλαδικό συλλαλητήριο που οργανώνουν το Σεπτέμβρη, στη ΔΕΘ.

Από το βήμα της συγκέντρωσης, στο χώρο πίσω από το Άγαλμα Βενιζέλου, οι εκπρόσωποι των συνταξιουχικών οργανώσεων, διαδήλωσαν την απόφαση των χιλιάδων συνταξιούχων να μην κάνουν βήμα πίσω από τις δίκαιες διεκδικήσεις τους. Κατήγγειλαν την επιδοματική πολιτική της κυβέρνησης και απαίτησαν αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων.

Στη συγκέντρωση χαιρέτησε ο Θεόδουλος Ταπανίδης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Δημοσίου, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε: «Απορρίπτουμε την κοροϊδία των επιδομάτων, την προπαγάνδα των δημοσιονομικών ελλειμμάτων όλα τα ψέματα και τις μισές αλήθειες που επαναλαμβάνονται από όλες τις κυβερνήσεις για να δικαιολογήσουν τις αντιλαϊκές πολιτικές τους. Με τις πολιτικές τους έφτασαν τις συντάξεις μας να μην φτάνουν για 15 μέρες ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι με τις αυξήσεις του 2,4% και με τον πληθωρισμό στο 5,4%».

«Αριθ. φύλλου 15.000»

 

 

Σήμερα, 28 Μάη, το πρωτοσέλιδο του «Ριζοσπάστη» γράφει: «Αριθ. φύλλου 15.000». 15.000 φύλλα στην ιστορία του Οργάνου της ΚΕ του ΚΚΕ μετά τη νόμιμη επανέκδοση τον Σεπτέμβρη του 1974. Μια πορεία αξεχώριστη από την υπερεκατοντάχρονη ηρωική διαδρομή του ΚΚΕ, μέσα από διώξεις, παρανομία και απαγορεύσεις.

Ο αναντικατάστατος ρόλος του «Ριζοσπάστη» επιβεβαιώνεται στις σημερινές συνθήκες κλιμάκωσης του ιμπεριαλιστικού πολέμου και της εμπλοκής της χώρας μας σε αυτόν.

Οι απαιτήσεις της ιδεολογικής και πολιτικής διαπάλης, της καθημερινής δουλειάς με τη στρατηγική και το Πρόγραμμα του ΚΚΕ μεγαλώνουν, απέναντι στη συντονισμένη προσπάθεια να συρθούν ο λαός και η νεολαία πίσω από τις επιδιώξεις της αστικής τάξης, να εκτονωθεί και να χειραγωγηθεί η λαϊκή δυσαρέσκεια.

Ο «Ριζοσπάστης» είναι το αντίπαλο δέος στην προπαγάνδα του αποπροσανατολισμού, της αναμονής και της ηττοπάθειας που καλλιεργεί στους εργαζόμενους και στα λαϊκά στρώματα η κυρίαρχη ιδεολογία και τα αστικά κόμματα, όπως τώρα, με φόντο την αναμόρφωση του πολιτικού σκηνικού.

Είναι εργαλείο για την παρακολούθηση και ερμηνεία των σύνθετων και πυκνών εξελίξεων από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων, της μεγάλης εικόνας των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και των συνεπειών τους, του πολέμου ως συστατικού μέρους των ανταγωνισμών για το μεγαλύτερο κέρδος.

Τρίτη 26 Μαΐου 2026

Η Μπαρτσελόνα και το rebranding του «ρεαλισμού»

 

 

Υπάρχει κάτι σχεδόν σουρεαλιστικό στο θέαμα. Η κοινωνία βράζει, η εργατική τάξη λυγίζει κάτω από την ακρίβεια και τη γενικευμένη ανασφάλεια, ο κόσμος παρακολουθεί πολεμικές συγκρούσεις, γεωπολιτικές ανακατατάξεις και την αμφισβήτηση της ως τώρα αρχιτεκτονικής του παγκόσμιου ιμπεριαλιστικού συστήματος και ο Αλέξης Τσίπρας κάνει “come back” όχι με το άσμα της Άντζελας Δημητρίου, αλλά με φανέλα Μπαρτσελόνα, «τρελίτσα» και ύφος χαλαρού, εναλλακτικού, αποτυχημένου influencer που μόλις βγήκε από κάποιο meeting που συζητούσε για τα focus group της καμπάνιας του.

Η αλήθεια είναι ότι δεν προκαλεί έκπληξη. Είναι η λογική κατάληξη του πολιτικού-ιδεολογικού-οργανωτικού εκφυλισμού του χώρου που εκπροσωπεί ο Αλ. Τσίπρας. Το σημερινό «κουλ», υπερκομματικό, μετα-ιδεολογικό προσωπείο δεν έπεσε από τον ουρανό, χτίζεται εδώ και χρόνια. Ο εκφυλισμός έχει κι άλλα σκαλιά προς τα κάτω… Αυτό επιβεβαιώνει και το ιδεολογικό στίγμα που εκπέμπεται. Άλλωστε στη διακήρυξη – μανιφέστο του ο Αλ. Τσίπρας επιβεβαιώνει – μοιράζοντας τα γνώριμα διαπιστευτήριά του... - ότι το ιστορικό δίλημμα «μεταρρύθμιση ή επανάσταση» δεν μπορεί πια να καθοδηγεί το παρόν και ότι χρειάζονται «νέες ιδεολογικές συνθέσεις».

Κυβέρνηση: «Σταθερότητα» και «σιγουριά» στο κεφάλαιο, ψίχουλα και χαμοζωή στον λαό


Πηγή: Eurokinissi

 

Τον «δρόμο σταθερότητας και σιγουριάς» για το κεφάλαιο, που για τον λαό περιλαμβάνει μόνο τα ψίχουλα που ...περισσεύουν από τα ματωμένα πλεονάσματα, διαφήμισε ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, κατά την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, επικαλούμενος τις «εξαιρετικά αβέβαιες διεθνείς συνθήκες, με τις συνέπειες από την κρίση στο Ιράν να εξακολουθούν να σκιάζουν την παγκόσμια οικονομία».

Αναφερόμενος στα υπόλοιπα αστικά κόμματα, τα νέα μορφώματα, παλιούς και νέους «σωτήρες» που επίσης τάζουν «σταθερότητα», κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι με την πολιτική της προκαλεί «αστάθεια», ο Κυρ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για «μια πολιτική Βαβέλ, η οποία έχει ένα μόνο κοινό τόπο και αυτός είναι η καταγγελία της κυβέρνησης». Όπως είπε, από τη μία εξαγγέλλονται νέα κόμματα τα οποία «επαναλαμβάνουν παλιές λογικές, με πρωτοεμφανιζόμενους ή επανεμφανιζόμενους πρωταγωνιστές, οι οποίοι φορούν ένα άλλο προσωπείο όταν είναι ήδη γνωστοί από τη δημόσια παρουσία τους, είτε στο άμεσο είτε στο απώτερο παρελθόν». Και από την άλλη, «θεσμικές υποτίθεται δυνάμεις εμφανίζονται να χάνουν ολοένα και περισσότερο τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία τους», αναφερόμενος στο ΠΑΣΟΚ το οποίο δεν επικύρωσε την ανανέωση της θητείας του Γ. Στουρνάρα, ενώ «ήταν το ίδιο το οποίο, συμμετέχοντας σε μια κυβέρνηση, τον είχε τοποθετήσει στη θέση αυτή». 

Αφού έκανε λόγο για φαινόμενα αναντίστοιχα «της κρισιμότητας των καιρών», τόνισε πως η απάντηση της κυβέρνησης πρέπει να είναι διπλή: «Να εξακολουθούμε να στηρίζουμε τα εισοδήματα απέναντι σε έκτακτες κρίσεις και, βέβαια, να προωθούμε τις μεγάλες αλλαγές οι οποίες προωθούν την πορεία προόδου της πατρίδας μας».

Αποδελτίωση ... αδιεξόδων


Πηγή: Associated Press

 

Μόλις οι μισοί Βρετανοί ηλικίας έως 24 ετών εργάζονταν στο τέλος του περασμένου χρόνου, με τα στοιχεία να θεωρούνται κόλαφος για την οικονομία. Η αύξηση της ανεργίας σ' αυτές τις ηλικίες είναι δείκτης με ευρύτερη σημασία, καθώς αποδίδεται στις λιγότερες προσλήψεις σε κλάδους που απασχολούν περισσότερους νέους, όπως ο τουρισμός...

Ειδήσεις σαν κι αυτή δεν είναι καθόλου σπάνιες και προδίδουν τη μεγάλη ανησυχία για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Την τιμητική της έχει η Ευρώπη, όπου ο όρος «στασιμοπληθωρισμός» - υψηλός πληθωρισμός με πολύ χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης - ήρθε για να μείνει. Η πανάκριβη Ενέργεια στο φόντο του ιμπεριαλιστικού πολέμου είναι η μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας για τα αστικά επιτελεία.

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, το επιτόκιο των στεγαστικών δανείων αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων μηνών, απειλώντας να βάλει πάγο στην αγορά κατοικίας των ΗΠΑ, που καταγράφει χαμηλές πτήσεις για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Η πίεση στα αμερικανικά νοικοκυριά αυξάνεται, λόγω πληθωρισμού και επιτοκίων. Οικογένειες με στεγαστικό δάνειο αναγκάζονται να δαπανούν το 32% του εισοδήματός τους για την αποπληρωμή των δόσεων.

Τα ίδια τα κράτη δανείζονται ακριβότερα, μετακυλίοντας το κόστος στα νοικοκυριά: Με έγγραφό του προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΔΝΤ προειδοποιεί ότι «το χρέος της μέσης ευρωπαϊκής χώρας θα φτάσει το 130% του ΑΕΠ έως το 2040, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με σήμερα». Καλεί τα κράτη - μέλη «να προχωρήσουν στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις» προκειμένου «να αντιμετωπίσουν τα τεράστια έξοδα στους τομείς της άμυνας, της Ενέργειας και των συντάξεων τα επόμενα 15 χρόνια».

Δευτέρα 25 Μαΐου 2026

Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών: Δίνουμε μάχη ενάντια στη συγκάλυψη, για να αναδειχθούν οι ευθύνες και η πολιτική που οδήγησαν στο έγκλημα Συνέντευξη Τύπου ενόψει της επανέναρξης της κύριας δίκης την Τετάρτη 27/5 στη Λάρισα

 

Πηγή: Eurokinissi/Motionteam

 

Στην προσπάθειά τους μέσα από την ποινική διαδικασία να εμποδίσουν την προσπάθεια συγκάλυψης που βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη στιγμή μετά το έγκλημα, να αποκαλύψουν την εγκληματική πολιτική που για τη στήριξη των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων θυσιάζει την ανθρώπινη ζωή, μετατρέποντας τον σιδηρόδρομο σε ωρολογιακή βόμβα, και να τιμωρηθούν οι ένοχοι όσο ψηλά και αν βρίσκονται, για να μην υπάρξουν άλλα Τέμπη, αναφέρθηκαν ο Παύλος Ασλανίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών, και η Ελένη Βασάρα, Γραμματέας του Συλλόγου, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν στη Θεσσαλονίκη, σήμερα Δευτέρα, ενόψει της επανέναρξης της κύριας δίκης στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων την Τετάρτη 27/5 στη Λάρισα.

Ανέφεραν ότι οι απαράδεκτες συνθήκες διεξαγωγής της δίκης είναι ακόμη ένα κομμάτι της συνολικής προσπάθειας συγκάλυψης, ακόμα ένα εμπόδιο στην προσπάθεια να αναδειχθούν οι ένοχοι και να αποκαλυφθεί η αλήθεια, φανερώνοντας ποιοι πραγματικά δεν θέλουν να ξεκινήσει η δίκη.

Τόνισαν ότι επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες του Συλλόγου για την ακαταλληλότητα της αίθουσας, που ομολογήθηκε και με τον πλέον επίσημο τρόπο ύστερα από την απόφαση του δικαστηρίου να μη διεξαχθεί καμία δικάσιμος για ένα μήνα, με δικαιολογία άλλη μια ανακαίνιση της αίθουσας.

«Περιμένουμε να ξεκινήσει επιτέλους η δίκη. Οι 100 θέσεις δεν λύνουν το πρόβλημα, δεν έχει λειτουργικότητα ο χώρος. Πάλι υπάρχει θέμα που θα κάτσουν οι συγγενείς. Δεν γίνεται να κάθονται στον κάτω όροφο σε δικαστήριο μεζονέτα και να βλέπουν από την οθόνη. Υπήρχαν λύσεις στη Λάρισα. Με τα χρήματα που έδωσαν καινούργιο δικαστικό μέγαρο θα έχτιζαν», είπε ο Π. Ασλανίδης.

Περιφερειακη συγκεντρωση διαμαρτυριας συνταξιουχων στις 28 Μαη στο Αγαλμα Βενιζελου Θεσσαλονίη. Τα προβλήματα έχουν κάνει τη ζωή μας αφόρητα δύσκολη

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ   ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ   ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: ΙΚΑ, OAEE, ΔΗΜΟΣΙΟΥ, OΤΑ, ΠΑΣΑΣ-ΔΕΗ, ΔΕΚΟ-ΤΡΑΠΕΖΩΝ.

 


 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 28 ΜΑΗ 10:30 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Συναδέλφισσες- Συνάδελφοι.

Μετά τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώσαμε στην πόλη μας και μετά την μαζική συμμετοχή μας στην μεγαλειώδη Πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα, στις 20 του περασμένου Μάρτη, συνεχίζουμε τον αγώνα μας με συγκέντρωση διαμαρτυρίας, την Πέμπτη 28 Μάη στις 10:30 το πρωί στο Άγαλμα Βενιζέλου, μαζί με συνταξιούχους από Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνεχίζουμε μέχρι να δικαιωθούν τα δίκαια αιτήματά μας. Απορρίπτουμε την κοροϊδία των επιδομάτων, την προπαγάνδα των δημοσιονομικών ελλειμάτων, όλα τα ψέματα και τις μισές αλήθειες που χρόνια και χρόνια επαναλαμβάνονται από όλες τις κυβερνήσεις, για να δικαιολογήσουν τις αντισυνταξιουχικές- αντιλαϊκές πολιτικές τους, που έχουν καταστήσει την ζωή μας δραματική.

Αυτές φέρουν ακέραια την ευθύνη  που με τις αντισυνταξιουχικές- αντιλαϊκές τους πολιτικές έφθασαν τις συντάξεις μας να μην φθάνουν για δεκαπέντε μέρες, ενώ η κυβέρνηση σήμερα προσπαθεί να μας πείσει ότι πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με τις αυξήσεις του 2.4% και με τον πληθωρισμό στο 5,4%.

Το σάπιο σύστημα ξεστοκάρει από «σωτήρες»

 

Οσο και αν προσπαθεί η κυβέρνηση της ΝΔ να παρουσιάσει μια ειδυλλιακή εικόνα των χώρων δουλειάς, η πραγματικότητα είναι αμείλικτη: Σε 7 μέρες, η εργατική τάξη μετρά 6 νεκρούς και 12 τραυματίες.

Εργάτες που πήγαν για το μεροκάματο και δεν γύρισαν ποτέ, ή βγήκαν σακατεμένοι, με τη συντριπτική πλειοψηφία πάνω από 50 χρονών!

Εργοστάσια και γιαπιά που έγιναν παγίδες θανάτου. Γιατί τα μέτρα προστασίας κοστίζουν στους εργοδότες, που δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για την υγεία και ασφάλεια.

Εργάτες και εργάτριες αναγκάζονται να δουλεύουν κάτω από ακραίες συνθήκες εντατικοποίησης, με όλες τις ευέλικτες μορφές που κάνουν τον εργάσιμο χρόνο λάστιχο και θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή.

Εργοδοτικά εγκλήματα που θα χαθούν στα αζήτητα των «παθολογικών αιτιών», καθώς δεν καταγράφονται πουθενά, αφού οι νομολογίες και οι εγκύκλιοι κόβονται και ράβονται στα μέτρα των εργοδοτών.

* * *

Κι ενώ το μακελειό συνεχίζεται στους χώρους δουλειάς, η κατάπτυστη ηγεσία της ΓΣΕΕ κάνει πως δεν είδε και δεν άκουσε. Ούτε μια λέξη δεν έχουν ξεστομίσει οι ΠΑΣΟΚο-Νεοδημοκράτες που συγκροτούν την ηγεσία μετά το πρόσφατο συνέδριο, με επικεφαλής (εκ νέου) τον ελεγχόμενο εργατοπατέρα Παναγόπουλο...

Η διαπάλη για το Καζακστάν και την Κεντρική Ασία εντείνεται

 

 

Ο αγώνας για το Καζακστάν και τις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες της Κεντρικής Ασίας έχει οξυνθεί μεταξύ διαφόρων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, οι οποίες ενδιαφέρονται για την κατάληψη των πόρων τους, πρωτίστως των σπάνιων μετάλλων και γαιών. Δεν σταματούν επίσης οι προσπάθειες ένταξής τους σε μια στρατιωτικοπολιτική συμμαχία υπό την αιγίδα της Τουρκίας, καθώς και εμπλοκής τους στη σύγκρουση της Μέσης Ανατολής, στο πλευρό των ΗΠΑ και του Ισραήλ.

«Κλειδί» η επίσκεψη Ερντογάν

Την περασμένη βδομάδα επισκέφτηκε το Καζακστάν ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρ. Τ. Ερντογάν, ο οποίος υπέγραψε με τον ομόλογό του του Καζακστάν Κ. Ζ. Τοκάγιεφ διακήρυξη «αιώνιας φιλίας και διευρυμένης στρατηγικής συνεργασίας», σύμφωνα με την οποία τουρκικές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση στην εξόρυξη πετρελαίου και σπάνιων γαιών - μετάλλων.

Σημαντικό σημείο ήταν ότι οι δύο πλευρές θα δημιουργήσουν κοινή επιχείρηση για την παραγωγή και συντήρηση των τουρκικών στρατηγικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών «Anka». Τα τουρκικά drones συναρμολογούνται εδώ και καιρό στο Καζακστάν αλλά στην προκειμένη περίπτωση, στο πλαίσιο της τοπικοποίησης της παραγωγής, καθιερώνεται πλέον ολόκληρη σειρά αεροσκαφών με την ένταξή τους στον οπλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων του Καζακστάν .

Οπως βλέπουμε, το θέμα της ανάπτυξης ενός ενιαίου στρατιωτικού - βιομηχανικού συμπλέγματος αποτέλεσε το κύριο θέμα των διαπραγματεύσεων, και η Τουρκία επιβεβαίωσε τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στον επανεξοπλισμό και στη μετάβαση του στρατού του Καζακστάν στα πρότυπα του ΝΑΤΟ. Διαφαίνεται επίσης η επιδίωξη περιορισμού της επιρροής του Ισραήλ σε αυτόν τον τομέα, καθώς τον τελευταίο καιρό έχει εμφανιστεί ανταγωνισμός λόγω της επιθυμίας της Ουάσιγκτον να επιβάλει ως στρατηγικό εταίρο της Αστάνα τον κύριο σύμμαχό της.

Κυριακή 24 Μαΐου 2026

ΚΚΕ: Ο λαός να απαλλαγεί τόσο από αυτή την κυβέρνηση όσο και από κάθε δήθεν νέο ή αναπαλαιωμένο διαχειριστή της κυρίαρχης αντιλαϊκής πολιτικής

 

 

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την ανάρτηση του Κ. Μητσοτάκη σημειώνει:

«Όσες κυριακάτικες αναρτήσεις κι αν κάνει ο κ. Μητσοτάκης, προκειμένου να παρουσιάσει μια ψεύτικη εικόνα για την καθημερινότητα του λαού, δεν θα μπορέσει να συγκαλύψει τους δύο "κόσμους": Από τη μια ο κόσμος των εργαζομένων που υποφέρει κι από την άλλη ο κόσμος του κεφαλαίου που η κυβέρνηση του υπηρετεί. Γιατί όταν οι εργαζόμενοι στερούνται τη φτηνή λαϊκή στέγη, απειλούνται με πλειστηριασμούς, ζουν με μισθούς σταθερά κατώτατους  απ’ τις στοιχειώδεις ανάγκες τους, στοιβάζονται σαν τις σαρδέλες στα ΜΜΜ, βιώνουν την υποβάθμιση του ΕΣΥ με τις τραγικές ελλείψεις γιατρών και νοσηλευτών, την ίδια ώρα το κεφαλαίο με απανωτούς αντεργατικούς νόμους εντείνει την εκμετάλλευση απολαμβάνει παχυλές επιδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια για τις μπίζνες του, ακόμα και στην πολεμική οικονομία.

Το κρίσιμο, λοιπόν, για τον λαό είναι να απαλλαγεί τόσο από αυτή την κυβέρνηση όσο και από κάθε δήθεν νέο ή αναπαλαιωμένο διαχειριστή της κυρίαρχης αντιλαϊκής πολιτικής και σε συμπόρευση με το ΚΚΕ να δυναμώσει την εργατική λαϊκή αντιπολίτευση για να μπουν στο επίκεντρο οι δικές του ανάγκες ενάντια στο σύστημα της εκμετάλλευσης και των πολέμων».

 

902gr 

ΔΕΘ 2026: Μεγάλο πανελλαδικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο Σωματείων, Ομοσπονδιών και Εργατικών Κέντρων στις 5 Σεπτέμβρη

 

Φωτό αρχείου, Από το περσινό συλλαλητήριο των συνδικάτων στη ΔΕΘ
Φωτό αρχείου, Από το περσινό συλλαλητήριο των συνδικάτων στη ΔΕΘ

 

Η διαρκής ανάπτυξη συλλογικών δράσεων των συνδικάτων για κάθε ζήτημα που απασχολεί την εργατική – λαϊκή οικογένεια, τους επόμενους μήνες, με πρώτο κοινό αγωνιστικό σταθμό την εκδήλωση – γλέντι του ΠΑΜΕ στις 27 Ιούνη και κορύφωση αυτής της δράσης με την πραγματοποίηση μεγάλου παλλαϊκού συλλαλητηρίου στο οποίο καλούν Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και Συνδικάτα, το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη, στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), συζητήθηκαν στη συνεδρίαση της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, την πρώτη μετά την μετά την Πανελλαδική Σύσκεψη στην Καισαριανή.

Εγινε μια σύντομη αποτίμηση της δράσης από την τελευταία συνεδρίαση της Γραμματείας, πριν την Πανελλαδική Σύσκεψη, μέχρι και σήμερα, συζητήθηκαν οι άξονες παρεμβάσεων του επόμενου διαστήματος και τονίστηκε η ανάγκη να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τα συνδικάτα που να διακρίνονται από πρωτοτυπία και να διατρέχουν το σύνολο της ζωής των εργαζομένων.

Εισηγητικά ο Γιώργος Πέρρος σημείωσε ότι στο διάστημα μεταξύ των δύο συνεδριάσεων δόθηκαν μια σειρά κρίσιμες μάχες, που αφορούσαν την Πανελλαδική Σύσκεψη, το Συνέδριο της ΓΣΕΕ, την απεργία την Πρωτομαγιάς, την ανάπτυξης, αντιιμπεριαλιστικής δράσης, τη συνέχεια της πάλης για ΣΣΕ και ενάντια στην εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.

Επισήμανε ότι η Πανελλαδική Σύσκεψη του ΠΑΜΕ ήταν η μεγαλύτερη σύσκεψη εργατικών σωματείων που έχει γίνει ποτέ. Η επιτυχία της αποτυπώνει τη σταθερή και επίμονη δουλειά που γίνεται μέσα στους χώρους δουλειάς, στους κλάδους, στα σωματεία και επιβεβαίωσε ότι υπάρχει μια πλατύτερη εργατική δύναμη που αναζητά αγωνιστική διέξοδο. Ταυτόχρονα ανέδειξε την ανάγκη βελτίωσης λειτουργίας των συνδικάτων ώστε κάθε μάχη να γίνεται αφορμή για οργάνωση, μαζικοποίηση, συζήτηση, ένταξη νέων εργαζομένων στη δράση.

Στον τόπο...του εγκλήματος

 

Σαν τον δολοφόνο που επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, η ΕΕ κάνει επίδειξη θράσους για τα εργοδοτικά εγκλήματα που θερίζουν τους εργαζόμενους στους χώρους δουλειάς, θεσπίζοντας την 8η Αυγούστου ως «πανευρωπαϊκή μέρα μνήμης θυμάτων από εργατικά ατυχήματα». Εκείνη τη μέρα το 1956, 262 ανθρακωρύχοι έχασαν τη ζωή τους στο ορυχείο Bois Du Cazier (Μπουά ντι Καζιέ) στο Βέλγιο. Η ΕΕ διακηρύττει πως η «μέρα μνήμης» έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει εργοδότες και εργαζόμενους, λες και μοιράζονται την ευθύνη για τα εγκλήματα στους χώρους δουλειάς! Ο ένοχος για τους νεκρούς και σακατεμένους στο μεροκάματο είναι η ακόρεστη δίψα του κεφαλαίου για κέρδη, που ξεζουμίζει τους εργαζόμενους και λογαριάζει ως περιττό κόστος τα μέτρα υγείας και ασφάλειας. Ακριβώς αυτό το κριτήριο υπηρετεί πιστά η ΕΕ δίνοντας γην και ύδωρ στους ομίλους, με νόμους που ξεχειλώνουν τον χρόνο εργασίας και διαλύουν τις εργασιακές σχέσεις, μετατρέποντας σε παγίδες θανάτου τους χώρους δουλειάς.

Οσο για την ιδιαίτερη «ανησυχία» της ΕΕ για τους εργαζόμενους στις πλατφόρμες (ντελίβερι κ.τ.λ.), θυμίζουμε πως η ίδια η ευρωπαϊκή Οδηγία 2024/2831, που η σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα έχει κάνει ευαγγέλιο, δίνει το «ελεύθερο» σε κάθε κράτος - μέλος να προσαρμόσει τη νομοθεσία του κατά το δοκούν, επιλέγοντας τους τρόπους με τους οποίους οι εργαζόμενοι θα γίνονται λάστιχο. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, με τον περίφημο νόμο Χατζηδάκη οι εργαζόμενοι καλούνται να αποδείξουν ότι έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας, ενώ ο σχεδιασμός και η χρήση των αλγορίθμων από τις εταιρείες τους στέλνει από τη μια άκρη στην άλλη, μην υπολογίζοντας πολλές φορές ούτε την ίδια τους τη ζωή. Αν υπάρχει κάτι λοιπόν που θα πρέπει να «θυμούνται» οι εργαζόμενοι, όχι στις 8 Αυγούστου αλλά κάθε μέρα, είναι ότι η προστασία της ίδιας τους της ζωής περνάει μέσα από τη σύγκρουση με την πολιτική του κέρδους, την ΕΕ και τις κυβερνήσεις της, στην πάλη για την ανατροπή της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, που είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Σάββατο 23 Μαΐου 2026

Για «να πουν καλύτερα την ιστορία... »

 

Πηγή φωτο: .theguardian.com


 

Ο κινηματογράφος ή καλύτερα ο οπτικοακουστικός τομέας, όπως αναφέρεται στα επίσημα κείμενα, με τη μαζική διεισδυτικότητα στην ανθρώπινη συνείδηση, προσφέρεται ακόμη περισσότερο από άλλους κλάδους του Πολιτισμού για την πολιτική και ιδεολογική παρέμβαση. Είναι αποκαλυπτικές οι κατευθύνσεις της ΕΕ, αλλά και οι δηλώσεις ΝΑΤΟικών παραγόντων πάνω στα θέματα της πολιτιστικής διπλωματίας.

Είναι χαρακτηριστικό το πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Guardian» που αναφέρεται στις συναντήσεις κεκλεισμένων των θυρών που πραγματοποιεί το ΝΑΤΟ με σεναριογράφους, σκηνοθέτες και παραγωγούς κινηματογράφου και τηλεόρασης σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Εχουν ήδη πραγματοποιηθεί συναντήσεις στο Λος Αντζελες, στις Βρυξέλλες και το Παρίσι και αναμένεται συνάντηση στο Λονδίνο με μέλη σεναριογράφους, της Ενωσης Συγγραφέων της Μεγάλης Βρετανίας (WGGB). Οπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, «η προγραμματισμένη συνάντηση στο Λονδίνο έχει προκαλέσει ανησυχία σε ορισμένους από τους προσκεκλημένους, οι οποίοι ένιωσαν ότι τους ζητήθηκε να "συμβάλουν στην προπαγάνδα για το ΝΑΤΟ"».