Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025

Πιστοποιητικά... αθλιότητας

 

Ηταν θέμα χρόνου να επιχειρήσει η κυβέρνηση να φέρει στα μέτρα της το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης, και ειδικότερα εκείνα τα στοιχεία που αφορούν την εμπλοκή του προσωπικού του ΟΣΕ στη σύγκρουση των Τεμπών. Επιστρέφοντας στην εκδοχή του «ανθρώπινου λάθους», ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε χτες στη Βουλή ότι σκοπεύει να κατοχυρώσει συνταγματικά την «αξιολόγηση» των εργαζομένων στο Δημόσιο και να ανοίξει τον δρόμο για νέες απολύσεις, δείχνοντας καθαρά τους ...«μη αξιολογημένους» υπαλλήλους του ΟΣΕ ως τους υπαίτιους για το έγκλημα. Βέβαια, το πόρισμα λέει άλλα. Αναγνωρίζει για παράδειγμα ότι το προσωπικό δεν είναι επαρκώς εκπαιδευμένο και όχι τόσο έμπειρο, με ευθύνη της εταιρείας και του κράτους. Σημειώνει επίσης ότι οι ανάγκες της ασφαλούς λειτουργίας υπερβαίνουν το ελάχιστο προσωπικό, με αποτέλεσμα αυτό να εξαντλείται και να αυξάνονται οι κίνδυνοι εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα σε ενδεχόμενο ατύχημα. Για όλα αυτά, που αποτελούν εγκληματικές συνέπειες της διαχρονικής αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, δεν είπε κουβέντα ο πρωθυπουργός.

Οσο για την «αξιολόγηση», περσινά ξινά σταφύλια. Τα ίδια έλεγαν τα κυβερνητικά στελέχη και τον Μάρτη του 2023, λίγες μέρες μετά το έγκλημα. Για να πάρουν την πληρωμένη απάντηση ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες ΟΣΕ, «Hellenic Train» κ.ά. ήταν «αξιολογημένες» και εφάρμοζαν συστήματα «αξιολόγησης» με ευρωπαϊκά κριτήρια, ενώ δεν εκπαίδευαν το προσωπικό και λειτουργούσαν με τεράστια υποστελέχωση, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό. Το δε «Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΣΕ για τα έτη 2022 - 2025» εκπονήθηκε με τη βοήθεια εξειδικευμένης ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων (!), ακολουθώντας τις «οδηγίες» και τις «βέλτιστες πρακτικές» της ΕΕ, όπου μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων, με συνολικά 636 νεκρούς και 513 τραυματίες! Για να μην πούμε για τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας που είχαν τα βαγόνια της «Hellenic Train», και το πόρισμα επιβεβαιώνει τώρα ότι αν οι προδιαγραφές τους ήταν πιο αυστηρές, οι συνέπειες της έκρηξης και της πυρκαγιάς για τους επιβάτες - θύματα θα ήταν μικρότερες.

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΣΤΙΣ 28 ΦΛΕΒΑΡΗ Αστυνομικοί με κουκούλες μέσα στα μπλοκ των χούλιγκαν!

 

Επιχειρούσαν μαζί με τους οπαδικούς στρατούς για τη διάλυση του συλλαλητηρίου στο Σύνταγμα

 

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία φέρνει σήμερα στο φως ο «Ριζοσπάστης» για το πώς έδρασαν συντεταγμένα και με σχέδιο οι ομάδες των κουκουλοφόρων στο μεγαλειώδες απεργιακό συλλαλητήριο της Παρασκευής στο Σύνταγμα.

Δίνοντας συνέχεια στο σχετικό ρεπορτάζ, επιβεβαιώνεται ότι οι ομάδες που έδρασαν σαν οργανωμένος «στρατός» στο κέντρο της Αθήνας αποτελούνταν κατά κύριο λόγο από χούλιγκαν που συνδέονται με τις μεγαλύτερες ΠΑΕ της χώρας.

Αποκαλύπτουμε λοιπόν σήμερα ότι σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, βασική ομάδα κρούσης ήταν μέλη από συγκεκριμένο σύνδεσμο μεγάλης ΠΑΕ, και μάλιστα από την Πάτρα, ώστε να μην είναι «σεσημασμένοι» ή χαρτογραφημένοι, ενώ η δράση τους ήταν εστιασμένη στη ρίψη μολότοφ.

Την ίδια στιγμή, άλλες οπαδικές ομάδες από συνδέσμους της Αττικής, επίσης από μεγάλες ΠΑΕ, είχαν αναλάβει τη ρίψη μαρμάρων και άλλων υλικών, όπως καπνογόνα και φωτοβολίδες που χρησιμοποιούνται και στα γήπεδα.

Επιβεβαιώνεται η συμμετοχή αστυνομικών στα επεισόδια

Οι νέες πληροφορίες, που προκαλούν και τα περισσότερα ερωτήματα, είναι αυτές που αφορούν τη συμμετοχή αστυνομικών στις παραπάνω ομάδες.

Συγκεκριμένες πηγές μεταφέρουν στον «Ριζοσπάστη» ότι μέσα στις οργανωμένες ομάδες των χούλιγκαν έδρασαν και αστυνομικοί, που φορώντας κουκούλες και fullface εμφανίστηκαν κι αυτοί ως οπαδοί ομάδων και έριχναν πέτρες στις διμοιρίες των ΜΑΤ!

Κι άλλο δώρο στην εργοδοσία

 

 

Μια μέρα πριν από τη μεγαλειώδη απεργία της περασμένης Παρασκευής, η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή ένα ακόμα δωράκι για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Η τροπολογία που ψήφισε μαζί με το ΠΑΣΟΚ, μειώνει τις ασφαλιστικές εισφορές για υπερωρίες, νυχτερινά και αργίες, κάνοντας ακόμα πιο φθηνή την εργατική δύναμη για την εργοδοσία.

Για μια επιχείρηση που απασχολεί δεκάδες ή και εκατοντάδες εργαζόμενους, αυτό σημαίνει «εξοικονόμηση» χιλιάδων ευρώ κάθε χρόνο. Παράλληλα ενισχύεται η δυνατότητα των εργοδοτών, αντί για εργαζόμενους πλήρους ωραρίου, να προσλαμβάνουν με τα γνωστά 4ωρα ή 6ωρα και να «φορτώνουν» υπερωρίες κατά το δοκούν, που τους στοιχίζουν πλέον ακόμα λιγότερο.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών έρχεται να προστεθεί στη γενική μείωση κατά 5,4 μονάδες που επιβλήθηκε σταδιακά από την κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια και απάλλαξε την εργοδοσία από εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025

ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ Αγωνιούν τα κόμματα της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας για την απώλεια της «εμπιστοσύνης» του λαού στο σάπιο αστικό κράτος

 

 

Σε ένα προκλητικό ξέπλυμα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του αστικού κράτους επιδόθηκαν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκης και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για το έγκλημα των Τεμπών, διαβεβαιώνοντας ότι τα κόμματα της αμαρτωλής σοσιαλδημοκρατίας μπορούν να επαναφέρουν την «εμπιστοσύνη» του λαού στους σάπιους αστικούς θεσμούς που είναι φτιαγμένοι για να υπηρετούν τα κέρδη σε βάρος της ίδιας της ανθρώπινης ζωής. 

Αποφεύγοντας όπως ο «διάολος το λιβάνι» κάθε αναφορά στις αιτίες του εγκλήματος όπως η απελευθέρωση, η ιδιωτικοποίηση και η κατάτμηση των σιδηροδρόμων που το ΠΑΣΟΚ προώθησε με ευλάβεια στα πλαίσια της στρατηγικής της ΕΕ, ο Ν. Ανδρουλάκης αναμάσησε μια άλλη εκδοχή του κυβερνητικού αφηγήματος περί «ανθρώπινου λάθους», καλώντας την κυβέρνηση να αποκαλύψει επιτέλους «ποιο στέλεχος της ΝΔ κρύβεται πίσω από το γαλάζιο ρουσφέτι του σταθμάρχη που έβαλε τα τρένα στην ίδια γραμμή».

Το παραμύθι της «καλής» και «κακής» «απελευθέρωσης»

 

Με το που εξήγγειλε η κυβέρνηση «αλλαγές στον σιδηρόδρομο», ως απάντηση τάχα στις «παθογένειες που αποκάλυψαν τα Τέμπη», βγήκαν οι γνωστοί προπαγανδιστές να κηρύξουν την επιτάχυνση της πολιτικής ...που μας οδήγησε στα Τέμπη! Τι λένε; Πως αν η κυβέρνηση ακολουθούσε και στον σιδηρόδρομο το «μοντέλο ΔΕΗ», αυτός θα είχε εξυγιανθεί στην ώρα του και δεν θα φτάναμε στη μοιραία σύγκρουση. Δεν είναι η πρώτη φορά που ανοίγει μια τέτοια συζήτηση. Η κυβέρνηση και τα επιτελεία της το είχαν ξανακάνει αμέσως μετά το έγκλημα στα Τέμπη, για να αποπροσανατολίσουν και να χειραγωγήσουν τη λαϊκή οργή, παρουσιάζοντας την πολύνεκρη σύγκρουση ως «ευκαιρία» για αλλαγές, στο πλαίσιο πάντα της «απελευθέρωσης». «Στα τρένα η κυβέρνηση δεν έκανε ό,τι σε άλλους τομείς της οικονομίας, όπου η απελευθέρωση προχώρησε με αποφασιστικότητα και σήμερα λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός», έλεγαν τότε.

* * *

Είναι ψέμα ότι οι κυβερνήσεις (η σημερινή και όλες οι προηγούμενες) δεν εφάρμοσαν και στον σιδηρόδρομο με την ίδια συνέπεια την πολιτική της «απελευθέρωσης», όπως έκαναν σε άλλους τομείς της οικονομίας - Τηλεπικοινωνίες, Μεταφορές, Ενέργεια κ.λπ. - υλοποιώντας τις κατευθύνσεις και τις Οδηγίες της ΕΕ, τις οποίες ψήφιζαν όλα μαζί τα αστικά κόμματα. Για παράδειγμα, βασικά στοιχεία του «μοντέλου ΔΕΗ» εφαρμόστηκαν κατά πανομοιότυπο τρόπο στον σιδηρόδρομο: Οπως χωρίστηκαν το δίκτυο και οι υποδομές από τους παραγωγούς και παρόχους Ενέργειας, έτσι χωρίστηκαν και οι ράγες από τα τρένα. Και όπως τα δίκτυα της Ενέργειας παρέμειναν υπό κρατική μετοχική πλειοψηφία, έτσι έγινε και με τον ΟΣΕ. Και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, αφού οι υποδομές κοστίζουν και απαιτούν τεράστιες επενδύσεις, τις οποίες αναλαμβάνει το κράτος - με τα λεφτά του λαού - για λογαριασμό των μονοπωλίων που τις χρησιμοποιούν, στηρίζοντας και μ' αυτόν τον τρόπο την κερδοφορία τους.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: Εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Μείζονος Θεσσαλονίκης «Η ΕΝΟΤΗΤΑ»

 

 ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ  Ι.Κ.Α.  ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ’’ Η ΕΝΟΤΗΤΑ’’ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ 32 – ΟΛΥΜΠΟΥ 77,    Τ.Κ. 546 31,    Ε.Κ.Θ.    ΤΗΛ: 2310 237694
WWW.SYNTAXIO.BLOGSPOT.COM  --------- E-  MAIL:SUNTAX.IKA@GMAIL.COM


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

 


Συναδέλφισσα, Συνάδελφε 


Εν όψει της λήξης της θητείας της και των επερχόμενων αρχαιρεσιών,  για την εκλογή νέων οργάνων, η Διοίκηση του σωματείου σε καλεί στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιηθεί την ΠΕΜΠΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ στις 10:00 το πρωί, στη μεγάλη αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (EKΘ).


Θέματα της συνέλευσης θα είναι:


1)    Έγκριση Διοικητικού απολογισμού έτους 2024.
2)    Έγκριση Οικονομικού απολογισμού έτους 2024.
3)    Έγκριση Προϋπολογισμού έτους 2025.
4)    Εκλογή Εφορευτικών Επιτροπών.
5)    Ορισμός ημερομηνιών διεξαγωγής των αρχαιρεσιών του σωματείου.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.

Τρίτη 4 Μαρτίου 2025

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΝΔ και «αμαρτωλό» ΠΑΣΟΚ ψήφισαν χέρι-χέρι την «καραμπινάτη κλοπή» των εργαζομένων!


Φωτό αρχείου
Φωτό αρχείου
Πηγή: Eurokinissi

 

Τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να... ανεβάσει τους «βολικούς» αντιπολιτευτικούς τόνους με την πρόταση για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για πράξεις πλημμεληματικού χαρακτήρα του πρώην υφυπουργού της Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου, λίγο νωρίτερα προέβη σε ακόμα μία πράξης «σκληρής αντιπολίτευσης» στην κυβέρνηση... ψηφίζοντας μαζί της την τροπολογία του υπουργείου Εργασίας για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών

Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Προκλητικά υπεραμύνεται της πολιτικής που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες στο βωμό του κέρδους


Πηγή: Eurokinissi

 

Στον αισχρό ισχυρισμό των ανθρώπινων λαθών αλλά και στο εχθρικό προς το λαό κράτος, αναφέρεται σε σημερινή του ανάρτηση ο πρωθυπουργός στο διαδίκτυο. 

Σε μια προσπάθεια ν' αντιμετωπίσει τη λαϊκή δυσαρέσκεια έτσι όπως εκφράστηκε στις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις της Παρασκευής από ένα εκατομμύριο λαού σε όλη τη χώρα για την τραγωδία στα Τέμπη και συνολικά την πολιτική που έχει τσακίζει τη ζωή εργαζομένων και νεολαίας, ο Κ. Μητσοτάκης κάνει λόγο για την «ένδειξη μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας ότι τόσοι συμπατριώτες μας, κάθε ηλικίας, επέλεξαν να βρεθούν στους δρόμους και στις πλατείες και με τρόπο ειρηνικό να εκφράσουν τα συναισθήματά τους».

Προκλητικός ως συνήθως, έγραψε πως η αστυνομία «έκανε τη δουλειά της με επαγγελματισμό, αποτρέποντας μεγαλύτερα επεισόδια και επέκταση της βίας» την στιγμή που με πρόσχημα τη δράση των «κουκουλοφόρων για ώρες εξαπέλυσε ένα όργιο καταστολής με «αύρες» και χημικά εναντίον διαδηλωτών, άνοιξε κεφάλια φωτορεπόρτερ και προχώρησε σε αθρόες προσαγωγές στο σωρό.

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ Μιλούν για 100δες δισ. πολεμικών δαπανών για να γίνονται οι λαοί κρέας στα κανόνια των ιμπεριαλιστών


Πηγή: Associated Press

 

Ξεκίνησε πριν από λίγο η πολεμική σύνοδος του Λονδίνου για την στήριξη ιμπεριαλιστικών δυνάμεων στο καθεστώς του Ζελένσκι στο φόντο της όξυνσης των ανταγωνισμών αστικών κρατών και με τις ΗΠΑ, την ενίσχυση της θέσης τους στο παζάρι για την μοιρασιά της λείας πάνω στο αίμα των λαών και τη συνολική πολεμική προετοιμασία για τις αντιπαραθέσεις σε όλον τον πλανήτη. 

Στη Σύνοδο που γίνεται με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού των «Εργατικών» της Μ. Βρετανίας, Στάρμερ συμμετέχουν ηγέτες 15 χωρών (Καναδάς, Τσεχία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Ουκρανία, Νορβηγία, Ρουμανία, Τουρκία, Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία, Φινλανδία, Δανία, Πολωνία κ.α), το ΝΑΤΟ και η ΕΕ. 

Πήραμε οξυγόνο, συνεχίζουμε τον αγώνα!

 

Αυτό κι αν ήταν οξυγόνο... Μοναδικές στιγμές. Εκατοντάδες χιλιάδες στον δρόμο, απ' άκρη σ' άκρη της χώρας: Μεγάλοι χώροι δουλειάς, εργοστάσια, αποθήκες, ναυπηγεία, ξενοδοχεία. Αλλά και μικρομάγαζα - πιο πολλά από κάθε άλλη φορά - σχολεία, πανεπιστήμια. Κάθε πλατεία, κάθε δρόμος, κάθε χωριό και μια συγκέντρωση...

* * *

Οι εργαζόμενοι μίλησαν: `Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας! Αλλη μια απόδειξη ποιος είναι ο γίγαντας και ποιοι οι νάνοι...

Η απεργία και τα συγκλονιστικά συλλαλητήρια έδωσαν απάντηση σε όσους προσπάθησαν τις προηγούμενες μέρες να βάλουν τρικλοποδιές στην απεργιακή κινητοποίηση.

Σε όσους έβαλαν λυτούς και δεμένους να την υπονομεύσουν... κι όταν δεν τα κατάφεραν, προσπάθησαν μάταια να τη φέρουν στα μέτρα τους.

Ξέρουν καλά η κυβέρνηση, το κράτος και οι μηχανισμοί τους. Αλλά και οι διάφοροι «αντισυστημικοί» του συστήματος, που ήθελαν χτες βουβές συγκεντρώσεις...

* * *

Ομως στα πηγαδάκια των διαδηλωτών καταλάβαινες πως η ...μούγκα τελείωσε!

Γιατί είναι πολλά αυτά που πνίγουν τον λαό και «κουμπώνουν» με το έγκλημα στα Τέμπη: Οι μισθοί που δεν φτάνουν, η ακρίβεια που τσακίζει, η διαλυμένη Υγεία, οι ατελείωτες ώρες στη δουλειά, οι αιμοβόροι φόροι, ο πόλεμος στη γειτονιά μας...

ΓΑΖΑ Το κράτος δολοφόνος του Ισραήλ μπλοκάρει την είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας


Πηγή: Associated Press

 

Tο κράτος δολοφόνος του Ισραήλ μπλοκάρει την είσοδο φορτηγών με ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα, όπως ανακοίνωσε το πρωθυπουργικό γραφείο του Μπενιαμίν Νετανιάχου.

Το Γραφείο του Νετανιάχου δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με την απόφαση, αλλά προειδοποίησε για «πρόσθετες συνέπειες» εάν η Χαμάς δεν αποδεχθεί αυτό που το Ισραήλ λέει ότι είναι μια πρόταση των ΗΠΑ για παράταση της εκεχειρίας.

Η Χαμάς λέει ότι η απόφαση του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου να σταματήσει την ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα είναι «φτηνός εκβιασμός» και «πραξικόπημα» κατά της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός. Σε ανακοίνωσή της, περιέγραψε την ισραηλινή κίνηση ως «έγκλημα πολέμου και κατάφωρη επίθεση στη συμφωνία».

Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Συλλαλητήριο την Τετάρτη 5 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στο Άγ. Βενιζέλου - «Το εργατικό - λαϊκό ποτάμι θα σαρώσει τις αντεργατικές ράγες του συστήματος των κερδών»


Από την χθεσινή μεγαλειώδη απεργιακή συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη
Από την χθεσινή μεγαλειώδη απεργιακή συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη

 

Συλλαλητήριο την Τετάρτη 5 Μάρτη στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 7 το απόγευμα διοργανώνουν εργατικά σωματεία και συνδικάτα της Θεσσαλονίκης, ενάντια στην πολιτική που γεννά Τέμπη για τη ζωή μας. 

Συγκεκριμένα, στο συλλαλητήριο καλούν το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, το Συνδικάτο Γάλακτος Τροφίμων Ποτών Κ Μακεδονίας, το Συνδικάτο Μετάλλου Κ. Μακεδονίας, η Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης και το ΣΕΤΕΠΕ.

Στην ανακοίνωσή τους καλούν εργαζόμενους και εργαζόμενες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα «να κλιμακώσουν τον αγώνα τους μέχρι το τέλος, απέναντι στην πολιτική και το σύστημα που εγκληματούν απέναντι στην ζωή και τα όνειρα των παιδιών μας».

ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ Ανακοίνωση για τις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη


 

Σε ανακοίνωσή του το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη σημειώνει:

«1. Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ χαιρετίζει τους πάνω από ενάμιση εκατομμύριο διαδηλωτές, εργατοϋπαλλήλους, επαγγελματίες, αγρότες, νέους ανθρώπους, γονείς με τα παιδιά τους, ανθρώπους της τέχνης, των γραμμάτων, του πολιτισμού και πολλούς άλλους, που στις 28 Φλεβάρη, δύο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών, πλημμύρισαν τις πλατείες σε όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Μίλησε ο λαός και επιτέλους έβγαλαν τον σκασμό οι ρήτορες της κυβέρνησης και του αστικού κράτους. Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα όσους και όσες έκαναν για πρώτη φορά το βήμα και συμμετείχαν στην απεργία και τις απεργιακές συγκεντρώσεις. Το ποιοτικό και ταυτόχρονα ελπιδοφόρο στοιχείο αυτών των μεγάλων κινητοποιήσεων είναι ότι πήραν τη μορφή μεγάλης πανελλαδικής, πανεργατικής απεργίας, όπου νέκρωσαν οι χώροι δουλειάς, έκλεισαν τα μαγαζιά, σχολεία και σχολές, συμμετείχαν μαζικά οι μαθητές και οι φοιτητές από τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, με αποφάσεις των σωματείων κι άλλων μαζικών φορέων του λαϊκού κινήματος, της νεολαίας, με το κάλεσμα των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Πρωτόγνωρες, ιστορικές στιγμές - Ο λαός αποφασισμένος πλημμύρισε την πόλη!

 

Eurokinissi

Ο λαός της Θεσσαλονίκης έδωσε απάντηση στην εγκληματική πολιτική του κέρδους που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών με την πρωτόγνωρη, την ανεπανάληπτη διαδήλωση που όμοιά της δεν έχει ξαναγίνει.

Ολη η πόλη ήταν μια διαδήλωση. Αμέτρητες χιλιάδες κόσμου πλημμύρισαν τους δρόμους σε μια τεράστια έκταση γύρω από τον χώρο της συγκέντρωσης, το Αγαλμα Βενιζέλου. Ολη η Αριστοτέλους από πάνω, την Οδό Αγίου Δημητρίου, μέχρι την Παραλία, η Εγνατία από τον Βαρδάρη μέχρι και μετά το πρώην Στρατιωτικό Νοσοκομείο 424, όλοι οι ενδιάμεσοι δρόμοι γέμισαν ασφυκτικά.

Ο λαός αψήφησε τα εμπόδια που προσπάθησε να ορθώσει η αστυνομία σταματώντας τη λειτουργία του Μετρό από τις 8 το πρωί, άρα και την πρόσβαση στο κέντρο της πόλης. Οι εργαζόμενοι στάθηκαν άφοβα μπροστά στις απειλές της εργοδοσίας, οι μαθητές ύψωσαν ανάστημα στην τρομοκρατία.

Χιλιάδες συνέρρεαν με τα πόδια από όλες τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Συγκροτημένα, με τα πανό και τα πλακάτ των μαζικών φορέων, των σχολείων. Λαός και νεολαία, φωνάζοντας συνθήματα, ξεκίνησαν από τις γειτονιές της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την Καλαμαριά, την Τούμπα, από τις γειτονιές της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, τη Νεάπολη, τις Συκιές, αλλά και δυτικά από τους Αμπελόκηπους, τη Σταυρούπολη... Ολη η πόλη ήταν μια διαδήλωση...

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 1 - 2 Μάρτη


 

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 1 - 2 Μάρτη 2025:

  • Πάνω από 1 εκατομμύριο στα συλλαλητήρια, «νέκρωσαν» οι τόποι δουλειάς. Μεγαλειώδες ποτάμι οι απεργιακές συγκεντρώσεις. Ο λαός μπορεί να επιβάλλει το δίκιο του! 
  • ΚΚΕ: Οι τεράστιες διαδηλώσεις δυο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών έστειλαν το μήνυμα της δικαίωσης ενάντια στην πολιτική του κέρδους, που στερεί το «οξυγόνο» από τον λαό
  • Ο Δ. Κουτσούμπας από το Σύνταγμα: Η τιμωρία πρέπει να είναι αμείλικτη για να μην ξαναζήσουμε άλλα Τέμπη για εμάς και τα παιδιά μας
  • Συγκλονιστική συμμετοχή απεργών, εργαζομένων και κυρίως νέων ανθρώπων, που πλημμύρισαν τις πλατείες και τους δρόμους. Πρωτόγνωρη η επιτυχία της πανεργατικής απεργίας
  • Στο κενό το σχέδιο καταστολής που ξεδιπλώθηκε στο τέλος της συγκλονιστικής συγκέντρωσης στο Σύνταγμα και έβαλε σε κίνδυνο χιλιάδες διαδηλωτές
  • Τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει τις τεράστιες απεργιακές συγκεντρώσεις, ούτε να «θολώσει» το μήνυμά τους. Τίποτα δεν μπορεί και να εμποδίσει τον αποφασισμένο και αγωνιζόμενο λαό
  • Με τον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 8 - 9 Μάρτη: Η προφορική εισήγηση του ΠΓ στη συνεδρίαση της ΚΕ του ΚΚΕ με θέμα: Η πορεία της ιδεολογικής δουλειάς από το 21ο στο 22ο Συνέδριο. Αποτελέσματα, συμπεράσματα και σχεδιασμός για την αναβάθμιση της καθοδηγητικής δουλειάς