Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

Ξέρουν καλά


 

Τα πολύνεκρα ναυάγια των τελευταίων ημερών στο Αιγαίο, με θύματα δεκάδες μετανάστες, ανάμεσά τους και μικρά παιδιά, είναι ένα ακόμα έγκλημα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Εχει φαρδιά - πλατιά την υπογραφή όλων εκείνων που στήριξαν και στηρίζουν την πολιτική της καταστολής και του εγκλωβισμού των κατατρεγμένων, που βάζουν σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο γι' αυτούς και τις οικογένειές τους.

Η προσπάθεια να συγκαλυφθούν οι εγκληματικές ευθύνες της ΕΕ, της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων πίσω από τα «αδίστακτα κυκλώματα των διακινητών» και την «εργαλειοποίηση του Μεταναστευτικού από την Τουρκία» είναι απαράδεκτη και προκλητική.

Ξέρουν καλά πως δεν είναι «αθώοι του αίματος» για τους χιλιάδες ξεριζωμένους που χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στις όχθες του Εβρου, στα νερά του Αιγαίου και ολόκληρης της Μεσογείου.

Εκεί που διασπείρεται ο ιός αλλά δεν χωράνε μέτρα προστασίας

 

ΧΩΡΟΙ ΔΟΥΛΕΙΑΣ - ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - ΣΧΟΛΕΙΑ

«Περίπατο» έχουν πάει τα μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς

 

«Πατείς με - πατώ σε» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
«Πατείς με - πατώ σε» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Απόκρυψη κρουσμάτων, άρνηση για άδειες ειδικού σκοπού, ανύπαρκτη ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος, καραντίνα - άγνωστη λέξη σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και για όσους νοσούν: Τα παραπάνω είναι μερικά από όσα συνθέτουν την «ατομική ευθύνη» κυβέρνησης και εργοδοσίας για την κατάσταση που επικρατεί στους μεγάλους χώρους δουλειάς, όπου εδώ και μήνες έχουν πάψει ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας από την πανδημία.

Οπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι και σωματεία, οι χώροι δουλειάς βράζουν από κρούσματα, αποτέλεσμα των πρωτοκόλλων - «λάστιχο», που κόβονται και ράβονται στα μέτρα των επιχειρήσεων, στο όνομα του περιορισμού του «κόστους λειτουργίας». Βιομηχανίες, Εμπόριο, Επισιτισμός - Τουρισμός, μεταφορές, logistics, μεγάλα γραφεία αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης, με χιλιάδες εργαζόμενους να είναι καθημερινά αντιμέτωποι με την εξάπλωση της πανδημίας. Οι μόνοι έλεγχοι που διενεργούνται είναι αυτοί για τους οποίους οι εργαζόμενοι πληρώνουν από την τσέπη τους.

Σε μια σειρά επιχειρήσεις έχουν εγκαταλειφθεί ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα που είχαν επιβάλει οι εργαζόμενοι, όπως η τήρηση των αποστάσεων, η χορήγηση μασκών και αντισηπτικών, οι απολυμάνσεις στους χώρους της δουλειάς. Εκτός από την προληπτική καραντίνα των στενών επαφών κρουσμάτων, έχει καταργηθεί και η άδεια ειδικού σκοπού, φέρνοντας σε αδιέξοδο τους εργαζόμενους γονείς όταν τα παιδιά τους βρίσκονται θετικά στον ιό.

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021

ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ Καταργήθηκαν οι πρώτοι εφτά, έπεται συνέχεια


Στο πλαίσιο του περιβαλλοντοκτόνου νόμου για μπίζνες ακόμα και σε περιοχές Natura

 

 

Την κατάργηση εφτά Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών του δικτύου Natura 2000 αποφάσισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος σε εφαρμογή του περιβαλλοντοκτόνου νόμου Χατζηδάκη. Πρόκειται για τους πρώτους εφτά φορείς διαχείρισης και συγκεκριμένα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, Εθνικού Πάρκου ΣχινιάΔέλτα Έβρου, των Εθνικών Πάρκων Δάσους Δαδιάς, Βόρειας Πίνδου, Τζουμέρκων και του Εθνικού Δρυμού Ολύμπου, ενώ θα ακολουθήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα και οι ανάλογες Υπουργικές Αποφάσεις για την κατάργηση των υπόλοιπων 29 φορέων.

Οι αεράτοι

 


Πού τον βρίσκουν τέτοιο αέρα, ήθελα να ήξερα. Πού πουλάν να πάρουμε κι εμείς λίγο που τόσα χρόνια πορευόμαστε ντροπαλοί και μαζεμένοι. «Ίσως κάτι μας πλήγωσε στο παρελθόν» όπως συμπέρανε κι η «γραμματιζούμενη» παρουσιάστρια για τον καλό μας συνάδελφο, τον εξαιρετικό κι ένδοξο Τάσο Χαλκιά…

Πού τον βρίσκουν τέτοιο αέρα, ήθελα να ήξερα. Πού πουλάν να πάρουμε κι εμείς λίγο που τόσα χρόνια πορευόμαστε ντροπαλοί και μαζεμένοι.

«Ίσως κάτι μας πλήγωσε στο παρελθόν» όπως συμπέρανε κι η «γραμματιζούμενη» παρουσιάστρια για τον καλό μας συνάδελφο, τον εξαιρετικό κι ένδοξο Τάσο Χαλκιά.

Όλοι αυτοί οι ανιστόρητοι πολιτιστικά και ειδικότερα θεατρικά, που τους τιμάμε ελπίζοντας στην επικοινωνία και μας ρεζιλεύουν ανασκευάζοντας τα λεγόμενά μας, κρατώντας επιλεκτικά περικομμένα στιγμιότυπα στο μοντάζ της συμφοράς και την άλλη στιγμή αναπαράγουν ειδήσεις, τα «μαστόρια της ανιδιοτελούς ενημέρωσης» που μας μισούν δεν ξέρω για ποιο λόγο.

ΠΑΜΕ Αγώνας τώρα για την προστασία του λαού από την πανδημία

 

  Πηγή: Associated Press

 

«Η κυβέρνηση κρύβει τις ευθύνες της πίσω από την "ατομική ευθύνη" και τον ανορθολογισμό που η ίδια καλλιέργησε. Τώρα μέτρα προστασίας του λαού από την πανδημία», επισημαίνει το ΠΑΜΕ για την πανδημία.

Τονίζει ότι «οι εργαζόμενοι και τα σωματεία δεν μπορούν να περιμένουν λύσεις από μια τέτοια χρεοκοπημένη πολιτική και από τα κόμματα που την υπηρετούν. Πρέπει να δυναμώσουν την οργάνωση και τον αγώνα με επίκεντρο τα μέτρα προστασίας του λαού από την πανδημία. Ό,τι έχουμε καταφέρει εδώ και δυο χρόνια, το έχουμε καταφέρει με τον αγώνα και τις διεκδικήσεις μας, με πλατιά λαϊκή αλληλεγγύη».

Αναλυτικά αναφέρει:

«Σχεδόν δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα η κατάσταση βρίσκεται στο χειρότερο σημείο. Η νέα παραλλαγή "Όμικρον" σαρώνει, τα κρούσματα έφτασαν σχεδόν τις 20.000 σε μια ημέρα, μετράμε δεκάδες νεκρούς και διασωληνωμένους, πολλοί εκ των οποίων βρίσκονται εκτός ΜΕΘ, την ίδια στιγμή που ο μαζικός εμβολιασμός είναι καθηλωμένος.

ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΙ «ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ» Προτροπές ακόμα και για δολοφονίες με «κείμενο υπογραφών»



Νέα στοιχεία σχετικά με τους λεγόμενους «θεματοφύλακες», τις ακροδεξιές ομάδες που προπαγανδίζουν ενάντια στους εμβολιασμούς, έρχονται στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Real News», στο μικροσκόπιο αστυνομικών και δικαστικών αρχών βρίσκεται μία «ιερή δήλωση» - όπως τη λένε - των αρνητών της πανδημίας, η οποία περιλαμβάνει απειλές ακόμα και για επιθέσεις με όπλα εναντίον πολιτικών, δικαστών, στρατιωτικών, αστυνομικών αλλά και πολιτών που έχουν διαφορετικές απόψεις από εκείνους.

Το κείμενο αυτό είναι διαθέσιμο στην κεντρική σελίδα των «θεματοφυλάκων του άρθρου 120 του Συντάγματος» και σε αυτό αναφέρεται ότι όποιος υπογράφει το κείμενο δηλώνει πως έχει το δικαίωμα, όπως αναφέρεται αυτολεξεί, να «πυροβολεί» και να «εκτελεί»! Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, τη δήλωση υπογράφουν συνολικά 2.000 άτομα.

Βρες τις διαφορές

 

«Οι προτεραιότητες που θέτουμε είναι σαφείς: Ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, όχι απλώς ως μηχανισμού αντιμετώπισης της φτώχειας αλλά ως πυλώνα κοινωνικής δικαιοσύνης. Διαμόρφωση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, που θέτει στον πυρήνα του τον κόσμο της εργασίας». «Στην πραγματικότητα, η πανδημία μάς έκανε να "ανακαλύψουμε" ξανά την κοινωνία. Χρειάζεται επανεκτίμηση του ρόλου του κράτους πρόνοιας σε σχέση με την αξιολόγηση και την αναδοχή των οικονομικών και κοινωνικών κινδύνων, αλλά και τη δυνατότητά του να απορροφά κάθε φορά τους κραδασμούς. Χρειάζονται μηχανισμοί αποτελεσματικής προστασίας των πολιτών από οικονομικά και κοινωνικά σοκ». Τα δύο αυτά αποσπάσματα είναι από τον Τύπο του Σαββατοκύριακου και με δυσκολία ξεχωρίζει κανείς ποιο ανήκει στην Εφη Αχτσιόγλου του ΣΥΡΙΖΑ και ποιο στον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του ΠΑΣΟΚ και μετά της ΝΔ. Και οι δύο άλλωστε, ως πρωτοκλασάτοι υπουργοί προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουν δείξει και με το παραπάνω τι σημαίνει «κοινωνική προστασία» στο σύστημα που υπηρετούν: Η πρώτη ενεργοποιώντας - μεταξύ άλλων - τον κατάπτυστο νόμο Βρούτση για τον κατώτατο μισθό, και ο δεύτερος εφαρμόζοντας πολιτική άγριας καταστολής ενάντια σε όποιον διεκδικεί αυξήσεις στους μισθούς, προστασία της Υγείας κ.ο.κ. Με αυτά και άλλα «εφόδια», άλλωστε, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, παλιοί και νέοι «σωτήρες», στριμώχνονται σήμερα στα σαλόνια του κεφαλαίου, διαφημίζοντας το ποιος μπορεί καλύτερα να διασφαλίσει την «κοινωνική συνοχή» και να θωρακίσει το σάπιο σύστημα από τριγμούς που θα μεγαλώνουν όσο προχωράει η κοινή στρατηγική τους, αυτή της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που βαθαίνει την εκμετάλλευση και γιγαντώνει τη φτώχεια.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Κάλεσμα αγώνα για την απεμπλοκή από τα ιμπεριαλιστικά σχέδια των ΕΕ - ΝΑΤΟ - ΗΠΑ

 

Ανακοίνωση για την εγκαθίδρυση Ευρωστρατού και την επικίνδυνη όξυνση του ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού

 

ANSA

Η Ευρωπαϊκή Κομμουνιστική Πρωτοβουλία (ΕΚΠ) εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση για την εγκαθίδρυση Ευρωστρατού και την επικίνδυνη όξυνση του ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού:

«Καταδικάζουμε τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ που ξεδιπλώνονται το τελευταίο διάστημα και οδηγούν σε παραπέρα όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, εκθέτοντας τους λαούς σε μεγάλους κινδύνους. Η αντιπαράθεση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία διαμορφώνει επικίνδυνες εστίες στον Ινδο-Ειρηνικό και σε πολλά σημεία του κόσμου.

Χαρακτηριστική εξέλιξη είναι η πρόσφατη Συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας ΗΠΑ - Μ. Βρετανίας - Αυστραλίας (AUKUS). Η επέκταση του ΝΑΤΟ (στρατηγική "ΝΑΤΟ 2030") σε όλη την υδρόγειο, οι στρατιωτικές ασκήσεις και η συγκέντρωση δυνάμεων στα ρωσικά σύνορα, η στήριξη του αντιλαϊκού καθεστώτος στην Ουκρανία και το ενδεχόμενο ένταξης της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ, η όξυνση της αντιπαράθεσης στα σύνορα της Πολωνίας και των Βαλτικών κρατών με τη Λευκορωσία και η χρησιμοποίηση του προσφυγικού προβλήματος στους ανταγωνισμούς δημιουργούν μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση που επιβάλλει λαϊκή επαγρύπνηση.

Αντίθετες εικόνες

 

Από την πυρκαγιά σε σπίτι στο Καματερό 
Από την πυρκαγιά σε σπίτι στο Καματερό
Πηγή: Eurokinissi

 

Αλλοι τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μέσα στις γιορτές στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν με ακατάλληλα μέσα. Συνολικά τη χρονιά που φεύγει ήταν 75 αυτοί που πλήρωσαν ακόμα και με τη ζωή τους τη μεγάλη ακρίβεια στα καύσιμα και στην ηλεκτρική ενέργεια, ζώντας σε συνθήκες ενεργειακής εξαθλίωσης, ανάμεσά τους και μικρά παιδιά.

Αυτή είναι η μία πλευρά. Η άλλη μας ενημερώνει ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ ετοιμάζεται να σπάσει το «φράγμα» των 100 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στο 2022, νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις που τοποθετούσαν αυτό το «ορόσημο» δύο χρόνια αργότερα.

Από μόνο του το στοιχείο αυτό δείχνει τον τεράστιο πλούτο που παράγουν δισεκατομμύρια άνθρωποι με την εργασία τους και τον οποίο οικειοποιούνται μια χούφτα παράσιτα. Φανερώνει ταυτόχρονα την τεράστια αντίθεση ανάμεσα στον παραγόμενο πλούτο και στην αθλιότητα όπου καταδικάζονται να ζουν αυτοί που τον παράγουν.

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ «Ατομική ευθύνη» και ευχολόγια ενόψει της μετάλλαξης «Όμικρον»

 

  Πηγή: Eurokinissi

Η ανακύκλωση των ίδιων μέτρων που μας έφεραν ως εδώ και κυρίως η επικίνδυνη λογική της «ατομικής ευθύνης» είναι το μοναδικό «σχέδιο προστασίας» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ενόψει της επέλασης της παραλλαγής «Όμικρον».

Τα «νέα» περιοριστικά μέτρα που συνιστούν ένα ευχολόγιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα τεθούν σε ισχύ από τις 3 Γενάρη, προφανώς για να μην διαταραχθεί η εορταστική «αγορά». Η αιτιολογία από την πλευρά του υπουργού Υγείας, Θ. Πλεύρη, που έκανε τις ανακοινώσεις είναι ότι η λήψη νέων περιοριστικών μέτρων πριν την Πρωτοχρονιά θα μετέφερε τη διασκέδαση σε σπίτια, προκαλώντας έτσι μεγαλύτερα προβλήματα.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε, από τις 3 έως και τις 16 Γενάρη, που και θα επανεξεταστούν τα μέτρα, θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας υψηλής προστασίας ή η διπλή χειρουργική μάσκα σε σούπερ μάρκετ, ΜΜΜ και για τους εργαζόμενους στην εστίαση. Το σχετικό κόστος θα επιβαρύνει τα λαϊκά στρώματα, αφού η συγκεκριμένη μάσκα είναι αρκετά πιο ακριβή και η τιμή της έχει εκτιναχθεί το τελευταίο διάστημα. 

30ά γενέθλια της νίκης του καπιταλισμού: Έτσι γιορτάζει η βαρβαρότητα

 



Η καταγραφή των τελευταίων ημερών είναι αποκαλυπτική…

Η καταγραφή των τελευταίων ημερών είναι αποκαλυπτική. Φτωχές οικογένειες θρηνούν τους νεκρούς τους, συγγενείς τους που έχασαν ακόμα και τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν με ό,τι μέσο διαθέτουν. Μετανάστες, ηλικιωμένοι χαμηλοσυνταξιούχοι, πολύτεκνες οικογένειες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο υπέρογκο κόστος της θέρμανσης. Και αν τα περιστατικά που περνάνε στα δελτία ειδήσεων είναι πολλά, καθώς είμαστε λίγο μετά την αρχή του χειμώνα, η κατάσταση θα επιδεινωθεί ακολουθώντας προφανώς το «ράλι» των τιμών του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος και τη μεγαλύτερη αδυναμία των λαϊκών στρωμάτων να ανταποκριθούν στις στοιχειώδεις ανάγκες τους.

Αποδεικνύονται σταγόνα στον ωκεανό οι κυβερνητικές εξαγγελίες στήριξης που θα «ισορροπούσαν» τις αυξήσεις των τιμών στην Ενέργεια.

Ευχές με κελιά και λίθιο

 


Οταν μαζί με τους συντρόφους οικοδόμους χτίζαμε συμβολικά την είσοδο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης πίσω στο άθλιο ΝΑΤΟικό 1999, κι ύστερα μας έπνιγαν τα δακρυγόνα, καμία ταινία διαβολικά καλής επιστημονικής φαντασίας δεν θα μπορούσε να περιγράψει την πραγματικότητα 22 χρόνια μετά, με τίτλο ΚΟΣΟΒΟ, και ίσως υπότιτλο «Ο ακρωτηριασμός των λαών και η ψευδαίσθηση του κράτους».

Τον υπότιτλο τον έφτιαξα, σύντροφοι εργάτες, αγρότες, υπάλληλοι, κνιτόπουλα που μεγαλώσατε πια, για να σαρκάσω μια σειρά από ειδήσεις - εξελίξεις που χάνονται στην τρύπα της Ομικρον αφού έχουν ξεχυθεί από τη Δέλτα εκδοχή του ποταμού των αφοριστικών φόβων. Είκοσι δύο χρόνια μετά τις βόμβες γραφίτη που δηλητηρίασαν το υπέδαφος, και το δικό μας και γενικά των Δυτικών Βαλκανίων, με το περιβάλλον να παραδίδεται στα συμφέροντα της «πράσινης» ανάπτυξης, το Κόσοβο είναι ένα πετυχημένο προτεκτοράτο. Και γίνονται και επενδύσεις εκεί! Και δη ανθρωποκεντρικές! Χριστουγεννιάτικα γεμίζω αισιοδοξία, εγώ η ταπεινή κάτοικος της πάλαι ποτέ αποκαλούμενης και Δανίας του Νότου, Ελλάδας, που καυχιέται ότι τώρα έχει και Σούδα του Βορρά.

Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από τη Βραζιλία – Πως θα έρθει ο κομμουνισμός στη χώρα μετά τις εκλογές πιστεύει 44% των ψηφοφόρων

 


 

Επιπλέον, το 51% δηλώνει ότι πρέπει να απαγορευτούν οι διαφημίσεις με γκέι ζευγάρι “για την προστασία των παιδιών”.

Στην Ελλάδα είμαστε μαθημένοι στις γνωστές κασέτες περί τελευταίας σοβιετίας, “να πάτε στη Βόρεια Κορέα”, “δε θα γίνουμε Βενεζουέλα” κι άλλα τέτοια κλασικά ακροδεξιά και φιλελέ εικονογραφημένα. Φυσικά η χώρα μας δεν έχει το προνόμιο σε αυτές τις βαθυστόχαστες συγκρίσεις και αναλύσεις. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η ρητορική αυτή στη Λατινική Αμερική, όπου – με πιο πρόσφατο το παράδειγμα της Χιλής – σοσιαλδημοκρατικής κοπής πολιτικά σχήματα ή/και κυβερνήσεις, αντιμετωπίζονται περίπου ως διάδοχοι των μπολσεβίκων στον 21ο αιώνα από τους αντιπάλους τους.

Η μεγαλύτερη χώρα της αμερικανικής υποηπείρου δε θα μπορούσε να αποτελεί φυσικά εξαίρεση, ιδιαίτερα μετά την άνοδο του Ζαΐρ Μπολσονάρου στην εξουσία το 2018. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πιθανότατα δε θα ανανεώσει τη θητεία του τον ερχόμενο χρόνο, με τον πρώην πρόεδρο Λούλα να εμφανίζεται ως φαβορί για την επικράτηση. Όπως είναι λογικό, το χαρτί του “κομμουνιστικού κινδύνου” είναι ένα από κεντρικά προπαγανδιστικά όπλα του επιτελείου Μπολσονάρου, κι όπως φαίνεται, ακόμα κι αν δεν αρκεί για να εξασφαλίσει την επανεκλογή του, έχει απήχηση σε ένα εξαιρετικά ευρύ ακροατήριο.

Οι κινητοποιήσεις και οι αγώνες δεν θα σταματήσουν γιατί δεν έχουμε άλλη επιλογή


ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ   ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ   ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΣΙΟΥ – OAEE – ΙΚΑ –ΠΟΣΕ ΟΑΕΕ – ΕΛΤΑ – ΟΣΕ –– ΠΕΣ ΝΑΤ–

ΠΣΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ –  ΠΟΣΕΑ ΕΤΕΑΠ – ΕΣΤΑΜΕΔΕ  

Σωκράτους 23 – Αθήνα ΤΗΛ. (210) 52 01 573 -  52 29 442 –ΦΑΞ52 29 907

E-mailosika@otenet.gr

Αθήνα21/12/2021

Δελτίο τύπου της ΣΕΑ για την πανελλαδική δράση και τις συγκεντρώσεις των συνταξιούχων στις 14-15-16/12/2021 σε όλες τις περιοχές της Χώρας μας


Από την κινητοποίηση των Συνεργαζόμενων Συνταξιουχικών Οργανώσεων στην Αθήνα στις 14 Δεκέμβρη 2021
Από την κινητοποίηση των Συνεργαζόμενων Συνταξιουχικών Οργανώσεων στην Αθήνα στις 14 Δεκέμβρη 2021

Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα (ΣΕΑ) των συνταξιουχικών οργανώσεων στέλνει  αγωνιστικό χαιρετισμό στις χιλιάδες συναδέλφισσες και συναδέλφους της χώρας μας που για μια ακόμη φορά  κάτω από αντίξοες καιρικές και υγειονομικές συνθήκες, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά της  και στο κάλεσμα των σωματείων τους και έδωσαν για μια ακόμη φορά το αγωνιστικό τους παρόν στις συνταξιουχικές συγκεντρώσεις από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και στηνΠαναττική συγκέντρωση της Αθήνας.

Θέλουμε να καταγγείλουμε την στάση της Κυβέρνησης που επιστράτευσε ΜΑΤ – αύρες κλείνοντας στο ύψος της Βουλής για αρκετή ώρα την πορεία μας, η οποία κάτω από την αποφασιστικότητα των συνταξιούχων ολοκλήρωσε την πορεία της όπως είχε προγραμματιστεί στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η συνέχιση της αγωνιστικής δράσης των συνταξιούχων, ακόμη και κάτω από τέτοιες συνθήκες, που συσπειρώνει χιλιάδες γυναίκες και άνδρες τις τρίτης ηλικίας, δεν γίνεται για να γίνει, δεν είναι αγώνας για τον αγώνα, αλλά αγώνας που εκφράζει την απαίτησή τους για την λύση αβάσταχτων προβλημάτων που όλες οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια μας έχουν φορτώσει, προβλήματα που τσάκισαν τη ζωή μας. Η δράση αυτή δηλώνει καθαρά προς κάθε κατεύθυνση, ότι οι συνταξιούχοι δεν πρόκειται να το βάλουν κάτω μέχρι να δοθούν λύσεις.  

ΒΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Νέες μορφές κακοποίησης που «κραυγάζουν» για τις παθογένειες της εκμεταλλευτικής κοινωνίας

 

 

Μια θέση στο ευρύ φάσμα των μορφών βίας που εκδηλώνονται σε βάρος των γυναικών έχει καταλάβει η πρακτική της ανάρτησης φωτογραφιών και βίντεο προσωπικών, ιδιωτικών τους στιγμών στο διαδίκτυο, χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις η διαρροή των προσωπικών τους δεδομένων γίνεται εργαλείο εκβιασμών στο πλαίσιο κακοποιητικών σχέσεων, όπλο «εκδίκησης» εκ μέρους πρώην συντρόφων. Σε άλλες περιπτώσεις οι εικόνες υποκλέπτονται από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο, τους λογαριασμούς γυναικών και κοριτσιών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και γίνονται μοχλός εκβιασμών και απειλών σε βάρος τους.

Το ζήτημα έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας το τελευταίο διάστημα, μετά τις καταγγελίες που έχουν γίνει σε βάρος γνωστού παρουσιαστή τηλεοπτικών εκπομπών για τη δημοσιοποίηση τέτοιου υλικού. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι σημερινό και οι πτυχές που βλέπουν το φως της δημοσιότητας δεν αποτελούν παρά την κορυφή του παγόβουνου. Στο έδαφος της διαδεδομένης χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καταγράφονται μια σειρά μορφές παρενόχλησης, βίας και κακοποίησης που στοχεύουν ιδιαίτερα τις γυναίκες και συχνά έχουν τραγικές επιπτώσεις στη ζωή τους.