Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2021

Ακόμα πιο ευάλωτη η εργατική - λαϊκή οικογένεια στο κύμα ακρίβειας

 

ΣΤΟΝ ΠΑΤΟ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ


Πάνω στους ήδη ρημαγμένους μισθούς και τις συντάξεις - χαρτζιλίκια έρχεται να πέσει η νέα λαίλαπα της ακρίβειας, αφού οι μειώσεις και περικοπές που επιβλήθηκαν τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει το εργατικό - λαϊκό εισόδημα στα Τάρταρα.

Ειδικότερα, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και η μη υπογραφή νέων στον ιδιωτικό τομέα, η τρομακτική επέκταση της «ευελιξίας» και η επιβολή ατομικών συμβάσεων, η καθήλωση διά νόμου του κατώτατου μισθού, που συνεχίζει να υπολείπεται κατά 101 ευρώ σε σύγκριση με τον κατώτατο μισθό του 2012 (!), η διατήρηση των μισθών στο Δημόσιο, που έγιναν 12 αντί για 14, και οι περικοπές στις συντάξεις, που συνοδεύτηκαν κι αυτές από την κατάργηση της 13ης και 14ης σύνταξης, έχουν διαμορφώσει μόνιμους μηχανισμούς συμπίεσης τους εισοδήματος σε πάνω από 5 εκατομμύρια εργαζόμενους και συνταξιούχους.

Ετσι, σήμερα η εργατική - λαϊκή οικογένεια είναι ακόμα πιο ευάλωτη στο κύμα ακρίβειας και ανατιμήσεων, κάνοντας ακόμα πιο επίκαιρη την πάλη για ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, για αυξήσεις στις συντάξεις και επιστροφή των «κλεμμένων».

Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση η κυβέρνηση διαφημίζει προκλητικά την αύξηση - ψίχουλα 2% που θα δώσει στον κατώτατο μισθό από 1/1/2022 και την οποία ήδη «χρωστούν» οι μισθωτοί, αφού ο μήνας δεν «βγαίνει» με τίποτα. Αφήνει μάλιστα υποσχέσεις και για νέα «αύξηση», ανάλογα πάντα με την πορεία της οικονομίας, όταν τη διετία 2020 - 2021 δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ αύξηση και ενώ η ακρίβεια τους τελευταίους μήνες του τρέχοντος έτους έχει εξαερώσει εκ των προτέρων τις όποιες αυξήσεις του 2022.

Οι πρόσφυγες ως εχθροί και απειλή στην Πολωνία – «Μπολιάζουν» με μίσος και απανθρωπιά παιδικές ψυχές με την ευλογία της Εκκλησίας

 


 

Τα πρόσωπα των προσφύγων είναι ζωγραφισμένα με σκούρα συνήθως χρώματα, ενώ με πιο ζωντανά αυτά των στρατιωτών. Οι δε φύλακες αποτυπώνονται με τα όπλα στα χέρια, χαμογελώντας, ενώ οι πρόσφυγες από την άλλη πλευρά του συρματοπλέγματος συνήθως ως άγριοι, μόνοι τους, κοιτώντας τους «γενναίους» Πολωνούς στρατιώτες…

«Περηφάνεια και Σεβασμός» είναι το όνομα της «εκστρατείας ενημέρωσης» που οργανώθηκε από το Σχολείο και το Νηπιαγωγείο των Δομινικανών Μοναχών στην πολωνική πόλη Piotrkow Trybunalski.

Οι μοναχές ενθάρρυναν τα παιδιά να εκφράσουν μέσα από ζωγραφιές την «ευγνωμοσύνη» τους για τη συνοριοφυλακή, την αστυνομία και τον στρατό της Πολωνίας, ως «υπερασπιστές της πατρίδας» από τους «εχθρούς» πρόσφυγες και μετανάστες τον τελευταίο χρόνο στα σύνορα με τη Λευκορωσία.

Μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 1.628 «καλλιτεχνικά έργα». Πολλά απ’ αυτά έχουν γίνει από παιδιά νηπιαγωγείου, τα οποία φυσικά δεν έχουν επίγνωση του σκοπού για τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν τα έργα τους. Αντίθετα, οι μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού έχουν δει στις ειδήσεις την προπαγάνδα και τον φόβο που καλλιεργείται στους Πολωνούς εναντίων των προσφύγων και των μεταναστών.

Δεν υπάρχει χρόνος για αναμονές και προσδοκίες για λύσεις «από τα πάνω»


Ενα ...«πράσινο» νήμα συνδέει το υπερμνημόνιο του Ταμείου Ανάκαμψης, τον κρατικό προϋπολογισμό που ψηφίστηκε το περασμένο Σάββατο στη Βουλή και τη στρατηγική της «πράσινης μετάβασης», που επεκτείνεται τώρα και σε άλλους τομείς, πέρα από την Ενέργεια.

Ενας προς έναν οι στόχοι του κεφαλαίου επιβάλλουν νέες θυσίες στον λαό και ταυτόχρονα μεγαλώνουν το χάσμα ανάμεσα στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα να ικανοποιούνται οι διευρυμένες ανάγκες της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας και στη χαμοζωή στην οποία καταδικάζεται.

Κοινό κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ και των άλλων αστικών κομμάτων είναι το υπερμνημόνιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Στο «για ποιον» η «πράσινη» ανάπτυξη, απαντάνε όλοι μ' ένα στόμα: «Για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων».

Σε αυτούς κατευθύνεται ο πακτωλός των διευκολύνσεων, των επιδοτήσεων, των χαμηλότοκων δανείων από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να επενδύσουν συσσωρευμένα κεφάλαια με εξασφαλισμένο κέρδος. Αυτούς εξυπηρετούν τα 250 νομοσχέδια που ψήφισε η κυβέρνηση, θωρακίζοντας και επεκτείνοντας το αντεργατικό - αντιλαϊκό πλαίσιο όλων των προηγούμενων.

Το ίδιο κάνει και ο κρατικός προϋπολογισμός: Η φοροληστεία και οι περικοπές σε δαπάνες που αφορούν ακόμα και σε στοιχειώδεις λαϊκές ανάγκες είναι «συγκοινωνούντα δοχεία» με τα προνόμια και τις επιδοτήσεις που μοιράζει με τη σέσουλα στο κεφάλαιο.

Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν 5 δισ. περισσότερους φόρους και σχεδόν το 95% της συνολικής έμμεσης και άμεσης φορολογίας. Την ίδια ώρα, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι απολαμβάνουν νέες εισφοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις για αποσβέσεις, τζάμπα εργασία, πληρωμένη από τα λεφτά των φορολογούμενων, δηλαδή των εργαζομένων και των ανέργων. Και όλα αυτά σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας, που εξανεμίζει το εργατικό - λαϊκό εισόδημα.

Χριστούγεννα του 1944 – Κάλαντα του Δεκέμβρη


Χριστούγεννα του ’44. Πολεμικά Χριστούγεννα. Όλοι στη μάχη. Όλοι στα οδοφράγματα, Κι’ οι μαυροφορεμένες μάνες, που πλήθυναν τόσο πολύ τις τελευταίες μέρες, με τα μάτια ακόμη νωπά, κουβαλάνε σίδερα και πέτρες για τα οδοφράγματα της Αθήνας μας, που ‘ναι το σύμβολο της παγκόσμιας λευτεριάς.

 

Χριστούγεννα του 1944 - Κάλαντα του Δεκέμβρη

Το τραγούδι αυτό προέρχεται από το τμήμα Μόρφωσης – Διαφώτισης της ΕΠΟΝ Αθήνας και τραγουδήθηκε από ομάδες ψυχαγωγίας στις γειτονιές της Αθήνας, τα Χριστούγεννα του 1944.

Έφτασαν τα Χριστούγεννα που τα προσμέναμ’ όλοι
για να χαρούμε ελεύθεροι, στης Αθηνάς την πόλη,
δίχως των Ούννων ο βραχνάς, τα στήθια να πλακώνει,
δίχως το βόλι του εχθρού, νεκρούς να μας ξαπλώνει.

Έφτασαν τα Χριστούγεννα, μ’ αντίς χαρά κι ειρήνη,
στο βράχο της Ακρόπολης, κανόνια ο Σκόμπυ στήνει.
Αεροπλάνα, όλμοι, τανκς, καυτό μολύβι σπέρνουν,
που σε γυναίκες και παιδιά φριχτό θάνατο φέρνουν.

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2021

Απεργία για τα αιτήματα των ποδοσφαιριστών πρότεινε ο Πεπ Γκουαρντιόλα

 

Πηγή: Associated Press

 

Το ενδεχόμενο να κατέβουν οι παίκτες και οι προπονητές σε απεργία καθώς «κανένας δεν νοιάζεται για την ευτυχία των ποδοσφαιριστών», που φορτώνονται αγώνες προκειμένου να ... βγει το αγωνιστικό καλεντάρι των Ομοσπονδιών, πρότεινε ο προπονητής της Μάντσεστερ Σίτι, Πεπ Γκουαρντιόλα. 

«Οι παίκτες και οι προπονητές, όλοι μαζί, χρειάζεται να κάνουν απεργία ή κάτι άλλο, γιατί οι λέξεις από μόνες τους δεν θα είναι αρκετές. Δεν πρόκειται να λυθεί επειδή η UEFA, η FIFA, η Premier League, τα τηλεοπτικά δίκτυα, η επιχείρηση είναι πιο σημαντική από την ευτυχία των ποδοσφαιριστών. Εδώ, όλοι αποφασίζουν για τους εαυτούς τους», τόνισε ο Καταλανός προπονητής. Συμπλήρωσε πως η Premier League αρνείται τις πέντε αλλαγές σε κάθε αγώνα που ισχύουν στις περισσότερες χώρες, κάτι που «δένει» τα χέρια των προπονητών και δεν ξεκουράζει το βαρύ πρόγραμμα των παικτών.

Εκσυγχρονισμένοι «κυνηγοί συνδικαλισμού» στην υπηρεσία κράτους και εργοδοσίας

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
 

Στις αρχές του Δεκέμβρη, οι 27 εργαζόμενοι σε ένα κατάστημα «Starbucks» στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης έκαναν ψηφοφορία για την ίδρυση σωματείου. Με 19 ψήφους υπέρ, το πρώτο σωματείο σε κατάστημα της αλυσίδας, για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1980, ήταν γεγονός.

Οπως και σε κάθε χώρο δουλειάς, η ίδρυση ενός σωματείου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στην προκειμένη περίπτωση, η εταιρεία πραγματοποίησε μια εκστρατεία 4 μηνών για να πείσει τους εργαζόμενους να ψηφίσουν κατά της συγκρότησης σωματείου. Στην «καμπάνια» αυτή συνεργάστηκε με τη «Littler Mendelson», τη μεγαλύτερη νομική εταιρεία των ΗΠΑ στον τομέα των «κυνηγών συνδικαλισμού».

Υψηλόβαθμα στελέχη της πολυεθνικής, ακόμα και ο ιδρυτής της, πήγαν στην πόλη για να ασκήσουν πιέσεις, τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές συναντήσεις με εργαζόμενους. Εστειλαν εκβιαστικά μηνύματα, προχώρησαν ακόμα και σε προσωρινό κλείσιμο των καταστημάτων στην περιοχή, με πρόσχημα ότι έκαναν ανακαινίσεις1. Τέτοιο ήταν το μίσος τους για τη συλλογική οργάνωση των εργαζομένων και τέτοια η αποφασιστικότητά τους να την εμποδίσουν.

Η βιομηχανία «κυνηγών σωματείων»

Η βιομηχανία των «κυνηγών σωματείων» γιγαντώθηκε στις ΗΠΑ, από τη δεκαετία του 1950, όταν «σύμβουλοι» και δικηγορικές εταιρείες προσλαμβάνονταν από διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους για να εμποδίσουν την ίδρυση σωματείων, ή να διαχειριστούν τις διαπραγματεύσεις με τα ήδη υπάρχοντα σωματεία για λογαριασμό των εργοδοτών.

Διανομείς έπεσαν θύματα ξυλοδαρμού - Κυβέρνηση και εργοδοσία τους έχουν μετατρέψει σε σύγχρονους δούλους

 

Πηγή: Eurokinissi

 

«Δυστυχώς για πολλοστή φορά, γινόμαστε μάρτυρες της σκληρής πραγματικότητας που έχει να αντιμετωπίσει ένας διανομέας στην βάρδια του» σημειώνει η Πανελλαδική Γραμματεία Επισιτισμού – Τουρισμού του ΠΑΜΕ με αφορμή πληροφορίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας ότι διανομείς στις Σέρρες έπεσαν θύματα ξυλοδαρμού το απόγευμα της Κυριακής εν ώρα εργασίας από πελάτες.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, διανομέας που έκανε την παράδοση χτυπήθηκε από τους πελάτες, όταν ζήτησε να πληρωθεί. Στο σημείο έσπευσαν και άλλοι συνάδελφοί του, καθώς ανησύχησαν για την καθυστέρηση, και δέχθηκαν και αυτοί επίθεση. Δύο διανομείς μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, με τον έναν να εισάγεται.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΚΕ Ερώτηση για τους θανάτους ποδηλατιστών σε τροχαία ατυχήματα

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Το ζήτημα των θανάτων ποδηλατιστών σε τροχαία ατυχήματα αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που υπέβαλε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Κώστας Παπαδάκης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν το 2018 (τα στοιχεία αφορούν την περίοδο μέχρι και το 2016) για τα οδικά θανατηφόρα ατυχήματα με θύματα ποδηλάτες, οι θάνατοι ποδηλατιστών από ατυχήματα παραμένουν σταθερά πάνω από 2000 κάθε έτος ενώ στην οκταετία 2010-2018 τα θύματα ποδηλάτες έφτασαν συνολικά τα 19.450. Σε ορισμένα κράτη μέλη η αναλογία ανα 1 εκ. πληθυσμού είναι ιδιαίτερα υψηλή (Πολωνία, Ουγγαρία, Κροατία, Ρουμανία) και πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ (Ιταλία, Γερμανία κ.α.). Ακόμα και στην περίπτωση της Ελλάδας, στην πραγματικότητα η αναλογία είναι ανησυχητική, δεδομένου ότι δεν γίνεται εκτεταμένη χρήση ποδηλάτων σε σχέση με άλλα κράτη. Αυτή η κατάσταση οφείλεται μεταξύ άλλων σε ατυχήματα εξαιτίας ασυνείδητων, μεθυσμένων οδηγών αλλά και την ανυπαρξία σε πολλές περιπτώσεις ενός ασφαλούς, συγχρόνου και επαρκώς φωταγωγημένου οδικού δικτύου, συνδυασμένο με ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου», 24-26 Δεκέμβρη

 

 

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου», 24-26 Δεκέμβρη, ο οποίος κυκλοφορεί από την Παρασκευή:

  • Δυναμώνουμε τον μαζικό αγώνα και τη διεκδίκηση: Εδώ και τώρα ενίσχυση του λαϊκού εισοδήματος απέναντι στην ακρίβεια και τις ανατιμήσεις – φωτιά στο ρεύμα.
  • «Νέα» μέτρα για την πανδημία: Ανακύκλωση των ίδιων «συνταγών» που οδηγούν τον λαό σε αδιέξοδο.
  • «Κομμουνιστική Επιθεώρηση» - 100 χρόνια: Πολύτιμο εφόδιο στο ξεδίπλωμα της ιδεολογικής αντεπίθεσης.
  • Οικονομική εξόρμηση του ΚΚΕ: Με αποφασιστικότητα κορυφώνεται η μάχη.
  • Αποκαλυπτικό! Τεχνολογίες παρακολούθησης εργαζομένων: Εκσυγχρονισμένοι «κυνηγοί συνδικαλισμού» στην υπηρεσία κράτους και εργοδοσίας.
  • Επιθεώρηση Εργασίας: Αντιδραστικές αλλαγές που θωρακίζουν κι άλλο την εργοδοσία.
  • Βιοπαλαιστές αγρότες – κτηνοτρόφοι: Πανελλαδικά συντονισμένες κινητοποιήσεις και μπλόκα στα τέλη Γενάρη.
  • «Κανένας μόνος του!»: Αλληλεγγύη και γιορτές για τα παιδιά από συνδικάτα και φορείς.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

Τα ΜΑΤ, η «Kavala Oil», ο Τζέφρι Πάιατ και ο Ντάνιελ Λεμπ...

 

 

Η αλήθεια είναι πως δεν χρειαζόταν κανένα τηλεφώνημα του Αμερικανού πρεσβευτή η κυβέρνηση ή πιο καλά ο υπουργός Εργασίας, κ. Χατζηδάκης, με τον τόσο αντεργατικό κατήφορο που έχουν πάρει, ώστε να υπάρξει όλος αυτός ο εξοργιστικός αυταρχισμός εις βάρος των εργαζομένων στο παράρτημα του ενεργειακού ομίλου «Energean» στον Πρίνο, που ακούει στο επιχειρηματικό όνομα «Kavala Oil» ή, ελληνιστί, «Καβάλα Όιλ». 

Είναι απλώς κι αυτή μια «διαβολική καλή» εταιρεία -που θα έλεγε ο κ. Τσίπρας, ειρήσθω εν παρόδω- από αυτές τις επιχειρήσεις που πρόκοψαν επί της περιόδου του κ. Τραμπ και, σε κάθε περίπτωση, ως μεγάλος επενδυτής κι αυτός, θα πάει τη χώρα μπροστά.

Δρα μάλιστα και με γαλανόλευκη σημαία! Σαν αυτή που υψώνουν διάφοροι ξένοι επενδυτές που καλωσορίζει κάθε τόσο ο κ. Μητσοτάκης ως ζωντανές αποδείξεις μιας νέας -μα στην πραγματικότητα σκουριασμένης- εποχής προόδου. Πρόοδος που αφορά τους κάθε λογής επενδυτές και όχι τον λαό της Ελλάδας και των ανθρώπων της. Αντιγράφοντας σχεδόν δηλαδή τον παρόμοιο τρόπο που ο κ. Τσίπρας καλωσόριζε την αμερικανική «Philip Morris» στη βιομηχανία τσιγάρων «Παπαστράτος», την περίοδο που εκείνη καθιέρωνε στο εργοστάσιό της εργασία και τις Κυριακές σε συνδυασμό με πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου» για μέρος του προσωπικού.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΝΔΗΜΙΑ Με «ευαγγέλιο» την επιχειρηματική δράση στην Υγεία σχεδιάζει και απολύσεις υγειονομικών


Την προώθηση των ΣΔΙΤ και της εμπορευματοποίησης που οδήγησαν στο σημερινό χάλι υπηρετεί το νομοσχέδιο για την Υγεία που αναμενόταν να ψηφιστεί χτες

 

Eurokinissi

Στην Ολομέλεια της Βουλής αναμενόταν να ψηφιστεί αργά χτες το βράδυ το πολυνομοσχέδιο - σκούπα του υπουργείου Υγείας, με το οποίο η κυβέρνηση, την ώρα που επελαύνει η πανδημία, σπεύδει να προσφέρει χρήμα με τη σέσουλα στους επιχειρηματικούς ομίλους της Υγείας, στους φαρμακοβιομήχανους, ακόμα και στους κατασκευαστικούς ομίλους που έχουν αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση των μεγάλων οδικών αξόνων. Την ίδια στιγμή, δεν δίνει «δεκάρα τσακιστή» για το δημόσιο σύστημα Υγείας και συνεχίζει τα ορισμένα μπαλώματα που ανοίγουν περισσότερες τρύπες, τις παρατάσεις και μετακινήσεις του λιγοστού πια και καταταλαιπωρημένου υγειονομικού προσωπικού.

Για να καλύψει τη συνέχεια της εγκληματικής της πολιτικής σε βάρος της υγείας του λαού, την οποία μετατρέπει όλο και περισσότερο σε χρυσοφόρο εμπόρευμα για τους ομίλους, βαφτίζει αυτές τις ρυθμίσεις προκλητικά στο νομοσχέδιό της ...μέτρα «για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας».

MASTERPLAN ΕΛΛΗΝΙΚΟ Κλειστή «πράσινη» και «έξυπνη πόλη» για λίγους


Ανακοίνωση της ΤΟ Νοτίων Συνοικιών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ

 

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις με την επένδυση στον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό εξέδωσε η ΤΟ Νοτίων Συνοικιών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων, στο φόντο των επιπτώσεων ενός ακόμη σφοδρού κύματος της πανδημίας που βαραίνει τις λαϊκές οικογένειες, της επίθεσης απέναντι σε κάθε εναπομείναν εργατικό - λαϊκό δικαίωμα, της δραστικής μείωσης του λαϊκού εισοδήματος κ.ά.:

«Οι επιχειρηματικοί όμιλοι και η ΕΕ, η κυβέρνηση ΝΔ και τα υπόλοιπα κόμματά τους, ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) - ΜέΡΑ25 - Βελόπουλος, παρουσιάζουν ως μοναδική φιλολαϊκή διέξοδο τις επενδύσεις στην "πράσινη" και "ψηφιακή μετάβαση". Μέσω του προϋπολογισμού και του Ταμείου Ανάκαμψης κατευθύνουν δισεκατομμύρια ευρώ προς τους ομίλους. Την ίδια στιγμή περικόπτουν τις κρατικές κοινωνικές δαπάνες και μας καλούν με τους μισθούς που μας "αφήνει" η κρίση, να πληρώσουμε την ακρίβεια που μας "φέρνει" η ανάκαμψη και να στηρίξουμε το "κοινό επενδυτικό συμφέρον" που φέρνει δουλειές (...).

Εργα δισεκατομμυρίων για μια ισχνή μειοψηφία

«Από το Σούνιο μέχρι τον Πειραιά και από εκεί στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, μέχρι και το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. Από το Λιμάνι μέσω του άξονα της Πειραιώς, στην Ομόνοια και το Κέντρο της Αθήνας. Από τους Στύλους Ολυμπίου Διός μέχρι το Πεδίον Αρεως που θα ενωθούν με τον "Μεγάλο Περίπατο". Από τον Βοτανικό και τη Λεωφόρο με τη διπλή ανάπλαση, μέχρι την ευρεία ανάπλαση της Νέας Φιλαδέλφειας. Από το Παράκτιο Μέτωπο μέχρι τον Υμηττό που η "Lamda" διαφημίζει ότι μέσω του Ελληνικού "θα συνδεθεί με τη θάλασσα" και από εκεί μέχρι τα Βασιλικά Κτήματα στο Τατόι.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ Στα ύψη για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και την «αναβάθμιση» της αστικής τάξης

 


 

Εξαπλάσιος μέσα σε δύο χρόνια ο προϋπολογισμός για εξοπλισμούς, την ώρα που γίνονται περικοπές σε Παιδεία - Υγεία - Πρόνοια και η κυβέρνηση βαφτίζει «παροχολογία» τα αιτήματα για αύξηση μισθών, συντάξεων, μέτρα κατά της ακρίβειας

 

Στα ύψη εκτοξεύονται οι στρατιωτικές δαπάνες της χώρας, προσανατολισμένες όπως είναι στα προτάγματα του ΝΑΤΟ, την ώρα που ακρίβεια και φόροι τσακίζουν τα λαϊκά νοικοκυριά. Εξοπλισμοί που «τρέχουν» παράλληλα με την κλιμάκωση των ανταγωνισμών του κεφαλαίου, από την Ανατ. Μεσόγειο έως τη Μαύρη Θάλασσα, και τον ρόλο ευρωατλαντικού χωροφύλακα που αναθέτουν στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις στην επίμαχη ζώνη, ακριβώς για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων.

Χαρακτηριστικά, σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσίασε πριν από μερικές μέρες στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Αμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, προχώρησαν από τα 3,35 δισ. συνολικά για το ΥΠΕΘΑ το 2020 στα 5,44 δισ. για το 2021, και πλέον - με τον κατατεθέντα προϋπολογισμό 2022 - στα 6,39 δισ. για το επόμενο έτος. Κι αυτό με την «επιφύλαξη» περαιτέρω ενίσχυσης αυτού κατά τη διάρκεια του έτους, όπως είχε γίνει και πέρυσι από το ειδικό αποθεματικό από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Μια ετήσια αύξηση που αγγίζει το 17,5%!

Πριν αλέκτορα

 

Πηγή: Associated Press

 

Πανηγυρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ για την επιτυχία του συνασπισμού κομμάτων που ηγήθηκε ο σοσιαλδημοκράτης Γκαμπριέλ Μπόριτς στις προεδρικές εκλογές της Χιλής.

Θυμίζουμε ότι ο νέος Πρόεδρος υπόσχεται ανάπτυξη της χιλιανής οικονομίας «μέσα από μια δημοσιονομικά υπεύθυνη πολιτική» και «με κοινωνική συνοχή», ενώ εκπρόσωπός του χαρακτήρισε «δικτατορίες» την Κούβα και τη Βενεζουέλα, κλείνοντας το μάτι στις ΗΠΑ, που είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Χιλής.

Με αφορμή την εκλογή του, «Αυγή» και «Εφημερίδα των Συντακτών» ξεσαλώνουν, ξαναζεσταίνοντας αυταπάτες για φιλολαϊκή τάχα διέξοδο από τα αδιέξοδα που ζει ο λαός. Τα ίδια έλεγαν και για τον Γάλλο Ολάντ, τον Πορτογάλο Κόστα ή τον Ισπανό Σάντσεθ.

Κοινός τόπος

 

Πηγή: Associated Press

 

Την ίδια περίοδο που η πανδημία καλπάζει και ο λαός εξακολουθεί να θρηνεί καθημερινά δεκάδες νεκρούς, η κυβέρνηση συνεχίζει να ανακυκλώνει την υποχρηματοδότηση, το «ράβε - ξήλωνε», τις μετακινήσεις και τις παρατάσεις του αποδεκατισμένου και εξουθενωμένου υγειονομικού προσωπικού, ως «μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας», όπως είναι ο ψευδεπίγραφος τίτλος του τελευταίου σχετικού νομοσχεδίου της, με το οποίο «έκλεισε» το 2021.

Ανάμεσα σε άλλα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το κράτος θα συνεχίσει να «μπουκώνει» τον ιδιωτικό τομέα Υγείας με λεφτά του λαού, αντί να επιτάξει άνευ όρων κλινικές και εργαστήρια που είναι αναγκαία για να σωθούν ζωές. Με άλλη διάταξη, αντί να ανοίξουν καινούργιες ΜΕΘ και ΜΑΦ και να στελεχωθούν πλήρως οι υπάρχουσες, «βαφτίζονται» τέτοιες χώροι που δεν πληρούν ούτε στο ελάχιστο τις αναγκαίες προδιαγραφές σε διαστάσεις, εξοπλισμό και κυρίως σε προσωπικό!