Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

MASTERPLAN ΕΛΛΗΝΙΚΟ Κλειστή «πράσινη» και «έξυπνη πόλη» για λίγους


Ανακοίνωση της ΤΟ Νοτίων Συνοικιών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ

 

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις με την επένδυση στον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό εξέδωσε η ΤΟ Νοτίων Συνοικιών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων, στο φόντο των επιπτώσεων ενός ακόμη σφοδρού κύματος της πανδημίας που βαραίνει τις λαϊκές οικογένειες, της επίθεσης απέναντι σε κάθε εναπομείναν εργατικό - λαϊκό δικαίωμα, της δραστικής μείωσης του λαϊκού εισοδήματος κ.ά.:

«Οι επιχειρηματικοί όμιλοι και η ΕΕ, η κυβέρνηση ΝΔ και τα υπόλοιπα κόμματά τους, ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) - ΜέΡΑ25 - Βελόπουλος, παρουσιάζουν ως μοναδική φιλολαϊκή διέξοδο τις επενδύσεις στην "πράσινη" και "ψηφιακή μετάβαση". Μέσω του προϋπολογισμού και του Ταμείου Ανάκαμψης κατευθύνουν δισεκατομμύρια ευρώ προς τους ομίλους. Την ίδια στιγμή περικόπτουν τις κρατικές κοινωνικές δαπάνες και μας καλούν με τους μισθούς που μας "αφήνει" η κρίση, να πληρώσουμε την ακρίβεια που μας "φέρνει" η ανάκαμψη και να στηρίξουμε το "κοινό επενδυτικό συμφέρον" που φέρνει δουλειές (...).

Εργα δισεκατομμυρίων για μια ισχνή μειοψηφία

«Από το Σούνιο μέχρι τον Πειραιά και από εκεί στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, μέχρι και το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο. Από το Λιμάνι μέσω του άξονα της Πειραιώς, στην Ομόνοια και το Κέντρο της Αθήνας. Από τους Στύλους Ολυμπίου Διός μέχρι το Πεδίον Αρεως που θα ενωθούν με τον "Μεγάλο Περίπατο". Από τον Βοτανικό και τη Λεωφόρο με τη διπλή ανάπλαση, μέχρι την ευρεία ανάπλαση της Νέας Φιλαδέλφειας. Από το Παράκτιο Μέτωπο μέχρι τον Υμηττό που η "Lamda" διαφημίζει ότι μέσω του Ελληνικού "θα συνδεθεί με τη θάλασσα" και από εκεί μέχρι τα Βασιλικά Κτήματα στο Τατόι.

Στην Αττική είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο παζλ επενδυτικών σχεδιασμών, που αποτελούν τον κινητήρα που θα δώσει ώθηση στην καπιταλιστική οικονομία σε μια σειρά κλάδους όπως Τουρισμό, Εμπόριο, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Μεταποίηση και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία», σημειώνει η Οργάνωση του Κόμματος και τονίζει πως «ο σχεδιασμός τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων κάνει λόγο για ανάδειξη της Αθήνας σε τουριστικό προορισμό πολυτελείας για όλο τον χρόνο, για 50 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως τα επόμενα χρόνια. Η ταχύτατη τουριστική "ανάπλαση" στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής είναι εργαλείο για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός. Η επένδυση στο Ελληνικό είναι η κορωνίδα του επενδυτικού σχεδιασμού του κεφαλαίου στο παράκτιο μέτωπο. (...)

Στην πραγματικότητα ο "παράδεισος" του Masterplan της "Lamda" είναι μια "πράσινη" και "έξυπνη" πόλη απροσπέλαστη για τον λαό, που θα απευθύνεται μόνο σε μια ισχνή μειοψηφία που λυμαίνεται τον κοινωνικό πλούτο, στην Ελλάδα και διεθνώς.

Δεν προορίζονται για τον λαό οι 2.000 νέες πολυτελείς κατοικίες την πρώτη πενταετία από τις 10.000 που σχεδιάζονται συνολικά. Αλλά για υπερυψηλά βαλάντια, καθώς η τιμή για ένα διαμέρισμα θα φτάνει μέχρι τα 26.000 ευρώ/ τ.μ., ενώ η φτηνότερη τιμή θα ξεκινάει από 7.000 ευρώ. Αντίστοιχα τα "οικόπεδα" που "κόβει και πουλάει" στην τιμή των 7 εκατ. ευρώ το καθένα προορίζονται για τις 27 παράκτιες βίλες εκατομμυριούχων.

Το Μητροπολιτικό Πάρκο αντί για πράσινος πνεύμονας του Λεκανοπεδίου "πολεοδομείται" και περιβάλλεται από θηριώδεις ουρανοξύστες περιμετρικά, ενώ εσωτερικά χωροθετούνται λοιπές εγκαταστάσεις που βαφτίζονται "πράσινες κατασκευές". Μέσα στον Δεκέμβρη ψηφίστηκε νέα τροπολογία που επιτρέπει την κατασκευή μέχρι και 10ώροφων κτιρίων μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο, ενώ με βάση τον νόμο για τις χρήσεις γης του ΣΥΡΙΖΑ που έφερε το καζίνο εντός του αστικού ιστού, χωροθέτησε επί πληρωμή εμπορικές χρήσεις μέσα στο πάρκο. Αν αφαιρεθεί η έκταση αυτών των οικοδομημάτων απομένουν επί της ουσίας μόνο 668 στρέμματα υψηλού πρασίνου από τα 2.000 που προβλέπονται. Το πάρκο Ελληνικού, "ένα απ' τα μεγαλύτερα παράκτια πάρκα στον κόσμο", θα αποτελεί ένα πράσινο "προαύλιο" για τη διατήρηση του υψηλού τιμήματος κατοικιών και υποδομών. Οι 6 ουρανοξύστες ύψους 200 μέτρων και τα κτίρια ύψους μέχρι 70 μέτρων δημιουργούν ένα "τείχος" που περιβάλλει το λεγόμενο "πάρκο" και απλώνεται σε μήκος 2,5 χλμ. παράλληλα με την παραλιακή λεωφόρο.

Στην ιδιωτική "πόλη μέσα στην πόλη" των 25.000 κατοίκων θα υπάρχει πρόσβαση από 4 κεντρικές εισόδους και εσωτερικά μετακίνηση μέσω 7 οδών διέλευσης που μπορούν να λειτουργήσουν και ως "πύλες" ελέγχου της ελεύθερης πρόσβασης. Οι εγκαταστάσεις υπερπολυτελείας δεν θα περιβάλλονται μόνο από "οικονομικά τείχη", αλλά θα είναι προφυλαγμένες και με φυσικά τείχη απροσπέλαστα για τον λαό της ευρύτερης περιοχής».

Με τις ευλογίες των αστικών κομμάτων

Η ΤΟ Νότιων Συνοικιών θυμίζει ακόμη πως «ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) υπερψήφισαν από κοινού τη σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού, που αποτελεί μια γενική εξαίρεση από την υπόλοιπη νομοθεσία, με τη θέσπιση του ειδικού "δικαίου της επένδυσης", ώστε να παρακαμφθούν όλοι οι νόμοι που αφορούν τον τρόπο έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών, των πολεοδομικών και περιβαλλοντικών όρων που εφαρμόζονται. Με την πρόσφατη τροπολογία η κυβέρνηση μείωσε περαιτέρω τους χρόνους και τα δικαιολογητικά περιβαλλοντικών, πολεοδομικών και άλλων αδειοδοτήσεων. Φτάνει στο σημείο να εξαιρέσει την Πυροσβεστική από την αδειοδότηση των υψηλών κτιρίων.

Μάλιστα, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) εγκαλούν την κυβέρνηση για καθυστερήσεις, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ξεχνάει να υπενθυμίζει ότι η σύμβαση "ξεκίνησε και υλοποιήθηκε στα χέρια του". Πράγματι, παρά το δήθεν φιλοπεριβαλλοντικό της προσωπείο και τις προηγούμενες κορόνες περί "ξεπουλήματος", η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που έλυσε παραπέρα τα χέρια του επενδυτή, έλυσε "εκκρεμή ζητήματα"».

Ορος της καπιταλιστικής ανάπτυξης η συμπίεση του λαϊκού εισοδήματος

Και τονίζει πως «οι κάτοικοι του Νότιου Τομέα έχουμε πείρα από τις μεγάλες επιχειρηματικές επενδύσεις και την ανάπτυξη του κεφαλαίου στις περιοχές μας:

  • την περίοδο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα "Σταύρος Νιάρχος" με τα χαμηλά μεροκάματα, τις 12ωρες βάρδιες ελαστικής εργασίας, το μπλοκάκι στους μισθωτούς τεχνικούς, οικοδόμους και λοιπές ειδικότητες, ή ακόμη και σήμερα την περίοδο λειτουργίας του ΚΠΙΣΝ με τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες με ελαστικές εργασιακές σχέσεις για την πλειοψηφία των εργαζομένων, είτε μέσω προγραμμάτων μαθητείας είτε μέσω εργολαβικών εταιρειών,
  • στα έργα του Φαληρικού Ορμου και της παραλιακής λεωφόρου που με την πρώτη βροχή πλημμυρίζουν οι δρόμοι και οι γειτονιές μας,
  • σε ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο που έχουν απομείνει λίγα μόνο χιλιόμετρα ελεύθερης πρόσβασης στην ακτή.
  • Ολόκληρος ο κλάδος του Τουρισμού, που ήταν σε ανάπτυξη με υψηλή κερδοφορία καθ' όλη τη διάρκεια της προηγούμενης καπιταλιστικής κρίσης, αποδεικνύει ότι αυτή η ανάπτυξη προϋποθέτει άθλιες συνθήκες εργασίας, με ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, 10ωρα και ανταμοιβή σε ρεπό, "επίτευγμα" του ΣΥΡΙΖΑ και του εργοδοτικού συνδικαλισμού. Ομοίως, στον κατασκευαστικό κλάδο η εργοδοσία ισοπεδώνει μισθούς και δικαιώματα, αυξάνει το βαθμό εκμετάλλευσης σε οικοδόμους και μηχανικούς, μέσα από τις πολλαπλές υπεργολαβίες και τις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις.

Σοβαρές είναι και οι επιπτώσεις στους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου κατασκευών, καθώς η πείρα δείχνει ότι σε όλα τα μεγάλα έργα δεν έχουν πρόσβαση μικρά γραφεία και εργολάβοι. Αντίστοιχα πλήττονται και οι μικροί επαγγελματίες στο Εμπόριο και τον Επισιτισμό. Στη μείωση του εισοδήματός τους, στην εξαντλητική δουλειά και τις Κυριακές, τη συσσώρευση χρεών και τον φόβο των πλειστηριασμών και των κατασχέσεων, προστίθεται η πίεση μέσω του ανταγωνισμού από τα εμπορικά κέντρα που προβλέπονται στην Ποσειδώνος και τη Βουλιαγμένης, καθώς και την άνοδο του κόστους της επαγγελματικής στέγης και της φορολόγησης των ακινήτων (...)».

Σημειώνει εξάλλου πως «στις καπιταλιστικές αναπλάσεις δεν χωράει η αντιπλημμυρική προστασία του λαού. Η εικόνα του βυθισμένου λεωφορείου στο χείμαρρο που προκλήθηκε στη λεωφόρο Ποσειδώνος από μία φθινοπωρινή καταιγίδα πλάι στις εικόνες του project Elliniko δείχνει τη μεγάλη αντίφαση.(...)

Τελικά, απουσιάζει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός αντιπλημμυρικής προστασίας, γιατί δεν αποφέρει κέρδος στους επιχειρηματικούς ομίλους. Τέτοια έργα θυσιάζονται στη λογική κόστους - οφέλους της ΕΕ, εφόσον το κόστος υλοποίησής τους κρίνεται ασύμφορο σε σχέση με το κόστος έργων αποκατάστασης ζημιών, είτε αφορούν πλημμύρες, είτε άλλες φυσικές καταστροφές».

Υπάρχει άλλος δρόμος για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας!

Οι ανάγκες των εργαζομένων, του λαού της περιοχής είναι στον αντίποδα των αστικών σχεδιασμών για «να μετατραπεί το παράκτιο μέτωπο σε Las Vegas ή σε Ντουμπάι της Μεσογείου», τονίζει η Οργάνωση του Κόμματος και σημειώνει πως «η αξιοποίηση του χώρου του Ελληνικού στο σύνολό του μπορεί να διασφαλιστεί χωρίς τους επενδυτές, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση. (...)

Οργανώνουμε τον αγώνα μας ώστε στον χώρο του Ελληνικού το κράτος να αναλάβει, με την αποκλειστική ευθύνη του, χωρίς εμπορευματοποίηση των εγκαταστάσεων, την κατασκευή, τη διαχείριση και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός μητροπολιτικού πάρκου, ανοιχτού για τον λαό, με όλες τις απαιτούμενες σύγχρονες υποδομές.

Διεκδικούμε το δικαίωμα του λαού στην πλήρη και σταθερή εργασία, με ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, στη μόρφωση, στην αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα, στην ασφαλή, ποιοτική λαϊκή κατοικία, σε δωρεάν, γρήγορες και ασφαλείς συγκοινωνίες. Αγωνιζόμαστε για τη διασφάλιση ολοκληρωμένης διαχείρισης και αντιπλημμυρικής προστασίας με άμεσο σχεδιασμό και υλοποίηση των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων.

Το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά και διαθέτει όλες του τις δυνάμεις, για να οργανώσει ο λαός την αντεπίθεσή του, κόντρα στους μεγάλους ενόχους για την κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα, την εξουσία του κεφαλαίου, το κράτος που την υπηρετεί και τους συμμάχους τους, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Ωστε ο ίδιος ο λαός να βάλει τη δική του σφραγίδα στις εξελίξεις».

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου