Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Μπιστικοί... των εφοπλιστών

 

Και χάρη μας κάνουν οι εφοπλιστές - σύμφωνα με την κυβέρνηση - που δεν παίρνουν τα καράβια τους να σηκωθούν να φύγουν...

INTIME NEWS

Και χάρη μας κάνουν οι εφοπλιστές - σύμφωνα με την κυβέρνηση - που δεν παίρνουν τα καράβια τους να σηκωθούν να φύγουν...
Αποκαλυπτικός ο υπουργός των εφοπλιστών, Χρ. Στυλιανίδης, στη συζήτηση Ερώτησης για τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Σε μια αποστροφή της ομιλίας του είπε επί λέξει: «Αντιλαμβανόμαστε ότι με βάση τα οικονομικά δεδομένα του μέσου Ελληνα, υπάρχει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο, ειδικά στα ταχύπλοα, που είναι υψηλό. Αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς, αλλά, από την άλλη, είμαστε αναγκασμένοι να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών Οδηγιών, της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Καταλήγω σε αυτό γιατί είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο, αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική όπως εσείς υπονοείτε, να φτάσουμε στα σημεία να έχουμε πλαφόν για όλα, να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Και εγώ δεν θα ήθελα ποτέ ως υπουργός Ναυτιλίας να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα άλλα νησιά. Αυτό είναι το πρώτο και κύριό μου μέλημα, για αυτό και επιμένω στις άγονες γραμμές για τις οποίες αυξήσαμε τις ενισχύσεις από τα 90 εκατ. ευρώ στα 153 εκατ. ευρώ». Μαρτυριάρης ο υπουργός, ομολογεί αβίαστα ότι η πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ είναι κομμένη και ραμμένη στην υπεράσπιση της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Τι μάθαμε λοιπόν - με δυο λόγια - από τον Στυλιανίδη; Οτι υπεράνω όλων είναι η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα των ομίλων, θεματοφύλακας των οποίων είναι το «θεσμικό πλαίσιο» της ΕΕ. Οτι το κεφάλαιο επενδύει μόνο εκεί που εξασφαλίζει το προσδοκώμενο μέγιστο κέρδος και γι' αυτό κινδυνεύουν τα νησιά να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση αν οι ...πατριώτες εφοπλιστές δεν βγάλουν αυτά που περιμένουν από εισιτήρια, ναύλα και κρατικές επιδοτήσεις. Εξ ου και τα 130 εκατ. που πληρώνει από την τσέπη του ο λαός για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», πρόσθετα στο κόστος των εισιτηρίων. Τέλος, δεν ξέρουμε σε ποια χρονοκάψουλα ανέβηκε ο Στυλιανίδης, αλλά κάποιος πρέπει να του πει ότι το επίπεδο που είχε φτάσει στην εποχή του ο κοινωνικοποιημένος τομέας των συγκοινωνιών και των μεταφορών στην αχανή Σοβιετική Ενωση, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν πρόκειται να το δει ο υπουργός, που έχει το θράσος να κουνάει το δάχτυλο στον λαό και να του υποδεικνύει να μη διαμαρτύρεται, για να μην τσατιστούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και αφήσουν αμανάτι τα νησιά! Νισάφι πια με τις χυδαίες προκλήσεις και τον αντικομμουνισμό του κάθε μπιστικού των εφοπλιστών και της κυβέρνησής του.


Τι κέρδισαν;

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην ΕΕ, το 2022 εκτιμάται ότι 39,7 εργαζόμενοι (15% επί του συνόλου) δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στο κόστος μιας βδομάδας διακοπών μακριά από το σπίτι τους, στη χώρα τους ή στο εξωτερικό. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της λίστας με 25% επί του συνόλου των εργαζομένων, μετά τη Ρουμανία (36%) και μαζί με την Κύπρο. Οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες αλλαγές σε σχέση με το 2021 σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (+3,8%) και στη Γαλλία (+2,5%). Η Ιταλία εξακολουθεί να έχει τον υψηλότερο αριθμό εργαζομένων που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές ούτε μιας βδομάδας (6.074.387). Κι όλα αυτά σε περίοδο ανάπτυξης της ευρωπαϊκής οικονομίας, που «έτρεχε» με 5,2% το 2021 και 3,4% το 2022. Τι κέρδισαν απ' αυτήν την ανάπτυξη οι εργαζόμενοι; Ούτε μια βδομάδα διακοπές για εκείνους με τα χαμηλότερα εισοδήματα! Την ίδια περίοδο βέβαια ανέκαμψε και ο τουρισμός από την κρίση και την πανδημία, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα ρεκόρ αφίξεων, εσόδων και κερδών για το κράτος και τους ομίλους. Αλλά και για νέο κύκλο βαθύτερης εκμετάλλευσης των εργαζομένων στη λεγόμενη «βαριά βιομηχανία», στις πλάτες των οποίων στηρίζεται το «τουριστικό θαύμα».


Λαγουδάκι

Νερό στον μύλο των σχεδιασμών για παραπέρα ΝΑΤΟποίηση των ελληνικών θαλασσών ρίχνει η Ελληνική Λύση. Με αφορμή τις τουρκικές αντιδράσεις στις έρευνες για την πόντιση καλωδίου νότια της Κάσου, το κόμμα του Βελόπουλου, που πουλάει «πατριωτισμό» με την οκά, αναγνωρίζει, από τη μια, ότι οι ΗΠΑ έχουν το ...πρόσταγμα για τη διατήρηση των δήθεν «ήρεμων νερών» με την Τουρκία στην περιοχή και, από την άλλη, καλεί την ΕΕ να ενεργοποιήσει τη «ρήτρα αμοιβαίας άμυνας» και να συνδράμει με στρατιωτικές δυνάμεις την ασφαλή πόντιση καλωδίου στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, επειδή είναι έργο «ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος»! Αυτά ακριβώς προκύπτουν από Ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ελληνικής Λύσης Εμ. Φράγκου προς την Κομισιόν, στην οποία αναφέρει επί λέξει: «Φαίνεται πως η απουσία ηγεσίας στις ΗΠΑ από τώρα μέχρι τον Ιανουάριο 2025 αυξάνει επικίνδυνα τον κίνδυνο επεισοδίου, λόγω τουρκικών προκλήσεων προς Ελλάδα - Κύπρο. Μπορεί η Κομισιόν να υποστηρίξει την παρουσία στρατιωτικών από άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ πάνω στα ελληνικά στρατιωτικά πλοία που υπερασπίζονται το PCI (σ.σ. "έργο κοινού ενδιαφέροντος"), μέχρι την ολοκλήρωσή του, στα πλαίσια της ρήτρας αμοιβαίας άμυνας (άρθρο 42 παράγραφος 7 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ενωση);». «Χρήσιμος ηλίθιος» το κόμμα του Βελόπουλου ή απλά ...«λαγουδάκι» στα σχέδια που προωθούν επικίνδυνες διευθετήσεις στην περιοχή, σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, με την «εποπτεία» ΝΑΤΟ και ΕΕ;

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου