«Οι διακηρύξεις ότι "η πρώτη προτεραιότητά μου θα είναι η ασφάλεια" αποτελούν "στάχτη στα μάτια", αφού η πολιτική της ΕΕ που διεξοδικά περιέγραψε ως υποψήφιος επίτροπος υπηρετεί με κάθε μέσο τα κέρδη των μεγάλων ομίλων στον κλάδο των μεταφορών. Αυτή η πολιτική στο όνομα της ανταγωνιστικότητας θεωρεί "αχρείαστο" κόστος για κράτος και μονοπώλια την ανάπτυξη υποδομών, συστημάτων ασφάλειας, πυρασφάλειας και προστασίας των επιβατών και των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, παρόλο που αυτά είναι επιστημονικά και τεχνολογικά διαθέσιμα.
Ενώ την ίδια ώρα οι όμιλοι που πήραν "προίκα" το μεταφορικό έργο μετράνε αμύθητα κέρδη, απολαμβάνοντας καθεστώς ασυλίας και προκλητικών προνομίων και επιδοτήσεων.
Ταυτόχρονα, η ακρόαση του προτεινόμενου από την κυβέρνηση της ΝΔ επιτρόπου ενίσχυσε τις δικαιολογημένες ανησυχίες ότι ο ορισμός του στο συγκεκριμένο πόστο της Κομισιόν θα αποτελέσει μια ακόμα επιχείρηση της κυβέρνησης για τη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών, των ευθυνών τόσο του κράτους, της ΕΕ, της εργοδοσίας της "Hellenic Train" και του ΟΣΕ όσο και των αρμόδιων υπουργών. Δεν αντέχουν καν σε κριτική τόσο οι κούφιοι λεονταρισμοί του κ. Τζιτζικώστα ότι θα είναι "αυστηρός με όλα τα κράτη - μέλη", δηλαδή και με την κυβέρνηση που τον διόρισε.. όπως και το ότι αφού αναλάβει θα ...ενημερωθεί για την τραγωδία των Τεμπών.
Η δε πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (ΤRΑΝ) Ε. Βόζεμπεργκ, επικαλούμενη "τους τύπους" του περιοριστικού πλαισίου των ακροάσεων του Ευρωκοινοβουλίου και όχι την ουσία, ότι δηλαδή πρέπει να γίνει ουσιαστική συζήτηση για τις αιτίες του εγκλήματος των Τεμπών που οδήγησε σε 57 νεκρούς, εμπόδισε ερώτηση του μέλους της αρμόδιας Επιτροπής TRAN και ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Κ. Παπαδάκη.
Το ζήτημα που το ΚΚΕ έθετε στην ερώτησή του ήταν ότι το έγκλημα των Τεμπών είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της πολιτικής "κόστους - οφέλους" της ΕΕ και όχι καθυστέρησης στην υλοποίησή της.
Κατά τα άλλα, ο Απ. Τζιτζικώστας περιέγραψε το ακόμα πιο προνομιακό για τους ομίλους ευρωενωσιακό πλαίσιο που θα απολαμβάνουν έναν πακτωλό πράσινων, ψηφιακών και πολεμικών χρηματοδοτήσεων (μέσα κι από "ευρωΝΑΤΟική συνεργασία" που ανακοίνωσε για "δίκτυα μεταφοράς εξοπλισμών" για τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους), ιδίως για να επωφεληθεί το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο (κυρίαρχη ναυτιλιακή δύναμη στην ΕΕ και παγκόσμια) που απολαμβάνει δεκάδων φοροαπαλλαγών και προνομίων.
Ο υποψήφιος επίτροπος επιχείρησε επίσης να εμφανίσει προκλητικά μια "μαγική εικόνα", ισχυριζόμενος ότι "στις μεταφορές και στον τουρισμό στην ΕΕ δεν χωρά εκμετάλλευση", την ώρα που ζουν και βασιλεύουν οι συνθήκες εργασίας - γαλέρας των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους του Επισιτισμού - Τουρισμού, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας των οδηγών στις χερσαίες μεταφορές, τις πετσοκομμένες οργανικές συνθέσεις των ναυτεργατών στα πλοία, την έλλειψη μέτρων ασφάλειας στα σιδηροδρομικά δίκτυα που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι και αντιμετωπίζουν απαγορεύσεις των απεργιών τους.
Το ΚΚΕ θα καταψηφίσει τον προτεινόμενο από την κυβέρνηση της ΝΔ επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απ. Τζιτζικώστα, όπως και το σύνολο της Επιτροπής, που αναλαμβάνει να συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη ένταση την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ. Για την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα προκειμένου να έχουν μια ζωή που τους αξίζει αποτελεί μονόδρομο η σύγκρουση με τη στρατηγική του κεφαλαίου - ΕΕ - κυβερνήσεων και η κλιμάκωση των αγώνων τους με οδηγό το σύνθημα "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας"».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου