Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Ούτε πριν, ούτε μετά


Χτες το μεσημέρι, την ώρα που χιλιάδες οδηγοί εγκλωβίζονταν στην Αττική Οδό και σε βασικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, τη στιγμή που ο κρατικός μηχανισμός βούλιαζε για μια ακόμη φορά στην ανυποληψία, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ελλείψεις σε μέσα, ανθρώπους και σχεδιασμό για την προστασία των κατοίκων του λεκανοπεδίου και όχι μόνο, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό εκθείαζε ως μεγάλο επίτευγμα της κυβέρνησης τον «επαγγελματικό τρόπο που δουλεύει το κράτος». Οπως έλεγε, «το κράτος αρχίζει και δουλεύει με υποδειγματικό τρόπο. Για παράδειγμα, ζούμε μια μέρα μεγάλης χιονόπτωσης, θα δείτε πως ό,τι ζημιές τυχόν προκύψουν - γιατί από ένα πολύ έντονο φυσικό φαινόμενο μπορεί να προκύψουν και ζημιές - πολύ γρήγορα το κράτος θα είναι εκεί για να τις αποκαταστήσει. Με αριθμούς πρωτόγνωρους για την Ελλάδα». Βλέποντας εκατοντάδες οδηγούς εγκλωβισμένους για σχεδόν 24 ώρες στην Αττική Οδό, τέτοιες δηλώσεις δεν μπορεί παρά να προκαλούν την αγανάκτηση του κόσμου, που ζει για μια ακόμα φορά τον ...υποδειγματικό τρόπο με τον οποίο το κράτος αποκαθιστά τις ζημιές, αφού πρώτα εξέθεσε τους κατοίκους της Αττικής σε τόσο πολλούς και μεγάλους κινδύνους. Τα ίδια έχουν να λένε και οι κάτοικοι της Ανατ. Αττικής, που τους κόπηκε το ρεύμα και μέχρι και χτες το μεσημέρι έκαναν βάρδιες στα αυτοκίνητα για να ζεσταθούν και να φορτίσουν τα κινητά τους. Ας αφήσουν λοιπόν την μπουρδολογία ο υπουργός και η κυβέρνηση. Το κράτος είναι από χέρι εχθρικό απέναντι στον λαό και τις ανάγκες του, είτε πριν είτε μετά την καταστροφή.

Υπάρχει «κλίμα»

Περισσότερα από 11 χρόνια είχε να συνεδριάσει η Μεικτή Οικονομική Επιτροπή Ελλάδας - Τουρκίας πριν την «επανενεργοποίησή της» την περασμένη Δευτέρα στην Αθήνα. Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν, ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας «με στόχο τη διασφάλιση ενεργειακής επάρκειας». Οπως είχε δηλώσει μάλιστα ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης από την προηγουμένη της συνάντησης, «δημιουργείται ένα θετικό κλίμα» στα ζητήματα της Ενέργειας, από το οποίο μπορεί «να δημιουργηθεί ένα καλύτερο κλίμα και για τις υπόλοιπες σημαντικές συζητήσεις και εξελίξεις στην περιοχή μας». Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι τα ζητήματα της Ενέργειας αποτελούν καταλύτη για ευρύτερες διευθετήσεις στην περιοχή, που περιλαμβάνουν τα Ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό. Σ' αυτή την κατεύθυνση φαίνεται πως αξιοποιήθηκε και το σχέδιο για τον «East Med», αλλά και η απόσυρσή του, όπως δείχνουν οι δηλώσεις του κυβερνητικού αξιωματούχου για το «βελτιωμένο κλίμα» στα ελληνοτουρκικά παζάρια. Σχέδια και αγωγοί έρχονται και παρέρχονται λοιπόν. Αυτό που παραμένει αναλλοίωτο είναι ο ευρωατλαντικός σχεδιασμός στην περιοχή και η προσπάθεια αναβάθμισης της ελληνικής αστικής τάξης με τη μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας στους ανταγωνισμούς και τα παζάρια, που βάζει τον λαό και τα κυριαρχικά δικαιώματα σε μεγάλο κίνδυνο διαρκείας.


Ας μην ανησυχεί

Δεν είναι μόνο τα οργανωτικά «κόλπα» που ξεπατικώνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ από την υπόλοιπη σοσιαλδημοκρατία, με «πρώτο διδάξαντα» τον Γιώργο Παπανδρέου, για να κάνει το κόμμα του πιο ικανό στην εξαπάτηση και ενσωμάτωση του λαού. Από το «μενού» δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι γνωστές αντιΚΚΕ αστειότητες, στις οποίες «διαπρέπουν» οι ίδιοι όσο και οι υπόλοιπες σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις. Ετσι, στην πρόσφατη συνέντευξή του, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε να κλέψει μια «ατάκα» του πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλου, λέγοντας πως ελπίζει το ΚΙΝΑΛ να μην γίνει «ΚΚΕ του κέντρου, που όπως το ΚΚΕ τα παραπέμπει όλα στο σοσιαλισμό, εκείνοι θα τα παραπέμπουν όλα στη σοσιαλδημοκρατία». Αστείοι παραλληλισμοί... Αλλά μιας και αναφέρθηκε, καμιά ανησυχία δεν έχει ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε κανείς άλλος, μήπως το ΚΙΝΑΛ δεν ξαναψηφίσει μαζί του και με τη ΝΔ τα μισά τουλάχιστον από τα κυβερνητικά νομοσχέδια που στηρίζουν τις πράσινες επενδύσεις των ομίλων. `Η τις αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη εταιρειών, που όλοι μαζί τούς έχουν παραδώσει δρόμους, αεροδρόμια, λιμάνια. Οπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που παρέλυσε με δυο πόντους χιόνι και η Αττική Οδός, όπου εγκλωβίστηκαν χιλιάδες οδηγοί. Το ΚΚΕ εννοείται πως θα το βρίσκουν πάντοτε απέναντί τους: Να εκφράζει έμπρακτα την αλληλεγγύη του στον λαό, να πρωτοστατεί στην πάλη για μέτρα ανακούφισης και ουσιαστικής προστασίας, να πρωταγωνιστεί στην οργάνωση της αντεπίθεσης για τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.


Είναι γελασμένοι

Με αστείες αποζημιώσεις, που ακόμα κι αυτές δεν έχει διευκρινιστεί πώς και πότε θα δοθούν, κυβέρνηση και «Αττική Οδός» προσπαθούν να σκεπάσουν τις ευθύνες τους για τη μεγάλη ταλαιπωρία και τον κίνδυνο στον οποίο εξέθεσαν χιλιάδες οδηγούς. Μπορεί τη Δευτέρα να έδωσαν ένα σόου μπρος και πίσω από τις κάμερες για το ποιος προκάλεσε τον χαμό, χτες όμως εμφανίστηκαν σε πλήρη σύμπνοια για να απορροφήσουν την αγανάκτηση του κόσμου. Ετσι, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο πρωθυπουργός εισηγήθηκε και η εταιρεία αποδέχτηκε να δώσει 2.000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό, επαναλαμβάνοντας αμφότεροι ότι «δεν είναι τώρα η ώρα» για την απόδοση ευθυνών. Τα ίδια πάνω κάτω είπε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανακοινώνοντας 1.000 ευρώ αποζημίωση σε όσους επιβάτες έζησαν τον εφιάλτη σε Οινόη και Λιβαδειά, μέσα στον χιονιά. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα καθησυχάσουν και θα κοροϊδέψουν τον λαό με τέτοιες ψωροαποζημιώσεις, που αποτελούν στην πραγματικότητα ένα ...δεκατεταρτημόριο της τεράστιας κερδοφορίας τους και των κρατικών ενισχύσεων που μασουλούν τόσα χρόνια. Ωραίο αυτό το αστικό «επιτελικό κράτος», σε αφήνει εντελώς απροστάτευτο και όταν καταστραφείς σου δίνει δυο ψίχουλα για να σου κλείσει το στόμα!

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου