Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Ομερτά

 

Τη γνωστή γελοιογραφία με τις μαϊμούδες που «δεν ακούνε - δεν βλέπουν - δεν μιλούν» θυμίζουν όλα τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης με τη στάση τους απέναντι στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ. Εδώ και μια βδομάδα από την Ουάσιγκτον ακούγονται «τύμπανα πολέμου». Τα γεράκια από όλα τα κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ, μαζί και ο Κυρ. Μητσοτάκης, ξεκαθαρίζουν ότι ο πολεμικός εφιάλτης για τους λαούς είναι πιο κοντά από ποτέ, αποφασίζουν να δώσουν δεκάδες δισ. ευρώ από τον ιδρώτα του λαού. Μιλούν για «πυρηνικό ακρογωνιαίο λίθο» του ΝΑΤΟ, υπογράφεται συμφωνία για «στρατιωτικό διάδρομο κινητικότητας» που θα ξεκινάει από την Ελευσίνα και θα φτάνει μέχρι Καβάλα, Αλεξανδρούπολη και «βορειότερα», με τη ραχοκοκαλιά της χώρας να γίνεται ΝΑΤΟικός άξονας. Κι όμως, δεν έχει ακουστεί ούτε «κιχ», έστω για το ξεκάρφωμα, από ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά, Βελόπουλο, Πλεύση κ.ά. Δεν βρέθηκε ούτε ένας από «συμφωνούντες» και «διαφωνούντες» της συναινετικής «αντιπολίτευσης» να πει μια λέξη, πέρα από κάτι κραυγές για «κενά στην άμυνα της χώρας», όταν τα εκατομμύρια των εξοπλιστικών δαπανών χορεύουν γύρω μας. «Ομερτά» με τη βούλα δηλαδή, αποδεικνύοντας ότι η στοίχιση στην εγκληματική στρατηγική των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ δεν χωράει «παραφωνίες».

Θλιβεροί

Ο ένας, ο πιο «ανυπότακτος ακτιβιστής», ο Μελανσόν, στηρίζει το αντιδραστικό καθεστώς Ζελένσκι στην Ουκρανία, ενώ ήταν υπέρμαχος των βομβαρδισμών ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στη Λιβύη. Συμφώνησε επίσης στην ενίσχυση του ΝΑΤΟ, με την είσοδο της Σουηδίας και της Φινλανδίας. Οι άλλοι του μεταλλαγμένου Γαλλικού ΚΚ χαρακτηρίζουν «επαναστατικό» το ...πρόγραμμα των Δημοκρατικών του Μπάιντεν στις ΗΠΑ! Ολοι μαζί στο «Νέο Λαϊκό Μέτωπο» ξεκαθαρίζουν ότι «δεν αμφισβητούν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς», ότι «το 92% των επιχειρήσεων δεν πρόκειται να αλλάξει φορολογικό πλαίσιο» και ότι πρέπει να παραδοθούν τα απαραίτητα όπλα στην Ουκρανία. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα «νέα» που φέρνει η «ελπιδοφόρα» συμμαχία στη Γαλλία που πλασάρεται σαν αντίπαλο δέος στην ακροδεξιά. Αυτό το «παράδειγμα» πουλάνε ως «διέξοδο» και στη χώρα μας ξεσκολισμένοι σοσιαλδημοκράτες του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς. Το γνωστό θλιβερό έργο δηλαδή, σε ακόμα πιο αντιδραστική έκδοση για τον εγκλωβισμό του λαού, και πάντα για λογαριασμό της σταθερότητας του κεφαλαίου.


Κουβάδες

Το 42% σε έρευνα «Τάσεων» της ΜRB τάσσεται υπέρ των Παλαιστινίων, παίρνοντας θέση απέναντι στη γενοκτονία που είναι σε εξέλιξη στη Γάζα από το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ. Αξίζει να σημειωθεί πως τον περασμένο Δεκέμβρη το ίδιο ποσοστό ήταν επίσης υψηλό στο 31%. Με την ευρωΝΑΤΟική και κυβερνητική προπαγάνδα να είναι στο απόγειό της, όχι μόνο δεν κάμφθηκε το αίσθημα αλληλεγγύης του λαού αλλά διευρύνθηκε σημαντικά. Σε αυτό συνέβαλαν η εξαρχής συνεπής στάση του ΚΚΕ ενάντια στην πολυετή ισραηλινή κατοχή και τρομοκρατία μαζί με την ανάδειξη της συνολικότερης εμπλοκής της χώρας στα ιμπεριαλιστικά ματωμένα σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, τις στρατηγικές σχέσεις με το Ισραήλ, όπως επίσης και οι πολύπλευρες πρωτοβουλίες από σωματεία και φορείς για τη στήριξη του δοκιμαζόμενου παλαιστινιακού λαού. Παράλληλα, οι εικόνες από τη σφαγή χιλιάδων παιδιών και γυναικών, αμάχων από τα χτυπήματα ακόμη και σε νοσοκομεία κ.ά δεν μπορούσαν παρά να μεγαλώνουν τον αποτροπιασμό και την ευρεία καταδίκη του εγκλήματος. Σε κάθε περίπτωση, είναι ο δεύτερος σερί «κουβάς» για την ευρωατλαντική προπαγάνδα, την κυβέρνηση και τα κόμματα που την διασπείρουν, μετά από σχετική έρευνα του ίδιου του ΝΑΤΟ, που δείχνει πως στην Ελλάδα συναντώνται τα χαμηλότερα ποσοστά εμπιστοσύνης στην πολεμική λυκοσυμμαχία και συμφωνίας με την εμπλοκή της χώρας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία.


«Λαθρεπιβάτες»

Αλλον έναν «θησαυρό» ανακάλυψαν τα διάφορα παπαγαλάκια της κυβέρνησης και του «κοινωνικού αυτοματισμού». Ετσι, για τη μεγάλη ταλαιπωρία που βιώνουν οι επιβάτες σε λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς φταίνε αυτοί που «δεν χτυπάνε εισιτήριο». Ισως να παρακολούθησαν κάποια από τα ειδικά σεμινάρια για την αποτελεσματικότητα των ελεγκτών εισιτηρίων που διοργανώνονται αυτές τις μέρες με εντολή του υφυπουργού Μεταφορών. Γιατί, κατά τ' άλλα η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα για να βελτιωθεί η τραγική κατάσταση που περιλαμβάνει καθυστερήσεις, συνωστισμό, μέχρι και σοβαρά ζητήματα ασφαλείας στις αστικές συγκοινωνίες. Εξάλλου, η πολιτική που ακολουθεί και αυτή η κυβέρνηση είναι που έχει φτάσει την κατάσταση στο απροχώρητο και όχι φυσικά όσοι μετράνε τα ψιλά ακόμη και για ένα εισιτήριο. Είναι η πολιτική βασισμένη στις Οδηγίες της ΕΕ, της ιδιωτικοποίησης και απαξίωσης του μεταφορικού έργου, της υποστελέχωσης και της εντατικοποίησης των εργαζομένων σε αυτό, της λογικής του κόστους - οφέλους που κόβει ακόμα και από τα αναγκαία έργα συντήρησης στα μέσα και τις υποδομές τους. Απέναντι στον κοινωνικό αυτοματισμό που βάζουν ως «κυματοθραύστη» της δίκαιης αγανάκτησης που υπάρχει, οι εργαζόμενοι και ο λαός έχουν εναλλακτική: Αγωνιστική διεκδίκηση για όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα διασφαλίζουν σύγχρονη, ασφαλή, τακτική συγκοινωνία, χωρίς δηλαδή τους πραγματικούς «λαθρεπιβάτες»: Τους ιδιώτες, το κέρδος και την εμπορευματοποίηση.

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου