Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025

Εφησυχασμός... στα κουτουρού

 

Για να καταλάβει κανείς πόσα «Τέμπη» περιμένουν τον λαό στην επόμενη γωνία, δεν έχει παρά να δει την εξέλιξη με τους σεισμούς στις Κυκλάδες, αλλά και τον κίνδυνο να «ξυπνήσει» το ηφαίστειο στη Σαντορίνη. Η υπόθεση είναι γνωστή εδώ και μέρες στην κυβέρνηση. Από έγγραφα που κυκλοφορούν δεξιά και αριστερά, φαίνεται πως υπήρχαν συστάσεις για στενότερη παρακολούθηση του φαινομένου. Η κυβέρνηση όμως έσπερνε εφησυχασμό, για να μη διαταραχτούν η σεζόν και τα κέρδη των τουριστικών ομίλων. Μάλιστα, λίγα 24ωρα μετά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιστημονικής - κυβερνητικής επιτροπής, και ενώ οι σεισμοί συνεχίζονταν σε όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα, γνωστός καθηγητής διαβεβαίωνε από τα ΜΜΕ ότι το πιθανότερο είναι να εκτονωθεί η σεισμικότητα και να γυρίσουμε στην ...προτέρα κατάσταση.

Βλέποντας όμως το φαινόμενο να κλιμακώνεται, μαζί με την ανησυχία του κόσμου, η κυβέρνηση άλλαξε τροπάρι και από το Σάββατο ανακοινώνει διάφορα μέτρα, όπως να αδειάσουν οι πισίνες στη Σαντορίνη, να μην πάνε τα παιδιά σχολείο, να απαγορευτούν οι συναθροίσεις, να διαλέγουν οι κάτοικοι ασφαλείς διαδρομές στη μετακίνησή τους, ιδιαίτερα εκεί που γίνονται κατολισθήσεις, να απομακρυνθούν από παράκτιες περιοχές σε περίπτωση ισχυρής σεισμικής δόνησης και άλλα. Και μόνο η αποσπασματικότητα αυτών των μέτρων, που ανακοινώνονται ...στα κουτουρού, δείχνει ότι δεν υπάρχει κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο από το κράτος για τη διαχείριση μιας πιο σοβαρής εξέλιξης στη Σαντορίνη, που θα παίρνει υπόψη όλες τις παραμέτρους και τα σενάρια. Αντίθετα, το πρώτο και βασικό είναι και εδώ η ατομική ευθύνη. Παρεμπιπτόντως: Γιατί τέτοια ανησυχία για τα σχολεία; Με τι προδιαγραφές είναι χτισμένα και από πότε έχει να ελεγχθεί προληπτικά η αντοχή τους, σε μία από τις πιο σεισμογενείς περιοχές του πλανήτη;

 
Χωράνε όλοι

Μυρίστηκαν κέρδη από τη βαθιά εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς οι μεγαλοξενοδόχοι της Κρήτης, πέρα από τα εκατομμύρια που βγάζουν κάθε χρόνο από το πανάκριβο εμπόρευμα του Τουρισμού και το ξεζούμισμα των εργαζομένων του κλάδου. Τι άλλο μπορεί να είναι η εικόνα δεκάδων ΝΑΤΟικών στρατιωτών σε lobby μεγάλου ξενοδοχειακού ομίλου πριν μερικές μέρες στο Ηράκλειο της Κρήτης; Σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν αποστολή μισθοφόρων του ολλανδικού στρατού που βρίσκονταν σε αποστολή του ΝΑΤΟ στο Ιράκ και επέστρεφαν στη χώρα τους. Αραγε πόσοι ακόμα ΝΑΤΟικοί στρατιώτες φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία της πόλης αυτήν τη στιγμή ή σχεδιάζεται να φιλοξενηθούν το επόμενο διάστημα; Είτε κάνοντας ένα διάλειμμα από τις πολεμικές αποστολές, είτε ως ενδιάμεσο σταθμό μέχρι τον προορισμό τους. Το είδαμε άλλωστε να συμβαίνει και με Ισραηλινούς στρατιώτες, που έρχονται στη χώρα μας για ...αναψυχή, μετά τη θητεία τους στο μέτωπο της Γάζας και τη δολοφονία χιλιάδων γυναικόπαιδων. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πόσο αδίστακτοι είναι κυβέρνηση και κεφάλαιο. Και ότι η πολεμική οικονομία χωράει τους πάντες. Ακόμα και τους ξενοδόχους του ΝΑΤΟ.


Τι περιμένουν;

Πολλά μαζεύονται τον τελευταίο καιρό στα Μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο ενός μεγαλύτερου ατυχήματος, στις ράγες του κέρδους και της πολιτικής του «πάμε και όπου βγει». Υποσυντήρηση, υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και το πεπαλαιωμένο τροχαίο υλικό διαμορφώνουν ένα εκρηκτικό μείγμα κινδύνων για εργαζόμενους και επιβάτες. Τα δύο περιστατικά στον ΗΣΑΠ (στις 30/12 η φωτιά κάτω από τον συρμό και την Πρωτοχρονιά που άνοιξαν οι πόρτες εν κινήσει) μόνο τυχαία δεν είναι. Στις 3/1 νωρίς το πρωί σημειώθηκε τρίτο περιστατικό με πόρτα βαγονιού που δεν έκλεινε, στη γραμμή ανόδου, μετά την Αττική. Τελικά στα Ανω Πατήσια ανακοινώθηκε στους επιβάτες να αποβιβαστούν και να περιμένουν τον επόμενο συρμό. Για κερασάκι στην τούρτα, την Παρασκευή επιβάτες του ΗΣΑΠ αντιλήφθηκαν καπνούς να βγαίνουν από το κάτω μέρος του συρμού, κοντά στο Μοσχάτο, μάλλον από πρόβλημα στα φρένα. Το τρένο ακινητοποιήθηκε και εκκενώθηκε από τους έντρομους επιβάτες. Οπως καταγγέλθηκε μάλιστα από συνδικαλιστές, ο συρμός ήταν 40 ετών και έχει διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα με ανεπαρκή συντήρηση, για να μειώνεται το κόστος. Τέλος, εδώ και κάμποσες μέρες, μεταξύ των σταθμών Πανόρμου και Κατεχάκη ο συρμός του Μετρό κόβει ταχύτητα κάθε φορά που περνάει από συγκεκριμένο σημείο. Οπως αποκάλυψε το πόρταλ «902.gr», αυτό το «κάτι» είναι ένας διαλυμένος στρωτήρας (τμήμα της γραμμής) που δεν έχει αντικατασταθεί... Τι περιμένουν; Να συμβεί κάτι σοβαρότερο;

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου