Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020

Είμαι εργαζόμενη, δεν είμαι πράγμα για να με νοικιάζουν...



Στο ΠΑΜΕ κατέφτασε η επιστολή μιας ενοικιαζόμενης εργαζόμενης στα ΕΛΤΑ, αποκαλυπτική για τις συνθήκες εργασίας που επιβάλλει η επιχείρηση κάνοντας χρήση αυτού του άθλιου καθεστώτος, εκμεταλλευόμενη τους αντεργατικούς νόμους της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή (τα στοιχεία της εργαζόμενης είναι στη διάθεση της εφημερίδας).

«Θα ήθελα να σας ενημερώσω για ένα θέμα, ή μάλλον ένα εργασιακό έγκλημα που αφορά χιλιάδες εργαζόμενους που εργάζονται κάτω από ένα καθεστώς εργασιακού μεσαίωνα. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ενοικιαζόμενους υπαλλήλους, που ενοικιάζονται λες και είναι σκλάβοι από εταιρείες - φαντάσματα, που απλά δεν έχεις καμία επαφή, παρά μόνο όταν πας να υπογράψεις στην αρχή μια μηνιαία σύμβαση. Σας αναφέρω τρεις που ξέρω και έχω ενοικιαστεί εγώ από αυτές στα ΕΛΤΑ ΑΕ, για να καλύψω αποδεδειγμένες ανάγκες της υπηρεσίας (σ.σ. αναφέρονται τα ονόματα των εταιρειών).


* * *
 
Ως ενοικιαζόμενη λοιπόν με μηνιαία σύμβαση, που αυτό σημαίνει ότι περιμένεις την τελευταία μέρα του μήνα για να λάβεις ένα sms από την εταιρεία αν θα ανανεωθεί η σύμβασή σου για τον επόμενο μήνα, έχω όλες τις υποχρεώσεις που έχουν οι μόνιμοι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ, χωρίς όμως κανένα από τα δικαιώματα, όπως επίδομα ταμείου, κανονική άδεια κ.τ.λ. Αμείβομαι με 546 ευρώ και δικαιούμαι μιάμιση μέρα άδεια το μήνα. Δεν αναγνωρίζονται ούτε προϋπηρεσία, ούτε πτυχία, ούτε τίποτα.

Πώς είναι η ψυχολογία ενός ανθρώπου που εργάζεται σε ένα τέτοιο καθεστώς; Φαντάζομαι το καταλαβαίνετε πολύ καλά. Δεν μπορείς να προγραμματίσεις τίποτα για τη ζωή σου. Υπάρχουν άνθρωποι νέοι, μεγάλοι, με υποχρεώσεις, με παιδιά. Ο καθένας όμως που εργάζεται, δικαιούται να ξέρει αν θα βρίσκεται στη θέση του την επόμενη βδομάδα.

Και όλα αυτά τα γράφω γιατί το τελευταίο sms που μας ήρθε στις 30/12/19, ήταν ότι η σύμβασή μας ανανεώνεται μόνο μέχρι τις 10/1/2020. Ετσι απλά, με ένα μήνυμα. Γιατί, όπως μάθαμε, τα ΕΛΤΑ λένε ότι κοστίζουμε πολλά και θεωρούμαστε "ακριβοί" οι ενοικιαζόμενοι.

* * *
 
Και εγώ θέλω απλά να ρωτήσω, για ποιο λόγο να υπάρχει ανάμεσα σε μένα και στα ΕΛΤΑ ένας εργολάβος που παίρνει όσα παίρνω και εγώ στο χέρι, με αποτέλεσμα να θεωρούμαι ακριβή; Και τώρα που γράφω, μου ήρθε ένα νέο μήνυμα ότι η σύμβασή μου ανανεώνεται μέχρι τις 17/01... Και μετά τι; Ετσι χωρίς καμία ειδοποίηση; Και αυτό γίνεται εδώ και σχεδόν 3 χρόνια, με μηνιαίες συμβάσεις και τώρα εβδομαδιαίες...

Είμαι 41 χρόνων, είμαι καλή στη δουλειά μου, έχω όρεξη και διάθεση να δουλέψω και εννοείται έχω ανάγκη να δουλέψω. Αλλά είμαι και άνθρωπος με αξιοπρέπεια, και θέλω να με σέβονται ως εργαζόμενο. Δεν είμαι πράγμα να με νοικιάζουν και να με ξενοικιάζουν έτσι απλά με ένα sms, όποτε θέλουν τα ΕΛΤΑ ή ο οποιοσδήποτε... Ευχαριστώ και ελπίζω να ερευνήσετε το θέμα για να ενημερωθεί ο κόσμος. Η συνέχεια δικιά σας».


Μια εργαζόμενη στα ΕΛΤΑ
 
 
Ριζοσπάστης   Πέμπτη 23 Γενάρη 2020   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου