Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

Καρμπόν


Το παιχνίδι «βρες τις διαφορές» θυμίζουν οι επιστολές του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, με τις οποίες δικαιολογεί στο Κογκρέσο την πώληση των F-35 στην Ελλάδα και των F-16 στην Τουρκία. Για παράδειγμα, για τα F-35 αναφέρει: «Αυτή η πώληση θα υποστηρίξει τους στόχους εξωτερικής πολιτικής και την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ, βελτιώνοντας τις αεροπορικές δυνατότητες και τη διαλειτουργικότητα ενός συμμάχου του ΝΑΤΟ, ο οποίος είναι μια δύναμη για την πολιτική και οικονομική σταθερότητα στην Ευρώπη». Και προσθέτει ότι «η προτεινόμενη πώληση θα επιτρέψει στην Ελλάδα (...) να συμβάλει στις αποστολές του ΝΑΤΟ για τη διατήρηση της περιφερειακής ασφάλειας και την υπεράσπιση των Συμμάχων του ΝΑΤΟ (...) με τις δυνάμεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ». Ενώ για την πώληση των F-16 στην Τουρκία, το ίδιο υπουργείο των ΗΠΑ αναφέρει: «Αυτή η πώληση θα υποστηρίξει τους στόχους εξωτερικής πολιτικής και την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ, βελτιώνοντας τις αεροπορικές δυνατότητες και τη διαλειτουργικότητα ενός συμμάχου στο ΝΑΤΟ, που είναι μια δύναμη για πολιτική και οικονομική σταθερότητα στην Ευρώπη». Επίσης, ότι η Τουρκία με αυτά τα αεροσκάφη θα «συμβάλει στις αποστολές του ΝΑΤΟ για τη διατήρηση της περιφερειακής ασφάλειας και την υπεράσπιση των συμμάχων του ΝΑΤΟ (...) με τις δυνάμεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ». Μιλάμε για δύο επιστολές - «καρμπόν», για τις οποίες η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν μπήκε στον κόπο να αλλάξει ούτε ...κόμμα. Με τα ίδια επιχειρήματα περί «σταθερότητας και ενίσχυσης του ΝΑΤΟ» οι ΗΠΑ εξοπλίζουν Ελλάδα και Τουρκία, δίνοντας απάντηση σε όσους επιμένουν ακόμα ότι τέτοιοι εξοπλισμοί, για τους οποίους θα ματώσει ξανά ο λαός, συνδέονται με την αμυντική θωράκιση της χώρας μας.

Κρίκος

Κοινές περιπολίες των δύο Λιμενικών στο Αιγαίο προαναγγέλλουν Ελλάδα και Τουρκία, στο πλαίσιο της «θετικής ατζέντας» για τα Ελληνοτουρκικά, υπό την αιγίδα των ΝΑΤΟ - ΕΕ. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν δίνονται για την ώρα, αλλά η είδηση συνδυάζεται με ένα προηγούμενο σχέδιο για την εγκατάσταση Ελλήνων λιμενικών στη Σμύρνη και Τούρκων στη Λέσβο, για τον καλύτερο συντονισμό στη «διαχείριση του Μεταναστευτικού», με βάση τη Συμφωνία Τουρκίας - ΕΕ. Να λοιπόν που το Μεταναστευτικό γίνεται ξανά ο «κρίκος» για να επιταχύνονται εξελίξεις στα Ελληνοτουρκικά, προκαλώντας πολλά ερωτήματα για το πού και πώς θα γίνονται αυτές οι περιπολίες, πού και πώς θα επεμβαίνει το Λιμενικό της κάθε χώρας. Πάντως, μια με τη Frontex, μια με τη ΝΑΤΟική αρμάδα και μια με τις κοινές περιπολίες των Λιμενικών, το σίγουρο είναι ότι εμπεδώνεται ολοένα και περισσότερο η συνδιαχείριση του Αιγαίου ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, «χρυσώνοντας το χάπι» μιας συνολικότερης διευθέτησης που προωθείται παρασκηνιακά, με ευρωατλαντική ομπρέλα. Κι όλα αυτά σε βάρος των πραγματικών συμφερόντων των δύο λαών, αλλά και των μεταναστών, που γίνονται «πιόνια» στη σκακιέρα ισχυρών ανταγωνισμών και εύθραυστων συμβιβασμών.


Θεσμικό

«Σήμερα κάποιος που δίνει φακελάκι πάει γρηγορότερα (...) Αντί να συμβαίνει αυτό παράνομα και εξωθεσμικά, θα συμβαίνει νόμιμα και θεσμικά. Αρα τώρα ένας γιατρός θα μπορεί να πάρει νόμιμα το φακελάκι του...». Το παραπάνω χυδαίο επιχείρημα «υπεράσπισης» των απογευματινών επί πληρωμή χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία ακούστηκε χτες από τον Αδωνη Γεωργιάδη. Ετσι, όποιος αναρωτιέται αν υπάρχει πάτος στο βαρέλι, τώρα παίρνει την απάντησή του. Αφού εδώ και δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις είτε ανέχτηκαν, είτε κάλυψαν, είτε διαμόρφωσαν το έδαφος για το φακελάκι, τώρα το επικαλούνται ως «κανονικότητα» και ομολογούν με κυνισμό ότι θα το κάνουν «νόμιμο»! Οποιος πληρώνει λοιπόν το «νόμιμο φακελάκι» ή τον ιδιώτη κλινικάρχη, θα μπορεί να χειρουργείται. Αλλιώς ...«βοή στη μοίρα του»! Να άλλο ένα «δικαίωμα» που κατοχυρώνει η κυβέρνηση της ΝΔ μέσα στα πολλά, για τα οποία της φτιάχνουν φωτοστέφανο σοσιαλδημοκράτες και «νεοφιλελεύθεροι» τις τελευταίες μέρες.


Βρώμισαν

«Υβριδικά αλλά ...βρώμικα». Ετσι χαρακτηρίζονται πλέον και τα νέα «φιλοπεριβαλλοντικά» οχήματα με υβριδική τεχνολογία, τα οποία αναπτύχθηκαν και διαδόθηκαν στο πλαίσιο της «πράσινης ανάπτυξης». Σύμφωνα με μελέτες, λοιπόν, τα υβριδικά δεν είναι και τόσο «πράσινα», αφού προκειμένου να «χωρέσουν» όλα τους τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έγιναν πιο βαριά και επομένως το ίδιο ρυπογόνα με τα παλιότερης τεχνολογίας! Αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης φαίνεται ότι «ασθμαίνει», λόγω έλλειψης πρώτων υλών για τις μπαταρίες, αλλά και εξαιτίας των αυξημένων τιμών των αυτοκινήτων. Η περιβόητη «πράσινη στροφή» φαίνεται λοιπόν ότι ...«ξεμένει από καύσιμα». Γι' αυτό η ΕΕ σκοπεύει να αναπροσαρμόσει τους κανόνες, ώστε τα υβριδικά να μην χαρακτηρίζονται πλέον «καθαρά» μοντέλα, αλλά να αλλάξει και ο τρόπος μέτρησης των ρύπων, ώστε να δοθούν περισσότερα κίνητρα για την εξάπλωση των αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων, «παίζοντας» και με τους ανταγωνισμούς που οξύνονται ανάμεσα στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Νέα «πράσινα χαράτσια» λοιπόν ενόψει για τους λαούς και νέα «μπόνους» σε επιχειρηματικούς ομίλους της ηλεκτροκίνησης, με τον γνωστό φερετζέ της «προστασίας του περιβάλλοντος».

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου