Θα πει κανείς, και πού είναι το πρόβλημα; Εκ πρώτης όψεως πουθενά. Εμείς όμως θα επιλέξουμε να σχολιάσουμε δύο ζητήματα:
Πρώτον: Με απόλυτο σεβασμό στη μνήμη των νεκρών και των οικείων τους θα ριψοκινδυνέψουμε μια πρόβλεψη: Αν το περιστατικό συνδέεται με κενά ασφαλείας που προφανώς στο επίκεντρο θα έχουν το καπιταλιστικό κέρδος, κανείς δεν πρόκειται να το επισημάνει. Θα πουν ότι ίσως φταίει η «ανεύθυνη» αεροπορική εταιρεία «low cost» (τέτοια ήταν), κάποιος «ελεγκτής» (αλά «σταθμάρχης») του αεροδρομίου δεν έκανε σωστά τη δουλειά του κ.λπ. Πιθανά στην κόντρα των αεροπορικών μεγαθηρίων («Boeing», «Airbus» κ.λπ.) να βγάλουν και τα «άπλυτα» κανενός στη φόρα, για να μιλήσουν όμως και πάλι για «μέτρα που θα πάρουν για να μην ξανασυμβεί»...
Δεύτερον και κυριότερο: Αλήθεια, πόσο χρόνο έχουν αφιερώσει τα αστικά ΜΜΕ για τα όσα επανειλημμένα το ΚΚΕ, τα σωματεία και συνδικαλιστικές παρατάξεις των εργαζομένων στις αερομεταφορές έχουν αναδείξει σχετικά με τα επόμενα «Τέμπη του αέρα» που αποτελούν έναν πραγματικό κίνδυνο;
Σύμφωνα με καταγγελία της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης ΥΠΑ» την Πέμπτη 22/8/2024, κατά τη διάρκεια περιόδου αυξημένης αεροπορικής κίνησης, περίπου στις 21.00 και για πάνω από μισή ώρα, χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ρόδου, με συνέπεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά, με βάση τις αναφορές θέσης των πιλότων!
Ο «Ριζοσπάστης» έχει αποκαλύψει ότι και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει μετατραπεί σε «κόμβο πολέμου». Συγκεκριμένα, ότι «πέρα από τη διέλευση στρατιωτικών αεροσκαφών από το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" για ανεφοδιασμό (δεν ξέρουμε και για τι άλλο), στις πτήσεις της ισραηλινής EL AL ή και άλλων αεροπορικών εταιρειών με προορισμό το Τελ Αβίβ, με μεγάλη συχνότητα διακινούνται φορτία με την ένδειξη "IDF PRIORITY", που προέρχονται από την εταιρεία "ELMET INTERNATIONAL" με έδρα το Μπακάου της Ρουμανίας. Ποια είναι αυτή η εταιρεία; Τι προμηθεύει στον ισραηλινό στρατό και γιατί διακινείται τέτοιο φορτίο μέσω του "Ελ. Βενιζέλος";». Σχετίζονται τα παραπάνω - πέρα από το αίσχος της στήριξης των ανοσιουργημάτων του κράτους-δολοφόνου - και με ζητήματα ασφαλείας στις αερομεταφορές ή όχι;
Οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, που η κυβέρνηση και η αστική δικαιοσύνη τολμούν και βγάζουν τις απεργίες τους παράνομες και καταχρηστικές, συνεχώς καταγγέλλουν πως η ΥΠΑ είναι υποστελεχωμένη και σε τροχιά πλήρους ιδιωτικοποίησης, ενώ με τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) της αφαιρέθηκαν ο κανονιστικός ρόλος και η εποπτεία των αερομεταφορών - όπως έγινε με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με τα γνωστά αποτελέσματα - για να επιταχυνθεί η πολιτική «απελευθέρωσης» της αεροναυτιλίας, που εκχωρείται ολόκληρη ή κατά τμήματα σε διάφορες εταιρείες - παρόχους.
Το «πάμε κι όπου βγει» και στις αερομεταφορές είναι σύμφυτο με την πολιτική της «απελευθέρωσης», δηλαδή παραπέρα εμπορευματοποίησης μέσω της ιδιωτικοποίησης του μεταφορικού έργου της όξυνσης του ανταγωνισμού. Προκαλεί δικαιολογημένες ανησυχίες στους εργαζόμενους, που προειδοποιούν για τον κίνδυνο να συμβεί σοβαρό ατύχημα.
Οι διαμαρτυρίες και οι διεκδικήσεις τους, όμως, για προσλήψεις και εκσυγχρονισμό των συστημάτων, ενάντια στην πολιτική της «απελευθέρωσης», «τρώνε πόρτα» από την κυβέρνηση και το κράτος. Κι αν γίνει το κακό, όλο και κάποιον θα βρουν για να φορτώσουν τις ευθύνες ...προστατεύοντας την εγκληματική πολιτική τους.
Τέλος, για να γίνουν πιο κατανοητές οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές, παραθέτουμε απόσπασμα από πρόσφατη ανακοίνωση της Τομεακής Οργάνωσης Μεταφορών της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής, που επισημάνει ότι «η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" αυξάνεται όλο και περισσότερο και η τουριστική σεζόν προβλέπεται να σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ! Η κίνηση όμως αυτή δεν φαίνεται να μπορεί να εξυπηρετηθεί με ασφάλεια στις υπάρχουσες υποδομές, ούτε των τερματικών σταθμών, ούτε του υπάρχοντος δικτύου δρόμων εξυπηρέτησης αεροσκαφών, στους οποίους κινούνται ακατάπαυστα εκατοντάδες οχήματα, λεωφορεία με επιβάτες, ανυψωτικά μηχανήματα έλξης, ρυμουλκά κ.λπ. Παράλληλα, ακατάλληλη είναι και η υπάρχουσα δομή διαχωρισμού αποσκευών, στην οποία έχουν γίνει δεκάδες ατυχήματα και τραυματισμοί μέσα στη χρονιά που μας πέρασε.
Είναι προφανές ότι σε τέτοιες συνθήκες δουλειάς, μπαίνοντας στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, αργά ή γρήγορα θα υπάρξουν σοβαρότερα εργατικά ατυχήματα και πιθανά να θρηνήσουμε και θύματα.
Και αυτό το καλοκαίρι, οι τραυματισμοί, οι ασθένειες από την κόπωση και τα εργατικά ατυχήματα ως αποτέλεσμα της εντατικοποίησης έχουν αυξηθεί δραματικά, αφού οι επιχειρήσεις πιέζουν τους εργαζόμενους να δουλέψουν υπερωρίες ακόμα και στα ρεπό τους προκειμένου να βγει η δουλειά. Δεκάδες είναι ήδη τα περιστατικά με ανοιγμένα κεφάλια, κατάγματα, λιποθυμίες στη δουλειά αλλά και στα λεωφορεία. Είναι προφανές ότι το ζήτημα αυτό επηρεάζει την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων, έχοντας άμεσες επιπτώσεις στην ίδια την ποιότητα του παρεχόμενου αεροπορικού έργου και τελικά στην ασφάλεια των επιβατών».
Προφανώς, λοιπόν, για όλα τα παραπάνω κυβερνήσεις, αστικά κόμματα και τα γνωστά φερέφωνα κάνουν την πάπια. Ούτως ή άλλως έχουν δώσει διαπιστευτήρια κυνισμού και χυδαιότητας με αφορμή το έγκλημα στα Τέμπη, τις τεράστιες καταστροφές και τους νεκρούς από το γεγονός ότι ο λαός μένει αθωράκιστος μπροστά στα φυσικά φαινόμενα κ.λπ. Οπως άλλωστε έχουν αποδείξει, αν γίνουν τα απευκταία επόμενα «Τέμπη του αέρα», αυτοί θα πουν «δεν βλέπετε, αυτά γίνονται μέχρι και στη Ν. Κορέα»... Τα ίδια έλεγαν για τις φωτιές («δείτε τι έγινε στη Χαβάη»), για τις πλημμύρες («δείτε τι έγινε στη Βαλένθια»), τα ίδια λένε για την άθλια κατάσταση στις δομές Υγείας («δείτε τα προβλήματα που έχει το NHS», το σύστημα Υγείας της Μ. Βρετανίας) κ.λπ.
Οπως γίνεται αντιληπτό και από τα παραπάνω, η πολιτική που βάζει στο ζύγι του κέρδους την ανθρώπινη ζωή είναι πανταχού παρούσα και δημιουργεί τεράστιους κινδύνους σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής δραστηριότητας.
Το σύνθημα «ή τα κέρδη ή οι ζωές μας» είναι οδηγός σκέψης και δράσης, ο μόνος δρόμος για να δυναμώσει η σύγκρουση με την εγκληματική πολιτική των κυβερνήσεων, της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, για την ανατροπή αυτού του σάπιου και επικίνδυνου καπιταλιστικού συστήματος.
Συντακτική ομάδα του portal «902.gr»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου