Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025

Μηχανοδηγοί της πολιτικής που οδηγεί σε Τέμπη

 

Πρόβες βαθιάς συναίνεσης στη Βουλή, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα των εφοπλιστών, με αφορμή τα «Ωνάσεια Σχολεία». Μέλι έσταξε το στόμα του Πιερρακάκη για το ΠΑΣΟΚ και για το κόμμα της Κωνσταντοπούλου.

Υιοθέτησε μάλιστα όλες τις προτάσεις τους στην κύρωση της χορηγίας που βαθαίνει την κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση των σχολείων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών. Και, βέβαια, Πλεύση και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν τη σύμβαση. Ηθελε να την ψηφίσει και ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά «δεν είχε δικλίδες ασφαλείας»...

* * *

Πιερρακάκης:«Κυρία Κωνσταντοπούλου, σας άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή, όπως κάνω πάντα και το γνωρίζετε καλά. Και ήθελα να ξεκινήσω ευχαριστώντας για τη στάση του κόμματος και τη δική σας προσωπικά για τις εποικοδομητικές προτάσεις που έχουμε συνολικά ακούσει και εισπράξει από εσάς. Και το ευχαριστώ είναι ειλικρινές (...) Οταν μία κυβέρνηση θέλει να προκαλέσει τη συναίνεση οφείλει να συμμετάσχει στη συναίνεση (...) Θα αδικούσε το Ιδρυμα Ωνάση και τον δωρητή αν δεν προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συνθήκη συναίνεσης σήμερα (...) όπως κάναμε και με την τροπολογία του ΠΑΣΟΚ».

Πλεύση σε ...ήρεμα νερά για στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης και της ΕΕ, με τη συναίνεση των άλλων κομμάτων...



* * *

Και στη συνέχεια: «(...) θέλουμε να κατακτήσουμε στην Παιδεία τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση και ηθικά, αλλά εγώ θα σας έλεγα κυρίως ρεαλιστικά. Μόνο έτσι θα μπορέσουν κάποια πράγματα να στεριώσουν στον χρόνο».

Τι να στεριώσει στον χρόνο; Η πολιτική που εξασφαλίζει μορφωτικές ευκαιρίες για λίγους και πετάει τους πολλούς έξω από το σχολείο τους. Η πολιτική που βάζει τους χορηγούς στην Εκπαίδευση από την ...πόρτα, για να απαλλάσσεται το κράτος από το δημοσιονομικό κόστος. Για να μπορεί με ακόμα περισσότερα προνόμια, επιδοτήσεις και απαλλαγές να ...επιχορηγεί τους χορηγούς!

Αυτή η πολιτική θέλουν να στεριώσει. Και στην Παιδεία, και στην Υγεία, και παντού, όπου το κράτος αντιμετωπίζει τις λαϊκές ανάγκες ως κόστος και τη συντριβή τους ως προϋπόθεση για μεγαλύτερα κέρδη. Γι' αυτό ψάχνουν συναίνεση απέναντι στη λαϊκή δυσαρέσκεια που μεγαλώνει.

Παρεμπιπτόντως, με βάση τη σύμβαση, τα «Ωνάσεια» περίπου θα συνδιοικούνται από το ευαγές ίδρυμα των εφοπλιστών. Νέες φουρτούνες για τη λαϊκή οικογένεια και τη μόρφωση των παιδιών της...

* * *

11 χρόνια φυλακή «έφαγε» ο Μενέντεζ στις ΗΠΑ (ο πρώην επικεφαλής των Δημοκρατικών στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας). Κι έτσι έχασε η χώρα μας έναν ...φλογερό φιλέλληνα.

Ο Μενέντεζ έπαιρνε «δωράκια» από Αιγύπτιους και Καταριανούς για να τους κάνει «δουλίτσες» στα αμερικανικά κέντρα εξουσίας. Λομπίστας κανονικός... Μέχρι που κάποιο από τα ...κέντρα αποφάσισε να τον αποσύρει.

Ετσι δουλεύει το σύστημα. Ειδικά σε συνθήκες όξυνσης των ανταγωνισμών παγκόσμια και μέσα στις ΗΠΑ. Κάποιος άλλος Μενέντεζ πήρε τη θέση του (πάντα για τα αμερικάνικα συμφέροντα).

* * *

Την εποχή που οι αμερικανοτουρκικές σχέσεις δεν ήταν στα καλύτερά τους και οι ΗΠΑ παζάρευαν με την κυβέρνηση Ερντογάν, ο Μενέντεζ ...φτερνιζόταν και στην Ελλάδα γινόταν χαμός με τη «στήριξη των ελληνικών θέσεων στα Ελληνοτουρκικά».

Αυτά έλεγαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ακροδεξιοί. Και δώσ' του επισκέψεις, τραπεζώματα και ευχαριστίες... Δώσ' του φωτογραφίες(Μητσοτάκη, Τσίπρα, υπουργών και παρατρεχάμενων) με τον «φιλέλληνα» Μενέντεζ. Δώσ' του «ξέπλυμα» του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού και εφησυχασμό στον λαό.

Τώρα τους έμειναν οι αναμνήσεις. Και κάτι F-16 που δίνουν οι ΗΠΑ πεσκέσι στην Τουρκία. Αυτά που θα έπαιρνε μόνο ...πάνω από το πτώμα του Μενέντεζ.

Α, και κάτι γαλλικοί πύραυλοι, που μέχρι τώρα έδιναν ...«στρατηγικό πλεονέκτημα» στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις πάνω από το Αιγαίο. Τώρα «φοριούνται» στα «Eurofighter» που παίρνει η «σύμμαχος» Τουρκία από τη («συμμαχική») ευρωπαϊκή πολεμική βιομηχανία.

* * *

Στην Οδηγία της ΕΕ «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)» οι αναφορές στην «ασφάλεια» είναι μόνο για τεχνικές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι συμβάσεις του διαχειριστή με τους χρήστες του δικτύου, ρυθμίζοντας κατά βάση ζητήματα ανταγωνισμού.

Προβλέπεται μάλιστα ότι «τα κράτη - μέλη δύνανται να ζητούν από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να συμμετέχουν στην εξασφάλιση της επιβολής και της παρακολούθησης της συμμόρφωσής τους προς τις προδιαγραφές και τους κανόνες ασφαλείας».

Δηλαδή, ο ελεγχόμενος θα ελέγχει τον εαυτό του στην εφαρμογή των κανόνων ασφάλειας! Τέτοιο ...σουρωτήρι γίνεται ο σιδηρόδρομος με την πολιτική της «απελευθέρωσης», ετοιμάζοντας τα επόμενα Τέμπη.

Ακόμα κι εκεί που η ασφάλεια συνδέεται με τις υποδομές, η Οδηγία βάζει καθαρά την παράμετρο του κόστους - οφέλους, για να είναι ανταγωνιστικό και φτηνό το δίκτυο για τις εταιρείες - χρήστες, και μάλιστα με επιχορήγηση της κερδοφορίας τους από την τσέπη του λαού!

* * *

Το «ξέπλυμα» της ΕΕ και της πολιτικής «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων είναι το σημείο συνάντησης όλων των αστικών κομμάτων και δυνάμεων, που, ο καθένας με τις δικές του σκοπιμότητες, ζητάνε να μην υπάρξει συγκάλυψη για τα Τέμπη.

Την ίδια ώρα, όμως, συγκαλύπτουν όλοι μαζί τον πραγματικό αυτουργό του εγκλήματος: Την πολιτική που αναγνωρίζει ως μηχανοδηγό στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών το κέρδος.

Αυτή η πολιτική δεν πρόκειται να εκτροχιαστεί από μόνη της, όσοι νεκροί κι αν θυσιαστούν στον βωμό της. Μόνο ο λαός μπορεί να την ανατρέψει, ξηλώνοντας τις ράγες του κέρδους από τον σιδηρόδρομο και συνολικά την οικονομία!

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου