MotionTeam |
Από κινητοποίηση του ΚΚΕ για την κατάργηση όλων των διοδίων |
Ομολογεί ότι ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς κάθε αυτοκινητόδρομου, αποκλειστικά κρατικής ιδιοκτησίας ή ιδιωτικής ιδιοκτησίας, υπέρτατο νόμο αποτελεί το «ο χρήστης πληρώνει».
Οπως σημειώνει στην απάντησή του ο επίτροπος, «εναπόκειται στα κράτη - μέλη να αποφασίσουν μεταξύ της αποκλειστικής κρατικής ιδιοκτησίας ή της ιδιωτικής ιδιοκτησίας οδών. Η Επιτροπή υποστηρίζει την αρχή "ο χρήστης πληρώνει", πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες επωμίζονται το κόστος κατασκευής και συντήρησης των υποδομών που χρησιμοποιούν, αντί να χρηματοδοτούνται οι υποδομές μέσω δημόσιων πόρων. Η Οδηγία 1999/62/ΕΚ παρέχει στις κυβερνήσεις τη δυνατότητα να επιβάλλουν διόδια για την ανάκτηση αυτού του κόστους, και καθορίζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται εάν το επιλέξουν».
Ο επίτροπος όμως και η ΕΕ, την οποία εκπροσωπεί, παριστάνουν πως αγνοούν ότι ο «χρήστης», δηλαδή ο λαός, έχει ήδη πληρώσει πολλαπλά πριν καν χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο. Γιατί δικά του λεφτά είναι και τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων, αλλά και τα ευρωενωσιακά κονδύλια. Δικά του χρήματα είναι τα τέλη κυκλοφορίας και η άγρια φορολόγηση των καυσίμων.
Επίσης, από δικά του λεφτά προέρχεται ο δανεισμός με κρατική εγγύηση που απολαμβάνουν ως «μαξιλάρι» οι επιχειρηματικοί όμιλοι για να εκμεταλλεύονται επί δεκαετίες τους αυτοκινητόδρομους, με ληστρικές συμβάσεις, με τα τσουχτερά διόδια, αλλά και με τα σκιώδη διόδια, που εγγυώνται την κερδοφορία τους «βρέξει - χιονίσει».
Ενώ, όπως έχει αποδειχθεί, οι όμιλοι εκμετάλλευσης αποποιούνται κάθε ευθύνη όταν οι «χρήστες» είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους για την ασφάλειά τους και ταλαιπωρούνται για ώρες σε χιονιάδες, κατά τη διάρκεια μεταφορών εύφλεκτων υλικών κ.λπ.
Η μόνη «ασφάλεια» για την οποία νοιάζεται η ΕΕ, όπως αποδεικνύεται και με τις πρόσφατες δηλώσεις του επίτροπου Τζιτζικώστα, είναι οι γέφυρες και οι σήραγγες ανά την Ευρώπη να είναι πολλές, μεγάλες, πλατιές και ανθεκτικές, ώστε να εξυπηρετούν τη γρήγορη μετακίνηση στρατευμάτων και στρατιωτικού εξοπλισμού, για τους ιμπεριαλιστικούς πολεμικούς σχεδιασμούς της. Γι' αυτές τις πολεμικές υποδομές οι λαοί θα πληρώνουν δεκαπλάσια κονδύλια του προϋπολογισμού, για τη λεγόμενη στρατιωτική κινητικότητα.
Οι δε αυξήσεις στα διόδια έχουν τη σφραγίδα της ΕΕ και των ευρωενωσιακών Οδηγιών, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Ο λαός, που πληρώνει αμέτρητες φορές για τις ανάγκες του χωρίς τελικά να απολαμβάνει σύγχρονους - ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, αναγκάζεται να περιορίσει τις μετακινήσεις του, να επιλέγει συχνά επικίνδυνες παρακαμπτήριες ή παράδρομους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή μετακίνησή του.
«Αποδεικνύεται από όλα τα παραπάνω ότι ο λαός δεν είναι απλά "χρήστης", αλλά ο πραγματικός ιδιοκτήτης. Μόνο όμως ο λαός με την οργανωμένη πάλη του, και σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, μπορεί να διεκδικήσει δωρεάν μετακίνηση μέσα από ασφαλείς, σύγχρονες υποδομές και αυτοκινητόδρομους, με κατάργηση παραχωρήσεων και διοδίων.
Χωρίς τα παράσιτα, τους κεφαλαιοκράτες, απαλλαγμένος από το εκμεταλλευτικό σύστημά τους, τα κέρδη και τους πολεμικούς σχεδιασμούς τους, ο εργαζόμενος λαός μπορεί να γίνει κύριος όλου του πλούτου που παράγει», καταλήγει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου