Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025

Για το όνομα;

 

Τη στάση του απέναντι στην 4η φρεγάτα «Belharra», που η ψήφισή της έρχεται στη Βουλή την Πέμπτη, υποτίθεται ότι εξετάζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Αφού ψήφισε από κοινού με την κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, την Ελ. Λύση και τους άλλους τις πολεμικές δαπάνες, αφού άναψε το πράσινο φως για τα «Rafale» και τις φρεγάτες, τώρα παριστάνει τον ...«ταλαντευόμενο», με τον γραμματέα του κόμματος, Καλπάκη, να δηλώνει: «Οφείλουμε να πούμε ένα καθαρό ΟΧΙ στην κούρσα εξοπλισμών που έρχεται ως αποτέλεσμα της αποτυχημένης στρατηγικής του πιστού και δεδομένου συμμάχου που ακολουθεί ο Κυρ. Μητσοτάκης». Δηλαδή, οι εξοπλισμοί που και ο ίδιος ψήφισε είναι για τον ΣΥΡΙΖΑ «αποτυχημένη στρατηγική» μιας «δεδομένης» κυβέρνησης και όχι επιλογή βαθύτερης εμπλοκής στα ΝΑΤΟικά σχέδια, για τα συμφέροντα της αστικής τάξης, που και ο ίδιος στηρίζει. Στο ίδιο μήκος κύματος συντονίζεται και το άλλο μισό του ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά, με τον πρόεδρό της να δηλώνει: «Η μόνη άμυνα απέναντι στην αυξανόμενη ισχύ της Τουρκίας είναι η ενεργητική διπλωματία και ο ουσιαστικός διάλογος με στόχο την επίλυση των μεταξύ μας διαφορών». Τι «ξέχασε»; Οτι «διάλογος» για τα Ελληνοτουρκικά υπάρχει και «τροχοδρομεί» πάνω στον ΝΑΤΟικό «οδικό χάρτη» που καταλήχθηκε στη σύνοδο του Βίλνιους το 2023. Και ότι οι ΝΑΤΟικής κοπής διευθετήσεις προωθούνται ταυτόχρονα με εντάσεις και παζάρια, όπως επιβεβαιώνεται από τις ίδιες τις εξελίξεις. Είναι απορίας άξιον, λοιπόν, πάνω σε τι «ταλαντεύεται» ο ΣΥΡΙΖΑ. Το μόνο για το οποίο θα μπορούσε να διαφωνήσει με την κυβέρνηση στο ζήτημα των εξοπλισμών είναι ...το όνομα της 4ης φρεγάτας.
Αγεφύρωτα

Ζήσαμε τα Τέμπη στον σιδηρόδρομο, οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ προειδοποιούν για «Τέμπη του αέρα» και τώρα προκύπτει κίνδυνος για Τέμπη στις γέφυρες! Σύμφωνα με δημοσίευμα, από τις 6.000 γέφυρες που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία είναι ασυντήρητες, το όριο ζωής έχει παρέλθει προ πολλού και μερικές χιλιάδες από αυτές έχουν πρόβλημα στατικότητας! Δεν είναι τυχαίο ότι σε μεγάλες νεροποντές βλέπουμε γέφυρες να καταρρέουν σαν χάρτινοι πύργοι (ο «Daniel» κατέστρεψε 15 γέφυρες σε όλη τη Θεσσαλία πριν δυο χρόνια), ενώ ακόμα και στον Κηφισό υπάρχουν γέφυρες με εμφανείς φθορές, κι ας περνούν από πάνω τους καθημερινά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα. Από το σύνολο των γεφυρών παρακολουθούνται συστηματικά και με σύγχρονα μέσα μόνο 610, ενώ σύμφωνα με έρευνα του 2019 το 10% όλων των γεφυρών βρίσκονται «σε κρίσιμη κατάσταση». Σημειωτέον, η επιβάρυνση των παλιότερων γεφυρών είναι μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη, αφού οι προδιαγραφές με τις οποίες φτιάχτηκαν, πριν από 50 και πλέον χρόνια, ήταν τελείως διαφορετικές από τις σημερινές. Η παλαιότητα και η φθορά των γεφυρών είναι μέρος μόνο του τεράστιου προβλήματος των γερασμένων και ασυντήρητων υποδομών στη χώρα μας, λόγω της πολιτικής του «κόστους - οφέλους», που αφήνει απροστάτευτο τον λαό, αντιμέτωπο με μεγάλους κινδύνους. Τεράστια έργα που αποδίδουν κέρδη στο κεφάλαιο χρηματοδοτούνται αδρά από κράτος και ΕΕ, ενώ υποδομές χωρίς ανταποδοτικότητα σαπίζουν και προειδοποιούν για σοβαρά ατυχήματα. Αλλη μια επιβεβαίωση ότι η πολιτική του καπιταλιστικού κέρδους και οι λαϊκές ανάγκες δεν ...γεφυρώνονται με τίποτα!

Απιαστο

Συνταξιοδότηση, πρόσβαση σε υπηρεσίες Υγείας, σπίτι, ανατροφή και εκπαίδευση δύο παιδιών, αυτοκίνητο, ετήσιες διακοπές. Αυτά συνθέτουν σήμερα την εικόνα του «αμερικάνικου ονείρου» στη μητρόπολη του καπιταλισμού και κοστολογούνται σε περίπου 5 εκατ. δολάρια εισόδημα σε όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ενήλικα. Μιλάμε για πράγματα αυτονόητα, ειδικά με το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης της παραγωγικότητας και της τεχνολογίας, που διαμορφώνει δυνατότητες για την ικανοποίηση ακόμα πιο σύνθετων αναγκών της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας. Παρ' όλα αυτά, στο σάπιο σύστημα της εκμετάλλευσης και των ανταγωνισμών για το κέρδος είναι πράγματι «όνειρο» να ζεις με τα στοιχειώδη. Μάλιστα το «όνειρο» αυτό καθίσταται όλο και πιο άπιαστο για τους περισσότερους Αμερικανούς, αν σκεφτεί κανείς ότι οι συνολικές αποδοχές ενός εργαζόμενου πλήρους απασχόλησης με απολυτήριο Λυκείου είναι 1,6 εκατ. δολάρια κατά μέσο όρο στη διάρκεια της ζωής του, χωρίς να υπολογίζονται περίοδοι ανεργίας και αναζήτησης εργασίας. Το εισόδημα αυτό απέχει πολύ από το να ζει κανείς με αξιοπρέπεια, ειδικά σε μια χώρα όπου η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των πάντων έχει οδηγήσει εκατομμύρια νοικοκυριά σε τέτοια φτώχεια και απόγνωση, που αν δεν έχεις να πληρώσεις κινδυνεύεις να βρεθείς χωρίς Υγεία, σύνταξη, ακόμα και χωρίς ...Πυροσβεστική αν καεί το σπίτι σου!

Στο άπειρο

Μέχρι το ...Διάστημα εκτείνονται οι ανταγωνισμοί για την πρωτοκαθεδρία στο παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα. Ο Γερμανός υπουργός Αμυνας ανακοίνωσε ότι η χώρα του σκοπεύει να δαπανήσει 35 δισ. για την προστασία των δορυφόρων της και προέτρεψε τα υπόλοιπα κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ να κάνουν το ίδιο, εκτοξεύοντας τις δαπάνες για την πολεμική οικονομία ...έτη φωτός μακριά. Τους «διαγαλαξιακούς» διαξιφισμούς των ιμπεριαλιστών αποδεικνύει και το γεγονός ότι ενώ ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός ρίχνει τίτλους τέλους, η NASA έχει ήδη χτυπήσει την πόρτα ιδιωτικών εταιρειών και τις ενισχύει με πακτωλούς χρημάτων, προκειμένου να κατασκευαστούν ιδιόκτητοι εμπορικοί σταθμοί, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού με την «αντίπαλη δύναμη του Διαστήματος», τον σταθμό Tiangong της Κίνας. Την εικόνα για την ηγεμονία του Διαστήματος συμπληρώνουν οι υπέρογκες συμφωνίες που κλείνουν ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ με μεγαθήρια της αεροδιαστημικής (π.χ. «SpaceX», «Airbus», «Lockheed Martin»), γνωστά για την ανάπτυξη τεχνολογιών «διπλής χρήσης», με εφαρμογή στο πεδίο του πολέμου. Ο «πυρετός» του Διαστήματος είναι καθρέπτης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών που οξύνονται σε κάθε γωνιά της Γης, κάνοντας ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη «να το πάρει πάνω του» ο λαός και να στείλει το σάπιο σύστημά τους στο ...άπειρο κι ακόμα παραπέρα!

 

Ριζοσπάστης  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου