Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023

Αιτία νέας μεγάλης ταλαιπωρίας το πολύπαθο έργο του μετρό

 

Κοινή δήλωση του Σωτήρη Αβραμόπουλου, υποψήφιου περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, και του Βασίλη Τομπουλίδη, υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης, με αφορμή το νέο κλείσιμο της οδού Βενιζέλου στο κέντρο της πόλης

 

Για τουλάχιστον 4 βδομάδας έκλεισε και πάλι από προχτές η οδός Βενιζέλου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των εργασιών για τον σταθμό του μετρό. Η νέα ταλαιπωρία για τους πολίτες έρχεται να προστεθεί στο ήδη εκρηκτικό μείγμα που έχει διαμορφωθεί στο κυκλοφοριακό με την άθλια κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, με ευθύνη όλων διαδοχικά των κυβερνήσεων.

Με αφορμή αυτήν την εξέλιξη και την αγανάκτηση που προκαλεί ο νέος γύρος ταλαιπωρίας σε κατοίκους, εργαζόμενους και επαγγελματίες, ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Βασίλης Τομπουλίδης, υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους:

«Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου είναι ακόμη ένα επεισόδιο του ίδιου έργου που παρακολουθούν οι Θεσσαλονικείς εδώ και 20 χρόνια σχεδόν. Το γεγονός μάλιστα ότι έρχονται δυο βδομάδες μετά τις δηλώσεις του κ. Ζέρβα, όπου καυχιόταν ότι πίεσε για τη γρήγορη ολοκλήρωση του μετρό, αφήνει ακόμη πιο εκτεθειμένη και τη σημερινή δημοτική αρχή, όπως και τις προηγούμενες.

Δεν είναι φυσικό φαινόμενο ότι το 2023 στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας είναι διαλυμένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχει μετρό, δεν υπάρχει επαρκής και ασφαλής περιφερειακή οδός. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόστηκε από διαδοχικές κυβερνήσεις και στηρίχθηκε από τους εκλεκτούς της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ είτε αυτοί βρίσκονται στη διοίκηση του δήμου και της Περιφέρειας είτε στην αντιπολίτευση.

Το κυκλοφοριακό χάος έχει τη σφραγίδα όλων τους και οι μόνοι που επωφελούνται από όλη αυτήν την κατάσταση είναι οι όμιλοι και οι μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίοι κατασκευάζουν και θα λειτουργήσουν το μετρό, που ανέλαβαν δρομολόγια ή νοικιάζουν με leasing οχήματα στον ΟΑΣΘ, που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν το flyover».

Οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σε Περιφέρεια και δήμο καλούν τον λαό της Θεσσαλονίκης να γυρίσει την πλάτη στους υπαίτιους και να διεκδικήσει:

- Αμεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς, νέα λεωφορεία, νέες γραμμές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μείωση του εισιτηρίου.

- Επιτάχυνση του έργου του μετρό που είναι το πιο «σύντομο ανέκδοτο» πανελλαδικά και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά. Να δοθούν σαφή χρονοδιαγράμματα και όχι «τζούφιες» υποσχέσεις. Να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του που θα επιφέρει μεγαλύτερο κόστος στον λαό.

- Μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, καμιά παρέμβαση στην Περιφερειακή Οδό που θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής, η οποία είναι απαραίτητη.

- Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμή στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων για δωρεάν στάθμευση, σύνδεση αυτών των χώρων με το κέντρο της πόλης με ΜΜΜ.

Περιοδεία στον ΟΑΣΘ

Περιοδεία στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στον Φοίνικα έκανε χτες το πρωί ο Σ. Αβραμόπουλος. Εκεί αναφέρθηκε στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο λαός εξαιτίας της διαρκούς υποβάθμισης του συγκοινωνιακού έργου αλλά και στα προβλήματα των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.

Ο λαός ταλαιπωρείται καθημερινά με πολύωρες αναμονές στις στάσεις και παστώνεται σαν σαρδέλες μέσα στα λεωφορεία, καθώς ο ΟΑΣΘ, ενώ θα έπρεπε καθημερινά να κινεί 370 λεωφορεία, διαθέτει μόνο 280, από τα οποία κινεί με το ζόρι τα 250 λόγω έλλειψης οδηγών. Επίσης, κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των λεωφορείων που χρησιμοποιεί με λίζινγκ, έτσι π.χ. ενώ πέρσι είχε 100 λεωφορεία στον στόλο του, τώρα έχει μόλις 40, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των ενοικιαζόμενων από 200 σε 240.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι με τα χρήματα που δίνονται για την ετήσια ενοικίαση των λεωφορείων από τον ιδιώτη επιχειρηματία, θα μπορούσε να έχει επισκευάσει λεωφορεία που με μικρό κόστος μπορούν να επανακυκλοφορήσουν και φυσικά να προμηθευτεί νέα σύγχρονα.

Ο Σ. Αβραμόπουλος ανέδειξε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει στην προτεραιότητά της το θέμα των αστικών συγκοινωνιών. Αναφέρθηκε στο πανηγύρι που στήνεται για να συνεχίσουν να κερδοφορούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Κάλεσε, τέλος, τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία ενάντια στο εργασιακό νομοσχέδιο. Οπως είπε, η απεργία αποτελεί παρακαταθήκη. Και ακόμα και αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα πρέπει να ακυρωθεί στην πράξη, μέσα από τις ΣΣΕ.

Στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος

Περιοδεία στη Διεύθυνση Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος του δήμου πραγματοποίησε ο Βασίλης Τομπουλίδης. Στο κλιμάκιο συμμετείχαν ακόμα οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι Θεσσαλονίκης Μιχάλης Κωνσταντινίδης και Λάζαρος Μιχαηλίδης όπως και η υποψήφια κοινοτική σύμβουλος Μαργαρίτα Αρβανιτάκη.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων τέθηκε το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού στην υπηρεσία, που έχει με τη σειρά της γιγαντώσει τις εργολαβίες. Ο Β. Τομπουλίδης σημείωσε ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» είναι η μόνη παράταξη που προτάσσει το ζήτημα των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού τόσο στην υπηρεσία πρασίνου, όσο και συνολικά στον δήμο. Ειδικά, στην υπηρεσία αυτή απαιτείται γενναία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, επιστημονικού αλλά και εργατοτεχνικού καθώς οι ανάγκες είναι μεγάλες στην κατασκευή αλλά και στη συντήρηση.

Και πρόσθεσε: «Αυτό είναι που μας διαχωρίζει με όλους τους άλλους, γιατί οι ελλείψεις μόνιμου προσωπικού καλύπτονται από τους εργολάβους. Και είμαστε ενάντια γιατί ξέρουμε όλοι τι προβλήματα δημιουργεί η είσοδος των ιδιωτών στους δήμους. Είναι αντικειμενικό ότι επιβαρύνει περισσότερο την πόλη, τους δημότες γιατί ο εργολάβος θέλει να βγάλει κέρδος».

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου