Τρίτη 9 Απριλίου 2024

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ Λέξη για την αντιμετώπιση των αιτιών, ενίσχυση της καταστολής και «τσουβάλιασμα» με τις κινητοποιήσεις

 

Πηγή: Eurokinissi

 

Μια ακόμη φιέστα για την Παιδεία, όπου περίσσεψαν τα «κροκοδείλια δάκρυα», διοργάνωσε η κυβέρνηση, αυτή τη φορά στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, στη Θεσσαλονίκη. Εκεί ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, συμμετείχε σε εκδήλωση για τον σχολικό εκφοβισμό και αναφέρθηκε στα μέτρα τα οποία υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσουν το σοβαρό αυτό κοινωνικό φαινόμενο, χωρίς όμως να ακουμπάνε ούτε στο ελάχιστο τις αιτίες του. 

Επί της ουσίας τα μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα, αποτελούν την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση τον Μάρτη του 2023 και βρίσκονται πολύ μακριά από την ουσία του προβλήματος, ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύονται το πρόβλημα για να περάσουν διατάξεις που φωτογραφίζουν ως βία ακόμη και τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο ορίζει ως ενδοσχολική βία ακόμα και την παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και τον αποκλεισμό των μαθητών από τη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή, βάζοντας ουσιαστικά στο «κάδρο» τις μαθητικές κινητοποιήσεις, ακόμα και τις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και Συλλόγων Γονέων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Κ. Μητσοτάκης εστίασε κυρίως στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών, τη λειτουργία της οποίας ανακοίνωσε νωρίτερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης και την απαγόρευση του κινητού στο σχολείο, μέτρα που ούτε στο ελάχιστο δεν αγγίζουν την ουσία του προβλήματος.

Για την ηλεκτρονική πλατφόρμα, ο πρωθυπουργός είπε ότι «μας δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε το περιστατικό (...) τη δυνατότητα της ανωνυμίας της καταγγελίας» και μίλησε για την ανάγκη «αποτελεσματικής διαχείρισης των καταγγελιών που θα γίνουν» μέσα από πρωτόκολλα που «προτείνουν οι ειδικοί». Και όλα αυτά λίγες μέρες μετά τη γυναικοκτονία στους Αγίους Αναργύρους, όπου η 28χρονη πλήρωσε με τη ζωή της τα αντίστοιχα «πρωτόκολλα» για την αντιμετώπιση των περιστατικών κακοποίησης γυναικών.

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός απέδωσε την ένταση του φαινομένου του bullying στην «χρήση κινητών» από τους μαθητές, υποστηρίζοντας ότι «πρέπει να βάλουμε περιορισμούς στην χρήση κινητού την ώρα του σχολείου». Μάλιστα, σε ένα κρεσέντο υποκρισίας κάλεσε τα παιδιά να σκεφτούν «τι είναι αυτά που μας δίνουν χαρά: το κινητό ή να αθληθούμε ή να κάνουμε μια κοινωνική δράση για να είμαστε χρήσιμοι;» την ώρα που και η κυβέρνηση χτυπά το δικαίωμα της νεολαίας στην άθληση.

Απουσιάζει η πρόληψη

Ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, παρουσίασε αναλυτικά τα μέτρα υπό τον βαρύγδουπο τίτλο «Εθνική στρατηγική και την εκστρατεία ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του bullying», τη στιγμή που είναι ανύπαρκτοι στα σχολεία οι ειδικοί όπως οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ απουσιάζει και η παραμικρή κοινωνική δομή για την στήριξη των παιδιών. Τα δε σχολικά προγράμματα και ο τρόπος λειτουργίας του σχολείου προάγουν τις «αξίες» του ατομικισμού και την λογική «ο θάνατος σου η ζωή μου», αναπαράγουν δηλαδή τις σάπιες «αξίες» του συστήματος. 

Μεταξύ άλλων τα μέτρα περιλαμβάνουν την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, όπου θα γίνονται καταγγελίες από γονείς και μαθητές για περιστατικά κακοποίησης, (σωματική, διαδικτυακή, ψυχολογική).

Επιβεβαιώνοντας ωστόσο ότι η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται το υπαρκτό πρόβλημα του bullying για να περάσει νέα μέτρα καταστολής σε βάρος του μαθητικού κινήματος, ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε και τις αλλαγές στους σχολικούς κανονισμούς, που θα τεθούν σε εφαρμογή τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα, ψηφιοποιούνται οι απουσίες, θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι ενώ οι 114 απουσίες που ισχύουν σήμερα δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, ενώ για περισσότερες απαιτείται ιατρική γνωμάτευση. Φυσικά, τα «δάκρυα» της κυβέρνησης για τις χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των «απουσιών» είναι πέρα για πέρα  υποκριτικά, καθώς η ίδια η πολιτική της ευθύνεται για τις χιλιάδες ώρες που χάνονται εξαιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς.

Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα επιβολής 5ημερης αποβολής, ο σύλλογος διδασκόντων θα μπορεί να προχωρά πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα συντομεύσει η διαδικασία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, ενώ προβλέπεται πως εάν μαθητής προκαλέσει «φθορά» η «ηθελημένο βανδαλισμό» στο σχολείο, το κόστος της θα βεβαιώνεται στην οικογένεια του δράστη.

Τέλος, για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο κ. Πιερρακάκης ισχυρίστηκε ότι η χρήση του πάει μαζί με τα πιο βαριά περιστατικά bullying, γι’ αυτό ορίζονται συνέπειες όπως ότι ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει 5ημερη αποβολή για αποτύπωση περιστατικού σχολικής βίας. Αν υπάρξει διαρροή προσωπικών δεδομένων για προσωπικές στιγμές παιδιών στο διαδίκτυο τότε θα υπάρχει ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Αγωνιστική υποδοχή

Αγωνιστική υποδοχή επιφύλαξαν φορείς του γονεϊκού κινήματος και σωματεία εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης, στον πρωθυπουργό. Φωνάζοντας συνθήματα, όπως «Τα σχολειά δεν θέλουν αξιολογητές, θέλουνε δασκάλους και καθηγητές» και «Όχι στην Παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς» γονείς και εκπαιδευτικοί απαίτησαν ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξη της δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές στην Εκπαίδευση των κυβερνήσεων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου