Αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων προκαλεί η πρόθεση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολείων στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης με εισήγησή της προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Θεσσαλονίκης, προτείνει τη συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο Γυμνάσιο καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου με έδρα το 12ο Γυμνάσιο.
Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ως απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και σημειώνει ότι κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα (σχολική στέγη, διορισμούς εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση των σχολείων) προχωρούν σε παραπέρα υποβάθμιση των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών.
Καλεί σε κοινό αγώνα όλες τις εμπλεκόμενες ΕΛΜΕ, εκπαιδευτικούς, μαθητές και συλλόγους γονέων, ώστε να ακυρώσουν στην πράξη κάθε απόπειρα συγχώνευσης.
Επίσης καλεί την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης να μην εγκρίνουν την προτεινόμενη συγχώνευση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της «ειδικά σε ορισμένα σχολεία, όπως το 30ο ή το 12ο Γυμνάσιο που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό, αντί να ενισχυθούν με υποδομές και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης) αφέθηκαν στην τύχη τους να παλεύουν με τμήματα 30 μαθητών αποδυναμωμένα από διδακτικό προσωπικό το οποίο υποχρεώνεται μετακινείται σε 3 και 4 σχολεία». Επιπλέον οι μαθητές θα πρέπει να μετακινούνται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων, διανύοντας δρόμους διπλής κατεύθυνσης και με ιδιαίτερα πυκνή κυκλοφορία.
Σε ότι αφορά την προτεινόμενη συγχώνευση του 17ου Λυκείου και του 13ου Γυμνασίου που συστεγάζονται, με το 4ο Λύκειο και το 4ο Γυμνάσιο που επίσης συστεγάζονται, σημειώνει ότι «οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.
Τι νόημα έχει αυτή η άσκοπη και τελείως αντιπαιδαγωγική μετακίνηση των μαθητών αφού η συγχώνευση των παραπάνω σχολείων ούτε εξοικονόμηση πόρων προσφέρει ούτε και λύνει κάποια στεγαστική ανάγκη; Ξεριζώνει μόνο τα παιδιά από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, τα αναγκάζει να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον και ανατρέπει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό».
Αναδεικνύει ότι ο σχεδιασμός της ΔΔΕ στόχο έχει τη «μείωση του κόστους» με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών.
Συνδέεται με την παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά και στο πρόγραμμά της.
Σημειώνει επίσης ότι «αυτή η λογική "κόστους-οφέλους" για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Αυτή η λογική είναι υπεύθυνη, για την έλλειψη σχολικών κτιρίων και σύγχρονων υποδομών, την έλλειψη αντισεισμικών, αντιπυρικών ελέγχων και μέτρων ασφάλειας στα σχολεία. Είναι υπεύθυνη για την έλλειψη ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών και βοηθητικού προσωπικού. Για την μείωση των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και την κατάργηση της ενισχυτικής».
Απαιτεί:
-
Καμιά συγχώνευση σχολείων.
-
Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές.
-
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
-
Διορισμό όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών ώστε τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς κενά.
Η ανάρτησή σας είναι ένα αριστούργημα—λαμπρή, οξυδερκής και ευχάριστη ανάγνωση. Σας ευχαριστούμε που μοιραστήκατε την πολύτιμη άποψή σας μαζί μας!
ΑπάντησηΔιαγραφή