Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Ο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ



Η απεργία των εργατών στα εργοστάσια της Ελευσίνας το 1929



Εκδήλωση – αφιέρωμα στον Δημήτρη Μιχαήλ, τον εργάτη που δολοφονήθηκε από το κράτος των κεφαλαιοκρατών στη μεγάλη απεργία των εργατών στα εργοστάσια της Ελευσίνας το 1929, πραγματοποιεί η Τομεακή Επιτροπή Θριασίου – Μεγαρίδας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, την Τετάρτη 29/3, στις 7 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας.

Στην εκδήλωση θα γίνουν προβολή ντοκιμαντέρ με αρχειακό υλικό για την απεργία, ομιλία από τον Μ. Μαΐλη, μέλος τη ΚΕ του ΚΚΕ, και αφιέρωμα στο εργατικό τραγούδι. Στο χώρο θα λειτουργούν, παράλληλα, φωτογραφική έκθεση με αρχειακό υλικό της εποχής και βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής».
Σήμερα, ο «Ριζοσπάστης» παρουσιάζει ένα σύντομο χρονικό αυτής της απεργίας (αναλυτικότερο χρονικό είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα στις 23 και 30 Ιούλη 2015).

«Διάζωμα» διάσωσης ή διάδρομος ιδιωτών στη διαχείριση των Μνημείων;




Στις 8 Φεβρουαρίου 2017 η υπουργός Πολιτισμού Λ. Κονιόρδου συναντήθηκε με την περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Χρ. Καλογήρου και αντικείμενο της συζήτησης ήταν τα αρχαιολογικά έργα που θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια μέσω του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014 – 2020. Παρών σε αυτή τη συνάντηση ήταν και ο πρόεδρος μιας μη κυβερνητικής κίνησης πολιτών, το γνωστό «Διάζωμα», Σταύρος Μπένος. Η κ. Κονιόρδου είχε φροντίζει πριν ακόμα αναλάβει τα ηνία του ΥΠΠΟ να δηλώσει την συμπάθειά της στο «Διάζωμα» και τις πρακτικές του χαρακτηρίζοντάς το «λαμπρό παράδειγμα» (βλ. ΕΔΩ).

Λίγες ημέρες αργότερα ο Δήμος Ηρακλείου υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας για την Προστασία και Ανάδειξη της παλιάς πόλης του Ηρακλείου και του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού, όχι με το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως κάθε λογικός νους θα φανταζόταν, αλλά με το «Διάζωμα».  

Μεταξύ των στόχων του Μνημονίου είναι η ανάδειξη της περιοχής του Ηρακλείου «σε μητροπολιτικό κέντρο διαπεριφερειακής εμβέλειας για τον Μινωικό Πολιτισμό με άξονα την έρευνα – τεχνολογία και τον πολιτισμό, καθώς και ισχυρό κέντρο κρουαζιέρας στην περιοχή της Μεσογείου».Το «Διάζωμα» από την πλευρά του θα συμβάλει με τις εξής μελέτες:
  • Μελέτη MarketingPlan για τη δημιουργία επώνυμου προϊόντος πολιτιστικού τουρισμού.
  • Μελέτη Υποβάθρου για τα πιθανολογούμενα έσοδα της Πολιτιστικής Διαδρομής .
  • Μελέτη «Οργάνωση της συμμετοχής της τοπικής οικονομίας στην Πολιτιστική Διαδρομή».
  • Μελέτη «Ψηφιακή Στρατηγική για τον Πολιτισμό, ως Οδηγός για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στο χώρο του πολιτισμού».