Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017

Η «κοινωνική Ευρώπη» και άλλα παραμύθια



Επτά υπουργοί από διαφορετικές κυβερνήσεις κρατών - μελών της ΕΕ δημοσίευσαν στην εφημερίδα «Κοριέρε Ντελα Σέρα» ένα κοινό άρθρο - παρέμβαση στις διεργασίες που γίνονται στην ΕΕ, με τον τίτλο «Η ανάγκη να οικοδομηθεί μια πιο κοινωνική Ενωση». Από την ελληνική κυβέρνηση, το άρθρο υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Γ. Κατρούγκαλος, μαζί με τους ομολόγους του από τη Γερμανία, τη Μάλτα, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Τσεχία και την Πορτογαλία. Πέρα από την προσπάθεια που κάνουν να εξωραΐσουν την 60χρονη ιστορία της ΕΕ, με τις αναρίθμητες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, την κατακρεούργηση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την περιστολή κοινωνικών και άλλων δικαιωμάτων, την ταύτιση του κομμουνισμού με το ναζισμό και την αθώωση των εγκλημάτων του δεύτερου, το άρθρο των επτά κυβερνητικών στελεχών έχει το βλέμμα στραμμένο κυρίως προς τα μπρος: Στην προβολή κάλπικων «διαχωριστικών γραμμών» ανάμεσα σε διαφορετικές εκδοχές της ίδιας αστικής πολιτικής, που συγκρούονται για το πώς θα εξυπηρετηθούν καλύτερα τα συμφέροντα του κεφαλαίου, στις συνθήκες που διαμορφώνουν οι δυσκολίες της οικονομίας να ανακάμψει ορμητικά, η ανισομετρία στην ΕΕ που μεγαλώνει, η όξυνση του ανταγωνισμού ανάμεσα στα κράτη - μέλη και με τα άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Αξιωματικοί «ανησυχούντες» και ποιος θα τους μαζέψει;




Η είδηση όπως την διαβάσαμε στην ιστοσελίδα εκκλησιαστικών ειδήσεων Romfea: Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επισκέφθηκε τη Σχολή Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ , σ΄αυτήν μετεκπαιδεύονται ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμων και των Σωμάτων Ασφαλείας από το βαθμό του συνταγματάρχη και πάνω) και μίλησε στους μαθητές της για την «συμβολή του ιερού κλήρου στην Επανάσταση του 1821».

Τι τους είπε; Πως « η επανάσταση του Εικοσιένα και ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία ωρίμασαν ως κοινός καρπός της συνυφασμένης ελληνικής ψυχής και εκκλησιαστικής συνείδησης του λαού μας και πραγματώθηκαν ως έργο, σε μεγάλο βαθμό, του Κλήρου». 
Πράγματα γνωστά, αυτά που μας μάθαιναν και στο σχολείο για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κλήρου στην Επανάσταση, χωρίς εκείνες τις «ενοχλητικές» αναφορές για την στάση του πατριαρχείου , τον αφορισμό της Επανάστασης από τον πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε΄, την καιροσκοπική στάση μητροπολιτών κ.λπ.

«Χρήσιμοι διαμεσολαβητές»...



Τις προάλλες, η «Αυγή» στο κύριο άρθρο της, με αφορμή την όξυνση των σχέσεων ΕΕ - Τουρκίας έκανε λόγο για «τρομακτική ένταση» που «διαλύει τις σχέσεις της Τουρκίας με την Ευρώπη, με ό,τι δραματικό συνεπάγεται αυτό για το μέλλον της χώρας (...) που απέχει μια ανάσα από την Ελλάδα, η οποία έχει επενδύσει πολλά στην καλή γειτονία και έχει κάθε λόγο να φοβάται πού θα βγάλει μια κλιμάκωση της τουρκικής κρίσης», προσθέτοντας ότι «ίσως λοιπόν η Ελλάδα να είναι η μόνη χώρα που μπορεί να παίξει τον ρόλο του ψύχραιμου μεσολαβητή». Την επομένη, στην «Καθημερινή», ο Αλ. Παπαχελάς έγραφε πως «η Ελλάδα άλλαξε πριν από πολλά χρόνια στρατηγική. Κατάλαβε πόσο ανόητο είναι να πολεμάει την τουρκική ένταξη για λογαριασμό όσων ήθελαν να κρύβονται πίσω της. Παρ' όλα αυτά, η Γερμανία ή η Ολλανδία δεν συνορεύουν με γείτονα που βρίσκεται σε νευρική κρίση. Εμείς είμαστε δίπλα του και διατρέχουμε τον κίνδυνο να πληρώσουμε τη νύφη (...) Ο κίνδυνος είναι πάντοτε να προκαλέσει κάποια ένταση η Τουρκία, ειδικά μάλιστα την περίοδο μέχρι το περιώνυμο δημοψήφισμα. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν σε αυτήν την περίπτωση δηλώσεις στήριξης της Ελλάδας από διάφορους Ευρωπαίους ηγέτες και αξιωματούχους. Μέχρι εκεί, όμως».

Αντικομμουνισμός «από κούνια» σε βιβλία που μοιράστηκαν σε μαθητές...


Για ωμό αντικομμουνισμό σε βιβλία που μοιράστηκαν σε μαθητές κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ. Σημειώνει πως εκπαιδευτικοί και γονείς έχουμε υποχρέωση να διδάξουμε την αλήθεια.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ικαρία μοιράστηκαν πρόσφατα δύο βιβλία για την περσινή συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα "σχετικό με τις χώρες της Ευρώπης"… Το υλικό αυτό έχει εκδοθεί και διανέμεται δωρεάν από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Στο εκπαιδευτικό έντυπο "Πάμε να εξερευνήσουμε την Ευρώπη!" ορίζονται οι έννοιες του πολέμου, της ειρήνης, της ελευθερίας και της απασχόλησης (όχι εργασίας) μέσα από τη σκοπιά της ΕΕ. Οι μικροί μαθητές προετοιμάζονται για το αβέβαιο μέλλον και τον εργασιακό μεσαίωνα που τους περιμένει, "…επειδή οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πρέπει να ανταγωνιστούν με επιχειρήσεις από άλλα μέρη του κόσμου, που ίσως να μπορούν να κάνουν το ίδιο έργο με μικρότερο κόστος". 
Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία της γηραιάς ηπείρου αποστεωμένη από ταξικές επαναστάσεις, για μια αρχαία Ελλάδα και μια ρωμαϊκή Αυτοκρατορία χωρίς δούλους.