Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν συμπεριέλαβε στη
στρατηγική της πράσινης μετάβασης τις αυξήσεις των φόρων στο ντίζελ, με σκοπό
να οδηγηθούν οι οδηγοί σε επιλογές προς πιο οικολογικές πηγές ενέργειας για τις
μετακινήσεις τους. Μετά όμως τις διαμαρτυρίες των διαδηλωτών των «κίτρινων
γιλέκων» και τις ταραχές στο Παρίσι ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Εντουάρ Φιλίπ
ανακοίνωσε την αναβολή της αύξησης των καυσίμων για έξι μήνες. Δηλ. αν και ο Ε. Μακρόν στην υποστήριξη της αναγκαιότητας
των μέτρων προέτασσε οικολογικά ζητήματα, παρόλο που αφορούσαν και την
προσπάθεια για μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού, όμως οι οικονομικές επιπτώσεις τους σε μεγάλες
μάζες πληθυσμού προκάλεσαν οργή γα την αυξανόμενη οικονομική ανισότητα σε μια
πλούσια χώρα και για την κυβερνητική αδιαφορία για τα δεινά τους.
Στη
Γαλλία, πέρα από το χαρακτήρα αυτών των αντιδράσεων και την κοινωνική σύνθεση αυτού που ονομάστηκε
κίνημα των «κίτρινων γιλέκων», αναδείχτηκε και ο τρόπος που εκδηλώνεται η
ευαισθησία της κυρίαρχης εξουσίας για το περιβάλλον. Η λύση που προκρίνεται στα
περιβαλλοντικά προβλήματα φαίνεται πως είναι η επιβολή φόρων στην ευρεία βάση
των εργαζόμενων. Η επιβολή λοιπόν φόρων
που ονομάζονται περιβαλλοντικοί και οι
αντιδράσεις που προκάλεσαν είναι ενδεικτικοί του τρόπου που η κυρίαρχη πολιτική
μεθοδεύει τη μετάβαση σε ό,τι χαρακτηρίζεται πράσινη οικονομία και βιώσιμη ανάπτυξη
που προστατεύει το περιβάλλον.