Φωτο άπο networkrailmediacentre.co.uk |
Αλλο ένα παράδειγμα για τις οδυνηρές συνέπειες της πολιτικής του «κόστους - οφέλους» στους σιδηροδρόμους αναδείχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία, με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Independent» στις 18 Απρίλη. Σύμφωνα με διαβαθμισμένη έκθεση της «Network Rail» που απευθύνεται σε διευθυντικά στελέχη, τα επόμενα χρόνια θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις των τρένων και τα ναύλα, ενώ το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης για την επόμενη πενταετία δεν επιτρέπει στη «Network Rail» «να λειτουργήσει, να διατηρήσει και να ανανεώσει» τον σιδηρόδρομο στο σημερινό επίπεδο αξιοπιστίας του.
Η «Network Rail» είναι κρατική εταιρεία, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια των υποδομών στο μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου. Από τις αρχές του 1990, με το κύμα των μεγάλων ιδιωτικοποιήσεων, η κρατική «British Rail» «έσπασε» σε πολλά κομμάτια. Εκατοντάδες ιδιωτικές εταιρείες και ακόμα περισσότεροι υπεργολάβοι ανέλαβαν τμήματα του σιδηρόδρομου, τη συντήρηση του δικτύου, τη σήμανση, τα δρομολόγια κ.ο.κ., υπό την αιγίδα της ιδιωτικής «Railtrack». Οταν αυτή πτώχευσε, και ενώ είχαν μεσολαβήσει πολλά και αιματηρά ατυχήματα, το σιδηροδρομικό δίκτυο επέστρεψε στην ιδιοκτησία του κράτους, μέσω της «Network Rail», που συστάθηκε γι' αυτόν τον σκοπό.