Εδώ και μήνες είχαμε προειδοποιήσει ότι η περίφημη τράπεζα θεμάτων δεν είναι τίποτα άλλο από ένα εργαλείο αποθάρρυνσης και απόρριψης. Ακόμα κι αν λειανθούν οι φετινές «τεχνικές» αστοχίες (θέματα ακαταλαβίστικα, γεμάτα λεπτομέρειες, υπερβολικά δύσκολα σε ένα σχολείο και υπερβολικά εύκολα στο διπλανό του κτλ), ο κεντρικός ρόλος της τράπεζας παραμένει: Όσοι είναι λίγο αδύναμοι μαθητές ή δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια, ας μας αδειάζουν καλύτερα τη γωνιά, το λύκειο δεν είναι για όλους, πρέπει να μείνουν μόνο οι λίγοι και εκλεκτοί…
Τα αποτελέσματα είναι τραγικά. Με τους πρώτους υπολογισμούς, το 20% των μαθητών μένει στα μαθηματικά, ενώ η κατάσταση συνολικά θα είναι ακόμα χειρότερη. Φυσικά, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων μένουν είναι από υποβαθμισμένες περιοχές, αλλά και από περιοχές της υπαίθρου, αποδεικνύοντας την ταξικότητα της εκπαίδευσης.