Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Η «κρίση της πανδημίας» ή η πανδημική κρίση του καπιταλισμού

 

  Πηγή: Eurokinissi

 

Κάποια χρόνια πριν μπήκε στη ζωή μας ο όρος «δόγμα του σοκ» με τον γνωστό μας πρώην να κάνει ένα επικό σαρδάμ. Προσπάθησαν να μας πείσουν από τότε ότι τα πράγματα πάνε στραβά και μας γλιτώνουν. Άλλοι κατηγορούσαν κωμικές κυβερνήσεις και άλλοι εισήγαγαν τον νέο όρο περί ατομικής μας ευθύνης αφού …«μαζί τα φάγαμε».

Και έρχεται ο Φλεβάρης του '20 και ένας ιός εξαπλώνεται από Ανατολή σε Δύση και προκαλεί προβλήματα στα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού, αλλά και μέγιστα προβλήματα στο σύστημα που αυτοί πρεσβεύουν.

Ακόμα και οι πιο αδαείς αναγνωρίζουν πόσο ακάλυπτους μας αφήνει το οικονομικό τους σύστημα, που τα κέρδη τους μπαίνουν πάνω από την υγεία του κόσμου και πάνω από τις ζωές μας ακόμη και σε συνθήκες πανδημίας.

Εν μέσω οικονομικών συμφωνιών τα σύνορα με Κίνα δεν κλείνουν, οι εβδομάδες μόδας παραμένουν ανοιχτές για να διατηρηθεί η εδραιωμένη φθηνή εργασία του υφάσματος που όμως πουλιέται πανάκριβα από τις βιομηχανίες στον δυτικό καπιταλιστικό κόσμο.

-Από τι να μας προστατεύσει η αστυνομία; -Από την ανομία, τις μολότοφ… -Πολλή τηλεόραση βλέπεις

 


Το αμφιθέατρο του παραλόγου – ΟΧΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

-Μα και τώρα μπορεί να μπει η αστυνομία, όταν συντελείται έγκλημα στα ΑΕΙ.
-Ναι αλλά σε λίγο θα έχει κατάστημα εκεί.

Το νέο σώμα δε θα φέρει όπλο.
Γκλομπ; Χειροπέδες; Δακρυγόνα; Κρότου-Λάμψης;

Η πρωτοβουλία ΟΧΙ Αστυνομία στα Πανεπιστήμια μας δείχνει με ένα μικρό και έξυπνο σκετσάκι ποια είναι η ουσία του νομοσχεδίου για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και τι θέλει να πετύχει. (Και είναι αμφίβολο, παρεμπιπτόντως, αν θα μπορούσε να έχει γίνει αυτό το γύρισμα, με την “άδεια” του νέου σώματος και την “ελεγχόμενη πρόσβαση” στα αμφιθέατρα).

Ο καθηγητής ανακοινώνει τα μέτρα, οι φοιτητές τα σχολιάζουν και το σκετσάκι μας δίνει το μήνυμα.

Το ελληνικό πανεπιστήμιο χρειάζεται να είναι αυτοδιοίκητο και να χρηματοδοτείται σωστά.

Η φύλαξη είναι υπόθεση του ίδιου του πανεπιστημίου.

ΟΧΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ Να αποσυρθεί από τα σχολεία το πρόγραμμα «Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα»!


Στόχος του προγράμματος η διδασκαλία της αναθεώρησης - παραχάραξης της Ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου

 

Με στόχο τη λήθη οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν και την «άλλη πλευρά», δηλαδή τους ναζί κατακτητές
Με στόχο τη λήθη οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν και την «άλλη πλευρά», δηλαδή τους ναζί κατακτητές
«Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα»: Πρόγραμμα με αυτόν τον τίτλο εμφανίστηκε τελευταία, για τη διδασκαλία στα σχολεία της Ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της ναζιστικής κατοχής. Πρόκειται για πρόγραμμα που προέρχεται από το γερμανικό ΥΠΕΞ και σε συμφωνία με διάφορα ιδρύματα και καθηγητές στην Ελλάδα, όπως ο καθηγητής Αγγελος Παληκίδης, που έχει επεξεργαστεί και τον «Οδηγό για τους Εκπαιδευτικούς», ένα σύγγραμμα για τη μεθοδολογία διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολεία. Ο Α. Παληκίδης είναι επίκουρος καθηγητής Διδακτικής της Ιστορίας, μέλος της επιστημονικής Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και εμπειρογνώμονας του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη διδασκαλία της Ιστορίας.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, για το οποίο διατίθενται πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ, επιχειρείται μια νέα προσέγγιση της Ιστορίας, στη βάση προσωπικών προφορικών μαρτυριών πολλών απόψεων επί του θέματος. Στην ουσία, επιχειρείται η αναθεώρηση «δυσάρεστων» ιστορικών ντοκουμέντων, με άμβλυνση των ευθυνών της Γερμανίας για εκείνη την περίοδο.

Ταύτισε την ελευθερία και τη δημοκρατία με την ... αστυνομία και τα συμφέροντα μιας χούφτας παρασίτων

Ενταγμένο στο πλαίσιο των συνολικών αντιδραστικών αλλαγών που σπεύδει να προωθήσει εν μέσω πανδημίας παρουσίασε το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας από τη βήμα της Βουλης. Οπως τόνισε άλλωστε, πρόκειται για μία «μεταρρύθμιση ανάμεσα σε πολλές που προωθούμε ταυτόχρονα με την αντιμετώπιση της πανδημίας», ανήκει δε στις «ρυθμίσεις» «που ανοίγουν ορίζοντες στο μέλλον», «συγχρονίζοντας» την Ανώτατη Εκπαίδευση, «με τις ανάγκες και τον βηματισμό του 21ου αιώνα».

Αναλύοντας δε τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, είπε μεταξύ άλλων ότι έρχεται και «ως αντίδραση σε ένα ανορθολογικό καθεστώς», καθώς «σήμερα στη χώρα μας 8 στους 10 νέους εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Φέτος μόνο είχαμε 81.000 καινούργιους φοιτητές, από τα 103.000 παιδιά που γεννήθηκαν το 2002. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο», σε μια έμμεση παραδοχή ότι θέλουν να εισάγουν φραγμούς στην πρόσβαση, οι οποίοι είναι δεδομένο ότι θα πλήξουν περισσότερο τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.