Για τη δολοφονία της ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη
«Ερχονται
τώρα οι “αγριότητες”. Τέτοιες γένηκαν με τούτη τη διαφορά: α) Πολύ πιο
πολλές γένηκαν και γίνονται από την αντίδραση. β) Απ’ τις άλλες οι
περισσότερες σκηνοθετήθηκαν απ’ την αντίδραση που και τίποτα αν δεν
κάναμε πάλι θα σκηνοθετούσε σε βάρος μας “αγριότητες” και γ) φρόντισα
και έψαξα να βρω, μα ούτε μια περίπτωση υπάρχει, που νάχει δοθεί σαν
γραμμή του ΚΚΕ να γίνουν αγριότητες. Ομως αγριότητες έγιναν και τέτοιες
έκαναν και μέλη του Κόμματος. Τέτοια μέλη που, είτε προβοκάτορες ήταν,
είτε που δεν ήταν άξια νάναι μέλη του Κόμματος. Φυσικά οι πράξεις που
κάναν τα μέλη του Κόμματος δημιουργούν ευθύνες και για το ίδιο. Μα μια
που το ΚΚΕ δεν έδωσε τέτοια γραμμή και αυτούς που έκαναν υπερβασίες και
τις υπερβασίες τις ίδιες τις απεκήρυξε και τις αποκηρύσσει, δε
δημιουργείται ζήτημα ηθικής τάξης για το ΚΚΕ. Γιατί το Κόμμα μας έχει το
θάρρος να διακηρύξει ότι τέτοιες περιπτώσεις, όπως του Κορώνη
(καθηγητής Πολυτεχνείου), είτε της ηθοποιού Παπαδάκη, δεν μπορούν να
βρουν δικαίωση και πρέπει να καταδικαστούν ανοιχτά».
(Από την εισήγηση του Νίκου Ζαχαριάδη στη 12η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ – 1945).
Η επίθεση
Ολο
και πιο πυκνά το τελευταίο διάστημα εμφανίζονται δημοσιεύματα, βιβλία –
ένθετα σε εφημερίδες, ντοκιμαντέρ, αφιερώματα στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ,
θεατρικές παραστάσεις που στοχεύουν στη διαστρέβλωση της Ιστορίας του
ΚΚΕ.
Πρωταρχική θέση κατέχει για μια ακόμα φορά η δεκαετία του 1940,
οπότε οι εργατικές – λαϊκές μάζες βγήκαν στο προσκήνιο της Ιστορίας. Οι
πρωταγωνιστές της επίθεσης μπορούν να αναζητηθούν στην πληθώρα των
αστικών και οπορτουνιστικών πολιτικών δυνάμεων. Ακροδεξιοί, φιλελεύθεροι
δημοκράτες, σοσιαλδημοκράτες, οπορτουνιστές εναλλάσσονται στο γαϊτανάκι
της απόπειρας ηθικής απαξίωσης της Ιστορίας του εργατικού – λαϊκού και
κομμουνιστικού κινήματος, ανασύροντας τα «καινούρια» επιχειρήματά τους
από το παλιό και γνωστό αντικομμουνιστικό οπλοστάσιο που αναπαράγεται
μονότονα, ακολουθώντας την πεπατημένη του γκεμπελικού «πες πες κάτι θα
μείνει».