Η ανάπτυξη «έρχεται»... Σημασία έχει βέβαια για ποιον, με τι όρους και τελικά ποιος ωφελείται. Το παράδειγμα της διεθνούς παραγωγής «Barracunda», με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας, μέρος της οποίας θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη, είναι απόλυτα εύγλωττο ως προς το ποιος θα βγει τελικά κερδισμένος.
Η συγκεκριμένη παραγωγή υλοποιείται μέσω του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και θα λάβει το 40% του περίφημου cash rebate (επενδυτικό κίνητρο για τις επιλέξιμες δαπάνες μιας κινηματογραφικής ταινίας που θα γυριστεί στην Ελλάδα). Μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ, που προέρχονται από χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Και, βέβαια, για να λάβει κανείς την επιστροφή 40% των δαπανών πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η ταινία. Άρα, καταλαβαίνουμε ότι κάτι τέτοιο αφορά αποκλειστικά και μόνο μονοπώλια του χώρου και όχι τον σκηνοθέτη - παραγωγό. Η σύσταση επομένως αυτού του οργανισμού, από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και η αξιοποίησή του από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ πατάνε πάνω στο πρόβλημα της ανυπαρξίας εθνικής κινηματογραφικής παραγωγής, με στόχο τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών ομίλων, ελληνικών και ξένων, να διεισδύσουν και να επενδύσουν στον τομέα.