«Χρυσό
αυγό» οι «πράσινοι» φόροι, οι μηχανισμοί στήριξης των ομίλων και τα
αντιλαϊκά μέτρα του νέου υπερμνημονίου που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης
«ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ»
|
Η
αντικατάσταση του στόλου των συμβατικών αυτοκινήτων με «πράσινα» είναι
μια από τις μεγαλύτερες μπίζνες των επόμενων δεκαετιών, από την οποία οι
αυτοκινητοβιομηχανίες περιμένουν μεγάλη τόνωση της κερδοφορίας τους |
Με πόσους τρόπους θα πληρώσει ο λαός την «πράσινη μετάβαση»,
την ανάπτυξη δηλαδή για τα «πράσινα» κέρδη του κεφαλαίου, που βρίσκεται
στον πυρήνα της στρατηγικής της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων, στο όνομα
της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής;Οπως προκύπτει από
όσα αποκαλύπτονται για τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου και από όσα έχουν
ήδη αρχίσει να βαραίνουν την πλάτη του λαού, οι τρόποι με τους οποίους
θα επιχειρήσουν να του φορτώσουν την «πράσινη ανάπτυξη» είναι
ανεξάντλητοι: Από νέα αντεργατικά μέτρα, που αποτελούν
«προαπαιτούμενα» για τη συμμετοχή των μονοπωλιακών ομίλων στο Ταμείο
Ανάκαμψης, για τη γενναία επιδότησή τους, μέχρι νέους «πράσινους» εθνικούς και ευρωπαϊκούς φόρους, που θα συμπληρώσουν τους ήδη υπάρχοντες και θα μεγαλώσουν την αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.
Το παράδειγμα με την Ενέργεια, που αναλύεται στη διπλανή σελίδα, είναι αποκαλυπτικό. Οι «πράσινοι» φόροι
για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην παραγωγή της ηλεκτρικής
ενέργειας μετακυλίονται αργά ή γρήγορα στα τιμολόγια, όπως και οι
ακριβότερες τιμές του εισαγόμενου φυσικού αερίου, αφού οι - επίσης
πανάκριβες - ΑΠΕ δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ενεργειακή επάρκεια και
σταθερότητα, καθώς εξαρτώνται άμεσα από τις ασταθείς καιρικές συνθήκες.
Το Ταμείο Ανάκαμψης
είναι ένα ακόμα παράδειγμα. Τα κράτη - μέλη θα μοιραστούν περίπου 750
δισ. ευρώ για να τα διανείμουν στα μονοπώλιά τους, με έμφαση στους
κλάδους της «πράσινης» Ενέργειας και του ψηφιακού μετασχηματισμού, από
τους προϋπολογισμούς της ΕΕ και από δανεισμό. Για να εκταμιευθούν
αυτά τα λεφτά, θα πρέπει το κάθε κράτος - μέλος να προωθεί μια σειρά από
αντιλαϊκές - αντεργατικές μεταρρυθμίσεις, όπως ήταν στη χώρα μας ο
νόμος για το 10ωρο.