Το ατσάλι δένεται στη μεγάλη φωτιά και στο δυνατό ψύχος. Τότε γίνεται δυνατό και τίποτα δεν φοβάται. Έτσι ατσαλώθηκε και η δική μας γενιά και έμαθε να μην παραδίδεται! Νικολάϊ Οστρόφσκι EΠIKOIΝΩΝΙΑ drasistooraiokastro@gmail.com
Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023
Μέρισμα
«Καζάν - καζάν» και οι λαοί ... στο καζάνι
κάθε νοικοκυριό χρειαζόταν λογιστή
για να κάνει τη φορολογική του δήλωση.
Από τη νέα χρονιά
θα χρειάζεται και ...χρηματιστηριακό σύμβουλο
για να διαλέξει χρώμα στα τιμολόγια του ρεύματος.
Θα μελετάει ο σύμβουλος κάθε μήνα
τις διακυμάνσεις στο χρηματιστήριο Ενέργειας
τον NASDAQ, τον FTSE, τον Dow Jones
και θα βγάζει πόρισμα...
* * *
Αλλά μην αγχωνόμαστε...
Υπάρχει και ο ανταγωνισμός
που ρίχνει τις τιμές και προσφέρει «επιλογές».
* * *
Διάλογος από το (κοντινό) μέλλον:
-- Πόσο πληρώνεις την κιλοβατώρα;
-- 0,088 ευρώ.
-- Πω πω! Σε κλέβουνε!
-- Γιατί, εσύ πόσο πληρώνεις;
-- 0,0875 ευρώ την κιλοβατώρα... ώρα να αλλάξεις πάροχο.
Η ελευθερία των πολύχρωμων τιμολογίων
Κι αν η φτώχεια και η στέρηση δεν παρουσιάζονται για πρώτη φορά επί καπιταλισμού, αναμφίβολα όμως για πρώτη φορά συνυπάρχουν με μια τέτοια βελτίωση των υλικών συνθηκών που δίνει τη δυνατότητα σε άνοδο του βιοτικού επιπέδου για τεράστιο αριθμό ανθρώπων. Στο καπιταλιστικό όμως σύστημα, με το μονοπώλιο της τάξης των καπιταλιστών πάνω στα μέσα παραγωγής, υποβαθμίζοντας όλες τις κοινωνικές σχέσεις σε ανταλλαγή αντικειμένων και μετατρέποντάς τα πάντα σε εμπορεύματα με σκοπό το κέρδος, οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών καθορίζονται από τις δυνάμεις της προσφοράς και ζήτησης με στόχο το κέρδος, με τις ανθρώπινες ανάγκες να γίνονται έρμαια των επιταγών της αγοράς.
Καθώς η εξάπλωση των καπιταλιστικών επιταγών τις τελευταίες δεκαετίες επεκτείνεται σε όλα τα επίπεδα, η ιδιωτικοποίηση σχεδόν των πάντων θεωρείται επιβεβλημένη, ακόμα κι αν οι συνέπειες για τους ανθρώπους είναι καταστροφικές. Σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο, οι κυβερνήσεις στρέφονται προς τους ιδιωτικούς διαχειριστές ελέγχοντας τα πάντα, από τις ηλεκτρικές επιχειρήσεις μέχρι τις φυλακές, από τις σιδηροδρομικές μεταφορές μέχρι την εκπαίδευση, με το προπαγανδιστικό σκεπτικό πως τα κέρδη και το δημόσιο συμφέρον αλληλεπικαλύπτονται καλύτερα όταν η ιδιωτικοποιημένη υπηρεσία βρίσκεται σε ανταγωνιστική αγορά. Μόνο που αυτό δεν έχει επαληθευτεί στην πράξη.