Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Με σοβαρά κενά η πυρασφάλεια στα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «HELLENIC TRAIN»

 

Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον από το 2012 μέχρι σήμερα οι αμαξοστοιχίες έκαναν δρομολόγια, θέτοντας σε έναν ακόμα κίνδυνο τους επιβάτες σε περίπτωση φωτιάς

 

 

Χωρίς να υπάρχει πιστοποιημένο και δοκιμασμένο σύστημα πυρασφάλειας για την προστασία των επιβατών, κάνουν δρομολόγια οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «Hellenic Train» εδώ και χρόνια!

Ακόμα και τώρα, που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επανέναρξη των δρομολογίων μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, η πιστοποίηση στο σύστημα πυρασφάλειας είναι ανύπαρκτη και σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη», οι υπεύθυνοι της εταιρείας «τρέχουν να προλάβουν».

Η αποκάλυψη είναι ενδεικτική του τι συνέβαινε και συμβαίνει στους σιδηροδρόμους. 

Στην πραγματικότητα, το ταξίδι με τρένο τουλάχιστον από το 2012 μέχρι και σήμερα γινόταν χωρίς πιστοποιημένα συστήματα πυρασφάλειας και κατά συνέπεια μία φωτιά σε κάποιο βαγόνι θα μπορούσε να έχει τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους.

Επιπλέον, είναι τουλάχιστον προκλητικό να ζητάνε κράτος και εταιρεία «αξιολόγηση» και «πιστοποίηση» του προσωπικού, για να ενισχύεται το παραμύθι του ανθρώπινου λάθους, την ώρα που η «πιστοποιημένη» «Hellenic Train» και προηγούμενα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτουν στα τρένα τα προβλεπόμενα συστήματα πυρασφάλειας, που σε περίπτωση φωτιάς μπορεί να αποβούν σωτήρια.

Πρόκληση και προσβολή ο θάνατος των 57 ανθρώπων στα Τέμπη να βαφτίζεται «θυσία»

 

 

Σε σχόλιο του το Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Μαρούσι σημειώνει:

«Είναι πρόκληση και προσβολή ο θάνατος των 57 ανθρώπων στα Τέμπη να βαφτίζεται "θυσία", έγκλημα ήταν στο βωμό του κέρδους και με ενόχους όλους εκείνους που υπηρέτησαν αυτές τις πολιτικές και διαχειρίστηκαν το -εχθρικό για τον λαό και τις ανάγκες του - σημερινό κράτος.

Αυτή ακριβώς είναι η "παλιά Ελλάδα" που πρέπει να αλλάξει, μέρος της οποίας είναι και ο κύριος Μητσοτάκης και όλοι όσοι προσπαθούν να αφήσουν στο απυρόβλητο και τελικά να "δικαιώσουν" τη συνέχιση της ίδιας εγκληματικής πολιτικής».

«Προσαρμογή» κάτω από τον πληθωρισμό και σχεδόν όσο ήταν πριν από 11 χρόνια!

 

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΜΙΣΘΟ

Ούτε τον πληθωρισμό στα είδη διατροφής που καταναλώνει η εργατική - λαϊκή οικογένεια, ο οποίος τους πρώτους μήνες του έτους κινείται στο 15%, δεν καλύπτει η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού τον οποίο ανακοίνωσε την Παρασκευή η κυβέρνηση και μονομερώς όρισε στα 780 ευρώ μεικτά από 713 ευρώ σήμερα, ενώ το κατώτατο ημερομίσθιο στα 34,84 ευρώ. Η αναπροσαρμογή αυτή, και ενώ η ακρίβεια τσακίζει κόκαλα, θα έχει ισχύ από την 1η Απρίλη και το καθαρό ποσό που θα λαμβάνει ο μισθωτός που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, αφαιρώντας τις κρατήσεις ανέρχεται στα 667 ευρώ.

Με την κυβερνητική αυτή αναπροσαρμογή, μετά από 11 ολόκληρα χρόνια, ο κατώτατος μισθός ανέρχεται λίγο πάνω από τα 751 ευρώ που ήταν το 2012 (!) που με την ΠΥΣ αρ. 6 ρίχτηκε στα Τάρταρα, ενώ καταργήθηκε και η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Η αντεργατική παρέμβαση που προβλέπει η κυβέρνηση να καθορίζει το ύψος του κατώτατου μισθού εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια από τη ΝΔ, και μέσω αυτής ο εκάστοτε υπουργός Εργασίας καθορίζει, με βάση την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα, τον κατώτατο μισθό! Στην ουσία πρόκειται για μέτρο γενικής συμπίεσης του μέσου μισθού και όχι «ελάχιστης προστασίας» των μισθωτών, όπως τσαμπουνάνε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα του κεφαλαίου και η ΕΕ, αφού σε συνδυασμό με την απαγόρευση των συλλογικών διαπραγματεύσεων αποτελεί μέτρο ανάσχεσης των εργατικών διεκδικήσεων από την εργοδοσία.

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου»

 

 

Διαβάστε στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» 18 - 19 Μάρτη: 

Χώροι δουλειάς - Σχολεία - Συγκοινωνίες - Υποδομές στις ράγες του κέρδους. Τα ...άλλα «Τέμπη» προειδοποιούν για νέα εγκλήματα. Συνεχίζουμε για την προστασία του λαού και της νεολαίας γιατί οι ζωές μας δεν είναι κόστος!

Φάκελος του «Ριζοσπάστη»:

  • Το 60% των κτιρίων χωρίς αντισεισμικό κανονισμό ή με τον κανονισμό του 1959! Γερασμένα σχολικά κτίρια, έρμαια της υποχρηματοδότησης.
  • «Στον αέρα» του «κόστους - οφέλους» η ασφάλεια των πτήσεων. Σοβαρά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία του Μετρό. 
  • Χώροι δουλειάς - καρμανιόλες για χιλιάδες εργαζόμενους. Γέφυρες - κίνδυνος θάνατος για τον λαό στη «σκιά» των μεγάλων προτζέκτ.
  • «Καμπανάκι» για τις συνέπειες από Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Εκτασης.