Πέμπτη, 5 Μαΐου 2016

Πώς φτιάχνεις ένα hoax;


Με πέντε γραμμές άρθρο, μια ξέμπαρκη φωτογραφία, μερικά συντονισμένα ποστ και την πλήρη ανοχή της δικαστικής εξουσίας.
Σήμερα είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τη σπάνια στιγμή στην ιντερνετική φύση, όπου ένα hoax δημιουργείται και αναμεταδίδεται. Πιο συγκεκριμένα διαβάζουμε προχτές το «αποκαλυπτικότατο» άρθρο στο taxalia.blogspot.gr που μας ενημερώνει πως: «Στην Ειδομένη ,”αλληλέγγυα” Σουηδέζα κάνει σεξ με προσφυγές για να μην βιάζουν…»

50

Βλέπουμε ούτε λίγο ούτε πολύ δηλαδή, οχτώ γραμμές για μια «γνωστή» Σουηδέζα, μαζί με keywords όπως «αλληλέγγυοι» και «MKO», καθώς και γλαφυρές λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με βαθιές γνώσεις γύρω από τις σεξουαλικές συνήθειες των Αφγανών, όπως και σχόλια για «ΤΟ ΚΟΡΜΙ». Φυσικά όχι «ΤΟ ΚΟΡΜΙ» που φαίνεται στη φωτογραφία από κάτω, μιας και η εικονιζόμενη κοπέλα έχει φωτογραφηθεί σε ποδοσφαιρικό αγώνα της Σουηδίας και η εικόνα μάλλον αλιεύτηκε από εδω:

Εκκλησία και φασισμός (1)

Απο Cogito ergo sum

Με αφορμή κάποια σχόλια που συνόδευσαν την κοινοποίηση του χτεσινού κειμένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέω να επεκτείνω σήμερα την κουβέντα ρίχνοντας μια ματιά στην όλη στάση της εκκλησίας (*) απέναντι στην χούντα και τον φασισμό γενικά.

Πρώτα-πρώτα, να ξεκαθαρίσουμε ότι η άποψη πως η εκκλησία στηρίζει την εκάστοτε εξουσία (και, μάλιστα, όσο πιο απολυταρχική είναι αυτή η εξουσία τόσο περισσότερο την στηρίζει) είναι μάλλον ανακριβής. Και τούτο διότι η εκκλησία είναι η ίδια εξουσία, είναι η ίδια θεσμός με τις δικές του δομές. Συνεπώς, οι θέσεις της στα διάφορα ζητήματα δεν αποσκοπούν στην στήριξη τρίτων αλλά στην στήριξη του δικού της οικοδομήματος, άσχετα αν απ' αυτές τις θέσεις προκύπτουν παράπλευρα οφέλη για κάποιους τρίτους.

Υπ' αυτό το πρίσμα, εξηγείται απολύτως η σταθερή αντικομμουνιστική στάση της εκκλησίας από την εποχή που επικράτησε η οκτωβριανή επανάσταση. Κραυγαλέο παράδειγμα ήταν ο περιβόητος αρχιμανδρίτης Παντελεήμων Φωστίνης (μετέπειτα επίσκοπος Καρυστίας και Σκύρου, κατόπιν Ενόπλων Δυνάμεων και, εν τέλει, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών), ο οποίος υπηρέτησε ως ιεροκήρυκας στο 34ο σύνταγμα πεζικού κατά την εκστρατεία στην Κριμαία. Έμεινε παροιμιώδης ο τρόπος με τον οποίο ο Φωστίνης εμψύχωνε τους έλληνες στρατιώτες κατά της κομμουνιστικής απειλής. Μάλιστα δε, ο Φωστίνης φρόντισε να διασώσει τα κατορθώματά του εκδίδοντας και σχετικό βιβλίο με τίτλο "Ο ελληνικός στρατός στη Ρωσσία".

Η στάση της εκκλησίας έγινε σαφής και κατά τις μεγάλες κινητοποιήσεις του 1925 (ξεσηκωμός θεσσαλών αγροτών κατά των μοναστηριακών περιουσιών, απεργίες σιδηροδρομικών και δημοσίων υπαλλήλων κλπ). Η ιερά σύνοδος διέβλεψε "κομμουνιστικό δάκτυλον" πίσω από αυτές τις κινητοποιήσεις και εξέδωσε εγκύκλιο για να καταγγείλει πως οι κομμουνιστές επιχειρούν να ξερριζώσουν από τους εργάτες την αγάπη προς την πατρίδα "υπό το πρόσχημα του διεθνισμού και της καταπαύσεως των πολέμων". Για να τεκμηριώσει δε την στάση της, δεν διστάζει να διατυπώσει την άποψή της ότι το αίτημα για ειρήνη είναι άτοπο επειδή "η ιδέα του γενικού αφοπλισμού δεν ωρίμασεν ακόμη" (Δημήτρης Μπαχάρας, Μελετώντας τις απαρχές του αντικομμουνισμού τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1920 στην Ελλάδα, εκδόσεις Μνήμων, 2008).

Καρλ Μαρξ


Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko

   Στις 5 Μάη 1818, σαν σήμερα πριν από 198 χρόνια, στην πρωσική πόλη Τριρ, γεννιόταν ο θεμελιωτής του επιστημονικού σοσιαλισμού, ένας από τους μεγαλύτερους επαναστάτες και διανοητές της ανθρωπότητας, ο Καρλ Μαρξ.
  
  Δείχνοντας το μέγεθος της συμβολής του Μαρξ στην θεμελίωση του επιστημονικού σοσιαλισμού, ο Ένγκελς - σε μια αξεπέραστη εκδήλωση του δικού του μεγαλείου - τρία χρόνια μετά τον θάνατο του Μαρξ έδινε την οριστική απάντηση στο «γιατί αποκαλείται “μαρξισμός”» μια θεωρία που φέρει και τη δική του ανεξίτηλη σφραγίδα. Μιλώνταςγια αυτό το θέμα και δίνοντας με ακρίβεια το περίγραμμα της ιδιαίτερης συνεισφοράς του Μαρξ σε ό,τι αποκαλείται «μαρξισμός», ο Ένγκελς σημείωνε:

   «Ας μουεπιτραπεί εδώ μια προσωπική διασάφηση. Τελευταία μίλησαν πολλές φορές για τη συμβολή μου σ’ αυτήν τη θεωρία, κι έτσι δεν μπορώ να μην πω εδώ τα λίγα εκείνα λόγια που εξαντλούν το ζήτημα.

  Δεν μπορώούτε ο ίδιος ν’ αρνηθώ ότι, πριν και στο διάστημα της σαραντάχρονης συνεργασίας μου με το Μαρξ, έχω κι εγώ κάποιο ανεξάρτητο μερτικό στο θεμέλιωμα της θεωρίας, και ιδιαίτερα στην επεξεργασία της.   

   Όμωςτο μεγαλύτερο μέρος από τις κατευθυντήριες βασικές ιδέες, ιδιαίτερα στον οικονομικό και ιστορικό τομέα και ειδικά η τελική αυστηρή τους διατύπωση ανήκουν στο Μαρξ. Εκείνο που πρόσφερα εγώ- αν εξαιρέσουμε βέβαια μερικούς ειδικούς κλάδους- μπορούσε βέβαια να τόχε κάνει ο Μαρξ χωρίς εμένα. Ό,τι έδωσε ο Μαρξ, δεν θα τα κατάφερνα εγώ μοναχός.
  
 Ο Μαρξστεκόταν πιο ψηλά, έβλεπε πιο μακριά, και το βλέμμα του αγκάλιαζε περισσότερα και ταχύτερα απ’ όλους εμάς τους άλλους. Ο Μαρξ ήταν μεγαλοφυΐα, εμείς οι άλλοι το πολύ- πολύ νάμαστε ταλέντα. Χωρίς αυτόν η θεωρία δεν θάταν σήμερα καθόλου αυτή που είναι. Γι’ αυτό δίκαια φέρνει το όνομά του».
(Πηγή: Ο Λουδοβίκος Φόυερμπαχ και το τέλος της κλασικής γερμανικής φιλοσοφίας, «Μαρξ – Ένγκελς Διαλεχτά Έργα», τομ. Β)

   
 Αν υποθέσουμε ότι θα ήταν ποτέ δυνατόν να συμπυκνωθεί η ζωή του Μαρξ σε μια φράση, ίσως η φράση που θα μπορούσε να επιλέξει κανείς για να διαπράξει αυτή την αυθαιρεσία, είναι η τοποθέτηση του ίδιου του Μαρξ, ότι πριν από αυτόν «οι φιλόσοφοι μονάχα εξηγούσαν με διάφορους τρόπους τον κόσμο, το ζήτημα όμως είναι να τον αλλάξουμε».

Κάλεσμα για την απεργία και τη συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς

 

 
Η ΟΓΕ καλεί τις γυναίκες των λαϊκών οικογενειών να δώσουν το «παρών» στην απεργία της Πρωτομαγιάς και στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ σε όλη τη χώρα.

Η 1η Μάη,

  • Είναι μέρα τιμής της θυσίας των εργατών και εργατριών του Σικάγο το 1886 και συνολικά των αγώνων της εργατικής τάξης και του λαού ενάντια στην εκμετάλλευση.
  • Είναι αφορμή για αναλογιστεί κάθε εργαζόμενη, άνεργη και νέα γυναίκα μέσα από πιο σκληρό και μακρύ δρόμο κατακτήθηκε κάθε εργατικό και λαϊκό δικαίωμα.
  • Είναι μέρα εφαλτήριο για να πάρουν οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι στα χέρια τους τη σκυτάλη των αγώνων αυτών.
Η Πρωτομαγιά είναι μέρα τιμής για τους αγώνες των εργαζόμενων του λαού μας και των λαών όλου του κόσμου, των πρωτοπόρων αντρών και γυναικών που με θυσίες και αίμα χάραξαν τους δρόμους των εργατικών κατακτήσεων. Είναι εφαλτήριο για την οργάνωση της πάλης ενάντια στην πολιτική που σήμερα σαρώνει κάθε δικαίωμα, φάρος που φωτίζει τους αγώνες που διεκδικούν την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων και των οικογενειών τους.

Η 1η ΜΑΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ

Καλούμε τις γυναίκες των Συλλόγων και των Ομάδων μας να διαδώσουν πλατιά το μήνυμα της 1ης Μάη στις εργαζόμενες, τις άνεργες, τις νέες γυναίκες των λαϊκών οικογενειών που βιώνουν τη βαρβαρότητα των αντιλαϊκών - αντεργατικών μέτρων της κυβέρνησης.
 Απεργούμε και παίρνουμε μέρος στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ στις 08/05/2016 στην Αθήνα στις 10.30 το πρωί στο Σύνταγμα, με προσυγκέντρωση 9.00 το πρωί στο Ταχυδρομείο στο Σύνταγμα. Θα ακολουθήσει η συναυλία αλληλεγγύης: «Ένα τραγούδι για τον πρόσφυγα».

Στη Θεσσαλονίκη, η πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στις 10.30 π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

28/4/2016
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ