Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2018

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ


Ο εισαγγελέας και το Πταισματοδικείο ζητούν στοιχεία για το Συνέδριο της Ομοσπονδίας

 

Το έγγραφο του Πταισματοδικείου Θεσσαλονίκης 
Το έγγραφο του Πταισματοδικείου Θεσσαλονίκης

Ένα νέο περιστατικό που επιβεβαιώνει ότι έχουν μπει σε λειτουργία όλοι οι μηχανισμοί με σκοπό να βάλουν εμπόδια στη λειτουργία των Συνδικάτων και των αγώνων των εργαζομένων σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη, λίγες μέρες μετά την παρουσία του ΣΔΟΕ στην ΕΛΜΕ Πειραιά.

Η Ομοσπονδία Οικοδόμων καταγγέλλει ότι «το ΙΣΤ΄ Προανακριτικό Τμήμα του Πταισματοδικείου, μετά από παραγγελία του εισαγγελέα Πρωτοδικών της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, ζητάει από το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης να τους γνωστοποιήσει πότε έγινε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, ποιοι ήταν οι επικεφαλής των παρατάξεων, τα πλήρη στοιχεία τους και τις διευθύνσεις τους, σε ποιο χώρο πραγματοποιήθηκαν οι αρχαιρεσίες του Συνδικάτου καθώς και το ύψος της προβλεπόμενης από το νόμο επιχορήγησης που έλαβε για τις αρχαιρεσίες, με επισύναψη των σχετικών εγγράφων.

Παζάρια και συγκλίσεις σε όλη την γκάμα της αντιλαϊκής πολιτικής


Με επόμενο βήμα τον εντοπισμό του λεγόμενου «διαθέσιμου δημοσιονομικού χώρου», δηλαδή του ύψους των «πλεονασμάτων» κατά το τμήμα τους που θα ξεπερνά και αυτούς τους στόχους της αντιλαϊκής συμφωνίας (3,5% του ΑΕΠ) εξελίσσονται οι διεργασίες και οι συγκλίσεις της κυβέρνησης με τους ευρωπαϊκούς «θεσμούς» αναφορικά με την τελική διαμόρφωση των μεγεθών του κρατικού προϋπολογισμού για το 2019.
 Σε αυτό το φόντο, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Ολαφ Σολτς σε χτεσινές δηλώσεις του αναφορικά με το «χτίσιμο» του υπερπλεονάσματος χαρακτηριστικά τόνισε πως «αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της ολοκλήρωσης του προγράμματος», δηλαδή των αντιλαϊκών μέτρων μόνιμου χαρακτήρα και επαναλαμβανόμενης απόδοσης, που εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο και των τριών μνημονίων. Σχετικά με τα αντιλαϊκά παζάρια στο ζήτημα των συντάξεων ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών έσπευσε να επιβραβεύσει την κυβέρνηση «για τη διαδικασία διαλόγου που ακολουθεί», για να προσθέσει ότι «βρισκόμαστε τώρα στην αξιολόγηση των αριθμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνομιλία του με τον Αλ. Τσίπρα ήταν «πολύ καλή και εμπιστευτική», ενώ το ζήτημα των συντάξεων δεν αποτέλεσε θέμα στη συνάντηση στο Βερολίνο. Οπως μεταδίδει η γερμανική ιστοσελίδα «Deutsche Welle», «δεδομένου ότι έχουν συμφωνήσει να τηρήσουν τον εμπιστευτικό χαρακτήρα του περιεχομένου της συζήτησής τους δεν πρόκειται να δώσει περισσότερες πληροφορίες».

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ Να χαρακτηριστεί διατηρητέος ο κινηματογράφος «Αλκυονίδα»



Να χαρακτηριστεί ως διατηρητέος ο ιστορικός κινηματογράφος «Αλκυονίδα» και να αποκλεισθεί κάθε άλλη χρήση του χώρου ζητάει το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Πολιτισμού οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Γκιόκας, Χρήστος Κατσώτης και Μανώλης Συντυχάκης.

Αναλυτικά αναφέρουν:

«Πληροφορούμαστε ότι ο χώρος που στεγάζει τον ιστορικό κινηματογράφο "Αλκυονίς" πρόκειται να αλλάξει χρήση. Ωστόσο ο κινηματογράφος αυτός έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο, από το 1969 που άνοιξε, στην προβολή των καλύτερων ταινιών της παγκόσμιας κινηματογραφίας.

Η ''Αλκυονίδα'' στην οδό Ιουλιανού, έγινε τόπος συνάντησης του κινηματογραφό­φιλου κοινού, σηματοδοτώντας μιαν ολόκληρη εποχή. Η ''Αλκυονίδα'' έκανε εισαγωγή επιλεγμένων ταινιών, για αποκλειστική προβολή στην αίθουσά της, δίνοντας στο κοινό ό,τι πιο προοδευτικό γεννήθηκε στο χώρο του κινηματογράφου. Έκανε γνωστό στο κοινό της πρωτεύουσας το σύνολο σχεδόν της πρωτοπορίας του Σοβιετικού κινηματογράφου, Αϊζεστάιν, Μπουτόβκιν, Ντοβζένκο κ.ά. παράλληλα με την παρουσίαση των σημαντικότε­ρων τάσεων του παγκόσμιου κινηματογράφου: Ναγκίσα Οσίμα, Μίκλος Γιάντσο, αλλά και τους σπουδαιότερους εκπρόσωπους του ευρωπαϊκού και αμερικανικού κινηματογράφου.

Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας των Συνταγματαρχών μέσα στην κινηματογραφική αίθουσα η προβολή ταινιών διαμόρφωνε ένα κλίμα έντονα αντιδικτατορικό.

Πάντα καθ’ όλη τη λειτουργία της "Αλκυονίδας", το 1/3 του συνόλου των προβολών κάθε χρονιά, το κατείχε η Ελληνική Κινηματογραφική Παραγωγή.

Όμως, η αλλαγή της νομοθεσίας για τον κινηματογράφο, η ενίσχυση της πολιτιστικής βιομηχανίας στο χώρο του κινηματογράφου και η συγκέντρωση των επιχειρήσεων στο χώρο της «διανομής» σε λίγα γραφεία, δημιούργησε ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τις κινηματογραφικές αίθουσες. Η κατάσταση οδηγεί την ''Αλκυονίδα'' το 1991 σε κλείσιμο.

Μετά από 23 χρόνια λειτούργησε ξανά το 2014, πάνω στα ίδια βήματα. Μάλιστα με την ανακαίνισή της αποκαλύφθηκε μέσα στην αίθουσα προβολής, ένα διακοσμητικό ανάγλυφο μήκους 60 μέτρων του γλύπτη Δημήτρη Αρμακόλλα που δεν ζει πια.

Όμως σήμερα η ''Αλκυονίδα'' κινδυνεύει να κλείσει πάλι και μάλιστα να αλλάξει ο χώρος χρήση.

Ερωτάται η κ. υπουργός: Τι μέτρα θα πάρει ώστε ο ιστορικός κινηματογράφος "Αλκυονίδα" να χαρακτηριστεί ως διατηρητέος και να αποκλεισθεί κάθε άλλη χρήση του χώρου;».

902gr

Οταν τα γεράκια του πολέμου ντύνονται περιστέρια της ειρήνης




Ευχολόγια για την «ειρήνη που κινδυνεύει», ανιστόρητες προσεγγίσεις, προκλητική διαστρέβλωση της αλήθειας, απόκρυψη των πραγματικών αιτίων του πολέμου και μπόλικη υποκρισία. Ολα τα παραπάνω περίσσεψαν στις τοποθετήσεις των ηγετών των κρατών που βρέθηκαν και μίλησαν στο «Φόρουμ των Παρισίων για την Ειρήνη» με αφορμή τα 100 χρόνια από τη λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.
 
Ούτε λίγο ούτε πολύ, οι ίδιοι ηγέτες που ταυτόχρονα πρωτοστατούν σε δεκάδες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις διεθνώς βγήκαν στο βήμα για να ευχηθούν ...«και επί Γης ειρήνη». Ανάμεσά τους η Αγκ. Μέρκελ, ο Εμ. Μακρόν, αλλά και ο Αλ. Τσίπρας, που απηύθυναν «έκκληση για την παγκόσμια ειρήνη» χύνοντας μαύρο δάκρυ για τις «διαιρέσεις ανάμεσα στα έθνη» που προκαλούν «εντάσεις» και για τον φασισμό - εθνικισμό, που, όπως είπαν, ήταν η αιτία των πολέμων του περασμένου αιώνα. Ούτε λίγο ούτε πολύ έφτασαν να υποστηρίξουν ότι ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος είναι αποτέλεσμα συσχετισμών και συγκυριών, ένα «τυχαίο περιστατικό», που τελικά οφείλεται στη μη επικράτηση των «μετριοπαθών - φιλειρηνικών δυνάμεων» αλλά των «ακραίων - εθνικιστικών». Επομένως, σύμφωνα με το αφήγημά τους, οι λαοί - για να μην ξαναζήσουν πόλεμο - πρέπει να στοιχηθούν πίσω από αστικές πολιτικές δυνάμεις, που αποτελούν δήθεν «ανάχωμα» στην ακροδεξιά, στο «λαϊκισμό» και τον εθνικισμό.

Μοιρασμένοι ρόλοι


Η κυβέρνηση παρουσιάζει ως «παροχές» και «αποκατάσταση των αδικιών» τα «αντίμετρα» που παζαρεύει με την ΕΕ στον προϋπολογισμό του 2019, τα οποία όμως δεν είναι τίποτα περισσότερο από μέτρα διαχείρισης της φτώχειας, ή ορισμένες έκτακτες ενισχύσεις στους πιο εξαθλιωμένους, που δεν λύνουν μόνιμα τις οξυμένες ανάγκες και δεν οδηγούν σε ανάκτηση απωλειών. Χώρια που πληρώνονται από την υπεραπόδοση του πλεονάσματος, από την αφαίμαξη δηλαδή του λαού. Πώς αντιδρά η ΝΔ; Κατηγορεί την κυβέρνηση για «ακατάσχετη προεκλογική παροχολογία», για «προσλήψεις ημετέρων» που «υπονομεύουν την οικονομία» και «κινδυνεύουν να την εκτροχιάσουν ξανά». Ενισχύει δηλαδή το κυβερνητικό «αφήγημα» ότι «κάτι δίνει» και προσφέρει στην κυβέρνηση το έδαφος να κοροϊδεύει το λαό ότι τη χωρίζει άβυσσος με τη ΝΔ, ενώ τα ίδια έκαναν και οι προηγούμενοι (βλέπε «κοινωνικό μέρισμα» Σαμαρά, «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» από ΝΔ - ΠΑΣΟΚ κ.λπ.), που δεν παρέλειπαν να καλλιεργούν κι αυτοί προσδοκίες για «καλύτερες μέρες» όταν θα τελείωναν τα μνημόνια. Με τούτα και με τ' άλλα, ο λαός εκβιάζεται να ρίξει ακόμα πιο χαμηλά τις απαιτήσεις του και να αποδεχτεί ότι είναι «άθλος» της κυβέρνησης τα ψίχουλα που μοιράζει, με το φόβο ότι αν ζητήσει περισσότερα, θα επαληθευτεί η ΝΔ και η οικονομία θα ξανακυλήσει. Με μοιρασμένους ρόλους, λύνουν και δένουν σε βάρος του λαού και των σύγχρονων αναγκών του, στον ανταγωνισμό τους για το ποιος μπορεί καλύτερα να υπηρετήσει το κεφάλαιο και τα κέρδη του.