Ολο και πιο κερδισμένοι βγαίνουν οι χορηγοί μετά από κάθε διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων,
επιβεβαιώνοντας ότι αυτοί είναι οι πραγματικοί «πρωταθλητές» πίσω από
τις επιδόσεις των αθλητών και τα μετάλλια. Με τις ευλογίες της Διεθνούς
Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ), τρεις από τους βασικούς σπόνσορες, η «Moet
Hennessy Louis Vuitton», ευρέως γνωστή ως LVMH, η «Coca-Cola» και η
«Samsung», εξασφάλισαν μια πρωτοφανή χορηγική τοποθέτηση των προϊόντων
τους στους Αγώνες του Παρισιού.
Για παράδειγμα, στο Παρίσι έχει
εγκαινιαστεί ένα νέο «πρωτόκολλο», η επίσημη «σέλφι της νίκης». Τι
ακριβώς είναι αυτή; Κάθε χάλκινος Ολυμπιονίκης, στο τέλος του εθνικού
ύμνου για τον νικητή, λαμβάνει από τους διοργανωτές ένα χρυσαφί
smartphone της «Samsung», για να βγάλει φωτογραφία με τον εαυτό του και
τους άλλους δύο νικητές, το οποίο επιστρέφει στη διοργάνωση. Τα μετάλλια
μεταφέρονται σε δίσκους Louis Vuitton, ενώ κατά την τελετή έναρξης,
αθλητές έπιναν νερό σε χρυσαφί μπουκάλια της «Coca-Cola».
Αν και
τα παραπάνω αποτελούν τις πιο «χτυπητές» περιπτώσεις, το «πάρτι» των
χορηγών, που αποτελούνται από πολυεθνικές - μεγαθήρια, δεν περιορίζεται
σε αυτές. Στο πλαίσιο της αχαλίνωτης εμπορευματοποίησης του αθλητισμού,
της υποταγής στο κέρδος και στα πάσης φύσης επιχειρηματικά συμφέροντα,
με αποκορύφωμα τις διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως οι Ολυμπιακοί
Αγώνες, οι χορηγοί κατατάσσονται σε κατηγορίες ανάλογα με τα συμβόλαια
που έχουν συνάψει με τη ΔΟΕ, αποκομίζοντας τα ανάλογα οφέλη - κέρδη.