Στο φόντο όσων αποκαλύπτονται στην Εξεταστική της Βουλής για τις πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών και λίγο πριν κλείσει ένας χρόνος από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, η κυβέρνηση παρουσίασε την Τρίτη το σχέδιο για τον «Νέο ΟΣΕ».
Η «αναδιοργάνωση» του σιδηροδρόμου που εξαγγέλλει, μόνο «νέα» δεν είναι. Αντίθετα, αποτελεί κρίκο στην αλυσίδα προηγούμενων μεταρρυθμίσεων, που κινούνται όλες στην ίδια τροχιά της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, με βάση κατευθύνσεις και Οδηγίες της ΕΕ.
Το ομολογεί άλλωστε εκ των προτέρων η κυβέρνηση: Η «πλήρης αναδιοργάνωση» των εταιρειών που εμπλέκονται στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, στη συντήρηση και διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών και του τροχαίου υλικού, θα γίνει «σε συνεργασία με την ΕΕ» και «όπως περιγράφεται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο».