|
Πυρασφάλεια:
Ανεπαρκής. Καθαριότητα: Βρώμικο.
Υγειονομικές εγκαταστάσεις: Δεν τηρούνται
σωστά.
Εξαερισμός: Οχι όπως απαιτείται
|
Ενα από τα βασικά συμπεράσματα
που αναδείχθηκαν από την πολύνεκρη τραγωδία στο πλοίο «Norman Atlantic»
στις 28/12/2014 ήταν ότι η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων
(αριθμός και ειδικότητες πληρώματος) στα πλοία της γραμμής Ελλάδας -
Ιταλίας, με νόμους όλων των κυβερνήσεων και της ΕΕ, σε συνδυασμό με τους
ανεπαρκείς ελέγχους των ελεγκτικών μηχανισμών, τη μετατροπή των
Νηογνωμόνων σε Ανώνυμες Εταιρείες, όπου συμμετέχουν ως μέτοχοι και
επιχειρηματίες, και τα επιβεβαιωμένα προβλήματα στον σχεδιασμό της
διαχείρισης και διάσωσης των επιβαινόντων, αυξάνουν τους κινδύνους να
επαναληφθεί μια ανάλογη ή και χειρότερη τραγωδία.Αυτό ακριβώς
συνέβη 8 χρόνια μετά με το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY
OLYMPIA», με σημαία Ιταλίας, που άρπαξε φωτιά εν πλω. Εκτός από τον έναν
νεκρό, στο φλεγόμενο γκαράζ του αγνοούνται άλλοι 10 επιβάτες - οδηγοί,
τρεις από τους οποίους είναι Ελληνες.
* * *
Πρόκειται και εδώ για πλοίο επικίνδυνο.
Δεν υπάρχει επιθεώρηση που να έγινε, τουλάχιστον από το 2018 μέχρι τη
«μοιραία» μέρα, όπου να μην έχει καταγραφεί παρατήρηση για πρόβλημα στα
συστήματα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης. Παρ' όλα αυτά ταξίδευε
ανενόχλητο, με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τις αρμόδιες αρχές και τους
Νηογνώμονες. Ο τελευταίος έλεγχος έγινε στις 16 Φλεβάρη, δύο μέρες πριν
αρπάξει φωτιά. Οι παρατηρήσεις, εκτός από τα προβλήματα στα συστήματα
πυρασφάλειας, αφορούσαν επίσης τις συνθήκες υγιεινής, ακόμα και του
φαγητού, που χαρακτηρίζονταν «απαράδεκτες» και επιβεβαίωναν ότι το πλοίο
ήταν «υποσυντήρητο». Παρ' όλα αυτά, πήρε άδεια απόπλου.