Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

Κόλαφος

 

Μέσα στον ορυμαγδό των ημερών, ορισμένοι παριστάνουν τους ...πεφτοσυννεφάκηδες, «ανακαλύπτοντας» τις επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες που έχουν επιβάλει στον σιδηρόδρομο οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ όλα αυτά τα χρόνια υπηρετώντας πιστά την πολιτική της «απελευθέρωσης». Για παράδειγμα, οι δύο Συμβάσεις που είχαν υπογραφεί στον ΟΣΕ το 2018, με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και το 2020, επί κυβέρνησης ΝΔ, προέβλεπαν μεταξύ άλλων διευθέτηση του χρόνου εργασίας μέχρι και 9 συνεχόμενων ημερών, με ό,τι αυτό σημαίνει για την εντατικοποίηση της εργασίας και την επιβάρυνση των εργαζομένων. Τότε βέβαια μόνο το ΚΚΕ και ο «Ριζοσπάστης» αναδείκνυαν τους κινδύνους που κρύβουν αυτές οι μεγάλες ανατροπές στον εργάσιμο χρόνο για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, αφού οδηγούν σε εξάντληση τους εργαζόμενους και αυξάνουν τις πιθανότητες να γίνει κάποιο μοιραίο λάθος. Τότε, όποιος προειδοποιούσε λοιδορούνταν ότι δεν έβλεπε τον «εκσυγχρονισμό» που κάνει «βιώσιμο» τον ΟΣΕ. Τώρα, με 57 νεκρούς στα Τέμπη, οι καταγγελίες των εργαζομένων για την υποστελέχωση, την εντατικοποίηση και την ελαστικοποίηση της δουλειάς είναι κόλαφος για την εγκληματική πολιτική όσων κυβέρνησαν και κυβερνούν με κριτήριο το κέρδος, σε βάρος της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

 

Συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα - Οι ζωές μας δεν είναι κόστος, έχουν αξία! Όχι άλλες θυσίες στον βωμό του κέρδους! (SPOT)

Αθήνα: 11.30 π.μ. στα Προπύλαια - Θεσσαλονίκη: 11 π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου

 

 

Την Πέμπτη απεργούμε! Κανένας για δουλειά, ξεσηκωμός! Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Συνδικάτα, μαζικοί φορείς, φορείς της νεολαίας βγαίνουν για ακόμη μια μέρα στους δρόμους με στόχο να αποτελέσει η κινητοποίηση νέο σταθμό κλιμάκωσης του αγώνα για την προστασία της ζωής του λαού, ενάντια στην εγκληματική πολιτική του κέρδους και του «κόστους - οφέλους» που έφερε την τραγωδία στα Τέμπη.

Η απεργιακή κινητοποίηση έρχεται σε συνέχεια των αγωνιστικών πρωτοβουλιών πρωτόγνωρης μαζικότητας που οργανώθηκαν τις προηγούμενες μέρες: Των συλλαλητηρίων που κατέκλυσαν τους δρόμους και τις πλατείες σε πολλές πόλεις τις δυο προηγούμενες Κυριακές, των καθημερινών μαθητικών και φοιτητικών κινητοποιήσεων, της απεργιακής κινητοποίησης και των πολύ μαζικών συγκεντρώσεων που έγιναν την Τετάρτη 8 Μάρτη.

Οι πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν τις πρώτες μέρες μετά το ατύχημα συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, καθώς δεκάδες χιλιάδες λαού και νεολαίας εκφράζουν την οργή τους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, ξεκαθαρίζουν πως δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν να ξεχαστούν ή να συγκαλυφθούν οι αιτίες του, διαδηλώνουν πως οι ζωές τους δεν είναι «κόστος», λένε «ως εδώ» στην πολιτική που θυσιάζει όλες τις ανάγκες τους στον βωμό του κέρδους.

Τα άλλα «Τέμπη»

 

Πηγή: Associated Press

 

Συγκάλυψη του εγκλήματος στα Τέμπη σημαίνει να μείνει έξω από το κάδρο η πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, που υπηρέτησαν και υπηρετούν εναλλάξ οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Αυτή βρίσκεται πίσω από τα απανωτά «ατυχήματα», την απαξίωση υποδομών και τελικά τον τραυματισμό ή τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων, νέων στη συντριπτική τους πλειοψηφία.

Συγκάλυψη του εγκλήματος όμως είναι να μείνουν στο σκοτάδι και τα άλλα «Τέμπη» που μας περιτριγυρίζουν και απειλούν καθημερινά την ασφάλεια και τη ζωή μας, στη δουλειά, στην Εκπαίδευση, στις αστικές συγκοινωνίες, στο οδικό δίκτυο, στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Κοινός παρονομαστής όλων αυτών είναι το κυνήγι του μεγαλύτερου κέρδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους και του μικρότερου κόστους για το κράτος, που στρώνει το έδαφος για νέες τραγωδίες.

Τι είναι για παράδειγμα οι γερασμένες και ασυντήρητες υποδομές, όπως οι χιλιάδες γέφυρες σε όλη τη χώρα, που μετράνε 40 και πλέον χρόνια ζωής, με ελάχιστη ή και καθόλου φροντίδα από το κράτος;

Ας αναζητήσουν τις «συντεχνίες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό» σε όσους υπηρετούν τις ματωμένες «ράγες» του κέρδους


 

Σε σχόλιό του για την ομιλία του πρωθυπουργού στη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει τα εξής: 

«Αν ο κύριος Μητσοτάκης αναζητά "συντεχνίες" που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό, ας τις αναζητήσει στην κυβέρνησή του, στις προηγούμενες κυβερνήσεις και σε όλους αυτούς που υπηρετούν την παρασιτική "συντεχνία" των καπιταλιστών, των ιδιωτικών εταιρειών και των μεγαλοεργολάβων, που έφτιαξαν τις ματωμένες "ράγες" του κέρδους και ευθύνονται για το έγκλημα στα Τέμπη. Το μόνο πραγματικό περιεχόμενο που θα έπρεπε να έχει ο εκσυγχρονισμός είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού». 

Από την «αξιολόγηση» στην τραγωδία


«Ναι, αλλά αν είχαν ..."αξιολογηθεί" ο ΟΣΕ σαν οργανισμός,οι εργαζόμενοι και οι προϊστάμενοί τους, δεν θα φτάναμε στην τραγωδία. Να γιατί ευθύνονται οι "συντεχνίες" που διαμαρτύρονται για την "αξιολόγηση"»... Πρόκειται για ένα ακόμα άθλιο επιχείρημα της κυβέρνησης, που προσπαθεί να φορτώσει στους εργαζόμενους την ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά προκλητικά εμφανίζεται ...«δικαιωμένη» για την πολιτική της και παρουσιάζει ως «εκσυγχρονισμό» την ένταση της επίθεσης στους εργαζόμενους και την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων.

Στην πραγματικότητα, όμως, μια χαρά «αξιολογημένες» ήταν τόσο η «Hellenic Train» όσο και ο ίδιος ο ΟΣΕ, αφού όπως αναδεικνύουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, εφάρμοζαν όλα τα σχετικά συστήματα «αξιολόγησης». Μόνο που πρόκειται για «αξιολογήσεις» με κριτήριο τη λογική του «κόστους - οφέλους», το κατά πόσο δηλαδή προχωρούν στην ίδια τη ζωή, σε βάρος εργαζομένων και επιβατών, όλα εκείνα τα μέτρα που οδήγησαν τελικά στην τραγωδία.

* * *
Μια ματιά αν ρίξει κανείς στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ, θα διαπιστώσει ότι ο Οργανισμός έπαιρνε απανωτές «πιστοποιήσεις», άρα και «αξιολογήσεις». Οπως από τον Eurocert, τον φορέα που το υπουργείο Μεταφορών έχει ορίσει για να πιστοποιεί το έργο των σιδηροδρομικών μεταφορών. Πιστοποιήσεις που ξεκινούν από το 2013 και φτάνουν μέχρι και σήμερα, διατρέχουν δηλαδή όλες τις κυβερνητικές θητείες, των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.