Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Αλληλεγγύη στους κολασμένους της Γης, ενάντια στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό και την εξουσία του κεφαλαίου

Γράφει ο Περικλής Παυλίδης* // Στο Ατέχνως

Η πρόσφατη κορύφωση του προσφυγικού δράματος αποκάλυψε με σαφέστατο τρόπο ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση  μετατρέπεται σε φρούριο. Στις χιλιάδες των προσφύγων που χτυπούν την πόρτα της απάντησε  με κλείσιμο των συνόρων και νατοϊκή φρούρηση του Αιγαίου, επιδεικνύοντας  κυνική αδιαφορία για την  τεράστια ανθρωπιστική καταστροφή που συντελείται στη Συρία, για τις  χιλιάδες των ξεριζωμένων ανθρώπων που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε καταυλισμούς και στρατόπεδα, εγκαταλελειμμένοι στη μοίρα τους.

Εργο του κορυφαίου Ισπανού επαναστάτη ζωγράφου Helios Gomez με θέμα τους πρόσφυγες της Δημοκρατικής Ισπανίας.
Εργο του κορυφαίου Ισπανού επαναστάτη ζωγράφου Helios Gomez με θέμα τους πρόσφυγες της Δημοκρατικής Ισπανίας.

Την ίδια στιγμή  σε όλη της Ευρώπη οι δυνάμεις του εθνικισμού/φασισμού  εξαπλώνονται επικίνδυνα σπέρνοντας  το ρατσισμό και την ξενοφοβία, ενώ το ζοφερό τοπίο συμπληρώνουν  οι βομβιστικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες, οι οποίες (σε συνέχεια αυτών στο Παρίσι) καλλιεργούν το φόβο και την ανασφάλεια, διευκολύνοντας τη δημιουργία καθεστώτος μόνιμης έκτακτης ανάγκης.

Είμαστε σε πόλεμο δηλώνουν  πολιτικοί και δημοσιογράφοι. Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο για πόλεμο πολιτισμών μεταξύ χριστιανικής Δύσης και αραβο-μουσουλμανικής Ανατολής, ιδέα που είναι προσφιλής  στην ευρωπαϊκή ακροδεξιά.

Ο πόλεμος βεβαίως είναι υπαρκτός. Δεν πρόκειται όμως για πόλεμο πολιτισμών. 
Οι πολεμικές συγκρούσεις των οποίων γινόμαστε  μάρτυρες εδώ και δυόμισι δεκαετίες συνδέονται με το γεγονός ότι η κεφαλαιοκρατική  Δύση, έχοντας απαλλαγεί από την απειλή  του αντίπαλου σοσιαλιστικού στρατοπέδου, συσπειρωμένη στις ευρω-ατλαντικές δομές του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, επιδίδεται σε αυτό που κατ’ ουσίαν έκανε πάντα σε όλη τη μέχρι τώρα ιστορία της, σε ιμπεριαλιστική επέκταση των θέσεών της στον πλανήτη,  βομβαρδίζοντας λαούς, εισβάλλοντας σε χώρες, ανατρέποντας καθεστώτα, αλλάζοντας σύνορα κρατών,  ευρισκόμενη συνάμα σήμερα σε κλιμακούμενη αντιπαράθεση με νέες αναδυόμενες περιφερειακές δυνάμεις, οι οποίες τείνουν να απειλήσουν την παγκόσμια ηγεμονία της.

Η μαντίλα, η ξεφτίλα και η μαυρίλα



Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko



Η Ανθρωπιά  και η αλληλεγγύη με και χωρίς μαντίλα!  

  Η άποψη της στήλης και του γράφοντος – και το θέτουμε εκ προοιμίου ώστε να μην υπάρχουν παρανοήσεις ή χάσματα στις σχέσεις της μεταξύ μας ειλικρίνειας – είναι ότι οι άνθρωποι παύουν να έχουν την ανάγκη του Θεού, όταν πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση της ζωής τους, ως ζωντανοί πρωταγωνιστές μιας πλατιάς, συλλογικής και απελευθερωτικής προοπτικής που δεν έχει για έμβλημα την μετά θάνατο ζωή αλλά τη ζωή – ζωή.
   
 Η διατύπωση του Μαρξ παραμένει - για μας - αξεπέραστη:
«Η θρησκευτική αντανάκλαση του πραγματικού κόσμου μπορεί γενικά να εξαφανιστεί μόνο από τη στιγμή που οι σχέσεις της καθημερινής πρακτικής ζωής θα εκφράζουν για τους ανθρώπους καθημερινά καταφανείς λογικές σχέσεις μεταξύ τους και προς τη φύση... Οι πηγές της θρησκείας - τόνιζε - δε θα βρεθούν στον ουρανό, αλλά εδώ στη Γη. Μόλις αυτή η διαστρεβλωμένη πραγματικότητα, της οποίας η θρησκεία είναι αντανάκλαση, διαλυθεί, η τελευταία θα πεθάνει από φυσικό θάνατο».

    Ας έρθουμε τώρα στο θέμα μας.
   
 Η εικόνα της μαθήτριας που συμμετείχε στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου φορώντας μαντίλα αποτέλεσε αφορμή για να ξεδιπλώσουν διάφοροι είτε τον «ευφυολόγο» είτε τον «ελληναράδικο» - άμα τε και ορθόδοξο – εαυτό τους.

   Άλλωστε πριν ακόμα από την παρέλαση είχε εμφανιστεί ο Πάγκαλος σε τηλεοπτική εκπομπή να αναρωτιέται όλο δυσφορία γιατί οι γυναίκες πρόσφυγες που θαλασσοπνίγονται στο Αιγαίο κατεβαίνουν στα νησιά μας φορώντας μαντίλα. Λογική απορία για κάποιον που ένα μήνα πριν απορούσε «γιατί δεν πάει ο Στρατός να τους μαζέψει (τους πρόσφυγες) και με τη βία να τους πάει στα στρατόπεδα;»…

    Μετά την παρέλαση την σκυτάλη παρέλαβαν εκλεκτοί δημοσιολόγοι που ωρύονταν από μιντιακές συχνότητες – γνωστές και για την αναζήτηση εκ μέρους στελεχών τους μιας «σοβαρής Χρυσής Αυγής» - που αφιονίστηκαν με την εικόνα της κοπέλας και που κραδαίνοντας τα λάβαρα του ’21 ούρλιαζαν ότι «την 25η Μαρτίου εορτάζομεν την ανεξαρτησία μας από τους Οθωμανούς και τις μαντίλες τους».
  
  Φυσικά, μέσα στο κλίμα που επιχειρήθηκε να δημιουργηθεί, εκτός από την ξεφτίλα, έδωσε το δικό της παρών και η μαυρίλα. Δεν θα μπορούσε να λείπει η ναζιστική συμμορία με το γνωστό ύφος της:




Τώρα βέβαια οι λόγοι για τους οποίους αγωνίστηκαν οι Έλληνες το ’21 είναι ελαφρώς διαφορετικοί. Έτσι τουλάχιστον μας διδάσκει ο Ρήγας Φεραίος:

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Η διαφθορά και η διαπλοκή είναι μέρος της καπιταλιστικής οικονομίας.




ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΠΑΛΟΥ

Ο λαός να βάλει εμπόδια στην αντιλαϊκή πολιτική, να μην περιμένει πότε θα γίνουν εκλογές (VIDEO)




«Κακό θέατρο» και «χιλιοπαιγμένο έργο» χαρακτήρισε τον καυγά ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για τα περί διαφθοράς η Αλεξάνδρα Μπαλού, στέλεχος του ΚΚΕ, σχολιάζοντας στην ΕΡΤ τη ζήτηση που έγινε την Τρίτη στη Βουλή.
Τόνισε πως διαφθορά και η διαπλοκή είναι μέρος της καπιταλιστικής οικονομίας και γι' αυτό καμία κυβέρνηση που επικαλείται την αντιμετώπισή της δεν το έχει κάνει και πρόσθεσε ότι τα κόμματα που τσακώνονται τάχα για τη διαπλοκή, έχουν συμφωνήσει στα μέτρα σφαγιασμού του λαού με το τρίτο μνημόνιο και επιχειρούν να τον εγκλωβίσουν στο επιχείρημα ότι η κρίση και τα μέτρα είναι αποτέλεσμα της διαφθοράς.
Ο λαός να βάλει εμπόδια στην αντιλαϊκή πολιτική, σημείωσε η Αλεξάνδρα Μπαλού και να μην περιμένει αν και πότε θα γίνουν εκλογές. 

902.gr

Τα πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων μεταναστών ας ταρακουνήσουν τη συνείδησή μας

Νότια Ομάχα, Τορόντο, Κάλγκουρλι και οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής δίνουν απάντηση στις γουρουνοκεφαλές

 




ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΕΝΕΖΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΕΝΕΖΑΚΗΣ • 30 Μαρτιου 2016
Στους δύσκολους καιρούς μας και μέσα σε συνθήκες παρατεταμένης κρίσης, ανάμεσα στα άλλα που έχουμε χάσει ή χάνουμε, κινδυνεύουμε να χάσουμε και τον ανθρωπισμό μας. Προσπαθούμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στα μεγάλα και οξυμένα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουμε και τα φαινόμενα ξενοφοβίας και ρατσισμού που φυτρώνουν γύρω μας, μέσα στις αυλές μας.

Είναι καθήκον μας να μην αφήσουμε τη ντροπή της γουρουνοκεφαλής να λεκιάσει τις ψυχές μας.

Ο τόπος στον οποίο ζούμε μαρτυρεί συνεχείς μετακινήσεις πληθυσμών, μεταναστεύσεις και προσφυγικά ρεύματα.

Από τον 12ο αιώνα π.Χ., όπου μπορεί να φτάσει με σχετική σιγουριά η ιστορική μας γνώση, μέχρι σήμερα, μεγάλες ομάδες πληθυσμών πότε έρχονται και εγκαθίστανται στη Νότια Βαλκανική, και πότε φεύγουν από εδώ  σε άλλους τόπους σε Ανατολή και Δύση, σε Βορά και Νότο.

Τον 19ο αιώνα, αμέσως κιόλας μετά την Ελληνική Επανάσταση και τη δημιουργία του σύγχρονου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, το 1830, σημειώνονται μεταναστευτικά ρεύματα κύρια προς τις επαρχίες της …Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Από την Πελοπόννησο,  τη Στερεά Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου χιλιάδες Έλληνες προσπαθούν να ξεφύγουν από την άθλια οικονομική κατάσταση και τις συνέπειες της πρώτης πτώχευσης του 1827 και να βρουν καλύτερες συνθήκες ζωής στην Κωνσταντινούπολη και τις μικρασιατικές ακτές.
Ακολούθησαν η δεύτερη πτώχευση του 1843, η Τρίτη πτώχευση, του Τρικούπη, το 1893, ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897 και οι Βαλκανικοί πόλεμοι του 1912 – 1913 που συνοδεύτηκαν από τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα προς την Ευρώπη και την Αμερική.

Η μικρασιατική καταστροφή του 1922 οδήγησε πάνω από 1.500.000 Ελληνες πρόσφυγες στη χώρα μας από την Τουρκία, οι οποίοι αντιμετώπισαν άθλιες συνθήκες επιβίωσης και την αντιπροσφυγική, ξενοφοβική συμπεριφορά αρκετών Ελλήνων της «παλαιάς Ελλάδας».

Οι Ελληνες μετανάστες, αντιμετώπισαν εχθρότητα, ρατσισμό, υποτίμηση. Αισθάνθηκαν ανεπιθύμητοι, πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Αυτές οι συμπεριφορές έφτασαν ακόμα και σε επίπεδα πογκρόμ απέναντι στους Ελληνες μετανάστες. Χαρακτηριστικά ήταν τα γεγονότα στις ΗΠΑ το 1909, στον Καναδά το 1918 και στην Αυστραλία το 1935.

Οι μετανάστες, επιβάτες της τρίτης θέσης, πέρναγαν από ιατρική εξέταση στο Ελλις Αίλαντ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ... 30/03/1952

Ο Νίκος Μπελογιάννης

Η ώρα είναι 3 μετά τα μεσάνυχτα, το ημερολόγιο γράφει 30 Μάρτη 1952. Στις φυλακές της Καλλιθέας επικρατεί νεκρική σιγή. Ακούγονται τα βαριά βήματα του δεσμοφύλακα. Φτάνει στο κελί του Νίκου Μπελογιάννη. Το ξεκλειδώνει, τον ξυπνάει. Δίπλα του στέκει, όπως ένα μακάβριο φάντασμα, ο βασιλικός επίτροπος συνταγματάρχης Αθανασούλης. Διαβάζει στον Μπελογιάννη την απόφαση να τον οδηγήσουν μαζί με τους συγκρατούμενούς του Ν. Καλούμενο, Η. Αργυριάδη και Δ. Μπάτση, στην εκτέλεση. Στις 3 και 20 η φάλαγγα βγήκε από τις πόρτες των φυλακών κατευθυνόμενη με δαιμονισμένη ταχύτητα προς το «συνήθη τόπο των εκτελέσεων», το Γουδί.


Το απόσπασμα παρατάσσεται με τα όπλα «επί σκοπόν». Είναι σκοτάδι ακόμα. Οι αρχιδήμιοι στρέφουν τους προβολείς των αυτοκινήτων στα πρόσωπα των μελλοθανάτων. Ωρα 4 και 12 λεπτά. Ακούγονται οι δολοφονικές ομοβροντίες. Το έγκλημα της κυβέρνησης Πλαστήρα ολοκληρώθηκε.


Οι εφημερίδες θα γράψουν, ότι ο Μπελογιάννης είχε ακούσει ήρεμος μ' ένα πικρό χαμόγελο, την καταδίκη του σε θάνατο, αποχαιρέτησε τους συγκρατουμένους του στις φυλακές και μπρος στο εκτελεστικό απόσπασμα αρνήθηκε να του δέσουν τα μάτια. Ζητωκραύγασε για το ΚΚΕ και έπεσε από τις σφαίρες του αποσπάσματος. Ηταν 37 χρόνων.

902.gr

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΙ ΘΕΡΜΗΣ ΤΗΣ Π.Ε ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ.



Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ  ΒΟΥΛΕΥΤΗ κ.ΒΑΡΔΑΛΗ ΣΑΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

.....ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ κ. ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΑΛΑΦΑ




Η Σύμβαση της Βιέννης και το σκίσιμο των μνημονίων

tsipras_kalson

Η Σύμβαση της Βιέννης και το σκίσιμο των μνημονίων 

 

Γράφει ο Cogito ergo sum // Στο Ατέχνως
Μία από τις πολλές αρλούμπες με τις οποίες μας βομβαρδίζουν τα πουλημένα αστικά μέσα ενημέρωσης και οι παρατρεχάμενοι της κάθε λογής εξουσίας, είναι και το «τώρα πια δεν γίνεται τίποτε». Εννοούν, δηλαδή, ότι τώρα πλέον έχουμε βάλει βούλες και υπογραφές στα διάφορα μνημόνια και δεν γίνεται να τα ακυρώσουμε.

Ο πρώην πρωθυπουργός το είχε πει σταράτα: «Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα αλλά σέβεται την υπογραφή της». Ο έγκριτος νομικός και τότε πρόεδρος της ΔημΑρ Φώτης Κουβέλης το έλεγε πιο επιστημονικά λίγο πριν τις εκλογές του 2012: «Αναμφισβήτητα υπάρχει ένα δεσμευτικό πλέον πλαίσιο το οποίο θα βαραίνει την όποια κυβέρνηση αναλάβει». Ο σημερινός πρωθυπουργός έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη σαφώς: «Δεν συμφωνούμε με το μνημόνιο αλλά, αφού το υπογράψαμε, θα το τηρήσουμε». Οι τηλεαναλυτές δεν χάνουν ευκαιρία να ειρωνευτούν οποιαδήποτε φωνή τολμάει να αρθρώσει λόγο περί μονομερούς καταγγελίας των μνημονίων, είτε αυτή είναι η εκφρασμένη σοβαρά πολιτική θέση τού ΚΚΕ είτε είναι λαϊκίστικη κορώνα τού στυλ «εμείς θα σκίσουμε το μνημόνιο». Και, βέβαια, όλοι αυτοί δεν παύουν να επισείουν την απειλή των δανειστών μας πως θα προσφύγουν στα αγγλικά δικαστήρια (όπως προβλέπεται στα μνημόνια) αν δεν τηρήσουμε τους όρους των μνημονίων.

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2016

Ο αντίπαλος δεν είναι Μπαρτσελόνα

Ο αντίπαλος δεν είναι Μπαρτσελόνα Απο Cogito ergo sum  



Δεν ξέρω αν έχω καταλάβει σωστά το κυβερνητικό σχέδιο αλλά θα προσπαθήσω να το αποτυπώσω σχηματικά και διορθώστε με αν κάνω λάθος:
  • Υλοποιούμε με συνέπεια τις υποχρεώσεις που αποδεχτήκαμε υπογράφοντας το τελευταίο μνημόνιο, έστω κι αν το κάναμε δίχως να συμφωνούμε και κατόπιν στυγνού εκβιασμού. Επομένως...
  • ... περνάμε με επιτυχία τον σκόπελο της αξιολόγησης και παίρνουμε ανάσα με την δόση των 5,5 δισ., οπότε...
  • ... ανοίγει ο δρόμος για να κουβεντιάσουμε σημαντικά θέματα, όπως η ποσοτική χαλάρωση και η ελάφρυνση του χρέους, η επιτυχής έκβαση των οποίων εξασφαλίζει ότι...
  • ... τελειώνουμε με τους ελέγχους κίνησης κεφαλαίων και αποκαθίσταται η ομαλότητα στις χρηματικές ροές, οι οποίες θα κατευθυνθούν προς την υγιή οικονομία και έτσι...
  • ... βγαίνουμε από την ύφεση και βλέπουμε φως ανάπτυξης στην άκρη του τούννελ.


- Υπήρχε μια εποχή που το EURO ήταν νόμισμα!      (του Chappatte, από την International Herald Tribune, 10/6/2012)

Ήταν μια χώρα: Γιουγκοσλαβία…


Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko


Τα γεγονότα της Σρεμπρένιτσα το 1995 υπήρξαν από τα αιματηρότερα  του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου που υποκινήθηκε από τους ιμπεριαλιστές της ΕΕ και των ΗΠΑ. Έχασαν τη ζωή τους 8.000 μουσουλμάνοι.

    Την περασμένη Παρασκευή, που το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για την πρώην Γιουγκοσλαβία καταδίκασε τον ηγέτη των Σερβοβοσνίων Ράντοβαν Κάρατζιτς σε ποινή 40 ετών με την κατηγορία του ενόχου για τη γενοκτονία στη Σρεμπρένιτσα, το ημερολόγιο έδειχνε: 24 Μάρτη 2016. Τυχαίο; Η’ κίνηση συμβολισμού;
  
  Ανεξαρτήτως της… σύμπτωσης, ας πάμε σε μια άλλη 24η του Μάρτη. Ήταν 24 Μάρτη 1999, πριν δεκαεπτά χρόνια, όταν άρχιζε το μακελειό που κράτησε 78 μέρες. Ήταν η αρχή του τέλους για την Γιουγκοσλαβία. Μια χώρα που ο λαός της όρθωσε το ανάστημά του στις μεραρχίες του Χίτλερ, δεν υπάρχει πια. Τη διέλυσε το ΝΑΤΟ σε συνεργασία με την ΕΕ.
  
  Οι χειροκροτητές της θηριωδίας των χιλιάδων νεκρών, των «παράπλευρων απωλειών», των ΝΑΤΟικών «λαθών», των εκτελέσεων αμάχων, του βομβαρδισμού νοσοκομείων, σχολείων, ΜΜΕ και νεκροταφείων (!), αυτοί που κόβουν και ράβουν στα μέτρα τους το Διεθνές Δίκαιο, υποστήριζαν τότε ότι τα αμερικανικά «Στελθ» αποτελούσαν προάγγελο της «δημοκρατίας» και της «ειρήνης» στα Βαλκάνια και τον κόσμο.
   
 Η αλήθεια είναι ότι εκείνος ο πόλεμος, που έγινε με πρόσχημα τα «δικαιώματα των μειονοτήτων», εξελίχτηκε σε «προληπτικό πόλεμο» στο Αφγανιστάν και μετεξελίχτηκε σε «ανθρωπιστικό πόλεμο» στο Ιράκ.

   Στον έναν μόλις χρόνο από τη λήξη των βομβαρδισμών στο «απελευθερωμένο» Κοσσυφοπέδιο είχαν συμβεί τα εξής:
4.121 επιθέσεις εναντίον Σέρβων Κοσσοβάρων, 757 Σέρβοι δηλώνονταν αγνοούμενοι, είχαν καταστραφεί 1.134 εκκλησίες, 102 μοναστήρια, 6 οστεοφυλάκια, 96 πύργοι και άλλα ιστορικά μνημεία. Φυσικά πρέπει να προστεθούν και δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες Σέρβοι από την περιοχή.

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Συνάδελφοι συνταξιούχοι του ΙΚΑ





ΚΑΛΕΣΜΑ

      Συνάδελφοι συνταξιούχοι του ΙΚΑ

      Η Διοίκηση του Σωματείου καλεί όλους τους συνταξιούχους του ΙΚΑ να πάρουν μαζικά μέρος στις εκλογές του Σωματείου που θα γίνουν στην έδρα του, Αριστοτέλους 32 & Ολύμπου 77 στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ) 3ο όροφο Γραφείο 4, από την Δευτέρα 28 Μάρτη έως την Παρασκευή 1 Απρίλη στις ώρες 09.00 – 13.30 και από τις 18.00 – 20.00.


Λόγω της δύσκολης μετακίνησης πολλών συνταξιούχων, κάλπη θα στηθεί: 
·        Τρίτη 29 Μάρτη από τις 09.00 – 13.00 στο Κεντρικό ΚΑΠΗ (Αριστοτέλη) .
·        Τρίτη 29 Μάρτη από τις 09.00 – 13.00 στο ΚΑΠΗ  του Φοίνικα .
·        Τετάρτη 30 Μάρτη από τις 09.00 – 13.00 στο ΚΑΠΗ του Καραμπουρνάκι.
·        Τετάρτη 30 Μάρτη από τις 09.00 – 13.00 στο ΚΑΠΗ της Κρήνης.
·        Πέμπτη 31 Μάρτη από τις 09.00 – 13.00 στο ΚΑΠΗ της Κηφισιάς.


     Καλούμε όλους τους συνταξιούχους να δώσουν το παρόν στις εκλογές, να ενισχύσουμε την δύναμη του Σωματείου για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας ώστε να πάρουμε πίσω ότι μας έχουν αφαιρέσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, αλλά και ότι δρομολογείται από εδώ και πέρα.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

 ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ  Ι.Κ.Α.  ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     « Η ΕΝΟΤΗΤΑ» 
Αριστοτέλους 32 – Ολύμπου 77,   Τ.Κ. 546 31,   Ε.Κ.Θ.   Τηλ: 2310 237694
www.syhntaxio.blogspot.com    -- --       e-mail: suntax.ika@gmail.com

Imagine all the people… Αφιερωμένο στους κατασκευαστές ειδήσεων



lennon_0

Imagine all the people…

Αφιερωμένο στους κατασκευαστές ειδήσεων


ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ • 27 Μαρτιου 2016,
Υπάρχει ένα ανέκδοτο στο οποίο πρωταγωνιστές είναι ο Λένιν και ο Λένον. Το αφιερώνουμε στους κατασκευαστές ειδήσεων, που μας …ενημέρωσαν πως η ροκ, στην Κούβα, ήταν απαγορευμένη για δεκαετίες. Αφορμή για την κατασκευή της είδησης ήταν η συναυλία των Rolling Stones, στην Κούβα. Αναλυτική και τεκμηριωμένη απάντηση, για τις «δεκαετίες απαγόρευσης», δόθηκε, χθες, στον «Ημεροδρόμο», με το άρθρο του Νίκου Μπογιόπουλου. 

Πριν το ανέκδοτο, θα αναφερθούμε σε λίγα στοιχεία για το άγαλμα του Τζον Λένον, στην Κούβα. Το άγαλμα βρίσκεται σ’ ένα πάρκο, που έχει το όνομα του, στην περιοχή Βεντάντο της Αβάνας. Ο επισκέπτης μπορεί να φωτογραφηθεί στο παγκάκι …μαζί του. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν στις 8 Δεκεμβρίου του 2000, 20 χρόνια μετά τη δολοφονία του Τζον Λένον. Ήταν εκεί και ο Φιντέλ Κάστρο
.
lennon2_0 

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

Τεκμήριο αθωότητας


tekmirio1

Τεκμήριο αθωότητας

Γράφει ο Cogito ergo sum // Στο Ατέχνως
Η συζήτηση στο γραφείο για τους πρόσφυγες είχε αρχίσει να ξεφεύγει. Ο συντηρητικών πεποιθήσεων συνάδελφος ακουγόταν λίγο ανήσυχος αλλά συνάμα και απειλητικός. «Ξέρεις τι φοβάμαι, ρε συ; Όσο περισσότεροι μαζεύονται, τόσο θα αγριεύουν τα πράγματα. Ο κόσμος θα πάρει όπλα». «Ε, και;», προσπάθησα να ελαφρύνω το κλίμα, «αφού με την νομιμότητα δεν γίνεται τίποτε, μπορεί με μερικές μπαταριές κάτι να γίνει». Δεν κατάλαβε το πνεύμα μου. «Δηλαδή, ρε Θόδωρε, αν σκοτωθούν αθώοι άνθρωποι θα λυθεί το πρόβλημα;»

Η συνέχεια της κουβέντας δεν έχει σημασία. Όμως, εκείνο το «αθώοι άνθρωποι» επέστρεψε αργότερα στο μυαλό μου.

Αθώοι άνθρωποι. Μια περίφραση που την ακούμε συχνά πυκνά όταν κάποιοι χάνουν βίαια την ζωή τους, άσχετα από τον τρόπο που γίνεται αυτό: έγκλημα, τρομοκρατική επίθεση, σεισμός, πόλεμος, ναυάγιο, πείνα… Βάζω στοίχημα ότι η συντριπτική πλειοψηφία, ίσως το σύνολο όλων μας, αν μας ρωτούσαν, θα κατατάσσαμε τους εαυτούς μας στους «αθώους ανθρώπους». Όμως, υπάρχουν δυο σχετικά ερωτήματα στα οποία έχουν ενδιαφέρον οι απαντήσεις, ένα έλασσον και ένα μείζον. Το έλασσον είναι: ως προς ποιά κατηγορία είμαστε αθώοι; Και το μείζον: είμαστε όντως αθώοι; Αν και το πρώτο ερώτημα μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε υποκειμενική απάντηση, το δεύτερο φοβάμαι πως θα μας δυσκολέψει. Κι επειδή το έλασσον περιέχεται στο μείζον, ας ασχοληθούμε με το μείζον.

Άραγε, είμαστε όντως αθώοι

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Θέμος Αναστασιάδης: Ένας εμποράκος του φασισμού




o emporakos tu fasismu

Θέμος Αναστασιάδης: Ένας εμποράκος του φασισμού



«Στην Ινδία έχουν συμβεί τρομακτικά περιστατικά με γυναίκες που μαζικά τις βιάζουνε και είναι μέσα, δυστυχώς, στο DNA αυτού του…, όχι όλων, αυτού του κόσμου. Εσύ θες να είναι δίπλα σου αυτό και να ζεις με αυτό;». Ο κύριος Θέμος Αναστασιάδης, από την εκπομπή του, την περασμένη εβδομάδα, μας είπε πως είναι στο DNA κάποιων οι απόπειρες βιασμών!


Το απόσπασμα αυτό, με τη συζήτηση που είχε με την καλεσμένη του, «έπαιξε» για μέρες. Εμείς έχουμε φτιάξει ένα ΒΙΝΤΕΟ (λιγότερο από πέντε λεπτά), όπου συμπεριλαμβάνεται και αυτό το απόσπασμα. Μαζί με αυτό, όμως, έχουμε θυμηθεί και ορισμένα άλλα, όπου φαίνονται οι απόψεις του κυρίου Θέμου Αναστασιάδη



Βίντεο: Γεράσιμος Χολέβας – Ηλίας Σκυλλάκος. Επιμέλεια βίντεο: Γιάννης Σακελλαρίου.


Ο συγκεκριμένος κύριος είναι ένας από τους λεγόμενους διαμορφωτές κοινής γνώμης. Έχει μια εφημερίδα, μεγάλης κυκλοφορίας, και μια τηλεοπτική εκπομπή. 
Ας σταματήσουμε εδώ τα τυπικά. Μιλάμε για τον Θέμο, που ο ίδιος έχει επιλέξει να έχει βήμα στον δημόσιο λόγο, με το μικρό του όνομα. Έχει, λοιπόν, δύο δημόσια βήματα, το ένα πιο …χαλαρό και το άλλο πιο …σοβαρό. Καλά κάνει και τα έχει και να τα χαίρεται. Εμείς δεν θα μπούμε σε διαδικασία να υπενθυμίσουμε ιστορίες του Θέμου, από τα παλιά. Θα σταθούμε σε ένα και μόνο πράγμα: Ο κύριος Θέμος Αναστασιάδης είναι ένας εμποράκος του φασισμού. Βαριά κατηγορία; Εμείς θα το λέγαμε ένα απλό συμπέρασμα, που προκύπτει από τα γραπτά του, από λεγόμενα του (ορισμένα απ’ αυτά στο βίντεο), και από τους πρωτοσέλιδους τίτλους της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα». Η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» του ανήκει, άρα  κάποια γνώμη θα έχει στην επιλογή θεμάτων και στους τίτλους της πρώτης σελίδας…


Το έντυπο «Πρώτο Θέμα» και η ιστοσελίδα είναι γνωστά (και) για τη συμπάθεια τους στη Χρυσή Αυγή. Συχνά η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» επέλεγε να …κοσμήσει τα πρωτοσέλιδα της με θέματα για τη Χρυσή Αυγή. Αυτό ξεκίνησε λίγο πριν τις εκλογές του Μαΐου του 2012, με το θέμα «Πέτα τη γιαγιά στη Χρυσή Αυγή». Πώς προσέγγιζε αυτά τα θέματα θα το θυμηθούμε παρακάτω. Αξιοσημείωτο είναι πως, μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και τη δημοσιοποίηση της ποινικής δράσης των ναζιστών, το «Πρώτο Θέμα» του Θέμου Αναστασιάδη σταμάτησε να ασχολείται, στην πρώτη σελίδα τουλάχιστον, με την Χρυσή Αυγή. Οι τίτλοι αυτοί …αντικαταστάθηκαν με άλλους τίτλους, στους οποίους ο ρατσισμός περίσσευε. 


Ινδοί, Αφγανοί και άλλοι με …DNA βιαστή! 

Για να βλέπουμε ή για να κλαίμε;


Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko



Χτες ήταν η «Παγκόσμια μέρα ευτυχίας». Υπάρχει και τέτοια…
Στην Ευρώπη γιορτάστηκε έτσι:
  • 120 εκατομμύρια φτωχοί,
  • 30 εκατομμύρια άνεργοι,
  • 4,5 εκατομμύρια άστεγοι,
  • 8 ευρωπαϊκές χώρες με 6 από αυτές μέλη της ΕΕ να είναι στον κατάλογο των 15 πρώτων χωρών στον παγκόσμιο δείκτη μιζέριας - υπάρχει και τέτοιος… (πηγή: Bloomberg)
Στην Ελλάδα έτσι:
  • Από το 2010 ο δείκτης της απόλυτης φτώχειας έχει αυξηθεί  κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες,
  • το 48% των νοικοκυριών ζει κάτω από το όριο της φτώχειας,
  • το 20,9% αδυνατεί να καλύψει βασικές ανάγκες,
  • οι – επισήμως καταγεγραμμένοι – άνεργοι ανήλθαν στους 1 εκατομμύριο 81 χιλιάδες,
  • το 50% όσων συνεχίζουν να εργάζονται αμείβεται στον ιδιωτικό τομέα με 800 ευρώ και κάτω,
  • 1,182 εκατομμύρια συνταξιούχοι ζουν με κάτω από 700 ευρώ,
  • 1 εκατομμύριο εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι από έναν έως και 12 μήνες,
  • το 68% των Ελλήνων δεν διαθέτει εισόδημα πάνω από το 60% του μέσου εθνικού εισοδήματος που θεωρείται όριο της επίσημης φτώχειας,
  •  η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα παγκοσμίως στους ρυθμούς επιδείνωσης του δείκτη μιζέριας για τον λαό της κι αυτό πριν από την εφαρμογή του τρίτου Μνημονίου (στοιχεία: ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, ΟΑΕΔ, σύστημα «Ήλιος», Κομισιόν, Bloomberg).

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016

Προσφυγικό και αντιλαϊκή επίθεση δύο όψεις του ίδιου νομίσματος



Στη βδομάδα που πέρασε η κυβερνητική προπαγάνδα έδωσε ρέστα για να πείσει το λαό ότι και η πίτα θα μείνει ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος.

Εκανε λόγο για «δύο πειράματα που εξακολουθούν να εκτελούνται στο σώμα αυτής της χώρας» σαν να είναι η ίδια αμέτοχη στη σφαγή. Μέσα από την επίσημη κυβερνητική εφημερίδα («Αυγή») μίλησε για «χειρουργείο της λιτότητας» και για «παγίδα με τους παγιδευμένους πρόσφυγες». Προετοιμάζοντας το κλίμα για στήριξη της πολιτικής της, στο επόμενο βήμα αναφέρθηκε σε «αποφάσεις που να κλείνουν αυτές τις δύο παρενθέσεις».

Τόσο η συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις για το μοίρασμα των αγορών και η αντιλαϊκή διαχείριση του Προσφυγικού που αυτές προκαλούν όσο και η διαχείριση της κρίσης προς όφελος του κεφαλαίου έχουν κοινή αφετηρία: Την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων, τους σχεδιασμούς γεωπολιτικής αναβάθμισης στην περιοχή, τη στρατηγική για την ανάκαμψη των κερδών τους. Δεν αποτελούν, λοιπόν, παρενθέσεις αλλά καθορίζουν την αστική πολιτική. Αυτήν την πολιτική υπηρετεί ενιαία και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως έκαναν άλλωστε και οι προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις, γεγονός που δεν μπορούν να κρύψουν τα «συζυγικά καβγαδάκια» ανάμεσα στους δύο κυβερνητικούς εταίρους.

Λαική Συσπείρωση δήμου Παύλου Μελά: Τα επιχειρηματικά συμφέροντα ξαναχτυπούν για το πρώην στρατόπεδο Καρατάσου! Βαρύτατες οι ευθύνες της Διοίκησης του Δήμου.


                             ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ


Τα επιχειρηματικά συμφέροντα ξαναχτυπούν για  το πρώην  στρατόπεδο Καρατάσου!

Βαρύτατες οι ευθύνες της Διοίκησης του Δήμου Παύλου Μελά.
       Πραγματοποιήθηκε  στις 16 Μάρτη  στην Μητρόπολη Νεάπολης, συνάντηση μεταξύ μελών του Ταμείου Εθνικής Άμυνας και εκπροσώπων του Ιβάν Σαββίδη  για να συζητηθεί η  παραχώρηση της έκτασης του πρώην στρατοπέδου Καρατάσου.  Το σχέδιο του Ιβάν Σαββίδη για τη δημιουργία γηπέδου, προπονητικού κέντρου, ξενοδοχειακής μονάδας και εμπορικών χώρων στο Καρατάσου, φαίνεται ότι μπαίνει στο τελικό στάδιο . 
 
    
 
 Τελικά  τα σχέδια που συζητιούνταν εδώ και χρόνια για την τσιμεντοποίηση , οικοπεδοποίηση και ξεπούλημα του πρώην στρατοπέδου Καρατάσου, φαίνεται ότι παίρνουν σάρκα και οστά.  Τον δρόμο είχε ανοίξει η προηγούμενη Δημοτική αρχή Παύλου Μελά με την στήριξη και των δυνάμεων της σημερινής Διοίκησης του Δήμου  όταν στην μελέτη για το γενικό πολεοδομικό σχέδιο  καθορίστηκε το στρατόπεδο Καρατάσου σαν περιοχή μητροπολιτικού πάρκου, όπου εντός αυτού είναι δυνατή η χωροθέτηση εγκαταστάσεων κοινωνικής υποδομής (αθλητισμού-πολιτισμού) υπερτοπικής σημασίας. Δηλαδή όλα όσα συζητιούνταν εδώ και χρόνια από αυτούς που έβλεπαν σαν φιλέτο την μεγάλη έκταση του στρατοπέδου Καρατάσου.

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Τι δεν καταλαβαίνουν ορισμένοι;

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 
Τι δεν καταλαβαίνουν ορισμένοι;

Στις 7 Μαρτίου συνεδρίασε το Διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου στο Μελισσοχώρι  Ωραιοκάστρου, μετά από πρόσκληση της γραμματέας κ. Καρανικόλα Αικατερίνης, με θέμα την ανάπτυξη δράσης συλλογής τροφίμων, ρούχων, παιχνιδιών και ειδών υγιεινής από τα παιδιά και τους γονείς του σχολείου, σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, για τα προσφυγόπουλα των Διαβατών και της Ειδομένης.
 
Ο Χαρτωνας Κων/νος, μέλος του ΔΣ διαφώνησε έντονα για τη βοήθεια, όπως είπε, στους μουσουλμάνους. Ανάλογο πνεύμα επέδειξαν και τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου και καταψήφισαν την πρόταση για συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας.
 
Στη συνέχεια, όταν η κ. Καρανικόλα συνέταξε, ως όφειλε, το πρακτικό στο οποίο καταγράφονταν οι απόψεις και η ψηφοφορία, ο Χαρτωνας με τραμπούκικο τρόπο κατέστρεψε το έγγραφο ενώ οι υπόλοιποι υποστήριξαν πως δεν πρέπει να υπάρξει πρακτικό για το συγκεκριμένο θέμα, για να κρύψουν τις πομπές τους. Η αντίρρηση της γραμματέας και η δήλωσή της ότι θα αναφερθεί σχετικά στην Ένωση Γονέων του Δήμου μας και στην Ομοσπονδία Γονέων, είχε σαν αποτέλεσμα κατ΄ αρχή τις απειλές του προέδρου Κυρίτση και στη συνέχεια την καθαίρεση της σε έκτακτη σύγκληση του Δ.Σ.
 
Τα παραπάνω, συνιστούν κατάφωρες παραβιάσεις των δημοκρατικών διαδικασιών με τις οποίες πρέπει να λειτουργούν όλοι οι συλλογικοί φορείς. Το χειρότερο, οι συγκεκριμένοι καλλιεργούν ρατσιστικό και ξενοφοβικό κλίμα, ενώ από τη φύση τους παρόμοιοι σύλλογοι θα έπρεπε να είναι κοντά στις ανάγκες των παιδιών, ελληνόπουλων και προσφυγόπουλων.
 
Από την άλλη πλευρά, ο σύλλογος των δασκάλων, πήρε απόφαση και προχώρησε στη συλλογή υλικού, χωρίς τη βοήθεια του συλλόγου γονέων και η συμμετοχή των άλλων γονιών και των παιδιών ήταν πολύτιμη και συγκινητική.

                     Καταγγέλλουμε

Αυτή τη θλιβερή μειοψηφία του λαού μας, ο οποίος μαζικά και οργανωμένα, εκφράζει με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη του. Καταγγέλλουμε ότι παρόμοια φασιστική τακτική ενθάρρυνε η αρχική στάση παραγόντων της δημοτικής αρχής που αρνήθηκαν τη φιλοξενία με πρόσχημα την ακαταλληλότητα του χώρου μετεγκατάστασης προσφύγων και μεταναστών στα Διαβατά, για το ότι δεν καλούν τον λαό να στραφεί κατά των πραγματικών υπεύθυνων που με τις επεμβάσεις τους ξεριζώνουν εκατομμύρια ανθρώπους από τις πατροπαράδοτες εστίες τους.
 
Καλούμε τους δημότες να καταδικάσουν και να αποκρούσουν παρόμοιες ενέργειες διχασμού, μίσους και τρομοκρατίας. Να ακυρώσουν  τέτοιες μεθόδους, να εντείνουν την συμπαράσταση στα θύματα, να δυναμώσουν τον κοινό αγώνα ενάντια στους ιμπεριαλιστές και τα ντόπια τσιράκια τους.
17-3-2016
  ΛΑΪΚΗ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ.  
 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΣΚΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ...

Μια πραγματικότητα απ' το παρελθόν που μας υπενθύμισε ο Θανάσης Παφίλης και καλά έκανε, γιατί πιθανότατα αυτό το παρελθόν να το δούμε μπροστά μας πάλι και να το ξαναβιώσουμε στο πετσί μας...


ΔΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΟ ΤΟ VIDEO ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ, όχι μόνο για να εντοπίσετε το συγκεκριμένο σημείο, αλλά κι επειδή θα καταλάβετε πολλά περισσότερα και γι' αρκετά άλλα καυτά θέματα.
Μόνο λυπάμαι που θ' αναγκαστείτε εκ των πραγμάτων ν' ακούσετε και λίγα ναζιστικά χρυσαυγίτηκα ...γαυγίσματα, που ουδεμία σχέση έχουν βεβαίως με τους σκύλους που αναφέρονται στον τίτλο τής ανάρτησης.  

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Ε, λοιπόν, κύριοι, θέλετε να μάθετε τι λογής είναι αυτή δικτατορία; Κοιτάχτε την Παρισινή Κομμούνα. Αυτή ήταν η δικτατορία του προλεταριάτου.

 

ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΕΝΓΚΕΛΣ: Κοιτάξτε την Παρισινή Κομμούνα! 

 

παρισσινήκομμούνα


Τον τελευταίο καιρό, το σοσιαλδημοκράτη φιλισταίο τον πιάνει ξανά ένας ιερός τρόμος όταν ακούει τις λέξεις «δικτατορία του προλεταριάτου». Ε, λοιπόν, κύριοι, θέλετε να μάθετε τι λογής είναι αυτή δικτατορία; Κοιτάχτε την Παρισινή Κομμούνα. Αυτή ήταν η δικτατορία του προλεταριάτου.

———————


(Απόσπασμα του προλόγου του Φρίντριχ Ένγκελς στο έργο του Καρλ Μαρξ «ο Εμφύλιος πόλεμος στη Γαλλία»)


Αν σήμερα, ύστερα από είκοσι χρόνια, ρίξουμε μια ματιά πίσω στη δράση και στην ιστορική σημασία της Κομμούνας του Παρισιού του 1871, θα δούμε ότι είναι ανάγκη νακάνουμε μερικές προσθήκες στην περιγραφή της που γίνεται στο «Ο εμφύλιος πόλεμος στη Γαλλία».


Τα μέλη της Κομμούνας χωρίζουν σε μια πλειοψηφία, τους μπλανκιστές (που επικρατούσαν και στην Κεντρική Επιτροπή της Εθνοφυλακής) και σε μια μειοψηφία (μέλη της Διεθνούς Ενωσης των Εργατών, κυρίως από οπαδούς της σοσιαλιστικής σχολής του Προυντόν). Οι μπλανκιστές, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, ήτανε την εποχή εκείνη σοσιαλιστές μόνο από επαναστατικό και προλεταριακό ένστικτο. Λίγοι μόνον είχαν αποχτήσει μεγαλύτερη σαφήνεια αρχών, χάρη στον Βαγιάν, που γνώριζε το γερμανικό επιστημονικό σοσιαλισμό. Καταλαβαίνει κανείς, λοιπόν, ότι στον οικονομικό τομέα η Κομμούνα παράλειψε αρκετά πράγματα που, κατά τη σημερινή μας αντίληψη, έπρεπε να τα είχε κάνει. Δυσκολότερα βέβαια από όλα μπορεί να κατανοηθεί το γεγονός ότι η Κομμούνα στάθηκε ευλαβικά, με ιερό σεβασμό μπροστά στις πόρτες της τράπεζας της Γαλλίας. Αυτό ήταν επίσης σοβαρό πολιτικό λάθος… Η τράπεζα στα χέρια της Κομμούνας – αυτό θα άξιζε περισσότερο από δέκα χιλιάδες ομήρους. Θα σήμαινε την πίεση που θα ασκούσε στην κυβέρνηση των Βερσαλλιών ολόκληρη η αστική τάξη, για να κλείσει ειρήνη με την Κομμούνα. Πιο αξιοθαύμαστα όμως ακόμα είναι τα τόσα σωστά πράγματα που έκανε η Κομμούνα, μόλο που αποτελούνταν από μπλανκιστές και προυντονιστές. Φυσικά, οι προυντονιστές ήταν κυρίως υπεύθυνοι για τα οικονομικά διατάγματα της Κομμούνα, τόσο για τις αξιέπαινες, όσο και για τις μη αξιέπαινες πλευρές τους, όπως οι μπλανκιστές ήταν υπεύθυνοι για τις πολιτικές της πράξεις και παραλείψεις. Και στις δυο περιπτώσεις, η ειρωνεία της Ιστορίας θέλησε – όπως συνήθως συμβαίνει όταν έρχονται στην εξουσία οι δογματικοί – να κάνουν και οι δυο το αντίθετο απ’ ό,τι όριζε η θεωρία της σχολής τους.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ




Δελτίο Τύπου

 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
19 Μαρτίου 2016 στις 7.30 το απόγευμα,
δημοτικό μέγαρο «Παύλος Μελάς»
Μακεδονικού Αγώνα & Καραϊσκάκη, Ωραιόκαστρο

Καλούμε συλλογικότητες, φορείς και συμπολίτες από όλη τη Θεσσαλονίκη σε κοινή σύσκεψη

* για να συντονίσουμε τις δράσεις αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.
* για να αναδείξουμε τις πραγματικές αιτίες της προσφυγιάς.

Εχθροί μας δεν είναι οι πρόσφυγες. Είναι αυτοί που φέρνουν τον πόλεμο, τον ξεριζωμό, τη φτώχεια. 




Μ.Κ.Ο. – «Κοινωνία Πολιτών». Στόχος : Η Χειραγώγηση



μκο

Μ.Κ.Ο. – «Κοινωνία Πολιτών».
Στόχος : Η Χειραγώγηση


ΗΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΑΡΕΑΣ* ΗΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΑΡΕΑΣ* • 18 Μαρτιου 2016 Ημεροδρόμος

« Η πιο σημαντική λέξη στη γλώσσα της εργατικής τάξης είναι η αλληλεγγύη »
Harry Bridges

Με αφορμή το πρόβλημα των προσφύγων, έχουν αναζωπυρωθεί οι συζητήσεις για τη δομή, την λειτουργία, τη δράση και τους σκοπούς των Μ.Κ.Ο., Μ.Κυβ.Ο στη χώρα μας.

Δημιουργούνται δε έντονοι προβληματισμοί, δεδομένης της ανεξέλεγκτης, από τη μια μεριά, δράσης αυτών των οργανώσεων και της παντελούς απουσίας του κράτους από την άλλη.

Πολλοί από τον χώρο της αντιπολίτευσης κατηγορούν την κυβέρνηση για αυτή την κατάσταση, εκπλήσσονται για το ότι οι Μ.Κ.Ο. στην Ειδομένη και στα ελληνικά νησιά χρηματοδοτούνται κατευθείαν από την Ε.Ε. και άλλους φορείς και για το ότι το κράτος δεν έχει λόγο σε αυτό. Ανησυχούν δε ,που δρουν ανεξέλεγκτες.

Ανησυχούν επίσης, μαζί με μερίδα των Μ.Μ.Ε., γιατί πρόσφατα ανακάλυψαν ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο και ότι ένας μεγάλος αριθμός των Μ.Κ.Ο. δημιουργήθηκαν, χρηματοδοτούνται και ελέγχονται από μυστικές υπηρεσίες «φίλων» και μη φίλων χωρών.

Εν πάση περιπτώσει, σκοπός μας δεν είναι να τους υπενθυμίσουμε ότι τόσο η Ν.Δ. όσο και το ΠΑΣΟΚ πριμοδότησαν και πριμοδοτούν την ανάπτυξη αυτών των οργανώσεων. Δεν είναι σκοπός μας να υπενθυμίσουμε στην σημερινή κυβέρνηση τις δικές της ευθύνες, τώρα, αλλά και στο παρελθόν ως αντιπολίτευση για αυτό το θέμα. Άλλωστε υπάρχει πλούσια βιβλιογραφία- αρθρογραφία που απαντάει σε πολλά ερωτήματα σχετικά με τις Μ.Κ.Ο. και τη δράση τους.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι να δούμε, το πως οι στρατηγικές επιλογές του μεγάλου κεφαλαίου ενισχύονται ως θέση και ως αντίληψη μέσα από την ύπαρξη και λειτουργία των Μ.Κ.Ο. Έχει ακόμα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, να δούμε, το πώς ο καλύτερος έλεγχος της ελληνικής κοινωνίας μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ανάπτυξη της δράσης των Μ.Κ.Ο.

Σε αυτή την περίπτωση, η απουσία του κράτους από τα πεδία δράσης των Μ.Κ.Ο. είναι τυχαία; Οφείλεται στην αδυναμία του να λειτουργήσει ή είναι στρατηγική επιλογή; Κατά συνέπεια η «ανεξέλεγκτη» δράση των Μ.Κ.Ο., με αφορμή το προσφυγικό, μπορεί να είναι επιλογή και εάν ναι τότε για ποιο λόγο;

Υπάρχουν τρεις μεγάλοι και βασικοί άξονες μέσα από τους οποίους επιχειρείται ο ιδεολογικός έλεγχος και η χειραγώγηση μεγάλων τμημάτων των λαών, του ελληνικού λαού.

 Αταξική αντιμετώπιση του κοινωνικού γίγνεσθαι

α) θεωρίες για τη «μεταβιομηχανική κοινωνία»

β) «τεχνοτρονική εποχή»

γ) «κοινωνία της πληροφορικής»

δ) «κοινωνία των πολιτών», κ.λ.π.

 Μεταφυσική αντίληψη για την κρίση και δημιουργία ψυχολογίας της κρίσης

α) Ατομικισμός

β) Μυστικισμός

γ) Απομονωτισμός ή ηττοπάθεια, κ.λ.π.